Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

. Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu. Po odpaleniu auta troszke silnikiem rzuca, ale po dobrej minucie przestaje. Do wymiany mam na 100% przekaznik swiec zarowych i jakies 2 bledy dot. dpf.

Dzisiaj bawilem sie inpa, no i zauwazylem ze cos moze sie dziac z wtryskiwaczami? Screeny robione na zimnym i rozgrzanym silniku:

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/181a87579185.png

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6669896bb33b.png

Opublikowano

Korekty wtryskow masz w miare porzadku (cyl 3 troche za wysko) ale wpierw sprawdz czy podczas pomiarow masz temp ok 90C

Jezeli chodzi o biala chmure i telepanie na zimnym to na 100% swiece/sterownik (ten sam problem mialem). Wymien najlepiej oba i problem powinien ustapic

Co do DPF to nie wiem co to za blad ale podejrzewam ze masz uwalone termostaty i dlatego DPF sie nie wypala. Sprawdz temp w inpie lub w ukrytym menu jak pisalem wczesniej ma byc ok 90C jak nie jest to wymien termostaty i moze trzeba go wypalic

Pozdr

Opublikowano

A czy na zimnym silniku korekty nie sa za duze?

Świece wymienione na nowe beru, sterownik mam ale wymienie go w niedziele. Potrzebuje troche wiecej czasu bo chce zaslepic klapki w kolektorze i wyczyscic egr :) Po ogarnieciu wszystkiego napisze. :)

Opublikowano

U siebie na zimnym nie sprawdzalem ale z tego co gdzies widzialem to moga byc duze wiec podstawa to test na temp roboczej

Jak zrobisz sterownik to napisz czy pomoglo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu

 

Ja bym zaczął od wymiany odmy, miałem identyczne objawy w e39 z takim samym silnikiem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu

 

Ja bym zaczął od wymiany odmy, miałem identyczne objawy w e39 z takim samym silnikiem.

Odma i świece sa nowe. Aktualnie walczyc bede ze sterownikiem świec zarowych oraz zaslepieniem kolektora... Mieszkam w norwegii i troche lipna pogoda mam wiec wymiana sie odwleka...

Auto rowniez puszcza czarne baki po wcisnieciu gazu dodechy :cry:

 

Sterownik swiec, fajki do swiec, nowe uszczelki kolektora, zaślepki no i mycie egr oraz kolektora doszlo do skutku :P

Jutro po pracy zobacze czy sie cos poprawilo :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wtryski od jakiegoś czasu leją,to będzie kopcił i z dpf.Wiem z doświadczenia. :wink:
Opublikowano

Po wykasowaniu wszystkich błedow po krotkiej jezdzie wyskoczyl mi blad 4166 - particle filter system a w nim dalej P14A6 partikelfilter (Bank1) wiec Dpf-a mam...

Mam tez blad 4587 i 4CF3. Jak ich sie pozbyc?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Podczepię się do tematu, mam 520d m47 163KM i też mam nierówną pracę silnika na zimno. W INPA wyskakuje błąd świec na wszystkich cylindrach. Zregenerowałem sterownik ( u Roger - Nysa ) ale świec jeszcze nie ruszałem i błąd nadal się pojawia. Co dziwne po rozgrzaniu silnika do temperatury powyżej 30 stopni ( czyli takiej gdzie świece już nie grzeją ) błąd nadal się pojawia. Czy przy spalonych świecach i rozgrzanym silniku taki błąd będzie się pojawiał?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd świec będzie się pokazywał czy silnik zimny czy ciepły póki ich nie wymienisz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No i wszystko jasne, dzięki. A czy jest duży problem z odkręceniem świec? Wiem, że trzeba odkręcać na rozgrzanym silniku, ale czy jest duża szansa na ich urwanie? Mam w planach czyszczenie egr i kolektora ssącego wraz z usunięciem klapek i za jednym zamachem zmieniłbym świece. Trzeba mieć jakiś specjalny klucz do świec? Wiem, że moment dokręcania jest ok. 15nm , czy bezwzględnie trzeba z takim momentem dokręcić czy można bez klucza dynamometrycznego po prostu dokręcić do oporu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałem niedawno, tylko jedną, ale jednak. Oczywiście na rozgrzanym silniku, poszło bez problemu. Klucz 8, rurkowy. Dokręciłem prawie z maxymalną siłą, z wyczuciem żeby nie urwać/ukręcić. Słyszałem i czytałem tu na forum, że wiele osób urywało świece przy odkręcaniu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.