Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Rata leasingowa nie ma żadnego odniesienia do kosztów. Koszt to wpłata własna + rata*il. miesięcy + wykup w uproszczeniu.

 

Sam sobie przeczysz kolego. Albo rata nie ma żadnego odniesienia do kosztów, albo stanowi znaczący (w zależności od długości leasingowania czyli ilości okresów spłaty) czynnik, jak to przedstawiłeś w swoim uproszczonym równaniu.

Jeśli rata wynosi 10tyś, to ile kosztowało auto? Proszę, widełki chociaż.

 

Człowieku, zaczynasz niestety powoli gadać od rzeczy. Rata leasingowa * liczba okresów płatności to w podstawa obliczenia kosztów leasingu. Jeszcze nawet sam się wykłócasz, że nawet wkład własny w wysokości 25% niczego nie zmienia. Czepiasz się, że podałeś tylko wysokość miesięcznej raty bez ilości okresów? Przecież ja się od razu zapytałem ile tych okresów było, by ocenić czy rzeczywiście leasing wychodził drogo czy nie więc nie traktuj ludzi jak dzieci.

 

Jeśli koniecznie chcesz, bym podał ci widełki (bez znajomości ilości okresów) to proszę bardzo:

- miesięczna rata leasingowa: 10 tyś zł

- minimalny kosz auta: 240tyś zł (jako że minimalny okres leasingu operacyjnego to 24 miesiące)

- maksymalny koszt auta (przy założeniu, że kupujesz auto produkowane seryjnie a nie kolekcjonerskie): ok 9,300,000 zł (Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse)

 

Jak już zaspokoiłem twoją ciekawość to proponuję przestać się wygłupiać i wrócić do poważnej rozmowy.

Pozdrawiam,


Patgor

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Skoro sam sobie udowodniłeś, że rata 10tyś znaczy auto za 240tyś lub za 9mln wiesz już, że sama jej wartość NIC nie znaczy. q.e.d.
Opublikowano
Skoro sam sobie udowodniłeś, że rata 10tyś znaczy auto za 240tyś lub za 9mln wiesz już, że sama jej wartość NIC nie znaczy. q.e.d.

 

Nie sobie udowodniłem, a tobie, że cwaniakowanie na dłuższą metę nie popłaca. Pytałem już wcześniej przez jaki okres kazano ci płacić owe 10,5k zł za X6, ale doczekałem się tylko bezsensownej przechwalanki między tobą a @techniec, kogo to na co nie stać i kto w swoim życiu więcej samochodów leasingował.

 

Trzymajmy się faktów/przykładów z życia wziętych i nie sprowadzajmy naszej rozmowy do poziomu widocznego w 90% wątków na polskich forach, gdzie każdy na siłę udowadnia wszystkim na około wyższość swojego rozumowania nad pozostałymi uczestnikami rozmowy.

 

Ad rem... :cool2:

Pozdrawiam,


Patgor

Opublikowano
A jak sie sprawa ma odnośnie ubezpieczenia auta w leasingu? Czy stawki są bardziej korzystne niż dla osoby fizycznej?

Pozdrawiam,


Patgor

Opublikowano

112 000$ kosztuje M6 bez dodatków.

Jak słysze takie gadanie, że życie jest w stanach wielokrotnie droższe niż w PL to mi się nóż w kieszeni otwiera. Ktoś tak powiedzial 20 lat temu i każdy to powtarza a prawda jest taka, że to w PL jest cholernie drogie życie. Porównaj sobie chociażby koszty paliwa, jedzenia, ciuchów. Tam mają paliwo po 1zl/litr (w przeliczeniu) chleb po dolarze, a nikt nie kupuje tam butów po 300dolarów - bo w Polsce kosztują oryginalne nike srednio 300zł. Średnio rozgarnięty człowiek ma szanse na dobre życie w Stanach a w Pl musisz mieć naprawdr bardzo dobry pomysl na zycie (biznes) ewentualnie znajomości albo mnóstwo szkół ukonczonych a to i tak nie jest gwarancja dobrej pensji. Ale skonczmy juz ten offtop i kontynuujmy wątek o leasingu a nie bajki o tym że w USA jest tak drogo a w Pl tak tanio bo to brednie wyssane z palca.

Opublikowano
A jak sie sprawa ma odnośnie ubezpieczenia auta w leasingu? Czy stawki są bardziej korzystne niż dla osoby fizycznej?

Są mega korzystne. Ja płaciłem przy nowych autach za AC+OC ok 2.3% wartości zakupu. Pytałem kiedyś u normalnego pośrednika ubezpieczeń, to chyba przy 3 letniej X6 policzyli mi 20tys za AC, więc wróciłem do salonu BMW, gdzie dostałem ok 6tys wtedy.

 

 

Skoro sam sobie udowodniłeś, że rata 10tyś znaczy auto za 240tyś lub za 9mln wiesz już, że sama jej wartość NIC nie znaczy. q.e.d.

 

Nie sobie udowodniłem, a tobie, że cwaniakowanie na dłuższą metę nie popłaca. Pytałem już wcześniej przez jaki okres kazano ci płacić owe 10,5k zł za X6, ale doczekałem się tylko bezsensownej przechwalanki między tobą a @techniec, kogo to na co nie stać i kto w swoim życiu więcej samochodów leasingował.

 

Trzymajmy się faktów/przykładów z życia wziętych i nie sprowadzajmy naszej rozmowy do poziomu widocznego w 90% wątków na polskich forach, gdzie każdy na siłę udowadnia wszystkim na około wyższość swojego rozumowania nad pozostałymi uczestnikami rozmowy.

 

Ad rem... :cool2:

Nie jest moim celem jakiekolwiek przechwalanie się, przykro mi, iż tak to odebrałeś. Niestety poziom dyskusji z techniecem ciężko utrzymać, kiedy ostatecznie zaczął mi prywatą wyjeżdżać.

 

Fakty są takie, że kwota raty nic nie znaczy - nawet jeśli Ci podam, iż rat było 35, nadal nie dowiesz się ile zapłaciłem za auto, a jedynie, że nie było tańsze niż ileśtam. Aby ocenić leasing i jego koszt potrzeba wszystkich danych - czyli całkowitego kosztu - opłaty wstępnej, ilości i wartości rat, oraz kwoty wykupu, a całość odnieść do wartości auta.

 

Zmierzając do sedna, wysokość rat jest tematem wtórnym - toż jeśli są za wysokie, rozkładasz sobie leasing na dłużej, robisz większą wpłatę własną, itp - tym wszystkim można manewrować. Ja w firmie rozliczam się rocznie i nie robi mi różnicy, czy rata będzie 5tys czy 25tys, bo praktycznie wszystkie auta mogłem wziąć za gotówkę - budżet firmy jest znacznie większy niż prywatny, tylko nie miało to sensu, bo leasing wychodził taniej podatkowo i generalnie o przepływach finansowych wewnątrz firmy myśli się inaczej. Wysokość raty ma znaczenie, jeśli masz to ze swojej wypłaty odliczać, no ale to już sprawa bardziej sytuacji, kiedy chcesz kupić najdroższe auto, na jakie dostaniesz kredyt.

Opublikowano
Jeśli się "prowadzi" firmę i nie ma znaczenia czy rata miesięczna to 5 czy 25 tys, to nie ma o czym rozmawiać ( chyba jednak ma bo jest tylko przedliftowe 650i a nie m6, tak tak chodzi o xdrive) :lol: . Było sobie wziąć 488GTB wilku biznesu :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Proponuję zakończyć wycieczki osobiste, każda następna będzie nagrodzona.
Opublikowano
Nie wierzycie w przesiadkę z Toyoty Yaris do BMW M6 F13 macie poniżej twarde dowody :

http://www.6post.com/forums/showthread.php?t=1129833&page=14

 

Koleś o nicku Mr.SugarSkulls się przesiada. Można z Yarisa do BMW F12 i to w dodatku najmocniejsza M-Power można. :D

 

Przeraża mnie jak ludzie w dzisiejszych czasach zobaczą jakiś fragment wiadomości, dorabiają sobie do niej swoją teorię i potem gadają bzdury (szczerze w nie wierząc). Praca domowa dla ciebie: jaki samochód posiadał ów forumowicz zanim zamówił nowe M6 (podpowiedź: nie był to Yaris)

 

Są mega korzystne. Ja płaciłem przy nowych autach za AC+OC ok 2.3% wartości zakupu. Pytałem kiedyś u normalnego pośrednika ubezpieczeń, to chyba przy 3 letniej X6 policzyli mi 20tys za AC, więc wróciłem do salonu BMW, gdzie dostałem ok 6tys wtedy.

 

...

 

Zmierzając do sedna, wysokość rat jest tematem wtórnym - toż jeśli są za wysokie, rozkładasz sobie leasing na dłużej, robisz większą wpłatę własną, itp - tym wszystkim można manewrować. Ja w firmie rozliczam się rocznie i nie robi mi różnicy, czy rata będzie 5tys czy 25tys, bo praktycznie wszystkie auta mogłem wziąć za gotówkę - budżet firmy jest znacznie większy niż prywatny, tylko nie miało to sensu, bo leasing wychodził taniej podatkowo i generalnie o przepływach finansowych wewnątrz firmy myśli się inaczej. Wysokość raty ma znaczenie, jeśli masz to ze swojej wypłaty odliczać, no ale to już sprawa bardziej sytuacji, kiedy chcesz kupić najdroższe auto, na jakie dostaniesz kredyt.

Dzięki kolego za twój wkład

Pozdrawiam,


Patgor

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy ktoś orientuję się jak wygląda rzecz w przypadku zakończenia 3 letniego leasingowania w comfort lease w przypadku,gdy chcemy wziąć kolejne auto w tej samej formule.

Powiedzmy,że auto które aktualnie użytkujemy ma wartość na zakończenie 3 letniego leasingowania 230tyś zł brutto,a nowe auto które zamierzamy leasingować ma wartość 500tyś brutto.Maksymalna wartość wpłaty początkowej w tej formule to 35% tj 175tyś.Tutaj rozumiem,że jest pobierane z rozliczenia poprzedniego auta,ale moje pytanie co dzieję się z pozostałymi 55tyś różnicy?Czy odejmowane są one od raty leasingowej?

Opublikowano
Czy ktoś orientuję się jak wygląda rzecz w przypadku zakończenia 3 letniego leasingowania w comfort lease w przypadku,gdy chcemy wziąć kolejne auto w tej samej formule.

Powiedzmy,że auto które aktualnie użytkujemy ma wartość na zakończenie 3 letniego leasingowania 230tyś zł brutto,a nowe auto które zamierzamy leasingować ma wartość 500tyś brutto.Maksymalna wartość wpłaty początkowej w tej formule to 35% tj 175tyś.Tutaj rozumiem,że jest pobierane z rozliczenia poprzedniego auta,ale moje pytanie co dzieję się z pozostałymi 55tyś różnicy?Czy odejmowane są one od raty leasingowej?

 

Jesli kończysz komfort lease to możesz albo oddać albo wykupić. Rozliczyć możesz tylko jesli wykupisz, w innym wypadku po prostu oddajesz auto i o następnej umówię myślisz od nowa.

 

Tak przynajmniej zrozumiałem sprzedawcę, ale być moze ktos wyprowadzi mnie z błędu. CL w moich oczach to bardziej wynajem długoterminowy.

Opublikowano
To co w takim razie oznacza termin "gwarantowana wartość końcowa"? nie powinien w tym miejscu być termin wartość wykupu?
Opublikowano
to oznacza, że bmw gwarantuje Ci, że po 3 latach auto bedzie warte np 150 tys zł i tą kwotę odejmują Ci w momencie wyliczania raty leasingowej. Reasumując, załóżmy, że auto jest warte 300 tys zl, bierzesz CL na 3 lata i spłacasz tylko kwotę 150 tys. Po 3 latach możesz po prostu auto zostawić i wziąć nowe(bmw nic Ci nie odda), bądź np wziąć kolejny leasing i dalej spłacać to samo auto. Podane kwoty dla łatwego zrozumienia tematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.