Skocz do zawartości

f11 uszkodzona poduszka tył jak potwierdzić i jak naprawić


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czesc. Sprawdzaleś moze kompresor? Zawór na kompresorze mógł przyrdzewieć. U mnie też były problemy z wysokością albo pompował za dużo albo za mało czasami spuszczał całe powietrze. Warto pomyslec o regeneracji. Mnie kosztowalo to mniej niż 100euro. Osuszacz plus zawór. Robiłem sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie


Od 2-3 miesięcy zauważyłem ze raz na 2 tygodnie samochód siada tyłem ale z obu stron równomiernie, nie ma roznicy w lewej i prawej stronie i tylko w nocy. Zdarza się to rzadko ale co sugerujecie?

Poduszki nie były wymieniane a Beata ma już najechane 90k. Czy przy równomiernym opadaniu mam brać pod uwagę raczej poduszki czy przekaźnik? Mechanik już stęka ze zajmie mu sprawdzanie i naprawa 3 dni wiec już się boję ze wymieni więcej niż potrzeba.


Dzieki wielkie za dobre rady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,


Mam problem podobny do kilku z osób z tego wątku. Od około 2-3 tygodni, gdzieś co 2-3 jazdę autem, siada mi prawa strona. Czasami po całej nocy wszystko jest ok, a czasami po 2 godzinach (lub nawet krócej) stania samochód obsiada. Dwa razy zauważyłem, że gdy prawa strona leżała to też lekko (2-3cm) obsiadła lewa strona. Kompresor chodzi bez problemu i za każdym razem podnosi auto. Samochód i ISTA nie pokazuje żadnych błędów.

We względu na nieregularność opadania odrzucam uszkodzoną poduszkę. Bardziej celuję w zawór upustowy lub sterujący. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym względzie? Czy da się wyciągnąć kompresor (jak opadnie tył) bez podnośnika?


Dzięki z góry.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz nawet mianem sytuację, że tył opadł, odpaliłem, napompował się i stał podniesiony cały dzień. Bez jeżdżenia...
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

u mnie taki objaw, po dobie czasem dwoch auto z tyłu siedzi,

jezdze mało , czasem raz w tyg i wtedy wkurza mnie to ze tak "du.a" opada.

poduszki mniałem obie wymieniane, jedna w 2018 a druga w 2019. były to jakies zamienniki za ok 500 zł sztuka.

teraz sie zastanawiam czy to padł kompresor czy nieszczesliwie obie poduszki:(

jak sprawdzic poduszki to wiem, tylko mysle moze zaczac od sprawdzenia kompresora i tu juz nie jestem pewny jak to zrobic, ze pompuje to widze jak podnosi tył ale czy zawór nie popuszcza powietrza z czasem?

jak to w miare bez wielkiego demontazu sprawdzic?

czy moze to tylko ten zawór oem nr 37206875176, tylko jak go sprawdzic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie.

F11 520 . Auto raz na tydzien jakies 5 min po ruszeniu opuszcza tył po obydwóch stronach. Po zgaszeniu i odpaleniu podnosi się i jakiś tydzień spokoju.Wymieniłem sterownik zawieszenia ale nie pomoglo. Na kompie zero błedów. Podczas postoju nie opada. Ma ktoś jakiś pomysł? Kompresor? Zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączyłem do zacnego grona z opadającą lewą stroną.

Znalazłem coś takiego producent niby Dunlop https://allegro.pl/oferta/miech-poduszka-bmw-5-f11-gt-f07-dunlop-fv-krakow-7957336850?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Ktoś może ma jakieś doświadczenia z poduchami tej firmy? Czy tylko Arnott?

Zgóry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem u tego Pana poduszkę do swojej F11 - brałem wtedy Arnotta, ale przyznam że Pan jest bardzo szczery i powie Ci co wybrać :) Zajmują się pneumatyką od wielu lat, m.in. w Porsche. Powiedzą Ci, czy warto dopłacać do Arnotta :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewą poduszkę wymieniałem przy przebiegu nieco ponad 60 tkm. Kupiłem w ASO.

Prawa padła rok temu i połakomiłem się na zamiennik wraz z robocizną za 600 zł.

Minął rok i przejechałem 12tkm... auto znów stoi i czeka na wymianę.

Jak nie uzna mi warsztat reklamacji kupię dla św. spokoju ori w ASO.

Lewa ma już ponad 4 lata i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zamiennik za 600 złotych z robocizną to najtańszy chińczyk, który pada - tak mi powiedział Pan z Krakowa zajmujący się dystrybucją - mówił, że szkoda na niego czasu.


Lepiej zapłacić raz za Arnotta, który idzie na OE montaż i masz z głowy :) A w ASO przepłacisz za ten sam produkt.

U mnie Arnott ma się dobrze już dobre 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem u tego Pana poduszkę do swojej F11 - brałem wtedy Arnotta, ale przyznam że Pan jest bardzo szczery i powie Ci co wybrać :) Zajmują się pneumatyką od wielu lat, m.in. w Porsche. Powiedzą Ci, czy warto dopłacać do Arnotta :)

 

Dzięki za poradę. Rozmawiałem z tym Panem i odrazu powiedział że poleca Dunlopa, za Arnotta dopłacasz w tej chwili za markę. Powiedział też że sprzedaje trochę tego do ASO. Ja biorę Dunlopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co Dunlop to chinczyk ?!!

 

Nie, nie... Nie w tym sensie :)


Po prostu przypuszczam, że jeśli kolega wykonał usługę za 600 złotych z robocizną to poduszka mogła kosztować około 300-350 złotych, a reszta to robocizna, a w takiej cenie kupisz wyłącznie chińczyka :)


Robota jest bardzo prosta i można wykonać ją samemu, a lepiej dopłacić za porządnego Dunlopa czy Arnotta, który jest robiony na gumie Firestone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie znowu cały tył siada. Po dwóch dniach jest niżej o 3 - 4 cm. Najpierw wyjmę przekaźnik i zobaczę czy coś się zmieni. Oczywiście przed jego wyjęciem podniosłem zawieszenie.


PS

Wyjęcie przekaźnika nie pomogło.

Proponuję zajrzeć do przekaźnika , do środka. Mój był już lekko okopcony. Przeczyściłem styki i wyglądają jak nowe.


Ok. pół roku temu miałem podobną sytuację. Co jakiś czas opadł mi ty. Jeśli nie pomoże wyjęcie przekaźnika to zrzucam kompresor i robię mały serwis.


W instrukcji zwracali uwagę na czystość podczas wymiany czy to miechów czy to kompresora. Niektórzy po wymianie miechów odcinają z 5 mm przewodu odpowiedzialnego za dostawę powietrza. Może końcówka przewodu traci swoje właściwości i przepuszcza powietrze??? Tak samo od strony zaworu.


Czy ktoś z was rozbierał elektrozawory. Czy można je przeczyścić / nasmarować. Podobno rdzewieją w środku?


Jeszcze jedno pytanie....czy można czyścić piny czy konektory preparatem typu CONTAKT gdy akumulator nie jest odłączony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam watpliwosci czy u mnie to miech. Auto pierwszy raz „przyklękło” na lewej poduszce jakies 3 tygodnie temu. Po odpaleniu podpował sie szybko , nie jezdzilem nim wcale i nastepnego dnia znowu leżał na jednej stronie. Przejechalem sie wiec kawalek wszystko wrocilo do normy i po czterech dniach nieuzywania miech nadal trzymał. Podjechalem do sklepu ze 2 kilometry i po jakichs 30 minutach na parkingu znowu totalnie lezał na jednej stronie. I tak cyklicznie potrafi trzymac kilka dni lub pasc po godzinie. Czy jest tam jeszcze jakis inny element odpowiedzialny za utrzymywanie cisnienia w miechach na postoju ktory nalezy wymienic ? Dodam ze brak bledow na wyswietlaczu ( inspa nie sprawdzalem ) i mam tez to selektywne zawieszenie. Jakies pomysły ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tam nic sie nie nawija ?!! Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony. Wiec jeszcze raz sie pytam jakim cudem raz ucieka a raz nie ? Chyba ze jestem w bledzie i dziala to inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony.

 

Wtedy można by włożyć głowę pomiędzy oponę a nadkole......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tam nic sie nie nawija ?!! Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony. Wiec jeszcze raz sie pytam jakim cudem raz ucieka a raz nie ? Chyba ze jestem w bledzie i dziala to inaczej.

 

Miałem to samo i powiem tak... Nie dyskutuj! :D To poducha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.