Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki oto problem.

Po 5 dniach bez jazdy bez wcześniejszych jakichś objawów wyskoczył mi błąd aktywnej kierownicy od razu po ruszeniu kierownicą. Dodam, że przestawiła się ona o jakieś 5 do 10 stopni w prawo.

 

Po podłączeniu inpy wyszło, że jest 5 błędów z tym związanych:

5f62 - brak komunikacji dsc z afs (coś takiego)

93cc - SERVOTRONIC- Nominal current invalid (AFS) (tego nie wiem)

93cd - SERVOTRONIC- ECO-Nominal current invalid (AFS) (tego też nie znam)

612c - HARDWAREFEHLER STEUERGERAET (coś z modułem??)

614a - Motor Position angle not initialized (jakiś czujnik do kalibracji??)

 

Próbowałem je skasować, ale nic z tego nie wychodzi.

Próbowałem także zrobić disem od nowa kalibracje, ale gdy dochodzę do ustawienia kół na wprost to mimo kręcenia kierownicą dis pokazuje -1891 stopni, jakby jakiś czujnik padł i pokazuje jakąś nierealną wartość.

 

Szukałem już chyba wszędzie co to może być, ale nic nie znalazłem konkretnego :/

Obstawiam że to może być wina:

-czujnika kąta skrętu kierownicy, chociaż nie pasuje mi to bo kierunkowskazy odbijają normalnie, dsc też działa

-jakiś przewód przetarty przy maglownicy?

-czujnik kąta silnika?? nie wiem nawet gdzie go szukać dokładnie

-sterownik AFS??

-czujnik prędkości obrotowej???

 

Zdejmowałem nadkole od strony pasażera, ale tam wszystkie przewody są całe...

Ogólnie wychodzi na to, że nie ma komunikacji kierownicy z kołami tak jakby... chyba, że się mylę.

Sam już nie wiem co to może być... jakby ktoś mógł mnie naprowadzić :)

 

Dodam, że jakiś rok temu miałem wodę pod fotelem pasażera. Mógł delikatnie być zalany moduł AFS, nie wiem... Może być, że teraz to wychodzi?? Jak to sprawdzić, czy moduł jest ok??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podładuj baterie i sprawdź lądowanie.

Kalibracja zrobisz tylko DIS-em albo ista d

Iste (rheingold) mogę Ci udostępnić.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Mam disa także z kalibracją sobie poradze.

Ładowanie mam na pewno dobre bo ok. 1,5 roku temu wymieniałem alternator...

Spróbuje jeszcze podłączyć go na kilka godzin pod prostownik. Może to pomoże...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak byś mógł zczytac błędy Po niemiecku to może więcej Ci powiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj jeszcze następującej procedury:

- odłącz akumulator na min. 30 minut

- włącz silnik i przekreć kierownicę do końca w obie strony albo przyjedź się kawałek.

- wyłącz silnik, włącz zapłon, skasuj błędy, odpal silnik

- kręć kierownicą, powinno już działać.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Okazuje sie ze prawdopodobnie jak kolega wyzej napisal modul afs do wymiany.

 

I teraz koledzy mam taka zagwozdke. Musze szukac modulu o tych samych numerach, czy moge kupic modul z innymi numerami i go przekodowac??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj na realoem.com pod swój nr. VIN

Ważne żeby nr. Sie zgadzał bo nie wiem czy były robione różne moduły do różnych roczników ale no i później zakodować.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej szukaj z tymi samymi numerami.Ostatnio robiłem to u kumpla,zmiana,kodowanie,flash i działa jak należy.
Opublikowano
a co mogło się w tym sterowniku ASF zepsuć ? to jest wielki sterownik na na dodatek płyta jest zlepiona na stałe a wtyk szczelnie zamknięty i dociśnięty uszczelką
Opublikowano
a co mogło się w tym sterowniku ASF zepsuć ? to jest wielki sterownik na na dodatek płyta jest zlepiona na stałe a wtyk szczelnie zamknięty i dociśnięty uszczelką

 

 

Ponad rok temu miałem w miejscu gdzie jest ten sterownik wode... Widocznie musiała coś w nim uszkodzić. Wilgoć robi swoje.

 

Kupiłem nowy sterownik wg. realoem po numerach pasujacy.Pochodzi z e90 i jest z Dynamic drive, którego nie mam.

w Inpie po podłączeniu wyskakują właśnie błędy o DD i po jakiejś minucie błąd sumy kątów. Dodam, że nie mogę zrobić inicjalizacji...

Teraz dwa pytanka. Czy po podmiance modułu muszę zrobić kalibrację disem?? I czy da radę pozbyć się DD z modułu??

 

Zrobiłem już:

-kodowanie pustym plikiem MAN modułu afs

-wszystkie moduły zostały zresetowane przez ncs

-aktualizacja i zmiana nr.vin modułu afs przez winkfp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle ze musial bys zrobic zmiany w nettodaten

 

Tutaj jest fajna instrukcja jak zrobic to przez ncs Dummy musisz wybrac tylko swoj Modul

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720667

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.