Skocz do zawartości

f11 uszkodzona poduszka tył jak potwierdzić i jak naprawić


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Wczoraj wieczorem umyłem samochód, dzisiaj mniej więcej po 22h od tego momentu wchodzę do garażu a lewy tył siedzi, prawy normalnie jest. Odpaliłem, wyjechałem z garażu i się wyrównało. Po zgaszeniu samochodu nic nie słychać, cicho. A wczoraj po umyciu, jak go wstawiłem do garażu, to po zamknięciu auta, psyknęło tak ze dwie sekundy z tyłu auta a potem było cicho, myślałem, że się wyrównuje czy coś. To jest F11 LCI, 140tys przebiegu, poduszki niedawno oglądałem, wyglądają super. To mógł być jednorazowy przypadek, czy nie ma tak, że się zdarza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem jak wisiał na podnośniku, guma na poduszkach jest jak nówka, nawet najmniejszych rysek nie mają, wyglądają idealnie. Na razie 6h jest od momentu jak się wyrównało i nie opada nic, mierzyłem miarką. Po prostu jestem ciekawy czy to zwykły jakiś błąd był elektroniki czy już się zaczyna....

Dzisiaj o 8 rano wszystko było w porządku 69,5cm od rantu nadkola do posadzki, czyli tak jak jest normalnie cały czas. Potem o 15 poszedłem do garażu a samochód znowu lewym tyłem siedzi. Czyli coś się zaczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem swoje f11 w listopadzie to na podnośniku oglądałem i poduszki też wyglądały bardzo zdrowo. Gdzieś na drodze wjechałem w dziurę , mocniej łupnęło i zaczął mi prawy tył po nocy opadać (a czasem po nocy jest ok więc zależy jak się ułoży). Więc nie ma reguły, że wizualnie poduchy wyglądają. Poduchę już kupiłem i muszę tylko miejscówkę jaką dorwać, żeby wymienić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie też poduchy wyglądają elegancko, ale lewy tył siadał przez noc. Jak byłem na akcji od EGR to w servisie im to zgłaszałem i oglądali, polewali nawet poduszkę wodą z płynem i nic. Zamówiłem poduszkę na allegro za 399pln, wymiana 30min i jest spokój, zaworek zostawiłem od starej poduszki. Po włożeniu starej poduszki do wiadra z wodą okazało się że dziurka jest w tej części gumy która jest niewidoczna, w tej co jest wywinięta do środka poduszki. Wysokość tyłu jest jak było 69,5-70cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Witam ponownie. Wymienione poduchy po obu stronach już jakiś czas temu. Wszystko było ok do dzisiaj rana. Po odpaleniu auto opadło na glebę . Po wyłączeniu włączeniu znów zaczyna promować. Minimalnie siedzi po lewej stronie. Szczelność poduszek i reszty układu sprawdzony wyglada ok. Po wyjęciu bezpiecznika i kilku minut jazdy auto znów leży. Po włożeniu bezpiecznika kompresor znowu pompuje. Auto znów stoi na odpowiedniej wysokości. Sadzać ze winny jest zawór poziomujący zamówiłem taki i czekam na dostawę. Najgorsze że nawet po spuszczeniu powietrza z systemu żaden błąd ani komunikat się nie wyświetla. Na pewno nie jestem jedyny z tym problemem. Jak rozwiązaliście wasz? Czy ktokolwiek z was sprawdził amortyzatory? U mnie reakcji brak. Już szukam nowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
... zawór poziomowania wymieniony . Działa zdecydowanie lepiej od starego .Wymienilem tez amorki choć zużycie było w granicach 70%. Ciśnienie jest utrzymywane w systemie. Mimo tego pojawia się błąd w poziomowaniu po przejechaniu kilkunastu km. Błąd znika po wyłączeniu zapłonu. Chyba coś blokuje zawór poziomujacy lub kompresor nie może wyrównać ciśnienia. Następny do wymiany chyba pójdzie sterownik kompresora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze


Interesuje mnie pomysł, który został przedstawiony przez mechanika na filmiku w 5:30.

Ten zabieg ma spowodować wydłużenie życia poduchy.

Może jest ktoś na forum, kto ma dostęp do rożnych osłon pyłowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam panowie czytałem wszystko o tylniej poduszkach ma podobnie ale w garażu jak auto stoi nie opada ale na mieście czasem schodzi po 2 lub więcej godzin . I dzisiaj mechanikowi mówiłem wymieniamy zamówił przez wasz polecano poduszkę Atrrona chyba ta nazwa ale okazała się że nie pasuje bo mam tylnia koła skrętne i mam problem może wy mi doradzicie co teraz na serwis BMW ? Mój model f11 z roku 2014 poliftowy bo z września.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po rozkodowaniu vin wychodzi że samochód jest z kwietnia 2014 i nie ma żadnej informacji na temat osi skrętnej. Poduszki do twojego zawieszenia powinny mieć numer OEM 37106784379
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mechanik rozebrał i chciał wymienić poduszek te co wyżej polecaliscie i nie pasowała bo jest jeszcze jakieś łożysko gdzie poduszka wchodzi i to dlatego że musi się obracać bo ma os skretna. A w dowodzie mam że auto jest z sierpnia tak mam w dowodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EGR trzeba wymienić na nowy, sprawdź czy w ASO BMW nie masz darmowej akcji serwisowej na wymianę zaworu, możesz to zrobić w tym temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=316808&start=1185

Na filmie jest pokazane jak zazwyczaj wygląda usterka EGR:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,


Przejrzałem dokładnie wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, postanowiłem więc was poprosić o pomoc :)


Mam BMW 5 GT (F07), jakiś czas temu pojawił mi się komunikat "Ograniczony komfort jazdy" bądź "Ograniczona sterowność w zakrętach". Komunikaty nie pojawiały się często, później ich częstotliwość narastała. Raz samochód jakby się utwardzał i stał wyżej innym razem pomimo komunikatów nic się nie dzieje. Poduszki trzymają i były w miarę nowe jak pierwszy raz problem się pojawił.

Byłem już u kilku "fachowców" i straciłem chęci do kolejnej wizyty. Autoryzowany serwis BMW po podłączeniu komputera stwierdził, że to wina wiązki bo z poziomu komputera serwisowego nie da się sterować zawieszeniem. Inni mechanicy jeszcze większe głupoty wymyślali.

W ASO nikt nie sprawdził czy sterownik działa poprawnie, czy zawory sterujące ilością powietrza działają poprawnie.

Sam wpadłem na pomysł by mechanik wymienił zawory sterujące, niestety nic to nie dało :( Stawiam zatem, że problem stwarza moduł sterujący zawieszeniem, chcę do niego zajrzeć i sprawdzić czy czasem styki nie są zabrudzone, zawilgocone. Jesli przeczyszczenie styków nie pomoże to myślę kupić używany i wymienić. Moje pytanie brzmi czy trzeba go będzie kodować jak będzie to moduł używany z tego samego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.


Pacjent F11 520D.


Przeczytałem wszystkie wątki i u mnie chyba jest jeszcze coś innego, więc proszę zawodowców o podpowiedź gdzie dalej szukać.


Pierwszy objaw 2 miechy temu po tygodniowym postoju w garażu.

po sprawdzeniu bezpieczników (wyjęciu i ponownym włożeniu napompował się prawidłowo)


Jeździł normalnie 2 miesiące i w tamtym tygodniu po jednej nocy zachodze do garażu i siedzi na max na obie strony.

Wyjechałem z garażu postał chwilę i się napompował.


W ten sam dzień wracałem trasą i nagle wywaliło ten komunikat (Ograniczona sterowność w zakrętach), ale nie czułem że siada jechał normalnie.

Nazajutrz Rano w garażu zonk i już nie chciał się napompować, było słychać kompresor że pompuje ale po kilku sekundach przestawał i nic nie szedł do góry.


Reasumując:

- Auto siada na równo na dwie strony.

- szczelność w układzie sprawdzona.

- W warsztacie sprawdzony cały układ przez elektryka i nie ma błędów.

- kompresor pracuje poprawnie.


Macie jakieś pomysły ? Gdzie dalej szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.