Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymiana jest stosunkowo łatwa. Pół godziny i po problemie.

Programować nic nie trzeba ale warto sprawdzić czy równo stoi i ew. skorygować ustawienie.

 

O jakich ustawieniach piszesz. Ja zmienialem u siebie i nie bardzo wiem co mozna skorygowac. Poduche mocuje sie w gniezdzie i kompresor ja pompuje i tyle. Co do ustawienia ich to juz komputer w samochodzie sam dobiera w zaleznosci od nierownosci i pochylenia.

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mechanik twierdzi, że trzeba zaprogramować, aby wyrównać zawieszenie :?

Chce za wymianę 200 zł netto.

Chyba chce mnie naciągnąć na kase ? :)

 

Dziekuje za odpowiedz i opinie.

Opublikowano

Mój znajomy mechanik wziął 100 z dojazdem do mnie do garażu. Gdybym u niego zmieniał na podnośniku było by 50 zł. Robota jest banalna i jak miałbym kiedykolwiek to jeszcze wymieniać to chyba zrobiłbym to nawet sam.

Po zrobieniu kilku kilometrów warto sprawdzić czy tył równo stoi. Jak nie to wtedy koryguje się ustawienia za pomocą komputera. Nie zawsze to jest konieczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest tak proste, że sam wymieniałem będąc na wakacjach, bo strzeliła w drodze...
Opublikowano
Mechanik twierdzi, że trzeba zaprogramować, aby wyrównać zawieszenie :?

Chce za wymianę 200 zł netto.

Chyba chce mnie naciągnąć na kase ? :)

 

Dziekuje za odpowiedz i opinie.

 

To sporo chce sam byś to zrobił z lewarka. Nic nie trzeba programować zawieszenie samo się wyrównuje i ustawia.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mnie tez bedzie czekala wymiana poduszek - lewa po paru dniach jest nizej.

Mam natomiast problem w identyfikacji czesci. Arnott ma tylko jeden model do F11 (A-2780) ale na jednej z ich stron widzialem wzmianke ze nie pasuje do aut z aktywnym ukladem kierowniczym (swoja droga nie wiem co to ma do rzeczy jesli nie ma sie EDC?), wg serwisu powinienem miec 37106784379 (do wersji z aktywnym ukl. kierowniczym). Sprawdzalem w dwoch sklepach - w jednym jest dostepna ta czesc, w innym info ze juz nie jest produkowana. W obu sklepach natomiast wyskakuja mi tez inne numery czesci oprocz tego powyzszego (po wpisanie VINu): 37 10 6 784 381 i 37 10 6 781 843 (przyklad tu: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1558-regulacja-poziomu-pod-pneumsterownik/vC304740#part01) - zobaczcie opisy do jakich wersji wyposazenia pasuja - kompletne pomieszanie, obie sa w zasadzie zamienne wg opisow.

Sprawdzal ktos czym w ogole roznia sie te czesci? Ten Arnott (A-2780) jest wg opisu zamiennikiem m. in. do wszystkich powyzszych!

 

Pozdr

Opublikowano
Zastanawiałem się kiedyś nad arnotem. Dzwoniłem do nich i sprawdzali po numerze vin. Pasuje ich zdaniem do wszystkich wersji. Kupiłem koniec końców oryginał w ASO. Mam edc i nie byłem w 100% pewien. Kolega kupił ponad rok temu na amazon poduszkę z Chin za 50€ i też jest zadowolony.
Opublikowano
A ja kupilem Armott na Allegro i jak na razie, jest OK.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Koledzy prośba o pomoc,

sprawa wygląda następująco - w poprzednim tygodniu idę do auta i widzę, że siedzi prawy tył - uruchamiam silnik - kompresor pompuje i poducha wstaje. Jeżdżę 2-3 dni - zero problemu. W piątek znowu identyczna sytuacja - kompresor napompował i powróciło wszystko do normy. Auto stało cały weekend i nie opadło nawet o mm.

 

Nie jestem pewien czy to poducha bo jednak auto stało ponad 2 dni i nic nie zeszło powietrza. Macie jakieś pomysły?

 

dzięki za pomoc

Opublikowano

To tak jak u mnie z lewa - bywalo, ze auto stalo 2-3 dni i nic nie siadlo, a czasem po jednej nocy jest niewielki spadek. To oznaka, ze jest juz jakas nieszczelnosc na poduszce i niedlugo wymiana. Ja zakupilem Arnotta i bede go narazie wozil bo pogoda nie nastraja do wymiany. Wymiana na wiosne, chyba ze pelnie calkiem to wtedy bede zmuszony do wymiany.

Pozdr

Opublikowano

Przewijał się jeszcze temat jakiegoś przekaźnika ale to raczej by siadało po obu stronach - tak przynajmniej mi się wydaje... Sprawdzał może ktoś czy zapisują się jakieś błędy jak siada ta poducha?

 

pzdr

Opublikowano
To tak jak u mnie z lewa - bywalo, ze auto stalo 2-3 dni i nic nie siadlo, a czasem po jednej nocy jest niewielki spadek. To oznaka, ze jest juz jakas nieszczelnosc na poduszce i niedlugo wymiana. Ja zakupilem Arnotta i bede go narazie wozil bo pogoda nie nastraja do wymiany. Wymiana na wiosne, chyba ze pelnie calkiem to wtedy bede zmuszony do wymiany.

Pozdr

Pół godz roboty i po sprawie :D :D

Tapniete LG F60
Opublikowano
Szczerze Wam powiem, że wątpię aby w moim przypadku była to akurat poduszka. Od 5 dni w ogóle nie ma problemu - podejrzewam bardziej jakąś nieszczelność która powstaje podczas jazdy, pracy zawieszenia... Podobno ciśnienie w systemie dochodzi do 20bar - jeżeli poduszka byłaby nieszczelna to auto nie stałoby cały weekend i nie opadło ani mm... Obserwuje dalej...
Opublikowano
Powiem Ci tak, ja tez nie bylem do konca pewny czy to poduszki(a), wiec oddalem auto do serwisu. Tak sie sklada ze moj sasiad jest wlascicielem salonu bmw (od niego tez auto kupilem) i przypuszczam, ze znaja sie na robocie bo salon istnieje juz paredziesiat lat. Sprawdzili poduszki i serisant powiedzial, ze wizualnie wygladaja ok ale wszystko wskazuje ze to wlasnie kocowy etap. Uklad doprowadzajacy jest szczelny. Czasem poduszki pelaja nagle a czasem pojawia sie jakas nieszczelnosc na poduszce. Powiedzial jednak, ze on by jeszcze co najmniej do wiosny nie wymienial chyba ze sie bardzo pogorszy. W cieplejszym okresie mialem dni, ze nawet po 3 dniach nie bylo widac ubytku, teraz jednak widze kazdego dnia lekki "przysiad" po lewej stronie. Poobserwuj jak to sie bedzie zachowywalo dalej. Ja sie juz przygotowalem na wymiane.
Opublikowano
Szczerze Wam powiem, że wątpię aby w moim przypadku była to akurat poduszka. Od 5 dni w ogóle nie ma problemu - podejrzewam bardziej jakąś nieszczelność która powstaje podczas jazdy, pracy zawieszenia... Podobno ciśnienie w systemie dochodzi do 20bar - jeżeli poduszka byłaby nieszczelna to auto nie stałoby cały weekend i nie opadło ani mm... Obserwuje dalej...

 

 

 

to na pewno jest Poduszka nieszczelność powstało pewnie w Dolnej części poduszki i w zależności na jakiej wysokości jest zawieszenie to powietrze ucieka albo nie ja tak miałem na początku,potem się pogorszyło i okazało się że poduszka jest do wymiany,Byłam z spękana na całym dole ponieważ w tym miejscu najbardziej pracuje,moja rada wymienić poduszkę i problem z głowy a jeżeli dalej masz wątpliwości jest prosta sprawa wyciągnąc poduszkę i ją sprawdzić pod wodą czy ucieka powietrze czy nie. Mi przy wymianie więcej czasu zajęło podniesienie samochodu i odkręcenia koła niż wyciągnijcie sami poduszki

Opublikowano

Panowie, mam problem, jak pisałem w tamtym roku wymieniłem jeden miech z lewej strony bo prawy trzymał i wyglądał bardzo dobrze jak na swoje 200 tys. Od 2 miesięcy dzieje mi się coś co wskazywało by na konieczność wymiany drugiej poduchy ale objawy są zaskakujące i tu zwracam się do Was, czy ktoś ma pojęcie o co chodzi. Już spieszę z opisem.

 

Od około 2 miesięcy prawa poducha raz trzyma a raz nie, czasami jest tak, że podjadę na parking i za 40 minut samochód leży a czasami 2 dni trzyma i poducha napompowana. Pojechałem do mechanika, spryskał całość pianą gdy była nabita i mówi że nie widzi bąbelków uciekających ani otarć. Samochód stał u niego na podnośniku 2 godziny i powietrze nie zeszło, wyjechał z garażu i postawił na parkingu obok i po godzinie już klęknął na jedną łapę. Włączyłem silnik, poducha się nabiła i po 30 minutach patrzenia i słuchania czy nie schodzi nadal była nabita. O co chodzi, w czym może być problem że czasami pod blokiem 2 dni trzyma poducha a czasami 40 minut. Ktoś się z tym spotkał ??

Opublikowano
Powiem szczerze że mijają 2 tygodnie i problem w moim przypadku się nie powtórzył. Zastanawiam się czy jednak nie jest to wina sterownika (jednak chyba tutaj byłyby błędy w ISTA), przekaźnika, zaworu regulacyjnego na kompresorze...
Opublikowano
Panowie, mam problem, jak pisałem w tamtym roku wymieniłem jeden miech z lewej strony bo prawy trzymał i wyglądał bardzo dobrze jak na swoje 200 tys. Od 2 miesięcy dzieje mi się coś co wskazywało by na konieczność wymiany drugiej poduchy ale objawy są zaskakujące i tu zwracam się do Was, czy ktoś ma pojęcie o co chodzi. Już spieszę z opisem.

 

Od około 2 miesięcy prawa poducha raz trzyma a raz nie, czasami jest tak, że podjadę na parking i za 40 minut samochód leży a czasami 2 dni trzyma i poducha napompowana. Pojechałem do mechanika, spryskał całość pianą gdy była nabita i mówi że nie widzi bąbelków uciekających ani otarć. Samochód stał u niego na podnośniku 2 godziny i powietrze nie zeszło, wyjechał z garażu i postawił na parkingu obok i po godzinie już klęknął na jedną łapę. Włączyłem silnik, poducha się nabiła i po 30 minutach patrzenia i słuchania czy nie schodzi nadal była nabita. O co chodzi, w czym może być problem że czasami pod blokiem 2 dni trzyma poducha a czasami 40 minut. Ktoś się z tym spotkał ??

 

 

Wydaje mi się, że poducha po prostu raz się ułoży tak że trafia na nieszczelność i powietrze schodzi, a raz trafi tak że że trzyma - takie jest moje zdanie miałem podobnie zmieniłem i jest ok.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

]jestem swiezo po wymianie miecha - wsadziłem nivo - wzmocnione za 380 - facet z olsztyna sprzedaje duzo na allegro i bardzo zna sie na temacie - handluje przede wszystkim miechami i mowi ze te od F11 sie sypia na potege - a oryginaly wytrzymuja po 70tys- wazne jest tylko kilka spraw przy montazu - mi zajelo 30 min z podnosnikiem w warsztacie -

- po wymianie nie opuszcamy kola do konca tylko uruchamiamy s-k jak opona lekko styka z ziemia zeby nie uszkodzic gum miecha przy calkowitym opuszczeniu, kompresor zadziala a potem reszte na calkowicie opuszczonym,

- lepiej zostawic oryginaly zaworow (te ktore sa w zestawie wywalic - chodzi o gwint) - i delikatnie sie nimi obchodzic, bo moze sie zdazyc ze po montazu bedzie powietrze uciekalo z przewodu przy zlym złozeniu,

- reszta procedury tak jak koledzy wczesniej opisali,

pzdr

tak przed robota to wygladalo, nie mozna bylo palca wsadzic miedzy opone a nadkole

Gz4BCt.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

moj poprzedni topic zostal zablokowany, wiec podpytam dalej tutaj:

kompresor dziala (pompuje powietrze), przekaznik dziala, sterownik dziala, poduszki sprawdzone - brak oznak nieszczelnosci.

zawieszenie siedzi, i nie popmpuje sie po otwarciu auta, ani odpaleniu auta. :mad2: Obok stoi identyczna F11 i wszystko dziala. Podmienilem wszystkie czesci do swojej i dalej nic. Pytanie jest takie: czy gdzies w ICM albo innym module, moze sie zapisac po malutkim "dzwonie" jakiś błąd (którego nie widzę, bądź przeoczyłem) który to błąd powoduje, że moje auto siedzi na glebie i nie chce wstac? Napiszę również, że dzwon rozbil prawą lampę i wywalilo airbagi. moze czegos nie wykasowalem po dzwonie? komputer diagnostyczny nie pokazuje zadnych bledow EHC, airbag, ani zadnych innych w tej chwili. moze ktos ma pomysła gdzie szukac problemu :?:

Opublikowano

Witam.

Podmieniłeś kompresor z tej obok i tez nie daje rady podnieść twojego zawieszenia???

Też miałem u siebie problem kompresor nie chciał mi się włączać, ale doszedłem co jest rozebrałem go wyczyściłem, osuszyłem i wymieniłem wkład osuszacza (te kuleczki) koszt około 25zł. choć podobno mogłem go zregenerować (koszt 2h grzania piekarnika). Problemem u mnie był osuszacz który już nie osuszał i zebrała się woda (dużo wody)w całym kompresorku , która zamarzła i nie przepuszczała powietrza.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam a jakies opinie o AEROSUS ??? Najtansze poduchy i kompresor.

Bez wkladu serca i pracy,twoj lakier nie wyglada cacy ...

Wiele serc....jedno bicie..... BMW na cale zycie....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich i chciałbym się Was Panowie poradzić. Lewa strona mojego auta opada do spodu na maxa (po nocy jak mierzylem na lewej stronie 63 cm na prawej 68). Jak odpale auto ładnie wstaje wszystko i jest ok a po nocy gleba na lewa stronę. I tu moje pytania by sie upewnić:

1. Na 99p/% to poduszka do wymiany, jest jakiś sposob by wykluczyć ten 1% błędu zanim kupię poduszkę?

2. Wymienia sie jedna poduszkę czy koniecznie obie?

3. Koniecznie oryginał czy znacie i polecacie jakieś zamienniki i macie pewne źródło(link lub namiar bylby super) gdzie je zamówić by pasował do samochodu i nie bylo później "teatru" z odesłaniem itd


Dziekuje za każdą odpowiedź i życzę miłego dnia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.