Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie. Przymierzam się do wymiany pompy wody oraz wszystkich rolek, napinaczy itd. Mam do was pytanie czy w silniku n47 jest to skomplikowana operacja? Pytam ponieważ wszystko 'tam' jest na wierzchu i chyba nie będzie to skomplikowane...
Opublikowano

Sprawa raczej bardzo prosta.

Wymieniałem wszystkie rolki i pasek (bez napinacza). Pompy nie ruszałem, ale też nie powinno być problemu z wymianą. Wymieniłem (raczej profilaktycznie) termostat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Ja chyba wymienię wszystko razem z pompą, ponieważ wydaje mi się, że zaczyna mi ona lekko halasowac. Powiedz dlaczego wymieniales termostaty?
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Ja chyba wymienię wszystko razem z pompą, ponieważ wydaje mi się, że zaczyna mi ona lekko halasowac. Powiedz dlaczego wymieniales termostaty?

Pewnie dlatego że auto nie trzymało temperatury cieczy chłodzącej.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Wymieniłem profilaktycznie. Miałem nowy na stanie. Nawet nie wiem jaką temperaturę trzymał stary termostat.

Te w N47 raczej rzadko padają.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkopię starocia żeby nie zakładać nowego tematu. Czeka na mnie wymiana pompy wody w N47. Rolka zaczęła stukać. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat firm jakie je produkują? Jaka najlepsza? A jaka dobra i nie przesadnie droga?

Dodatkowo czy wymiana jest skomplikowana?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podlanczam sie pod temat z zapytaniem czy ktos z was montowal juz pompe wody contitech do silnika M47 ?

Wiem ze to tylko pakowacz ale nie mam pojecia co wrzucili do srodka?

Jakies sugestie?

 

UPDATE

 

W pudełku contitech na rynek wschodniej europy siedzi pompa firmy gk-graf-metelli na której laserem wypalono nazwę contitech.

Koło pasowe ma jak Hepu,lozyska niemieckie ale już wirnik ma autorski :P

Jest to przeniesienie rozwiązania z pomp wody napedzanych w rozrzadach pojazdów VAG i vanach iveco.

Wykonany z mieszanki stali z niklym dodatkiem mosiadzu.

Domyślam się ze wydajność tej pompy jest większa niż oryginału BMW.

Teoretycznie powinna się lepiej sprawdzać latem podczas upałów.

Odlew to typowy niechlujny Włoch ale czuć ze kluczowe elementy są niemieckie z GK.

Gwarancja 5 lat :roll:

 

W linku hepu P466 do M47

 

http://sklep.auto-voll.pl/pompa-wody-bmw-e87-e90-e60-x3-x5-x6-330d-530d-320d-335d-520d-525d-120d-635d-11517805810.html

 

 

UPDATE:

 

Po wymianie pompy wody,plynu,napinacza,rolki i paskow silnik pracuje poprawnie i teraz widac ze kolejna naprawa bedzie wymiana poduszek pod silnikiem :)

Auto zrobilo na oryginalnej pompie wody jakies 167tys km przebiegu i to byl czas w ktorym pompa dawala znaki zuzycia na lozysku i przeciekach w okolicach wirnika.

Nie chcialo mi sie robic fotek ale cos mi sie wydaje ze GK/metelli/graff/hepu P466 to jest to samo co Contitech.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.