Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Także jestem po wymianie prawego miecha lub inaczej sprężyny pneumatycznej.

Koszt w ASO 1660zł części 150zł robocizna.

Czas operacyjny 1h-1,5h

 

Boli strasznie jeżeli chodzi o finanse, ale sam bym tego nie zrobił (nie mam warunków), a do jakiegoś pana Zdzisia oddawać nie chciałem

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tego nie potrzeba warunków.

Ja wymieniłem na wakacjach na parkingu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam Problem od jakiegoś czasu problem z tylnym zawieszeniem. Oglądaliśmy poduszki i wyglądają na pierwszy rzut oka na dobre. Dość dziwne jest to że auto czasami (na postoju) potrafi opaść całkiem . Ma też nie zawsze problem z podniesieniem jak się już podniesie to jest wszystko ok. Czasami słychać syczenie w czasie podnoszenia czasami jak opada też. Człowiek z ASO mówił że to raczej nie jest wina poduszek bo zazwyczaj pada jedna lub druga i sugerował sprawdzić bagażnik gdzie znajdują się przekaźnik i sterownik czy aby nie ma tam wilgoci bo często się to ponoć zdarza. U mnie jest suchutko i wszystko wskazuje że jest ok. Mechanik sugerował problem zaworu który znajduje się przy kompresorze. Ma ktoś może doświadczenie w tym temacie ???? bo już zdurniałem :( Jest szansa żeby poduszka była uszkodzona tylko u góry ??? a dół wygląda b. dobrze ??? tam są jakieś plastyki z góry może tam powstaje jakaś nieszczelność i auto opada na postoju. :mad2: :duh:
Opublikowano

Nastepny debil z ASO.

 

Jesli cos syczy, to jakie jest prawdopodobienstwo, ze syczy PRZEKAZNIK?! :mad2: :mad2: :mad2:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Witaj. Żeby dobrze pooglądać poduszki trzeba auto podnieść i zobaczyć jak są w pełni wysunięte. Rozumiem, że tak właśnie zrobiłeś. W innym poście są moje zdjęcia jak wygląda uszkodzona poduszka.

viewtopic.php?f=103&t=308297#p2275297

Może to być również jakaś nieszczelność na połączeniach tych plastikowych wężyków pomiędzy kompresorem a poduszkami.

Łatwo to sprawdzić tylko trzeba wszystko porozbierać. Dużo z tym roboty. Znajdź lepiej jakiś warsztat, który zna się na BMW.

Opublikowano
Temat został wyjaśniony :) na pierwszy rzut oka po wymontowaniu miechów stwierdziliśmy że są OK ale coś mnie tknęło i napompowaliśmy je kompresorem hm......też nic nie widać i nie słychać , ale wsadziliśmy je do wiadra z wodą i okazało się że jednak powietrze z nich ucieka. Chcę podkreślić że miechy wyglądały naprawdę dobrze i pod wysokim ciśnieniem nie było nic widać a dopiero w wodzie okazało się że powietrze ucieka :) w dolnej części miecha czyli chyba w tej która najwięcej pracuje. Zamówiliśmy już miechy z firmy Arnott widziałem że ktoś już coś takiego kupował i nikt się nie skarżył więc może będzie OK :lol: :D
Opublikowano
Nastepny debil z ASO.

 

Jesli cos syczy, to jakie jest prawdopodobienstwo, ze syczy PRZEKAZNIK?! :mad2: :mad2: :mad2:

 

No tu akurat zamieściłem info na temat przekaźnika zasadniczo po to tylko żeby podzielić się informacją iż istnieje taka możliwość zawilgocenia która ponoć się często zdarza :) jak mam być szczery to jak rozmawiałem z tym człowiekiem to syczenia jeszcze nie było więc nic mu o tym nie mówiłem :) Odnośnie przekaźnika jakby ktoś szukał to jest na samym dnie obok akumulatora :) zwykły przekaźnik koszt jakieś 60-70 zł , sterownik zawieszenia jest w bagażniku po prawej tam gdzie gaśnica przymocowany do ścianki. Pozdrawiam :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mnie też właśnie dopadło :/ zamówiłem oryginał .. no trudno - za późno wpadłem na ten temat i zamienniki Arnott`a . BTW zauważyłem , że wszystkim siadają lewe poduchy ,hmm

 

5f1ec56fa9e4ca39med.jpg

Będziesz Miał Wszystko
Opublikowano
Mnie też właśnie dopadło :/ zamówiłem oryginał .. no trudno - za późno wpadłem na ten temat i zamienniki Arnott`a . BTW zauważyłem , że wszystkim siadają lewe poduchy ,hmm

 

5f1ec56fa9e4ca39med.jpg

 

Podobno wpływ na "siadanie" lewych poduch ma układ wydechowy który właśnie przebiega lewą stroną pojazdu

 

 

pzdr

Opublikowano

taaak ... temperatura czy nie fakt faktem , że ta poducha jest tak skonstruowana , że pracuje góra dół wiadomo i jeśli tam pod spód dostanie się kamyk lub ich kilka guma zaczyna zasysać i pracować razem z nim co powoduje niszczenie i przecieranie materiału co w dalszej części prowadzi do uszkodzeń . Trzeba pogratulować BMW pomysłu nie zastosowania żadnej jakiejkolwiek harmonijkowej osłony (10-20zł ? ) bo wtedy wymian by nie było a tak koncern zarabia . Dobrze przemyslane naprawdę :cool2:

 

1c816496753c130amed.jpg

Będziesz Miał Wszystko
Opublikowano
Podobno wpływ na "siadanie" lewych poduch ma układ wydechowy który właśnie przebiega lewą stroną pojazdu

Pewnie dlatego u mnie padla...prawa. :mrgreen:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

zauważyłem, że prawa strona siedzi

Czytałem kiedyś, ze była akcja np poduszke lewy tył więc zadzwoniłem do serwisu Premium Arena łódź i okazało się że jest akcja na tłumik drgań wału(jakiś wałek sprzegłowy juz nie pamiętam, laska sama nie wiuedziała za bardzo co mówi) a mnie nie wpuścili na warsztat, przez moment wszedłem z Doradcą, ale gonili żebym za długo tam nie siedział

Ogólnie sprawdzili i u mnie wymiana tego tłuika nie była potrzebna. Ale naznajdowali inne usterki.

O poduszcze prawy tył wiedziałem, i pytanie czy może stosował ktoś jakieś inne zamienniki oprócz aerosus i arnott, oraz jak ktoś ma namiary na sprawdzonego sprzedawce to poprosze, nie chcę kupować przez allegro, a w intercars tylko oryginał za 1350 minus jakieś rabat a w salonie 1450-37106784379Sprężyna pneumatyczna tylna

do tego jeszcze coś takiego

3352550 Demontaż i montaż/wymiana obu amorty 14 JR 39,84 418,32 23 96,21 514,53

Suma Robocizna 514,53

33506779488Śruba 2 SZT 25,25 45,45 23 10,45 55,90

33536784118Supplementary damper 2 SZT 73,97 133,15 23 30,62 163,77

33506781988Śruba z podkładką 6 SZT 4,57 24,68 23 5,68 30,36

32216769539Nakrętka 2 SZT 4,94 8,89 23 2,04 10,93

61357684057O-Ring 2 SZT 7,78 14,00 23 3,22 17,22

Suma - Części 278,19

Wymiana wahaczy poprzecznych

3112576 Demontaż i montaż/wymiana obu wahacz 14 JR 39,84 418,32 23 96,21 514,53

górnych

Suma Robocizna 514,53

31126794203Wahacz 1 SZT 1 050,06 945,05 23 217,36 1 162,41

31106799668Nakrętka 1 SZT 17,73 15,96 23 3,67 19,63

33306760349Nakrętka 2 SZT 8,49 15,28 23 3,51 18,79

07119906495Śruba sześciokątna z kołnierze 1 SZT 14,02 12,62 23 2,90 15,52

33316767586Śruba 1 SZT 35,64 32,08 23 7,38 39,46

31126794204Wahacz 1 SZT 1 050,06 945,05 23 217,36 1 162,41

31106799668Nakrętka 1 SZT 17,73 15,96 23 3,67 19,63

07119906495Śruba sześciokątna z kołnierze 1 SZT 14,02 12,62 23 2,90 15,52

33306760349Nakrętka 2 SZT 8,49 15,28 23 3,51 18,79

33316767586Śruba 1 SZT 35,64 32,08 23 7,38 39,46

Przeniesienie na stronę 3 104,79

 

Suma - Części 2 511,64

Wymiana poduszki tylnej mostu

3317556 Wymiana wszystkich poduszek gumowyc 45 JR 39,84 1 344,60 23 309,26 1 653,86

przekładni tylnej osi

Suma Robocizna 1 653,86

33316792873Poduszka gumowa przednia 2 SZT 88,14 158,65 23 36,49 195,14

07119906460Śruba 2 SZT 10,44 18,79 23 4,32 23,11

33316792872poduszka gumowa tylna 1 SZT 129,59 116,63 23 26,82 143,45

33176760336sruba z podk 1 SZT 35,04 31,54 23 7,25 38,79

33306787062Nakrętka 1 SZT 10,56 9,50 23 2,19 11,69

Suma - Części 412,19

Wymiana poduszki zawieszenia pneumatycznego

3712525 Demontaż i montaż/wymiana sprężyny pn 9 JR 39,84 268,92 23 61,85 330,77

lewej lub z prawej strony

Suma Robocizna 330,77

37106784379Sprężyna pneumatyczna tylna 1 SZT 1 311,92 1 180,73 23 271,57 1 452,30

Suma - Części 1 452,30

Specyfikacja VAT

6 234,15 23 1 433,85 7 668,00

 

Jeżeli macie namiary na ciekawe zamienniki chętnie skorzystam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie wczoraj następująca sytuacja. Dwa tygodnie temu auto miało duży przegląd i oglądałem min. poduszki. Wyglądały w zasadzie na niezużyte, bez otarć, poszarpań (do wymiany będą tuleje, tył i przód, bo skrzypią - ale to inny temat).

Wczoraj dziwna sprawa. Po pracy widzę że auto opadło na prawej stronie. Zapłon - żadnych komunikatów, potem odpalenie i widzę jak się ładnie podnosi. Oczywiście brak jakichkolwiek komunikatów. Dziś rano stoi równo, bez opadnięcia. Zmierzyłem wysokość od podłogi do nadkola i jest równo z obu strom. Zastanawiam się co jest przyczyną. Jedyne co mi przyszło to do głowy, że wczoraj było 20 stopni ciepła i coś się nagrzało i rozmiękło, popuściło i ciśnienie uszło.

Macie jakieś pomysły, ale podobne przypadki?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że temat mało popularny, bo piszę sam pod sobą, ale... czeka mnie wymiana miecha prawego i tutaj pytanie o Wasze doświadczenia. Oryginał bardzo kosztowny, potem mamy Arnott ale pojawiają się kolejne zamienniki. Czy ktoś się na któryś zdecydował?

http://allegro.pl/miech-poduszka-nivo-bmw-5-f10-f11-gt-f07-i6786481374.html#thumb/3

lub

http://allegro.pl/miech-poduszka-tyl-bmw-5-series-f11-200kg-oe-i6741985596.html

 

Będę wdzięczny za opinię.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No to i ja dziś zaliczyłem chyba temat z poduszką ale od razu mam kumulację.

Serwis mi sugerował jakiś czas temu że jedna z poduszek zaczyna słabo wyglądać ale zignorowałem sprawę i dziś mając 170 na liczniku usłyszałem strzał i samochód usiadł (z obu stron na raz).

Nie mam komunikatu o uszkodzeniu ale samochód prawie siedzi na feldze. Kompresor przy otwarciu samochodu pracuje ale nic się nie dzieje więc pewnie poduszki są martwe. No i póki dojechałem do domu każda nierówność powodowała piękne falowanie tyłu samochodu.

Cóż... Będę Miał Wydatki ;)

Opublikowano
No to i ja dziś zaliczyłem chyba temat z poduszką ale od razu mam kumulację.

Serwis mi sugerował jakiś czas temu że jedna z poduszek zaczyna słabo wyglądać ale zignorowałem sprawę i dziś mając 170 na liczniku usłyszałem strzał i samochód usiadł (z obu stron na raz).

Nie mam komunikatu o uszkodzeniu ale samochód prawie siedzi na feldze. Kompresor przy otwarciu samochodu pracuje ale nic się nie dzieje więc pewnie poduszki są martwe. No i póki dojechałem do domu każda nierówność powodowała piękne falowanie tyłu samochodu.

Cóż... Będę Miał Wydatki ;)

 

Miałem identycznie pare dni temu z tym , że miałem wymienione obydwie poduszki. Niestety padł kompresor mimo, że chodził i było go słychać za zderzakiem. Wymiana na używkę i śmiga dalej :)

Będziesz Miał Wszystko
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Po wielu doświadczeniach z tylnym zawieszeniem:

Jeżeli opadła wam jedna strona lub co jakiś czas opada I podnosi się to ewidentnie poduszka, wymienić jak najszybciej, inaczej zajedziecie kompresor. Jak macie wątpliwości to trzeba u mechanika dopiąć wąż przy komoresorze, wyjąć poduszkę, włożyć pod wodę i nacisnąć. Ja tak u siebie zdjagnozowałem 2 poduszkę, niestety za późno to po tygodniu padł kompresor.

Jeżeli auto opada na 2 strony to raczej nie poduszki ale kompresor lub przekaźnik w bagażniku.

Przekaźnik może wam paść od wilgoci, znajduje się pod podłogą obok akumulatora, jasno zielony. Jeżeli jest skorodowany to wymiana. Co do kompresora to jest on z tyłu za zderzakiem, kompresor w pełni rozbieralny. Najczęstsze usterki to awaria osuszacza. Jeżeli tłok jest nie porysowany I wszystko wygląda na całe należy wymienić filtr i kuleczki w osuszaczu. Ja kupiłem używany kompresor a po wymianie oleju rozebrałem stary. Osuszacz już nie dawał rady, przez co zaciął się zawór. Po przemyciu I wysuszeniu działa. W związku z tym wymienię wkład i filtr osuszacza i będę miał kompresor w zapasie.

 

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja kupiłem oryginał w ASO ale kolega zdobył na amazon zamiennik za 50€.

Jeździ już ponad rok i śmieje się ze mnie, że przepłaciłem kilka razy :D

Pewnie i Aerosus będzie Ok

Opublikowano

Czy warto to odpowie sobie ten co kupi i zobaczy kiedy mu padnie...

Na Twoim miejscu mając wybór wybrałbym Arnotta, który jest już sprawdzony i jest lepszy niż oryginał :)

Opublikowano

Dzięki za opinie.

Zdecyduje się na Arnotta.

Ma tylko jeszcze pytanie czy muszę wymieniać najlepij 2 szt. ?

Ponieważ stwierdził , że tamten może paść zaraz bo jest oryginalny i bardziej wyrobiony.

Dodatkowo stwierdził że musi go zaprogramować.

Czy jest to prawda ?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Opublikowano

Nie ma konieczności wymiany 2 szt. Możesz wymienić dopiero wtedy kiedy druga poducha padnie.

Wyrobiony... Nie ma takiego pojęcia, o ile nie ma śladów na poduszce jakichś wnętrzności, czyli tego że faktycznie się przeciera i grozi wystrzałem to można śmiało używać.

 

Nic nie trzeba programować... Nawet masz filmiki na internecie w jaki sposób dochodzi do wymiany.

Ktoś chcę Cię naciągnąć na kasę chyba...

Opublikowano

Wymiana jest stosunkowo łatwa. Pół godziny i po problemie.

Programować nic nie trzeba ale warto sprawdzić czy równo stoi i ew. skorygować ustawienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.