Skocz do zawartości

f11 uszkodzona poduszka tył jak potwierdzić i jak naprawić


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, ja też miałem problem z sporadycznym spuszczaniem jednej strony i wymiana poduszki pomogła.

Wczoraj, po kilku miesiącach od wymiany niestety dopadła mnie kolejna przykrość - auto opuszcza tył - obie strony. Rano wsiadam jest OK, ruszam i po krótkim czasie czuję że tył się opuścił. Zatrzymuję się, wyłączam zapłon, włączam i tył się dopompowuje.

Co to może być? Przekaźnik? Kompresor? Sterownik?


Pomocy! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podlacze sie pod post, w mojej f11 wyglada to tak :

dojade gdzies wylaczam zaplon wracam za 10 minut a jedna strona juz jest opuszczona ( zadnego komunikatu nie ma ) wlaczam silnim czekam moze minute podnosi sie i jest wszystko ok, chyba ze sie spiesze to podczas pierwszych kilkuset metrow samo sie podniesie. trzeba wymienic poduszke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też problem z zawieszeniem tylnym. Jedna strona opadła mi już drugi raz. Miesiąc temu pierwszy raz a dzisiaj znowu. Kody błędu zapewne zapisują się gdyż mechanik 2 tyg temu podłączał kompa i pytał czy nie miałem ostatnio problemów z zawieszeniem. Po szczytami błędów przez obd błąd P022ac. Dziwne ze przez miesiąc nic się nie działo. W sieci mnóstwo filmików jak wymienić poduchy. Czy w moim przypadku też to może być poducha?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też właśnie dopadło :/ zamówiłem oryginał .. no trudno - za późno wpadłem na ten temat i zamienniki Arnott`a . BTW zauważyłem , że wszystkim siadają lewe poduchy ,hmm


5f1ec56fa9e4ca39med.jpg

 

Podobno wpływ na "siadanie" lewych poduch ma układ wydechowy który właśnie przebiega lewą stroną pojazdu



pzdr

 

A mnie poszła pierwsze prawa a teraz prawdopodobnie lewa ale nie jestem tego pewny bo powietrze zeszło z obydwóch stron i nawet napompować nie chce poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąc je i sprawdzić w wannie.

U mnie prawa, a po 2 miesiącach lewa...



Właśnie mnie to dotyczy 2 miesiące temu wymieniłem prawą ,ale była różnica bo siadała tylko prawa strona teraz zdechły obie strony. Kompresor pracuje ale [BAD] dalej leży.

Zaznaczę że przekaźnik w bagażniku ten zielony suchy.

Raz jak był na lewarku to kompresor nabił i podniósł ale jak lewarek popuściłem to zaraz zeszło powietrze.

Ciekawe to co o tym myślicie?


Jak najlepiej sprawdzić te miechy i przewody.

Jutro przychodzi miech jak to nie pomoże to będę musiał zdemontować kompresor tylko nie do końca wiem jak macie jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak podejrzewałem kompresor. Oddałem dziś do regeneracji w Bielsku Białej koleś ma w garażu chyba 1000 takich kompresorów.

Przy mnie sprawdził ciśnienie bezpośrednio z pompy przed rozdzielaczem i było niecałe 2 bary.

Rozkręcił i stwierdził że cylinder ma delikatne ryski ale bez przetarć i jest ok.

Tłok i łożyskowanie też. Zostało uszczelnienie do wymiany i osuszacz.

Jeszcze dziś ma być gotowe w ramach wyjątku :8)

I co najważniejsze te zestawy naprawcze na allegro to ściema na tłoku jest pełne uszczelnienie bez zamka.

Koleś śmiał się z tego co sprzedają bo na pewno to nie jest takie co oryginał.

Cena ok 350 zł ale jeszcze napiszę dokładnie.

Po za tym kupiłem miech z rozpędu ale będzie wożony w bagażniku

http://allegro.pl/miech-poduszka-nivo-bmw-5-f10-f11-gt-f07-i6786481374.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki sam objaw. Przysiad na lewej tylnej łapie. Nie zawsze, w zależności jak się poduszka ułożyła. W serwisie wycenili na 2100 pln (diagnoza: wymiana miecha). Koniec końców kupiłem ten :


http://allegro.pl/bmw-f11-gt-f07-poduszka-miech-tyl-gwar-24m-tylna-i7236048515.html?snapshot=MjAxOC0wNi0yNlQyMToxNTowNlo7YnV5ZXI7NTg2YzBmMzBjMzc3MGZjY2VkYmQ3NGQyN2VmOTU0N2JkNDExNTFkZGM0MTNiYTNjOWVkYmE5MDdkZmUwMGIxNg%3D%3D


Zdecydowałem się wymienić sam. Korzystałem tylko z rad kolegów z wcześniejszych postów (nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem) oraz z tego tutoriala:



Cała wymiana trwała ok 45 min w hali garażowej :) Śmiga i ma się dobrze. Wysokość ta sama.


pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam. Jako że u mnie wystąpiły też problem z Poduszką a właściwie z prawą stronę auta ,zamówiłem nową poduszkę która niestety po niedługim czasie po prostu wystrzeliła. Nie była to oryginalna poduszka ale sprzedawca uznał błąd Fabryczny. Mechanik zamontował mi starą poduszkę. O dziwo Wszystko działało sprawnie przez dwa dni potem znów zacząłęło opuszczać Auto na jedną stronę. Po zamontowaniu nowej poduszki w to miejsce Auto stało obniżone o centymetr zależności do drugiej strony. Niestety na nowej poduszce również przepuszczał gdzieś była nieszczelność. Zakupiłem przewód z szybko złączka (z niemieckie strony internetowej) z drugiej strony za to z zaworem do pompowania kół. Przeciąłem przewód od kulejącej strony podłączyłem po sprawdzenie szczelności na wyjętej już poduszce okazało się że powietrze ucieka na samym Łączeniu.Bez demontażu poduszki z auto ciężko by było to sprawdzić. Wymieniłem złączka na nowo uszczelniłem gwint taśmę teflonową po zmontowaniu wszystko działa do tej pory. Koszt €6.50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam taki przypadek z pneumatyką: od jakiegos czasu na postoju opadała lewa strona, do zera. Po odpaleniu napompowało i w trakcie jazdy ok. Wczoraj po postoju nie chciał dobić powietrza do lewej poduszki, prawą nabijał do maxa tak ze różnica wysokosci mierzona w nadkolu lewe prawe wynosiła ponad 10cm. Kompresor troche nabijał po czym sie wyłaczył. Auto stało krzywo, lawa strona niżej. Dziś po zdjeciu koła spryskałem poduche wodą z płynem do mycia naczyń i zero bombeków. Czyli poducha lewa ok. Zamieniłem na zaworze przewody niebieski z czerwonym i tym razem nabiło za dużo do lewego koła, prawe było o 10cm niżej lewe. To potwierdza ze lewa poducha jest ok. Ewidentnie blad w sterowaniu zaworem przy kompresorze. Wypiołem 2 razy wtyczkę na tym zaworze, zamieniłem przewody od poduszek na ori ustawienie, po odpaleniu poduchy ustawiły auto do równego i póki co po godzinnym postoju nic nie opada. Gdzie szukać przyczyny w nierównym sterowaniu poduszek? Zawór przy kompresorze? Sterownik po prawej stronie bagażnika? Lub są jeszcze jakieś inne zawory po drodze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki przypadek z pneumatyką: od jakiegos czasu na postoju opadała lewa strona, do zera. Po odpaleniu napompowało i w trakcie jazdy ok. Wczoraj po postoju nie chciał dobić powietrza do lewej poduszki, prawą nabijał do maxa tak ze różnica wysokosci mierzona w nadkolu lewe prawe wynosiła ponad 10cm. Kompresor troche nabijał po czym sie wyłaczył. Auto stało krzywo, lawa strona niżej. Dziś po zdjeciu koła spryskałem poduche wodą z płynem do mycia naczyń i zero bombeków. Czyli poducha lewa ok. Zamieniłem na zaworze przewody niebieski z czerwonym i tym razem nabiło za dużo do lewego koła, prawe było o 10cm niżej lewe. To potwierdza ze lewa poducha jest ok. Ewidentnie blad w sterowaniu zaworem przy kompresorze. Wypiołem 2 razy wtyczkę na tym zaworze, zamieniłem przewody od poduszek na ori ustawienie, po odpaleniu poduchy ustawiły auto do równego i póki co po godzinnym postoju nic nie opada. Gdzie szukać przyczyny w nierównym sterowaniu poduszek? Zawór przy kompresorze? Sterownik po prawej stronie bagażnika? Lub są jeszcze jakieś inne zawory po drodze?

 

Coś się zawiesiło w sterowaniu ale przygotuj się na wymianę. Zobacz jeszcze wtyczki przy sterowaniu obok kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześ Panowie, ja mam problemu tego typu, ze:


usiadl mi tyl auta i wyskoczyl komunikat „Regulacja wyskości zawieszenia” , bylo bardzo sztywnie. Po chwili zgasilem auto, odpalilem pojechalem i jak by sie odwiesilo normalnie jechal. Dojechalem pod dom, stanalem na chwile i ponownie wyskoczyl komunikat. Podpialem sie pod auto, wyskoczyl blad „czas sterowania podnoszenia z tyłu z prawej strony”, zdjalem prawe kolo popatrzylem na styki dochodzace do podoszuki niby okej.. opuscilem auto, odpalilem i kompresor wystartowal napompowal auto, opuscil(tak jak by wypoziomowal) i slychac tylko przy prawym kole takie cykanie „cyk cyk cyk” co to moze być? Nieszczelna poduszka i pompuje caly czas powietrze ? Ale noe slychac zeby kompresor chodzil. Wyrywam włosy z głowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


auto stoi normalnie, kompresor sprawdzalem na krótko z akumulatora na poczatku nie działał, powyciągałem bezpieczniki z prawej strony w bagażniku jeden delikatnie byl jak by zasniedzialy, duzo wilgoci tam bylo, poczyscilem znow wlaczylem kompresor na krotko i juz działał. We wtyczce od kompresora tez bylo troche wody, wczyscilem to wpialem ją i od tamtego czasu aktualnie jest wszystko okej. Mogla ta wilgoć być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie kompresor przestał działać przez wilgoć która wzięła się przez małą nieszczelność poduszki. Ignorowałem to bo nie chciało mi się tego robić a samochód po nocy opadał mi tylko troszeczkę z jednej strony , ale kompresor dopompowywał to rano i cały dzień było ok. Pewnego dnia zeszłej zimy jak temperatura spadła -0 po prostu przestał działać . Zdemontowałem go postawiłem na grzejniku i jak się zagrzał podłączyłem na krótko i już działał. Rozebrałem go na części pierwsze i był cały zalany w środku a osuszacz ( te kuleczki takie jak w pudełkach z nowymi butami) po prostu wylałem jak zupę.Wysuszyłem, wyczyściłem i nasmarowałem go. Dodatkowo kupiłem nowe kuleczki do osuszacza choć podobno mogłem je reanimować w piekarniku grzejąc. No i zmieniłem poduszkę zawieszenia żeby kompresor nie pompował codziennie i nie naciągał nowej wilgoci. Od tamtej pory nie mam z tym problemu.

Możesz rozebrać kompresor, myślę że tez będziesz tam miał wilgoć skoro masz ją w innych miejscach.

U mnie było jej tyle że zamarzło i powietrze nie mogło się przedostać dalej.

A gdy byś chciał wymienić kulki w osuszaczu to nie są to takie same jak w zwykłych osuszaczach które się zbrylają.

Edytowane przez adams3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.