Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Jest jakas różnica w poduszkach dla samochodów z m zawieszeniem i bez?

z

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5K31-EUR-04-2015-F11N-BMW-530dX&diagId=33_1558

wynika, że tylko dla EDC (S223A) jest inna, ale może niech ktoś potwierdzi.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy ktoś z formum używa poduszek firmy maxgear albo "chińczyków"

Pozdrawiam

Maxgeara nie ale jakiegoś nieopisanego chyba chinola mam zamontowanego - koszt coś około 300 pln. Zamontowany w styczniu 2019 i do dziś spisuje się bezproblemowo. Auto już kilka razy było urlopowo załadowane po kokardę, 3 osoby dorosłe na pokładzie i auto wypoziomowane tak jak powinno. Nawet jeśli za niedługi czas się skończy to zamontuję drugiego a i tak z ceną za oba nawet nie zbliżę się do jednego Arnotta więc kwestia wyboru. Inna sprawa byłaby gdyby wymiana poduchy wymagała demontażu wielu elementów i czasu to wtedy pewnie lepiej byłoby kupić droższą poduchę na dłuższy okres czasu. Przy tak dość prostej wymianie można się pobawić raz na 2 lata z montażem jakiejś tańszej poduchy. :)

Od oryginałów lepsze są Arnotty no ale jedna około 860-880 pln.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cześć wszystkim, kupiłem sobie tę poduszkę https://allegro.pl/oferta/bmw-5-f11-touring-poduszka-miech-tyl-nowy-gw24-7246572390

Do niej dodają takie czarne kółko, które się kładzie na góre miecha. Wiecie po co to jest potrzebne? I czy ja normalnie mam uciąć ten wężyk, usunąć białą osłonę i go wcisnąć do oporu :)?

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/B9tMjJRO


Przed pracami wyjmij bezpiecznik F182.........40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYiGJyRw

Odkrecasz nakrętkę ze starego miecha i wyjmujesz wężyk. Na wężyku pozostaje ci pierścień i wcześniej odkręcana nakrętka.

Ten pierścień łapiesz paznokciami i łamiesz go tak jakbyś chciał rozpołowić jabłko na pół . Dzięki temu zabiegowi zdejmiesz delikatnie pierścień nie uszkadzając wężyka ciśnieniowego , następnie zsuń nakrętkę.


Teraz montaż nowej poduchy.

Przewód ciśnieniowy nie może być zabrudzony ani zdeformowany. Na przewodzie będzie tylko delikatne wcięcie po w/w pierścieniu.

Przekładasz wąż przez gumową osłonę miecha i następnie wciskasz go do nowej poduszki , do oporu.

Wkładasz nową poduchę na miejsce. Auto opuszczasz na lewarku, ale NIE do końca. Odpalasz auto , które samo się poziomuje

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Cześć wszystkim, kupiłem sobie tę poduszkę https://allegro.pl/oferta/bmw-5-f11-touring-poduszka-miech-tyl-nowy-gw24-7246572390

Do niej dodają takie czarne kółko, które się kładzie na góre miecha. Wiecie po co to jest potrzebne? I czy ja normalnie mam uciąć ten wężyk, usunąć białą osłonę i go wcisnąć do oporu :)?

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/B9tMjJRO


Przed pracami wyjmij bezpiecznik F182.........20A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYiGJyRw

Odkrecasz nakrętkę ze starego miecha i wyjmujesz wężyk. Na wężyku pozostaje ci pierścień i wcześniej odkręcana nakrętka.

Ten pierścień łapiesz paznokciami i łamiesz go tak jakbyś chciał rozpołowić jabłko na pół . Dzięki temu zabiegowi zdejmiesz delikatnie pierścień nie uszkadzając wężyka ciśnieniowego , następnie zsuń nakrętkę.



Teraz montaż nowej poduchy.

Przewód ciśnieniowy nie może być zabrudzony ani zdeformowany. Na przewodzie będzie tylko delikatne wcięcie po w/w pierścieniu.

Przekładasz wąż przez gumową osłonę miecha i następnie wciskasz go do nowej poduszki , do oporu.

Wkładasz nową poduchę na miejsce. Auto opuszczasz na lewarku, ale NIE do końca. Odpalasz auto , które samo się poziomuje

Chyba się pokuszę o odcięcie kawałka wężyka, który był w użytku o ile będzie nadmiar :), ale dziękuję :cool2: :D !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba się pokuszę o odcięcie kawałka wężyka, który był w użytku o ile będzie nadmiar :), ale dziękuję :cool2: :D !

 

Też tak robiłem przy każdej wymianie.... :cool2:

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy te poduszki zamienniki na aukcjach to nie jest czasem wszystko to samo, tyle że kosztuje od 170 do 300 złotych?

Budowa jest identyczna, różnią się tylko kolorem podstawy.

Co innego oryginał, Dunlop czy Arnot one mają u góry gumę zamocowaną zaciskanym pierścieniem, no i pewnie jakość gumy będzie wyższa.

Zastanawiam się czy jest sens kupować tą za 270 skoro te po 200 są identyko...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

kupilem 2 sztuki dunlopy, za 230 ojro, na ebay, nie ma ich na allegro, pasuja do osi skretnej maja to lozysko i do normalnej wersji.


natomiast na allegro sa jakies z guma dunlop ale juz mowie od razu ze plastik jest innego koloru a takze guma ma inny fakture/ wyglad.

moje maja takze nowe oslony i tam sa oznaczenia dunlopa,

wymienilem jedna na razie, musze jescze druga bo auto nierowno stoi,

orginalne po 5 latach troche u dolu sie zrobily zmurszale, po tygodniu ucieka z nich powietrze.


natomiast przewody do kompresora ida do rozdzielnika z plastkiu, syf jak huuuj, jak odkrecisz to gwint tusk strzela z kaczynskim. jutro sprawdze czy tam nie ucieka, tandeta do kwadratu.


chinole sobie odpuscilem kosztuja 100 ojro, lepiej chyba dorzuucic te 130 i kupic cos markowego.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam koledzy.Dopadł mnie chyba problem opadającego zawieszenia F11 2014 r .Podjechałem pod market zaparkowałem auto i po powrocie do auta po jakiś 30 minutach widzę tył pieknie siadniety na glebie .Włożyłem kluczyk do auta odpaliłem i tył wstał .Podjechałem do garażu auto zaparkowałem i następnego dnia znowu auto leży .Czytałem ten wątek i wyczytałem że jeśli siada mi cały tył to może być pompa ,osuszacz ,przekaźnik ,lub przewody między pompą a miechami .Od czego zacząć w pierwszej kolejności zabawę z naprawą tego zawieszenia .Wspomnę tylko że kiedyś jak miałem BMW E61 to jak padła pompa to wywalało komunikat o błędzie (pompa nivo dawało za mało ciśnienia) czy w nowszym modelu nie ma takiego komunikatu? Dziwne prawda starszy model miał nowszy nie .Jak myślicie co mogło się u mnie posypać ? Po wbiciu VIN na realem mam takie odczyty https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5J31-EUR-05-2014-F11N-BMW-520d&diagId=33_1558 więc nie wiem jakie poduchy w razie czego kupić

Przestrzegać czynności PuMA 52125287!

01 Pneumatic spring, rear 2 37106784379

Uwaga: nigdy nie odstawiać samochodu z

nienapełnionymi amortyzatorami pneum.!

Przestrzegać instr. napr.

Dla samochodów z

EDC

Przestrzegać czynności PuMA 52125287!

S223A=Tak

01 Pneumatic spring, rear 2 37106784381

Uwaga: nigdy nie odstawiać samochodu z

nienapełnionymi amortyzatorami pneum.!

Przestrzegać instr. napr.

Dla samochodów z

M Podwozie sportowe

Przestrzegać czynności PuMA 52125287!

S704A=Tak

01 Pneumatic spring, rear 2 37106781843

Uwaga: nigdy nie odstawiać samochodu z

nienapełnionymi amortyzatorami pneum.!

Przestrzegać instr. napr.

Opublikowano
Dziś zauważyłem dziwną sprawę .Po zatrzymaniu auta włożyłem dłoń między koło a błotnik i dało się wyczuć lekkie opadanie zawieszenia po chwili znowu zaczyna się podnosić i tak sobie pływa góra dół .Co to może być ?Auto postawiłem na równej drodze .Nie słychać kompresora nie słychać syczenia a dłonią da się wyczuć pływanie zawieszenia nawet przy zgaszonym silniku .
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

WItam, porady szukam

Czasami auto mi siada na dwie strony i wygląda to tak: https://www.dropbox.com/s/ldm0wg6b4s5u9s3/IMG_3266.jpg?dl=0


Kilkukrotnie, po otwarciu samochodu włączał się kompresor, podpompowywał i wszystko było ok.

Dzisiaj rano, po otwarciu nic się nie zadziało. Uruchomiłem samochód, kompresor ruszył, dopompował i było ok, wyglądało i brzmiało to następująco:

https://www.dropbox.com/s/xkjhrw1h98kzwpw/IMG_3268.MOV?dl=0


Czy w związku z tym co się dzieje mam do wymiany oba miechy?

Czy dźwięk kompresora na filmie to jego normalny dźwięk i nie trzeba go ruszać?


Z góry dzięki za poradę!

Opublikowano
Witaj, miałem tak samo. Rano tył siedział. Po odpaleniu kompresor napompował i można było jeździć. Dla mnie wygląda na nieszczene miechy. Wymienisz i powinno być ok.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Też musiałem wymienić jeden Miech kupiłem za 35 € zrobiłem na nim już 30000 km. Moim zdaniem nie opłaca kupować się oryginałów wolałbym co jakiś czas wymienić ten za 35 € Tym bardziej że wymiana zajmuje 20 minut...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

W moim przypadku zawieszenie opadało nieregularnie. Czasem kilka dni było ok. Czasem kilka razy dziennie klękało.

Gdy auto nie chciało wstać samo radziłem sobie wyjmując na kilka sekund bezpiecznik 152. To powodowało wzbudzenie kompresora. Na pierwszy rzut obstawiałem uszkodzenie elektrozaworu zwrotnego. Wyjmujac kompresor w tym celu rozebrałem go przy okazji. Zastałem mokry wkład oszuszajacy powietrze (granulki). Osuszylem je w mikrofali. Filterki ograniczające owe granulki obmylem i również wysuszylem.( Pamietam że poprzedniej zimy kompresor pracował ciężko przy ujemnych temperaturach i dwa razy padł jego bezpiecznik. Widocznie tworzył się lód wewnatrz.)


Zamontowałem nowy elektrozawor. Jednak efekt klękania pozostał.


Postanowiłem zabrać się za poduszki . Wymieniłem je na nowe. Auto śmiga bez zarzutu. Okazało się że stare poduszki były nieszczelne w miejscu wywinięcia, nieszczelność czasem się ujawniała czasem nie. Zwykle miało to miejsce przy większym obciążeniu lub przy jeździe nierówna droga. Było to dość dziwne i mylące że po obu stronach tak samo się rozszczelniły...


Same poduszki wymieniłem nie ingerując wogole w kompresor. Gdy auto było na ziemi uniosłem je, po zdjęciu koła wypialem stara poduszkę z wahacza, następnie wykręciłem z mocowania u góry. Wykręciłem przewód cisnienia. Pozostawilem stary fartuch gdyż był w dobrym stanie, oczyściłem go jedynie. Dzięki temu nie było potrzeby obcinania końcówki przewodu i montowania nowej. Wkręciłem przewód w nową poduszkę nasunalem fartuch ochronny. Zamontowałem poduszkę. Tak samo z drugiej strony.


Po robocie.


Dzięki Adam111 za trafna radę.


Pozdrawiam wszystkich.

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że jest wszystko.

Tylko czemu nie jest wkręcony pierścień uszczelniający.

Jak dobrze pamiętam to siła dokręcenia wynosi 2 Nm....?


Ja jak kupowałem Arnott to miał już wkręcony pierścień uszczelniający.


Rozumiem ,że masz tylną oś skrętną????

1VnYQTD74u

Co miałem na myśli...???

Chodzi mi o zdjęcie z prawej strony ( nr.2 ) , z czarnym pierścieniem , porównaj ze zdjęciami z twojej aukcji internetowej .

Zwróć uwagę na moje prawe zdjęcie a dokładniej na element gumowy czarnego pierścienia , który jest widoczny prawie na samym końcu link dla punktu nr.3 . Na zdjęciach poglądowych z Allegro nie ma tam tej małej gumowej , prostokątnej blokady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.