Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W silniku N62 4.4 temp. otwarcia termostatu to 105*C i tam temp. robocze dochodzą do 110*C ale w M54 hmmmm Nie wiem? Skoro termo otwiera się przy 96*C to skąd te 110*C ?????

Ten linko podałeś http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Map_Thermostat.pdf jest dla BMW E38 więc silnika M52 a to niby ten sam termostat co M54.

Szczerze to ja juz z tego głupi jestem. Jak u ciebie z pracą wentylatora w czasie mrozów? Tak samo jak u @LUKI55 ???

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
U mnie wentylator nawet latem tylko lekko dmucha, podczas pracy silnika w ogóle go nie słychać. Słyszę go tylko po wjeździe do garażu przez jakieś 3 sekundy, ale to może jest bardziej związane z klimatyzacją.
Opublikowano (edytowane)

Czy twój silnik ma visco,czy tylko elektryczny ?

I jeszcze jedno ważne pytanie Czy ty masz silnik N53 lub N52 czy też M54 ???

Ja w to lato jezdziłem E38 z silnikiem M52 B28TU i mimo upałów i na 100% sprawnego termostatu z 100% sprawną grzałka temp. cieczy nie przekroczyła 98*C. Dodam ,że to ten sam termostat co dla silnika M54.

Może te różnice wynikają z różnic konstrukcyjnych silników zakładając ,że Ty nie masz M54.

Edytowane przez Miras
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Jeden elektryczny wentylator o zmiennej prędkości

tak jak u mnie i po wjezdzie do garazu po wyłączeniu stacyjki słysze jak powoli sie zatrzymuje i jak sprawdzam temperatóre w ukrytym to jest często około 97-105 tak jak podczas jazdy z tym ze umnie jest tak nawet przy -10 na dworze

Opublikowano

Więc gdzie jest sens i logika. Temp. wyższe macie niż otwarcie termostatu i trzeba to potem schładzać bo za gorąco.....W czasie mrozów?????

Wiadomo ,że w korku jak postoisz itd to jeszcze ale po normalnej jezdzie? Tak jak by pompa ni domagała.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
no tak ale termostat zanim sie otworzy to temperatura silnika nadal rośnie zanim pompa wody pchnie płyn do chłodnicy pozatym tam gdzie jest czujnik który zczytuje temperaturę napewno temp, jest większa, tak to sobie tłumacze bo nie znam innej przyczyny czemu tak moze sie dziac zwłaszcza ze termostat nówka
Opublikowano
Ok luki ale to chyba po to jest ta ów grzałka aby termostat mógł się odpowiednio wczesniej otworzyc a nie schładzać potem to wszystko wentylatorem i to w trakcie takiego mrozu. Czy ja sie mylę?
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
ja sam nie wiem tego dokładnie szukałem kiedys takich tematów ale nic nie znalazłem moze niech sie wypowie ktos kto miał taki problem i go rozwiązał bo nie znam powodu czemu sie tak dzieje
Opublikowano

Poza tym ,jak jest -10*C to to jest chwilka moment aby wychłodzić silnik zimną cieczą a nie właczac wentylator.

Może ja się cały czas myle i żyję w błedzie ?????

Fakt ze zależy gdzie jest czujnik temp no ale ehhhh Jeżeli ta grzałka jest uszkodzona to powinien osiagać jeszcze wyższe temperatury bo przecież sam termostat to mechaniczne (termiczne) urzadzenie i w czasie mrozów to z reguły to raczej są problemy z niedogrzanymi silnikami.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Poza tym ,jak jest -10*C to to jest chwilka moment aby wychłodzić silnik zimną cieczą a nie właczac wentylator.

Może ja się cały czas myle i żyję w błedzie ?????

Fakt ze zależy gdzie jest czujnik temp no ale ehhhh Jeżeli ta grzałka jest uszkodzona to powinien osiagać jeszcze wyższe temperatury bo przecież sam termostat to mechaniczne (termiczne) urzadzenie i w czasie mrozów to z reguły to raczej są problemy z niedogrzanymi silnikami.

no a ja mam odwrotnie i nie znam przyczyny dlaczego sie tak dzieje
Opublikowano (edytowane)
I tak ma być, po to jest w samochodzie stabilizacja temperatury żeby niezależnie od warunków silnik zawsze miał takie same warunki pracy. Ale faktycznie ciagle pracujący wentylator to chyba nie jest normalne. Tak dla zamieszania dodam ze np. Silnik n52 ma elektryczna pompę cieczy, która zmienia swoją prędkość, a podczas rozgrzewania może działać tylko na kilka % swojej wydajności Edytowane przez cdxa
Opublikowano (edytowane)
I tak ma być, po to jest w samochodzie stabilizacja temperatury żeby niezależnie od warunków silnik zawsze miał takie same warunki pracy.

no ok ale czemu ten wentylator tak często sie włącza przecież to nie powinno tak byc. moim zdaniem trochę ta temperatura za wysoka jest ale tak jak pisałem poczekam do temperatur plus 10 zobaczymy co wtedy będzie sie działo jesli nikt nie podpowie nic sensownego

Edytowane przez luki55
Opublikowano

@Luki55 mam propozycję. Odepnij jutro wtyczkę z tej grzałki i pojezdzij z odpiętą jeden dzien. Włącz w menu temperaturę i poobserwuj jakie będą te temperatury.?

Jak się bedzie zachowywał wentylator itd.

Lepszego pomysłu nie mam.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
I tak ma być, po to jest w samochodzie stabilizacja temperatury żeby niezależnie od warunków silnik zawsze miał takie same warunki pracy.

Taką robotę to robi byle termostat bo po to jest . U ciebie raczej za wysokie te temp. powyżej jego pracy czyli 97 *C

@ LUKI55 to masz 5 sekund. Wtyczke widac jak otworzysz maskę.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Dodam jeszcze jedno... Na uszkodzonej grzałce w całym okresie zimowym nie pokazał się błąd 279C tylko w okresie lata ięc wniosek że komp silnika nie widział potrzeby używania grzałki. Pisałem sms do kolegi i takie teraz dostałem info (dobrze ze nie spał :) )

Obstawiam Luki że po odpięciu tej wtyczki nic sie nie zmieni.

Może macie zalane układy koncentratem do chłodnic ???

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Dodam jeszcze jedno... Na uszkodzonej grzałce w całym okresie zimowym nie pokazał się błąd 279C tylko w okresie lata ięc wniosek że komp silnika nie widział potrzeby używania grzałki. Pisałem sms do kolegi i takie teraz dostałem info (dobrze ze nie spał :) )

Obstawiam Luki że po odpięciu tej wtyczki nic sie nie zmieni.

Może macie zalane układy koncentratem do chłodnic ???

nie ja zalalem normalnym płynem -35

Opublikowano

Przypomniało mi się ,że kiedyś miałem E60 z M54B22 i tam tez mi się zimą włączał wentylator ,tylko miałem uszkodzone żaluzje na chłodnicy i były cały czas zamknięte.

Otwarłem je ręcznie i cykl właczania wentylatora był rzadszy.

Może faktycznie tak ma być????

Tam na pewno nie było blędu 279C wiec grzałka była sprawna.

A pompkę elektryczną układu wspomagania obiegu cieczy masz sprawną. Typowa usterka BMW :(

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
zaluzje otwierają sie dopiero gdy wentylator zapnie tak zwany drugi bieg jak wentylator sie włącza na 1 biegu zaluzja sie nie uchyla ale gdy silnik złapie 107 st puszcza zaluzja i zapina sie drugi bieg wentylatora sprawdzone juz przezemnie więc zaluzje działają co do pompki zeczywiscie początkowo nie dzaiłała ale szybko zmieniłem na sprawną i teraz działa prawidłowo co nie spowodowało zadnych zmian w temp.
Opublikowano
Edytowałem poprzedni post ale powtórzę pytanie : pompkę elektryczną układu wspomagania obiegu cieczy masz sprawną???. Typowa usterka BMW
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Edytowałem poprzedni post ale powtórzę pytanie : pompkę elektryczną układu wspomagania obiegu cieczy masz sprawną???. Typowa usterka BMW

ja tez edytowałem i napisałem ze działa

Opublikowano

No to widocznie tak to musi działać.

Poczekaj na wyższe temp otoczenia i jak silnik się nie bedzie przegrzewał to znaczy ze jest wszystko w porządku. :cool2:

Wiem ,że w mojej E60 tez się właczał zimą i może faktycznie ten model tak ma. Wentylator włacza sie zaraz powyżej 97*C a w tej z uszkodzoną grzałką przy 95*C ale może to być zapobiegawcze (asekuracyjne) działanie kompa silnika aby nie przegrzać motora w czasie upałów. Jak by nie było błedu 279C to moze komp dał by mu się bardziej zagrzać i nie odpalałby szybciej wentylatora a tak nie pozwala bo bylo by to zbyt ryzykowne.

Z tego opisu zrozumiałem ,ze jest to specjalnie zrobione po to aby mniej spalał paliwa bo wiadomo ,wyższa temperatura a co za tym idzie mniejsza emisja spalin.

Wychodzi na to ,że znów ekologia i nic więcej.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Wychodzi na to ze jak grzałka dobra to ECU może pozwolić sobie właczyć wentylator pózniej i auto jest w stanie osiągnac wyższą temperaturę rzędu tych 107 *C które potem i tak i tak trzeba wychłodzić ,stąd praca wentylatora nawet zimą ,a jezeli grzałka uszkodzona to ECU włacza wentylator już przy 93*C czy 95*C czyli poniżej temp. otwarcia termostatu aby uniknąc przegrzania bo grzałka nie pozwoli mu nagle otworzyć termostatu i byłby problem.

Ja to tak rozumiem i inaczej nie umiem tego wytłumaczyć.

@LUKI55 Jak byś umiał sprawdzić przy jakiej temp włącza się u Ciebie wentylator to by wiele wyjasniło. :cool2:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.