Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak to jest w 330xi. Podobno nie da się wyłączyć całkowicie DSC (oprócz wyjęcia bezpiecznika). Ale jak rozumiem jednokrotnym naciśnieniem da się wyłączyć? Czy 330xi można ostro ruszyć czy od razu złapie kontrola trakcji i auto zamuli?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
długim przyciśnięciem, zapala sie dwie lampki, jedna od kontroli druga to ręczny na pomaranczowo jak dobrze pamietam

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
W 330xi naciskasz raz i krótko. Zapala się zółta kontrolka i DSC nie działa. Nie można natomiast wyłączyć ABD-x czyli elektronicznej szpery...no bo i po co?
Opublikowano
W 330xi naciskasz raz i krótko. Zapala się zółta kontrolka i DSC nie działa. Nie można natomiast wyłączyć ABD-x czyli elektronicznej szpery...no bo i po co?

 

Wydaje mi się, że jak nacisnę raz i krótko to wcale nie wyłaczam całkowicie DSC tylko ograniczam jego interwencje. Pytanie czy w 330xi istnieje tryb, który w normalnym RWD jest właśnie po dłuższym naciśnięciu, czyli całkowite wyłączenie kontroli trakcji.

 

Elektroniczna szpera oczywiście może pozostać bo inaczej samochód paliłby gumę jak przednionapędówka :P

Opublikowano
Wyłączasz. W xi/xd nie ma stopniowanego przycisku. Jeśli pali się żółta kontrolka na środku zegarów DSC wyłączone. 7 rok tym jeżdżę to wiem :)
Opublikowano
Wyłączasz. W xi/xd nie ma stopniowanego przycisku. Jeśli pali się żółta kontrolka na środku zegarów DSC wyłączone. 7 rok tym jeżdżę to wiem :)

 

No to pytanie czy w xi odpowiednikiem tego jednego naciśnięcia jest pierwszy czy drugi stopień w normalnym RWD?

Opublikowano
W RWD jest to drugi stopień. W xi nie potrzebujesz systemu przeciw buksowaniu kół...bo masz 4x4 i szperę (imitację), wyłączasz tylko DSC
Opublikowano
W RWD jest to drugi stopień. W xi nie potrzebujesz systemu przeciw buksowaniu kół...bo masz 4x4 i szperę (imitację), wyłączasz tylko DSC

 

I jak rozumiem na śniegu np. po wyłączeniu tego DSC mogę np. mieć 5000 rpm na jedynce auto stoi prawie w miejscu i wszystko koła kręcą? :) Nie ma przymulenia, na zasadzie że próbuje utrzymywać przyczepność?

Opublikowano
Dokładnie...tyle, że dzięki tej imitacji szpery przy 5000 obrotów będziesz rwał do przodu lepiej niż stary Land Rover (sprawdzone) Dzięki rozkładowi 32/68 da się na śliskim jechać bokiem w zakręcie.
Opublikowano
Dokładnie...tyle, że dzięki tej imitacji szpery przy 5000 obrotów będziesz rwał do przodu lepiej niż stary Land Rover (sprawdzone) Dzięki rozkładowi 32/68 da się na śliskim jechać bokiem w zakręcie.

 

ok, juz wszystko rozumiem, bo jesli zacznie mielic np. tylne prawe kolo to momentalnie go przyhamuje i dyry puszcza moment na pozostale... wyglada na to ze nie zly system :)

 

 

Czepiajac sie ciekawi mnie dlaczego rozklad akuratnie 32/68 skoro to nie jest zadne sprzeglo slizglowe tylko zwykly dyfer. Wydaje mi sie realnie to jest 50/50 tylko ktos madry napisal 32/68 bo tyle akuratnie wychodzi przy przyspieszaniu bo tyl dociazony jest a przod odciazony.

Opublikowano

Dobrze kombinujesz....

Też się kiedyś zastanawiałem jak to jest wyliczone i skonstruowane. Myślę, że diabel tkwi w skrzyni rozdzielczej. Tam rzeczywiście jest zwykły dyfer i być może osiągnęli to przełożeniami.

Efekt jest taki, że to BMW w dalszym ciągu jest nadsterowne i te 68 na tył się czuje.

Opublikowano
Dobrze kombinujesz....

Też się kiedyś zastanawiałem jak to jest wyliczone i skonstruowane. Myślę, że diabel tkwi w skrzyni rozdzielczej. Tam rzeczywiście jest zwykły dyfer i być może osiągnęli to przełożeniami.

Efekt jest taki, że to BMW w dalszym ciągu jest nadsterowne i te 68 na tył się czuje.

 

Ale zobacz jak jest zwykły dyfer to musi mieć "tyle samo zębów" na tył jak i na przód bo inaczej musiałby być jakiś mechanizm zapadkowy, żeby przód nie hamował tyłu. Zgadza się?

 

Bo jak rozumiem nie ma tam żadnej szpery, ani mechanicznej ani czegoś co spina - rozpina dyfer elektronicznie? Regulacja dystrybucją napędu przód -> tył oraz lewo -> prawo następuje wyłącznie przez zaciski hamulcowe na zasadzie hamowania koła które się ślizga?

Opublikowano
System ABD-x działa poprzez hamowanie kół. Nie ogarniam natomiast jak uzyskali te 32/68 lub jak to policzyli. W skrzyni rozdzielczej są dwa wałki, które mają identyczną średnice (przedzielone dużym kołem) więc przełożenie jest identyczne. Koła muszą kręcić się z identyczną prędkością, ale tam jest jeszcze przekładnia planetarna. Nie jestem inżynierem więc nie będę się dalej wypowiadał żeby się nie wygłupić ale myślę, że ona jest za to odpowiedzialna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.