Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Szukam Cabrio dla siebie z mocna benzyną (325 lub 330). Jako że leń ze mnie, chce mieć strażnika w postaci dsc. Niestety samochody na które mogę sobie pozwolić maja tylko asc. Gdzieś czytałem że ktoś dokładał dsc na używanych częściach. Ile taka operacja może kosztować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz wymienić cały agragat DSC plus sterownik DSC

ASC http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN51-EUR-09-1999-E46-BMW-330Ci&diagId=34_0760

na DSC

DSC http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN51-EUR-09-1999-E46-BMW-330Ci&diagId=34_1059

do tego przewody hamulcowe

różnice można sobie podejrzeć po numerach części

http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=BN51-EUR-09-1999-E46-BMW-330Ci&mg=34

trzeba przeprogramować komputer silnika DME na DSC

Dołożyć wiązkę przewodów czujnik położenia koła kierownicy ...

Oczywiście musi to wykonywać osoba dobrze znająca się na układach hamulcowych, potrzebny jest specjalny przyrząd do odpowietrzenia układu DSC i komputer do sterownia zaworami

(DIS lub Rheingold wystarczy)

Ale zaznaczam że ja tego nie robiłem tylko przeprowadziłem symulacje ...

chyba największym wyzwanie jest wiązka przewodów lepiej kupić ori niż samemu docinać ( w WDS są schematy elektryczne )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

ASC +T nie jest taki zły, oczywiście DSC jest lepszy, ale ASC też daje rade nawet w mokre dni wszystkie poślizgi koryguje, DSC działa na 4 -koła a ASC+T tylko na tylne przyhamowuje, jedno lub oba , dodatkowo obcina moc silnika w poślizgu, DSC oprócz tego co ma ASC+T dodatkowo dzięki czujnikowi konta skrętu stabilizuje tor jazdy

przyhamowując wybrane koło lub koła i jednocześnie obcina moc silnika, myślę że za montaż i ustawienie byś zapłacił pewnie ze 3- tyś problemem jest to że jeden mechanik tego nie zrobi raczej , pierwsza część typowo mechaniczna, ale druga to typowo dla elektronika samochodowego, i dochodzi dodatkowo programowanie DME a to nie każdy elektronik może ponieważ trzeba ori softy do bmw, a oni maja przeważnie skanery do błędów,

Wymagane winkfpt z SPdaten do e46 dla DME , NCS dla kodowania (trzeba zmienić w ZCS) i dopisać sterownik do samochodu (vin chyba nie ma w DSC jak coś to pa-soft i po problemie)

Ale szukaj w starszych do 330i i 328i, 330d w opcji było DSC więc jest możliwość znalezienia, nie każdy się zna jak dzwonisz to zapytaj niech ktoś zajrzy po maskę i zobaczy czy pisze na agregacie ASC=T czy DSC we wnęce po stronie kierowcy

 

Jak dla mnie czujniki abs przy kołach to najmniejszy problem ze zmianą ASC na DSC

chodzi o cały agregat ASC http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BS51-EUR-12-1999-E46-BMW-330Ci&diagId=34_0763 ten z cena ponad 1000$

na ten DSC http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BS51-EUR-12-2001-E46-BMW-330Ci&diagId=34_1199

 

Przejrzałem dane dla 330i i nie ma opcji dla sterownika DME z DSC jak również z ASC więc jest duże prawdopodobieństwo że sterownika silnika nie trzeba przeprogramować z ASC na DSC - Jak by co to od strony programowej jestem w stanie pomóc, jak byś jakiejś informacji potrzebował to pisz na PW

Edytowane przez Din76
Opublikowano
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Auto którym się interesuje ma niestety ASC (sprawdzone po VIN jak i jest tylko przycisk ASC w kabinie). Pomysł jest dołożenie we własnym zakresie całości mechanicznej przez zimę (części z alle to około 1000 bez wiązki) i dogranie softu już u kogoś. Taki mam zamysł tylko czy już ktoś to robił :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.