Skocz do zawartości

M50 bez vanosa. Brak mocy i nierówne obroty silnika.


axelr

Rekomendowane odpowiedzi

Zapoznaj się.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

Silnik m50, bez vanos, instalacja lpg ii gen odlaczona, bo strzela w dolot.. mikser jednak dalej tkwi w dolocie.

Objawy

Slaba moc, szacuje ze ma moze 10-15 koni wiecej niz m40 w mojej innej emce

Nierowna praca na wolnych obrotach. Uszczelnilem dolot, wczesniej falowala na obrotach do momentu rozgrzania.

Odlaczony czujnik wałka rozrządu - jak podlacze go to silnik zapala na 1-2 sekudny i gasnie.

Nr na przewodzie 1.247.219.9 taki jak z tej aukcji http://allegro.pl/czujnik-walka-bmw-e36-1-6-m43-1-247-219-9-i5097077081.html (troche dziwne ze ktos tam pisze, ze to do m43)

 

Nie myslac dlugo kupilem uzywany oryginalny czujnik wałka (czujnik wpiety jest w głowice) i na tym drugim równiez gasnie, gdy przytrzymalem ja na wcisnietym pedale gazu, to strzelila w kolektor(na benzynie). Zauwazylem tez, ze pelne obd pokazuje glupoty tzn temperatura -37, spalanie 99/100 itp. Nie wiem czy moze byc zwiazek z tematem.

Podczas jazdy nie ma szarpania, sa odczuwalne jakby dwa "strzaly" mocy powyzej 3500 rpm i 5500. Przeplywomierz wizualnie caly, tzn wszystkie druciki sa widoczne:)

Spalanie przy dynamicznej jezdzie oscyluje okolo 17l/100km.

Istnieje opcja, ze kupillem walnieta uzywke. Niepokoi mnie tez nierownca praca, ewidetnie nie na wszytkie gary - wymieniac swiece? Jest sens?

 

edycja

srodkowe swiece sa w oleju od gory, uszczelka klawiatury poszla?

komp bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem uszczelki, swiec i pokrywy, olej wyssalem z gniazd swiec. Praca silnika niestety bez zmian. Tzn po opdaleniu chwile chodzi ok, zaczyna falowac, chociaz obrotmierz tego nie odczuwa, to wydaje mi sie, ze falowanie jest +/- 400rpm. Gdy odpinam przeplywke nic sie nie zmienia, tzn jest caly czas to samo. Czy tak powinno byC?

Jaki czujnik walka rozrzadu powinienem kupic dla wersji z kompem bosch? W w/w problemie, czujnik ten jest caly czas odpiety. Vdo siemens nie bangla, chyba, ze kupilem padnieta uzywke

 

edit

film z pracy silnika

czy ten ssssyk to normalna praca wtryskow, czy lewe powietrze?

 

Nierowna praca nagranie

Czesc II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kompa boscha wszystkie czujniki muszą być bosch,żaden simens

wykręć świece,bo pewnie jest tam syf

już pisałem,że czujnik wałka musi być sprawny i podpięty

silnik ciągnie lewe powietrze,trzeba to znależć-może z krokowca spadł wąż

trzeba podpiąć silnik do kompa i zobaczyć co tam się dzieje

powodzenia,choć mam wątpliwości,czy ogarniesz ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mam watpliwosci, jednak zachecil mnie ten widok:

http://i.imgur.com/9Bw4IhB.jpg

 

swieca

http://i.imgur.com/VdBnvzG.jpg

 

fajki na koncowkach nie wygladaja dobrze, prawie wszytkie maja uszkodzone koncowki gumy prawdopoobnie przez to, ze dlugo siedzialy w oleju

 

czyli myslisz, ze lewe gdzies ciagnie, ok rozbiore dolot i posprawdzam wezyki

ogolnie to moj pierwszy r6 od bmw, jeszcze ma kilka mankamentow poza silnikowych

np naweiew z klima - swieci wszystko, ze wlaczone

obd pokazuje glupoty typu -37c i spalanie 99/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyrażnie słyszę,że coś syczy chyba ,że coś żle słyszę

zrób porządek z tym czujnikiem wałka,jest on potrzebny!

temperaturę -37 stopni powoduje uszkodzony czujnik temperatury,który siedzi w nadkolu przednim

te świece wyczyść chociaż szczotką drucianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalilem LPG i nadal nierowno pracuje. Zaczalem demontaz kolektora, po odkreceniu przepustnicy taki obrazek zasalem

http://oi62.tinypic.com/dea4o9.jpg

 

Ze 3mm oleju :shock: To chyba nie jest normalne. Zaznaczam, ze nie bylo kopciucha z wydechu. HM :?

Znalazlem pekniety maly wezyk tuz nad czujnikiem wałka rozrzadu, ktory wchodzi w glowice. Uszczelniony i praca silnika.. bez zmian.

 

Po zdjeciu przepustnicy znalazlem kolejny gumowy przewodzik, ktory sobie dyndal zatkany galazka, czy czyms podobnym (czego to nie wymysla)

Szybkie badanie gdzie moglby pasowac i na 100% powinien siedziec w regulatorze paliwa, na koncu listwy wytryskowej. Dokladnie na regulatorze nie ma tego cienutkiego'' przewodu podcisnienia, ale za duzo mialem juz rozebrane, zeby sprawdzic, czy jest poprawa..

Na krokowcu przewody siedza i byly juz latana tasma izolacyjna, z tego co zdolalem podejrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajme sie odma, robie dla siebie, wiec postaram sie zrobic jak najlepiej. Wezyki beda nowe. M50 nie ma separatora?

Kolektor mam juz sciagniety i wyplukany. Od razu wyczyscilem krokowca, sporo syfu z niego wyplynelo.

Kupilem uszczelke kolektora w IC ale nie pasi mi, a wg danych zawartych w opisie jest przeznaczona m.in do m50, o taka:

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=131315181814601813131520202220131363001411414838&i=1413111516171114141511141613&s=9d10e7acbf4f05e4d7789002b8f7c980

 

Na moim kolektorze sa pojedyncze, oddzielne na kazdy gar, o takie

 

http://lh3.googleusercontent.com/-6wOyrX1NYzg/Uby1hPsOY_I/AAAAAAAAEnc/vccPnEBjzBc/s800/e3003.jpg

 

Chyba musze ja zwrocic i kupic "pojedyncze" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koloktorze jest czujnik powietrza, czarna obudowa czujnika, prawada?

kolejny trop - nie podpiety, co gorsza nigdzie nie ma wtyku, gdzies uciety ;o skad wychodzi wiazka dwuprzewodowa pod czujnik powietrza dolotowego kolektora m50b20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i [BAD]. Poskladalem klocki. Czujnik temperatury powietrza podlaczony. Kupilem kolejny czujnik wałka, ktory dzialal wg sprzedawcy na 100% na konfigu Boscha i to samo, gasnie jak podlaczony. Jest nowa guma dolotu, bez lpg. Swiece wyczyszczone, ale te co byly. Nowe fajki. Nowa obudowa filtra powietrza. Eh.. trace juz zapal do tego silnika. Dodatkowo, wyglada na to, ze ostatni gar nie bangla, ten przy grodzi. Jak odlaczam cewke, to nie slychac zmiany w pracy silnika. Wkreca sie tak samo, praca taka sama.

 

Podmienilem cewke, bo mam 1 w zapasie. Zadnej zmiany.

 

film

https://youtu.be/nYyC8meApAE

 

wtyk cewki sciagalem kombinerkami, dla bezpieczesntwa :D ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij tą cewkę,świecę zostaw i załóż inną świecę na cewkę

uruchom silnik i dotknij do masy świecą,zobacz czy jest iskra

trzeba też sprawdzić wtryskiwacz,podłącz tam małą żaróweczkę 12V i uruchom silnik powinna mrugać

jeżeli jest iskra i prąd do wtryskiwacza,to trzeba zmierzyć kompresję na tym garze

oczywiście najlepiej na wszystkich

czy w tym silniku nie było nic dłubane,dlaczego on gaśnie z czujnikiem wałka rozrządu

może ktoś wyrzucał Vanosa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz chodzi na wszystkie garki, nie bylo dobrego polaczenia ostatniego wtrysku z zasilaniem, polamany zaczep zawleczki

kuplem nowy czujnik EPS, w kilku postach tu na forum pisano, ze ten akurat sie sprawdza w roli zamiennika

niestety i z nim rowniez to samo GASNIE :roll: jak odpinam, chodzi, benzyna znika blyskawicznie

do rozgrzania troche faluje, tzn w 3 sekundy obroty normalne, 2 sekundy spadaja o 300rpm (na sluch - bo wskazowka obrotomierza nawet nie drgnie)

z vanosem chyba inaczej wyglada glowica? silnik raczej nie jest fabryczny, bo na kolektorze jet bialym markerem napisane e36 2.0 prawdopodobnie byl wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z vanosem wygląda tak że z przodu na deklu i głowicy masz takie jajo :D taką wypustkę :) tyczy sie to kazdego silnika czy m50 czy m52 czy m54. Masz albo jednego vanosa czyli jedna wypukłość, albo 2 vanosy czyli 2 :) ot i cała filozofia który ma a który nie na pierwszy rzut oka.

 

jeśli masz markerem tak napisane to znaczy że albo ta czesc byla od handlarza czesci albo cały silnik tak jak mówisz.

 

o taka fotka pierwsza lepsza czyli pojedyńczy vanos.

http://i.imgur.com/jKSbBJg.jpg

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Masz albo jednego vanosa czyli jedna wypukłość, albo 2 vanosy czyli 2

W E36 nie montowano silników TUB. Co do wypukłości :mrgreen: to przy podwójnym nie ma wypukłości tylko dekiel jest większy na całej jego szerokości.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma tej wypustki vanos-skiej ;)

Czujnik wałka przyjał się - ale moze nie do konca, bo

- wkrecilem ori uzywke na goracym silniku, cienutki oring z nowego czujnika zostal na glowicy, przyklelil sie

- uzywka miala juz swoj oring, wiec jest na dwoch oringach :mad2: moze nie wczytuje impulsów, dlatego nie gasnie :roll:

- przed operacja odpialem obc(jest pelne), ktore pokazywalo straszne brednie (-37 temp, spalanie 35l/100 - chociaz tu by sie moglo zgadzac:D ), nie sprawdzalem na podpietym

 

Silnik odpalil, nie gasnie, chodzi wyraznie lepiej(nie slychac klepiacych wtryskow).

Odpalalem kilka razy i zdarza sie, ze sobie pogrymasi, falujac obrotami, mam zdjeta kanape tylna, to wyraznie slychac, jak pompa zmienia tempo zasysania pb.

 

Paliwo dopala sie w wydechu, strzela tak jak strzelal wczesniej przy schodzeniu z obrotow. Po podciagnieciu do odciecia, ktore swoja droga jest juz na 5500rpm, strzela mocno, jak na odpuscie.

Na elektrodzie, ktos napisal odnosnie odciecia przy 5,5k

 

Hmm, abs u mnie swieci na zegarach, ze nie bangla. Czy w e36 z r6 sygnal predkosci jest brany z zegarow, czy abs?

 

Po odpaleniu z podpietymi wszystkimi czujnikami, _niezindentyifkowane urwane/uciete kable w okolicy skrzynki bezpiecznikow

Wpialem nie podpiety bezpiecznik nr 31, cos pikaczu, nawet bez wlaczonego zaplonu, alarm?

 

Tak nawiasem mowiac, moja druga betka, skromna 316 lecz zdrowiutka, wkreca sie na obroty wyraznie zwawiej, niz to cos, z czym walcze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja wyglada tak: mam 3 czujniki wałka rorzadu

2 ori uzywane oraz nowy eps - wtyczki pod boscha

 

na zimnym odcina na 5500 rpm, kiedy osiagnie swoja temperature robocza odcina zaplon przy 3000rpm

w dodatku strzela w kolektor przy "palowaniu" na luzie

 

jak odlacze czujnik wałka, obojetnie który z tej trójki, to odciecie jest na ~6700 pewnie normalne

nie strzela w kolektor, strzela jedynie mocno z wydechu przy schodzeniu z obrotow

 

jak odpinam czujnik wału - nie odpala, z podpietym wałka

czy na boschu powinien chodzic na wałka, jesli odpiety jest wału?

 

zrobilem twardy reset, tj na odpietym aku polaczylem plus z minusem na 30min z wlaczonym zaplonie

po odpaleniu obroty falowaly tak, ze silnik przygasal (zapalala sie kontrolka aku na ulamek sekudny)

 

czy w m50 na boschu moge odczytac bledy za pomoca diody 12v lub kontrolki check engine?

 

kolektor zlozylem na starych uszczelkach, bo byly w bardzo dobrym stanie, tu jeszcze upatruje szansy, tj zdejme go jeszcze raz i wrzuce nowe..

moze to cos ze sterownikiem? byl juz wymieniany... jego nr 0 261 200 405(z e34 520i automat), nie za mojejgo uzytkowania

rozkladam rece i trace zapal do tego egzemplarza ;/

 

Zdjalem gorna obudowe sterownika *405

http://oi57.tinypic.com/2r4ofi9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.