Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z kołem pasowym tzn tak mi się wydaje, że to ono ale potrzebuję więcej opinii zanim wydam pieniądze na nowe. Moja jedynka 120d z 2005 ma 240tys przebiegu i koło wydaje takie dźwieki przy starcie i gaszeniu:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=JibWCtB72jg

 

 

Ale gdy wysłałem sondę w postaci marnego telefonu z kamerą to wizualnie nie widać uszkodzeń na kole:

 

https://www.youtube.com/watch?v=N9ZZs9omdvs

 

Czy koło jest do wymiany? Czy to może być coś innego?

Opublikowano

paski conti "niedawno wymieniane" tez piszcza :)

napewno nie piszczy tylko oryginal OEM.

na forum w dziale e90 pisza ludzie ze po 1-3msc od wymiany zaczely popiskiwac.

kolo pasowe do twojego modelu CORTECO kosztuje chyba 500zl

uszkodzenia na kole sa zazwyczaj od wewnatrz wiec nie mozesz ich zobaczyc...

MADE IN PRL
Opublikowano

Tzn u mnie jedyny pisk to ten ułamek sekundy na starcie, potem nic się nie dzieje. Mógłbym wziąć pod uwagę wibrację, to te są no ale tydzień temu przesiadłem się z benzyny i nie jestem wiarygodny w ocenie czy wibracji jest za dużo czy może w sam raz ;)

 

Badam świeże auto i chcę wymienić wszelkie wady dlatego zdecydowałem się spytać. 500zł niby nie majątek ale jednak wydać tyle tylko po to żeby się na forum pochwalić to skrajna głupota.

 

Poza uszkodzeniami widocznymi gołym okiem zmęczone koło można sprawdzić siłą? Będzie miało jakieś luzy? Będzie chodziło/wyginało się na boki?

Opublikowano
Wydaje mi się, że w 90% takie piski generuje pasek. Conti akurat w moim przypadku to było AŻ 2 tygodnie bez pisku na starcie. Po tym czasie zaczął piskać przy odpalaniu na ciepłym silniku. Jedynie oryginalny jest cichy niezależnie od okoliczności - takie cuda. Dodam, że koło pasowe mam nówkę.
Opublikowano

Mozliwosci sa 3 :

 

-napinacz paska

-pasek

-kolo (tlumik drgan)

 

Przy tym przebiegu auta kazdy z tych elementow moze byc zuzyty.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paski tylko oryginalne, wszystko inne piszczy, koło przy tym przebiegu napewno już jest oberwane, jest możliwość zobaczenia bez odkrecania tylko zew
Opublikowano
Dziś robiłem termostaty i jak miałem trochę miejsca dookoła to przyjrzałem się temu kołu no i z tego co wyczytałem to nabita jest data 2005 na nim :shock: To jest możliwe żeby ono przeżyło 10 lat i 245tys km ? Pęknięć nie widać, wyginając na boki lekko się rusza ale to guma więc chyba tak ma być prawda? Na razie nie zmieniam go, pojeżdżę trochę bo jeśli pada to będzie coraz gorzej pewnie. Zobaczymy
Opublikowano

Troche ot lecz mam jeszcze jedno pytanie.

Jakiej firmy byl termostat w pudelku gatesa?

Potrzebuje wlasnie zmienic swoj termostat glowny a nie chce mi sie placic 193zl za oem.

MADE IN PRL
Opublikowano
Troche ot lecz mam jeszcze jedno pytanie.

Jakiej firmy byl termostat w pudelku gatesa?

Potrzebuje wlasnie zmienic swoj termostat glowny a nie chce mi sie placic 193zl za oem.

 

wymien 2 termostaty i 2 kup w bmw... jak Ci sie nie chce placic daj portfel zaplace za Ciebie.

w zaminnikach zawsze jakies pulapki;)

Opublikowano
Ja OEM miałem behr,nie wiem czy warto zamiennik chłopaki piszą że szybko padają każdy poleca OEM

 

 

No wlasnie wszyscy pisza ze padaja zamienniki a ja mam ochote zostac beta testerem gates'a :)

Tylko nie wiem co tam oni wsadzaja do srodka bo pudeleczko jest zaplombowane hologramem.

Wiem napewno ze termostaty do mercedesa gatesa na pudelku maja gates belgium bv a w srodku behra.

 

PS.W serwisie chce kupic jeszcze kolko alternatora za 200zl wiec szkoda mi wydac 400 na drobiazgi.

 

PS" Z proznosci ostatnio wyposazylem bmw 1 w nowe kierunki marki FER ktore maja mazakiem przekreslony numer BMW.

 

UPDATE:

 

Udalo mi sie rozszyfrowac ze zdjecia jaki termostat wstawil nasz kolega

 

wiec spokojnie moge brac pakowacza gates'a

 

http://motoradusa.com

MADE IN PRL
Opublikowano

 

Udalo mi sie rozszyfrowac ze zdjecia jaki termostat wstawil nasz kolega

 

wiec spokojnie moge brac pakowacza gates'a

 

http://motoradusa.com

 

 

Spryciarz z Ciebie, nie zdążyłem odpisać bo szukałem w googlach jaka to firma (wczoraj to sam sprawdzałem ale wiele mi ta nazwa nie powiedziała i zapomniałem nazwę). Ile pożyje zobaczymy, ale mam nadzieje że długo bo wymiana mocno denerwująca.

Opublikowano

woytek13 gdzie kupiles ten termostat ?

dzis widzialem eps facet w pudelku gatesa :(

MADE IN PRL
Opublikowano

Tak jak mowilem tak i zrobilem.

Kupilem termostat w zamienniku firmy SWAG,po nadejsciu przesylki okazalo sie ze siedzial w pudelku termostat izraelskiej firmy MotoradUSA

,wyprodukowany w USA ze stemplem amerykanskiego federalnego urzedu nadzoru (na miedzianym wkladzie termostatu oznaczony 192'F w skali Fahrenheita) i identyczny z tym w pudelku firmy GATES.

Jedyna roznica pomiedzy nimi byla taka ze oznaczenie Motorad zostalo starte przez SWAGa :)

Jako ze jezdze tez JGC to ufam amerykanskim produktom/czesciom ktore sa porzadniejsze niz te produkowane w azji czy nawet w europie.

http://www.fishman-tt.com/oem-customes.aspx

Zaplacilem za niego 99zl plus przesylka.

(Termostaty glowne BEHRa ze startymi numerami bmw maja byc na rynku za 3msc w cenie ok 135zl,wersje do wczesnego e46 juz wypuszczono na rynek…)

 

PS.Jak mi padnie ten zamiennik to wam opisze interwal czasowy.

 

UPDATE:

Po zdemontowaniu swojego starego termostatu 08.2006r stwierdzilem ze roznia sie budowa wkladu.

OEM posiada pret z mosiadzu a gates/swag/motorad ma pret miedziany.

OEM jest bardziej masywny a zamiennik ma lekka konstrukcje.

Podejrzewam ze zamiennik bedzie pracowal "szybciej" niz OEM ze wzgledu na pret miedziany lecz jego interwal czasowy bedzie krotszy.

Silnik bedzie lepiej sie dogrzewal na zamienniku do czasu az ten nie padnie :)

Biorac pod uwage ze OEM pada w ciagu 24-36 miesiecy to "na dwoje babka wrozyla" …

 

UPDATE 2.

Sprawny termostat powoduje po ok 15km jazdy robocza temperature silnika.

Teraz przyszedl czas na wymiane rolek ktora opisze w oddzielnym temacie.

 

Oczywiscie pisk przy starcie tez mam przez jakies 0.3 sek.

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z576/5764851/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z576/5764851/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z576/5764851/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/5764851/1.jpg

Zdjęcia na aukcje Allegro

MADE IN PRL
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do pasków nieoryginalnych, to sprawa wygląda tak, że u mnie w E 91 330d (M57N2) zakładałem pasek Gates a później Contitecha - i oba po kilku tygodniach zaczęły piszczeć przez ułamek sekundy przy rozruchy. Spasowałem i nie kupowałem już oryginału, bo ten delikatny pisk jest tylko czasami przy rozruchu i ogólnie nie przeszkadza mi.

 

W E81 N47 też wymieniałam niedawno pasek. Kupiłem Contitecha poza serwisem. Tam jest pasek DPK i miał dwie różne powierzchnie. Z jednej strony był gumowy, z drugiej filcowany. Pasek nie piszczy po ok 1,5 miesiąca od wymiany i raczej się na to nie zanosi. Pasek wygląda naprawdę bardzo solidnie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.