Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wygląda na problem z pompa oleju. Moga być tam odłamki slizgu rozrządu, które często pękają w tym motorze. Trzeba rozbierać i szukać

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano (edytowane)
też mogą już się kończyć vanosy, jaki olej masz?? bo nie raz zmiana oleju pomaga z 5w30 na 5w40. dużo osób ma taki problem z tym silnikiem sam taki mam i według mnie to porażka, ciężki jest w diagnostyce. Edytowane przez wieczor165
Opublikowano
Rozrzad byl wymieniany i mechanik informowal mnie ze popekany byl slizg i plywal w misce. Ale nie moeil nic o pompie ze sprawdzal ...
Opublikowano
Oryginalnie masz 5w30 jak już jest styrany silnik nie którzy leją 5w40 nie którym pomaga i przestaje stukać przy odpalaniu. U mnie było tak samo najpierw był taki dziwy dziwie przy odpalaniu za jakieś pół roku pojawiła się falowanie obrotów i zaraz pał vanos wydechowy po wymianie nie było tego dźwięku przy odpalaniu. Jak robił ci rozrząd to ściągał miskę olejową napewno wiec powinien ci tam wszystko wyczyścić. A mam takie pytanie czy ściągał ci głowice do rozrządu??
Opublikowano
Na Twoim miejscu sprawdził bym co z pompą oleju. W ogóle to nie jest normalne, że po odpaleniu mrygnęła sobie kontrolka od ciśnienia oleju, w trakcie jazdy Ci nie miga?
Opublikowano
Witam w trakcie jazdy nie ma zadnego problemu. Dzwiek jest tylko po porannym rozruchu. Jak sie nagrzeje wszystko jest ok. Czytalem ze moze chodzic tez o jakis zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju
Opublikowano

Miałem podobny dźwięk. Po długiej podroży do Niemiec, na drugi czy 3 dzień, - auto ostygnięte, nieodpalane. Wlałem olej i słysze podobny dźwięk, dosłownie kilka razy przy odpalaniu.

Przejechałem się i problem jak było tak nie ma. Więc.. Koniec pitolenia. Podejrzewam, że to na 99% nie olej ani pompa czy ślizgi.

 

 

Podejrzewam, że to może być wina rozładowywania akumulatora

 

PS: Masz taki przebieg co ja :D

Opublikowano
nie nie jeszczze nie sprawdzalem. jeszcze pojawis sie problem znikajacego oleju .... same problemy z tym silniczkiem :wink:
Opublikowano
Od kilku miesięcy mam taki dźwięk przy odpalaniu n42... średnio 4 na 5 odpaleń z rana. Nic się nie dzieje, po 1-2 sekundach jest już cicho. Obrty nie falują, kontrolka oleju się nie pali. Póki co tak jeżdżę. Zobaczymy co czas przyniesie.
Opublikowano
nie nie jeszczze nie sprawdzalem. jeszcze pojawis sie problem znikajacego oleju .... same problemy z tym silniczkiem :wink:

 

 

ile oleju znika?

Opublikowano

To popularny defekt tego silnika ...górna część silnika nie trzyma ciśnienia oleju. Po nocy ciśnienie ulatuje i pojawia się ten obsrany grzechot.

Za to odpowiedzialne są zawory w podstawie filtra oleju

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/lubricat_syst_oil_filter_heat_exchanger/

 

Jeśli grzechot pojawia się kiedy silnik jest rozgrzany to już grubsza sprawa, bo odpowiedzialne za to są koła zębate zespołu regulacyjnego wałków rozrządu (mają dość wysoką cenę)

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/timing_and_valve_train_timing_chain/

Opublikowano
Te zawory da sie wymienic/wyczyscic? Jak rozumiem ta sa zawory zwrotne, nie pozwalaja do cofania sie oleju do miski? Czy nieszczelnosc w pokrywie zaworowej, np oring cewki moze powodowac takie zachowanie?:)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
To popularny defekt tego silnika ...górna część silnika nie trzyma ciśnienia oleju. Po nocy ciśnienie ulatuje i pojawia się ten obsrany grzechot.

Za to odpowiedzialne są zawory w podstawie filtra oleju

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/lubricat_syst_oil_filter_heat_exchanger/

 

Jeśli grzechot pojawia się kiedy silnik jest rozgrzany to już grubsza sprawa, bo odpowiedzialne za to są koła zębate zespołu regulacyjnego wałków rozrządu (mają dość wysoką cenę)

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/timing_and_valve_train_timing_chain/

 

 

 

widze ze temat znany, u mnie tez sie to pojawilo, po dlugim postoju jest taki grzechot przez sek, jak sie za to zabrac?? czy to grozne dla silnika??, rozumiem ze przez ta sek wystepuje brak smarowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.