Skocz do zawartości

f11 uszkodzona poduszka tył jak potwierdzić i jak naprawić


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj podczas przejazdu remontowaną drogą wpadłem na uskok/ połączenie starego i nowego asfaltu. Różnica była na tyle duża że przy 40km/h było konkretne uderzenie a po nim komunikat o niesprawnym zawieszeniu z tyłu. Doczłapałem się do domu i zobaczyłem że tył auta prawie leży na feldze. Przy ponownym odpaleniu błąd znikł, tył zaczyna się podnosić i przy osiągnięciu pewnej wysokości słychać uciekające powietrze i auto siada ponownie. Domyślam się że to poduszka tylko jak to potwierdzić.

Kolejna sprawa to jak to najszybciej naprawić. Auto potrzebuję na środę wieczór w związku z dalszą trasą. Rozważam 2 opcje:

1 AC z leasingu, zgłosić powstanie szkody, przyjedzie laweta i tyle. Niestety czas takiej naprawy może być długi, pewnie wstawią do najbliższego aso czyli zk motors kielce, a oni z racji 3 miesiący działalności pewnie będą się z tym pier... z 2 tygodnie.

2 Próbować wyrwać kasę od ubezpieczyciela drogi, w tym czasie wstawić auto do mechanika, niech potwierdzi że to poduszka, zamówić poduszkę expresem i wymienić, przy dobrych żaglach auto we wtorek do odbioru.

Jak ktoś jest doświadczony w podobnych przypadkach będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak droga byla w remoncie i bylo to oznakowane nie dostaniesz ani zlotowki. Znajomy mial podobny przypadek z 7er tylko rozwalil opone 20". Nie dostal nic bo bylo oznakowane i to on nie dostosowal predkosci do warunkow a do sadu nie chcial isc ...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznakowana jest i ograniczenie do 40, jechałem mniej. Policja spisała notatkę i mają się kontaktować z zarządcą. To w sumie mało istotne tylko jak najszybciej to naprawić?

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się z tym samym tematem: w dniu dzisiejszym na autostradzie między Wenecja i Werona nagle poczułem, że nie mam z tyłu amortyzacji. Pojawił na chwilę komunikat o awarii podwozia - na chwilę i nic nie mówił o konieczności zatrzymania. Nastepnie zniknął i nie mogę go znaleźć. Auto siadło z jednej strony. Dojechałem do Verony. W tej chwili objawy podobne jak u kolegi - auto siadło i syczy głos uciekajacego powietrza. Pytanie: 1. Czy może to być coś innego niż poduszka? Jakiś przewód spadł czy coś? 2. Auto jest na gwarancji. Czy to obejmuje gwarancja? 3. Czy myślicie, że załatwia to w ciągu 2 dni w serwisie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gwarancję to porzuć auto w serwisie i łomżing pod Koloseum. przynajmniej odpoczniesz ;-) Serwis ogarnie na gwarancji w miarę szybko. Ja niestety jestem bez gwarancji i dziś pzu wysłało mnie do serwisu nissana, więc mogą być jaja. Auto jutro zabierają z rana.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem w stanie umówić się bezpośrednio z rzeczoznawca więc czekam na kontakt, niestety w środę wieczorem muszę wyjechać, jeżeli do środy do 12 nie będzie rzeczoznawcy pozostanie mi zapłacić z własnej kieszeni. Auto zastępcze jaki mi zaproponowali to micra, idealna na podróż do tokaju ;-) następnym razem oddam do aso

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po 24 godzinach auto zostało skutecznie naprawione w BMW Verona. Rachunek na 600 EUR objął wymianę amortyzatora i robocizne. Jedyny zgrzyt polegał na tym, że początkowo nie chcieli uznać pakietu BMW Repair Inclusive i chcieli skasować mnie na cash z perspektywą zwrotu kosztów przez BMW w Polsce. Dopiero stanowcze postawienie sprawy i odmowa zapłacenia spowodowała kilka telefonów do kogoś ważnego i sprawa została załatwiona bezgotówkowo. Generalnie trochę nerwów i szczęśliwe zakończenie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gratuluję, ja nie mam tyle szczęścia. Leasing z getin i AC z PZU to tragiczne połączenie. Getin każe mi wstawić auto to małego serwisu nissana, tylko z nim mają umowę. Auto zastępcze do wyboru: Note lub micra. Z PZU nie chcą dać innego auta gdyż warsztat ma auta, leasing umywa ręce bo przy szkodzie ac jedyny parametr to że ma być osobowe. Muszę na spokojnie przeczytać owu z getin ale na tą chwilę to porażka. Jeżeli bym zmienił warsztat to za jakieś upoważnienie żądają 400zl i zwrócą tylko kwotę netto a VAT jest po mojej stronie, Ryłko polecać getin.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Wymienia się bez problemów. Cała operacja max 30min - opisywałem już wymianę na forum krok po kroku. Z tego co wiem to w serwisie była jakaś akcja na te poduszki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się bez problemów. Cała operacja max 30min - opisywałem już wymianę na forum krok po kroku. Z tego co wiem to w serwisie była jakaś akcja na te poduszki.

 

znalazlem DZIEKI

jeszcze jedno pytanie mam - wymieniam jedna poduszke na nie orginalna BMW bo nie maja ich na stanie i nie wiedza kiedy je dostana,

czy to moze jakos wplywac na samo poziomowanie auta?

 

 

Re: prawidłowa wymiana poduszek nivo

 

UNREAD_POSTprzez Paul666 » 21 Sty 2015 00:47

m1s1u poduszkę wymienisz w 10min ( jeżeli jest nieszczelna) nawet na drodze. Jeżeli jest szczelna to niestety musisz odkręcić przewód pneumatyczny kluczem 10 przy kompresorze z tyłu samochodu. Po zamontowaniu poduszki kompresor sam nabije powietrze i wypoziomuje auto. UWAGA! Poduszki w każdym zawieszeniu są inne - różnią się długością!

 

Procedura wymiany nieszczelnej poduszki w skrócie:

 

1. Podnosisz auto maksymalnie do góry za pomocą lewarka

2. odkręcasz koło za pomocą klucza 17

3. kładziesz się pod auto i od dołu pukasz poduszkę młotkiem, aż wyskoczy z gniazda

4. z góry przekręcasz poduszkę i wyskakuje z gniazda

5. odkręcasz przewód pneumatyczny za pomocą klucza 10 ( chyba, że poduszka jest szczelna wtedy musisz zdjąć osłonę kompresora, która znajduje się pod samochodem w miejscu koła zapasowego i odkręcasz tam przewody)

6. wkładasz nową poduszkę w odwrotnej kolejności niż opisałem

7. zakładasz koło

8. powoli opuszczasz samochód i sprawdzasz czy poduszka dobrze się ułożyła

9. czekasz aż kompresor nabije powietrze

10. wyjmujesz lewarek

11. gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poziom auta nie. Jednak w każdym zawieszeniu poduszka jest inna. Ja byłem zmuszony kupić na allegro używaną na okres sprowadzenia przez serwis nowej. Kupiłem i jak się okazało była wyższa od mojej, jednak na wysokość auta nie miało to wpływu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione i faktycznie sama wymiana bardzo prosta.

tak jak wyzej opisane, obylo sie bez mlotka wystarczy palcami scisnac dwa i trzeci klips popchnac srubokretem.

Teraz zastanawiam sie nad druga strona bo pewnie nie bedzie w wiele lepszym stanie a wyjazd na swieta 1600km wiec wypadalo by tam zajrzec.

 

Narzedzia:

http://i66.tinypic.com/15nlrew.jpg

 

No i cala reszta:

http://i67.tinypic.com/2uqk521.jpg

http://i65.tinypic.com/23uant2.jpg

http://i63.tinypic.com/308v2nn.jpg

http://i68.tinypic.com/16c1e1v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione i faktycznie sama wymiana bardzo prosta.

tak jak wyzej opisane, obylo sie bez mlotka wystarczy palcami scisnac dwa i trzeci klips popchnac srubokretem.

Teraz zastanawiam sie nad druga strona bo pewnie nie bedzie w wiele lepszym stanie a wyjazd na swieta 1600km wiec wypadalo by tam zajrzec.

 

Prawie zawsze pada lewa strona. Pewnie przez wysoka temperature wydechu ktory przebiega stosunkowo blisko poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Jakby kogoś na przyszłość interesowało, to w PL jest dystrybutor zamienników poduszek powietrznych firma Arnott - według ich opisu są lepsze i trwalsze niż oryginały i kosztują mniej więcej przez pół. Sam kiedyś też wymieniałem jedną poduszkę, za oryginał w ASO płaciłem coś ok. 1500 PLN (ze dwa lata temu), a później przez przypadek znalazłem tą firmę, u nich zamiennik kosztuje 800 PLN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po powrocie z urlopu stwierdziłem, że lewa strona auta stoi niżej o 5 cm niż prawa (68cm-73cm). Czy to oznacza, że lewa poduszka jest już do wymiany?? Auto stało 2 tygodnie. Podczas normalnej,codziennej eksploatacji tego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy, najprawdopodobniej zbliża się u mnie wymiana lewej poduszki. Samochód czasem opada lewą stroną. Mam w związku z tym pytania:

 

-Wymieniać jedną czy dwie poduszki naraz? Niby amortyzatory, sprężyny itp powinno zmieniać się parami...

-Jakiej firmy polecacie ? Kupić oryginał i zapomnieć o temacie czy może jakiś zamiennik? Ceny na allegro (może macie lepsze źródła) zaczynają się od 500zł, oryginały są koło 900 zł. Kupić jeden oryginał czy 2 zamienniki ? a może jeden zamiennik też daje radę... no i jak zamiennik to jaki bo firm jest kilka.

 

Przypadłość zauważyłem przy zmianie kół, po podniesieniu lewarkiem i opuszczeniu, prawa strona opadła do położenia jak wcześniej a lewa opadła całkiem. Po chwili załączył się kompresorek i samochód się wyrównał. Teraz po zaparkowanu samochodu czasem widzę, że lewa strona jest wyraźnie opadnięta, błędów żadnych nie mam.

 

A pytałem w ASO i żadnej akcji nie ma. Chyba że coś źle sprawdzili, końcówka vinu: C970163

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz moj post o wymianie poduszki - podalem tam numer fabrycznej czesci, ktora jest w cenie zamiennika - w przeciwienstwie do ceny czesci o nowym numerze.

Bo sam zalozylem zamiennik - Arnott. Tylko na 1 strone i, jak na razie, jest OK.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.