Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jestem posiadaczem e87 od około 2 miesięcy. Autko jest z 2010 roku z listopada ma 100 000 przebiegu posiada 6-cio stopniową automatyczna skrzynie biegów - jest to mój pierwszy automat i stąd moje pytanie. Otóż podczas zmiany biegów gdy silnik nie jest zbyt rozgrzany wyczuwalne są lekkie szarpniecie szczególnie (tak mi się wydaje) przy zmianie biegów z 3 na 4. Szarpnięcia występują sporadycznie aczkolwiek są wyczuwalne. kontaktowałem się z serwisem BMW i odpisali cytuję:

 

"Wymiana oleju w skrzyni biegów nie jest ściśle określona, nie jest wymagana.

Szarpnięcia, o jakich Pan wspomniał niekoniecznie muszą świadczyć o jakiejkolwiek potrzebie ingerencji w układ - mam tu na myśli wymianę oleju.

Możliwe, że w pierwszej kolejności niezbędne będzie programowanie i przyuczenie na nowo modułu sterującego pracą skrzyni biegów, bardzo często ta procedura serwisowa pomaga. Nie mniej jednak, nie wiem jak będzie w Pana przypadku – do weryfikacji."

 

Pytanie do WAS czy ktoś z was spotkał się z tego typu operacjami jakie proponuje serwis ? Czy wymieniać olej i czy ta operacja jest skomplikowana ? Będę wdzięczny za wszelkie rady i odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Producent skrzyń biegów przewiduje wymianę co ok. 90 tys (rożne źródła podają też inne przebiegi, ale w zasadzie są podobne). Zatem jeśli masz zamiar jeździć tym autem dłużej lepiej wymienić. Co do zmian biegów z szarpnięciem, jeśli to Twój pierwszy automat to musicie się (Ty i auto) nauczyć współpracy. Komputer sterujący skrzynia to nie jest super IBM i nie zawsze odgaduje intencje kierowcy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
60tys km to w polskich warunkach max interwal wymiany oleju w asb.

 

A co to są "polskie warunki"?

Ja bym się raczej sugerował temperamentem kierowcy - jak ktoś lubi ostro pojeździć, to pewnie masz rację.

 

W uzupełnieniu watka wymiany oleju to radzę oryginalna miskę (firmy ZF) i oryginalny olej. Procedura nie jest specjalnie skomplikowana, ale wymaga znajomości tematu. Warto przy okazji trochę dopłacić i wymienić tuleję złącza, bo tam potrafi przeciekać.

Opublikowano
Co do zmian biegów z szarpnięciem, jeśli to Twój pierwszy automat to musicie się (Ty i auto) nauczyć współpracy. Komputer sterujący skrzynia to nie jest super IBM i nie zawsze odgaduje intencje kierowcy.

 

Ok z tym, że nawet gdy wciskam pedał w podłogę to biegi raz zmieniają się idealnie płynnie a raz czuć te szarpnięcia.

Opublikowano
60tys km to w polskich warunkach max interwal wymiany oleju w asb.

 

 

W uzupełnieniu watka wymiany oleju to radzę oryginalna miskę (firmy ZF) i oryginalny olej. Procedura nie jest specjalnie skomplikowana, ale wymaga znajomości tematu. Warto przy okazji trochę dopłacić i wymienić tuleję złącza, bo tam potrafi przeciekać.

 

Zna ktoś procedurę wymiany mógłby ją opisać krok po kroku? W mojej mieścinie nie ma profi zakładów mechanicznych a muszę polegać tylko i wyłącznie na wiedzy własnego mechanika którą muszę niejednokrotnie kontrolować. Jesteście w stanie po winie powiedzieć mi jakie oznaczenia ma moja skrzynia?

Opublikowano
A co to są "polskie warunki"?

 

Polskie warunki kolego to jest polaczenie pylacej piaskiem sahary z bezdrozami mongolii ktore sie krzyzuja z rosyjska droga szybkiego ruchu na ktorej sa ukrainskie dziury.

Auto gdy wjezdza do bolandy z rajchu po 2-3msc jest totalnie dobite.

Stosowanie interwalu polnocno afrykanskiego jest zalecane.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz fotki ze zmiany oleju, ale bez wymiany miski - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=367729. Z uwagi na to, że w misce jest filtr należy ją za każdym razem wymienić. Tu masz przykładowy zestaw potrzebny do wymiany http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-6hp19-6h21-bmw-24152333907-i5274505942.html. Sprzedawca jest polecany przez członków forum. Przy statycznej wymianie zwykle udaje się wypuścić ok. 7 l oleju. Niektórzy zalecają przejechać kilkaset km i wypuścić tyle oleju ile pozostało z wymiany i uzupełnić tym który pozostał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.