Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jest to mój pierwszy post na tym forum i nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział dla mojego problemu jakim jest silnik mojego bmw, gdyż zwyczajnie nie jestem pewien, który to dokładnie: czy M47N2 czy N47? Jestem jego posiadaczem od 2 miesięcy.

 

VIN: WBAPE11070WH28853

http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html

 

Po rozkodowaniu wychodzi, że to N47 o mocy 130 kW, dowód rejestracyjny to samo natomiast papier z fabryki z 2007 roku podaje moc 120 kW i vmax=202 km/h, czasu do setki nie podaje ale nie wydaje mnie się, że moja ma 8,9 s dla N47 podawane przez autocentrum.pl

 

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/x3/e83/silnik-diesla-xdrive20d-177km-2009-2010/

 

Na stronce, której adres znalazłem na forum (nie pamiętam nazwy, coś na "k") wyczytałem, że silnik M57N2 był wstawiany do e83 do sierpnia 2007r. a moja jest z września. Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd za blisko 4500 zł 20 tys kilometrów wcześniej i zapewniał, że to właśnie n47 chociaż widać było, że nie jest ekspertem w samochodach bo nie wiedział paru rzeczy (nie robię tutaj z siebie jakiegoś znawcy tej marki bo nim nie jestem ale on do speców nie należał :P ). Jeździłem 2.0d 150 km i moja buma jest o level mocniejsza... Może to jest jakaś wersja osłabiona na rynek belgijski bo z niego pochodzi (tak jest np. w przypadku alf i nie tylko...)

 

Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc to będę wdzięczny :)

 

P.S. Jeśli ma ktoś z was jakieś uwagi czy rady odnośnie tego modelu to śmiało :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz silnik N47 ale jest opcja S843A Leistungsreduzierung Power reduction

To oznacza że moc silnika została fabrycznie obniżona do 120kW.

Opublikowano

Dziękuje serdecznie za pomoc, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :P z tym odblokowaniem to się zastanowię czy to dobry pomysł, obecnie auto jest dla mnie w sam raz a uczynienie go mocniejszym ze względu na mój temperament odbędzie się kosztem mojego (i nie tylko...) bezpieczeństwa tak więc na razie sobie podaruję;)

 

Korzystając z sytuacji, mam 154 tys przebiegu a olej w skrzyni 4x4 nie był wymieniany i z lektury forum dowiedziałem się, że to powinno nastąpić w najbliższym czasie. Czy znacie może jakieś lepsze oferty zmiany tegoż oleju niż za 500 zł w Inchcape w Wrocku? Nie, żebym "żydził" ale jeśli w Opolu robią to za np. 350 zł no to czemu nie... Gdzieś wyczytałem na forum, że za taką usługę ktoś zapłacił 200 zł w ASO dlatego też moje pytanie... Jutro sobie zadzwonie do Opola w tej sprawie ale może ktoś już przerabiał ten temat z woj. dolnośląskiego.

 

Z góry dziękuje za pomoc:)

Opublikowano
Jeżeli chodzi o 4x4 to kup litr oleju i wymień sam - da sie to zrobić nawet bez podnośnika.

Xdrive

Koder

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten temat wyczerpany, zamykam.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.