Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, zauważyłem że co jakiś czas auto pozbawiane jest płynu wydaje mi się, że leci z reduktora od gazu (jestem w trakcje sprawdzania), ale też zauważyłem, że przy ostatnim odpowietrzaniu nie widziałem strumienia, znaczy był tylko przy przegazowaniu, natomiast zaraz ustawał.

Z autem nie dzieje się nic złego, dolewka płynu na zimnym i jedzie bez najmniejszych problemów, temperatura pion, szybko się zagrzewa, ogrzewanie działa (obie strefy), wisko robi wichurę pod maską, klima działa - najczęściej orientuję się że już trzeba dolać wtedy, gdy np. mam 3-4 tys obr i wcisne sprzęgło i gdy obroty już są na własciwej pozycji to potrafi lekko zafalować lub nawet zatrzęsie tak jakby chciał zgasnąć, ale wraca do normalnej pozycji obrotomierz.

2 razy odkąd mam auto ponad rok zgasło i to było przyczyną bo diagnozy nie wykazały błędów a wszystkie wartości są raczej OK.

 

Teraz tak - moje auto NIE POSIADA dodatkowej pompki wody, okazało się to i po numerze VIN i fizycznie nie ma pompki są same elektrozawory (nawet miałem już kupioną nową pierburg, ale nie pasowała).

Odpowietrzam zgodnie z instrukcjami (przód na wzniesienie i żmudne nagrzewanie, nalewanie, pompowanie i odkręcanie odpowietrzników aż do usunięcia powietrza) po tym zabiegu auto jeździ jakiś czas ok miesiąc i muszę znów dolewać. Co prawda widze jeden wyciek spod auta ale to w smaku zwykła woda więc raczej nie to.

Wcześniej pękniety był górny wąż, został wymieniony na nowy wtedy zdecydowanie ustały problemy z ogrzewaniem i zapowietrzonym układem ale jednak woda dalej gdzieś ubywa.

Oleju nie przybywa - jest cały czas ten sam stan.

Instalacja BRC - niestety nie wiem jaki model - ale chyba obstawiam jednak winę instalacji - jak myślicie zacząć od gazownika czy może sprawdzić szczelność układu jak i głowicy ? Doradźcie coś bardzo proszę, lub polećcie kogoś kto zajął by się tym tematem.

Opublikowano
U Mnie jest strumień jak przygazuje. Naxwolnych obrotach go nie ma. Duzoxludzi tak ma niektórzy w m54 bo w innych nie widziałem strumień maja na włączonym zapłonie. Pompka u mnie działa bo zimą grzeje ogrzewanie na zgaszonym silniku. Ty szukaj wycieków zlikwiduj je a dopiero walcz dalej
Opublikowano
W m52 na zapłonie i włączonym ogrzewaniu mam strumień z przelewu.Podobnie jest bez ogrzewania na wolnych obrotach.Nie wiem dlaczego inni tego nie mają ale chętnie przeczytam skąd te różnice.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Też nie mam pojęcia. Na zapłonie odpowiedzialna jest za to elektryczna pompka która działa bo po zgaszeniu silnika mam długi czas ogrzewanie póki nie wystygnie silnik. W lato w korkach się nie przegrzewa również jadąc z prędkością długi czas w okolicach 200km h temp nie dojdzie nawet do 100st wiec pompa wydolna
Opublikowano

W moim modelu nie ma elektrycznej pompki o czym pisałem wyżej - są same elektrozawory a w miejscu drugim, w którym montowana była owa pompka też nic nie ma, na komputerze jest dezaktywowana więc nei wiem czy tak ma być czy coś było kombinowane.

Po przegazowaniu strumień jest na wolnych obrotach dopiero po zakręceniu korka jest, bo jak zakręcę i chwile poczekam i odkręcę to widać że jest i po chwili go nie ma, to pewnie spowodowane brakiem ciśnienia w układzie, co jest normalne.

Konsystencja oleju jest w porządku mam około 2000 km do wymiany jest taki sam jak przed wymianą jest go ociupinkę mniej niż zalewałem ale tu akurat bym się nie czepiał.

 

Po zgaszeniu silnika lekko czuję zapach ciepłego płynu pod maską albo gdzieś kapie na gorący element silnika i paruje że nie widać nawet skąd albo puszcza reduktor od gazu.

Po urlopie się tym zajmę czyli za około 2 tygodnie, ubytek duży nie jest z 200-300 ml w miesiącu ale jednak po "bagnecie" widać z rana jak odkręcam to z biegiem czasu coraz niżej.

Silnik się nie zapowietrza - klima chodzi dwie strefy razem i osobno(chłodzi, grzeje), wskazówka pion ZAWSZE, silnik nagrzany po 2km jazdy.

Jedynie co zauważyłem to jak jest już czas dolewki tych 200-300 ml to jak mocniej przygazuję i od razu dam sprzęgło to jak schodzi do wolnych obrotów to potrafi lekko zatrzęść silnikiem wtedy wiem że trzeba dolać, jak jest pełny stan to takie zjawisko nie występuje.

Opublikowano
a w jakim stanie masz obudowę termostatu w e39 lubiły one pękać i tam zaczął bym szukać przyczyny. Ile zrobiłeś km na gazie reduktor powinien wytrzymać minimum 50tyś. W poprzedniej e39 z 97roku dopiero przy 2tyś był ładny przelew teraz mam z 99roku i przelew od razu jest ładny. Wydaje mi się że po lifcie elektryki w 98 poprawili ten przelew :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.