Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegow na forum.

Mam problem z hamulcem recznym,zaznacze ze przeszukalem forum i nic nie znalazlem!

Auto nie przeszlo kontroli za granica z powodu recznego ,nie mam kasy na naprawe w warsztacie.

Podkrecilem sroby przy lewarku od recznego ale to nic nie dalo,prosze o podpowiedz albo linka jak to zrobic?

Za tydzien mialem jechac do polski na wymazone wakacje a tu taki problem.

Z gory dziekuje wszystkim za rade i instrukcje!

Pozdrawiam serdecznie !

Opublikowano
Hmmm jeżeli sie nie myle to masz tarczo-bębny wiec podkręcanie i skracanie linki nic nie da bo to nie polonez. Trza wymienić cały tył... bo zakładam ze tarcze też masz liche a jak sie robi jedno to całość wyjdzie że tak powiem taniej. Coś koło tysia może mniej jak zrobisz sam.
Buczu
Opublikowano
Kolego da się podciągnąć ręczny jeżeli masz jeszcze jako takie szczęki hamulcowe nie klocki. Szczęki są wewnątrz bębna i ich nie widać,trzeba odkręcić koło i zajrzeć przez dziurę po śrubie, na samej górze obracając bębnem. Znajduje się tam siłownik ręcznego który jest regulowany, śrubokrętem można go wyregulować.Na linku który dołączyłem jest to część nr 9. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-08-2004-E53-BMW-X5_30d&diagId=34_0991
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam problem z hamulcem recznym,zaznacze ze przeszukalem forum i nic nie znalazlem!

 

A zgadza się! To są skutki karcenia za odgrzewanie starych kotletów!

 

 

Kiedyś zrobiłem podobnie, jak "zarzynka". Oczywiście nic to nie dało. Ale poczytałem forum (kilka lat temu to było) i od razu wszystko stało się jaśniejsze.

Nie będę opisywał co robić krok po kroku, bo u mnie problem polegał na tym, że nie wiedziałem o regulatorze szczęk wewnątrz bębna (tarczobębna).

 

I nie wiedziałem, że poluzowanie linek pod dźwignią hamulca ręcznego znacznie ułatwi pracę w razie wymiany szczęk. Natomiast podciąganie linek, to ostatnia czynność po całej "operacji". Warto pamiętać, by po opuszczeniu dźwigni ręcznego, na linkach zostało trochę luzu.

 

 

Zdemontowanie tarczobębna, będzie raczej niemożliwe też bez poluzowania regulatora szczęk.

Jeśli ta czynność się powiedzie, to dalsze instrukcje nie są już potrzebne.

 

Tomasza 206 wskazówki uzupełniają resztę. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Kolego da się podciągnąć ręczny jeżeli masz jeszcze jako takie szczęki hamulcowe nie klocki. Szczęki są wewnątrz bębna i ich nie widać,trzeba odkręcić koło i zajrzeć przez dziurę po śrubie, na samej górze obracając bębnem. Znajduje się tam siłownik ręcznego który jest regulowany, śrubokrętem można go wyregulować.Na linku który dołączyłem jest to część nr 9. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-08-2004-E53-BMW-X5_30d&diagId=34_0991

 

Sorka, pisałem po browarku i szybciej myślałem niż napisałem. Oczywiście chodziło mi o szczęki. Natomiast odnośnie klocków i tarcz to tak na zasadzie jak już sie zdemontowało całość to lepiej całość zrobić i mieć z głowy.

 

PS Dobra czujność nie zaszkodzi :cool2:

Buczu
Opublikowano

wlasnie skonczylem grzebanine ,podkrecilem linki i regulator na (tarczo bebnie)cos pomoglo ale nie wiele.

Nie wiem tylko czy ten regulator jest na jednym kole czy obydwoch tylnich?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobrze, dziś masz już fajrant! :D

Jutro drugie koło... :idea:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Hehe ale ze mnie mat... ,znaczy nie wszystko stracone jest jeszcze szansa.

Jutro zaraz po robocie biore sie za drugie kolo (powiem cI ze zeszlo mi, zanim znalazlem ten regulator)

dziekuje bardzo za rady.

Opublikowano

Witam serdecznie!

A wiec tak jeszcze raz dziekuje za pomoc ,podkrecilem przy drugim kole i wydaje mi sie ze jest ok chociaz na pewno nie jest zyleta,

ale jest o niebo lepiej niz bylo wczesniej.Na dniach jade ponownie na przeglad i zobacze co zmajstrowalem dzieki waszym radom. :D

szczegolne podziekowania dla Wioletta i tomasz 206

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyjemność po naszej stronie! :D

W e34 udało mi się zrobić ręczny na żyletę, a w obecnym e87 już nie. Ale przegląd zaliczyłem.

Nigdy więcej zamienników! :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

witam jeszcze raz !

dzisiaj przeglad zaliczony dziekuje tym co pomogli a w szczegulnosci Wioletta

zyjcie dobrzy ludzie :D

 

prosze o zamkniecie tematu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.