Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega w M54 3.0 ma taki błąd 279C THERM.MAPPING COOLING:CONTROL

(1) signal or value above threshold

(17) test conditions not yet fulfilled

(34) current fault exxisting ,OBD not yet debounced

(48) fault caused no signal at warning lamp EndOfList

 

Co najdziwniejsze termostat chodzi poprawnie,temperatura silnika ,nawet w upały 93*C - 95*C a po odpięciu wtyczki z tej grzałki termostatu brak jakiegokolwiek błędu.

Po co w takim razie to wogóle jest tam zamontowane??? Czy wymieniać przez to w sumie sprawny termostat?

Wg mnie ta grzałka ma zwarcie ale po co ona w sumie tam jest.

Jak by inpy nie podłączył, to by nawet nie wiedział o jej istnieniu.

Może ktoś ten temat przerabiał?

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam taki sam błąd już ponad rok,nic się nie dzieje i mam to w :mrgreen:
Opublikowano

No właśnie...???? Efektów ubocznych jakoś brak. Ciekawe jak z temperaturą jest zimą? Obserwowałeś w ogóle jakie masz temperatury.?????

Ja postaram sie z kolegą jutro pojeździć z testerem diagnostycznym i poobserwować tą temperaturę z zapiętą jak i z odpiętą wtyczką z tej grzałki bo nie daje mi to spokoju, ponieważ termostat powinien się otwierać przy 97*C a to auto nawet w upał takiej temp. nie umie osiągnąć co najwyżej max 95*C ,wiec sądzę ze ta grzałka grzeje za czesto lub non-stop i prowokuje termostat do wcześniejszego otwarcia. Przypomnę tylko ze na odpiętej wtyczce grzałki brak jakichkolwiek błędów w INPIE :shock:

Z tego co zaobserwowałem bład wyskakuje w momencie odpalania silnika,ponieważ w trakcie pracy silnika jak zostaje wykasowany nie pojawia się, lecz dopiero przy następnym uruchomieniu silnika. :? Przy odpiętej wtyczce z grzałki, w ogóle się nie pojawia :think:

Kumpel ma to w du..e , ale ja chcę z czystej ciekawości sprawdzić czy to znów nie jest tylko jakiś głupi wymysł dla ekologi tak jak np. pompa powietrza wtórnego :duh:

Przecież normalnemu silnikowi wystarcza zwykła praca termostatu :cool2:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem w mieście z testem nr 7 oraz z podpiętą INPĄ.Temperatura oscylowała w granicach 86-96 stopni więc jest wszystko ok.Trochę powyżej 97 stopni załanczał się wentylator i po osiągnięciu temperatury około 95-96 wyłanczał się i tez jest ok.

Jest tak od chwili kupna auta,a to ponad rok,tak samo jak błąd "oil sensor level" też mam to w :mrgreen:

Opublikowano
Jutro to postaram sie sprawdzić i porównamy z Twoimi pomiarami. Jeżeli tez tak bedzie to ta cała grzałka to pic na wodę fotomontaż .
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

No i sprawdziłem. Czy grzałka zapięta czy nie zero różnicy w temperaturze. Na zapiętej jest błąd na odpiętej błędu brak :shock:

Temperatura oscyluje między 90 a 96 stopni z naciskiem na 93 *C. Wentylator cyklicznie się włącza i wyłącza.

Wg mnie wszystko ok. Grzałka termostatu jest następnym, przereklamowanym wymysłem BMW :twisted:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Nie jest przereklamowanym wymysłem, tylko przydaje się w określonych sytuacjach i umożliwia utrzymywanie silnika w wysokiej temperaturze oraz zmniejszenie pojemności układu chłodzenia. Wynika to z potrzeby szybkiego rozgrzania silnika (mała pojemność układu) oraz utrzymania możliwie wysokiej bezpiecznej temperatury silnika(niższe spalanie) i właśnie podczas gdy silnik jest rozgrzany do ponad 100 stopni dzięki grzałce może się wychłodzić do 85 stopni co np w momencie dużego obciążenia silnika w stanie "redukuje" zmniejszoną pojemność cieplną, niż wynikało by to z ilości ciepła generowanego przez dany silnik. Faktycznie na co dzień nie czuć różnicy, grzałka to raczej element profilaktyki, zabezpiecza silnik przed przegrzaniem, głównie dotyczy to nowszych modeli silników wykonanych ze stopu al-mg które bardzo szybko się rozgrzewają.
Opublikowano

Czyli przydaje się, przy naprawdę ekstremalnej jeździe,dawaniu zdrowo w palnik itd ???

Czy ten bład oznacza ze ta grzałka jest uszkodzona ? Czy może trzeba wykonać jakąś adaptację aby napisał nową mapę dla termostatu?

Czy mozna wymienic tylko grzałkę czy trzeba cały termostat?

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

A po co chcesz ją wymieniać? Inżynierowie z BMW założyli ją tylko po to aby golić frajerów z kasy przy sprzedaży samochodów, nasze "Janusze" zrobią lepszą mapkę, dołożą pinćset kuni i będzie ok. Możesz też podpiąć diodę i będzie świecić po dawaniu w palnik:)

Kupujesz nowy, dobry termostat i po problemie.

Opublikowano
Ogólnie to po co wymieniać cały dobry silnik, jak są tylko świece zapłonowe zużyte ??? :mrgreen: :mrgreen:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam ten sam problem - blad 279C (Mapa 279C Termostat chłodzenia Stopień wyjściowy)

Jezdze tak juz 4 lata i 120 tys km. Wentylator sie wlacza, wylacza. Jak wygladaja wahania temperatury - nie wiem. Nie sprawdzalem.

 

Gdzie jest to umiejscowione ? (ta grzalka w termostacie)

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Dziekuje :)

Baczkow nie krece, ale zdarza mi sie poganiac na autostradzie.

Martwie sie wszechobecnymi korkami, jakie panuja w Belgii. Tym bardziej latem.

Zauwazylem, ze wentylator wlacza sie czesto i pracuje dosc dlugo..

 

Moze moj termostat nie dalala zbytnio poprawnie... Da sie jakos sprawdzic poprawne dzialanie termostatu?

Jest tylko ten jeden? Czy jeszcze gdzies mozna cos znalezc?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Na autobanie go nie przegrzejesz. W korkach tez nie bo wentylator robi swoją robotę i silnik utrzymuje sie w granicach 93*C -96*C. Jak mu będzie za gorąco to dostaniesz czerwoną kontrolkę na zegarach i komunikat. Nic się nie przejmuj,nic takiego nie będzie miało miejca. Jak bys krecił bączki to wtedy masz 4-5 tyś obrotów na silniku i praktycznie stoisz w miejscu a i wtedy wentylator powinien załatwić sprawę. Ta grzałka to trochę przerost formy nad treścią i gwarantuję Ci ,że minimum 50% aut z silnikami M52 i M54 ma tą grzałeczkę uszkodzoną i jeżdżą i nie ma z tego tytułu żadnych problemów. Jeżeli chcesz wiedzieć jaką masz temp silnika to wejdz sobie w menu ukryte licznika i sprawdz sobie. Tu masz jak to zrobić
:cool2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
u mnie wymieniony termostat na nowy i temperatura podczas jazdy w zimie to 96- do nawet 105 i potem spada czy to normalne? czy grzałka ma wpływ na temperaturę zewnętrzną? bo z tego co pamiętam to w lecie było podobnie wkurza mnie tylko ze czasem na dworze -10 a ja wjeżdżam do garażu i włącza sie wentylator
Opublikowano
Wszystko jest ok, temperatura robocza to do 110 stopni C. Właśnie dlatego jest grzałka, żeby można było szybko ją zmniejszyć kiedy jest "ostra jazda" :)
Opublikowano

ok ale przy -10*C 105*C i wentylator to tez normalne?

Zgodziłbym sie jak by ta grzałka była uszkodzona i nie umożliwiała szybszego otwarcia termostatu wtedy by mógł się grzać do 105 czy 110 *C ale przy nowym termo ....Z resztą

Jak jest uszkodzona grzałka lub odpięta wtyczka z tej grzałki to temp oscyluje w granicach 93-97*C latem a 90-95 *C zimą.

Wytłumacz mi to sensownie jak możesz? Skąd te 105*C ????? Gdzie jest sens i logika?

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Na autobanie go nie przegrzejesz. W korkach tez nie bo wentylator robi swoją robotę i silnik utrzymuje sie w granicach 93*C -96*C. Jak mu będzie za gorąco to dostaniesz czerwoną kontrolkę na zegarach i komunikat. Nic się nie przejmuj,nic takiego nie będzie miało miejca. Jak bys krecił bączki to wtedy masz 4-5 tyś obrotów na silniku i praktycznie stoisz w miejscu a i wtedy wentylator powinien załatwić sprawę. Ta grzałka to trochę przerost formy nad treścią i gwarantuję Ci ,że minimum 50% aut z silnikami M52 i M54 ma tą grzałeczkę uszkodzoną i jeżdżą i nie ma z tego tytułu żadnych problemów. Jeżeli chcesz wiedzieć jaką masz temp silnika to wejdz sobie w menu ukryte licznika i sprawdz sobie. Tu masz jak to zrobić
:cool2:

 

 

Masz racje. Na autostradzie go nie przegrzeje. A chocby nie wiem jaki korek, nie pokazala sie ani razu kontrolka dot. temperatury.

Po prostu czasem dzwiek wentylatora jest dosc irytujacy. Tym bardziej, ze dosc mocno go slychac. Np dzis - na dworze +3'C. Miejski korek, trasa ok 15 km. Ponad pol drogi z wlaczonym wentylatorem.

 

Dziekuje za namiar na odczyt temperatury. Sprawdze przy najblizszej okazji.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

@CDXA a ja Ci powiem,że z uszkodzoną grzałką w upały dochodzące do 40*C na zewnątrz silnik M54B30 nie przekroczył 97*C a zimą przy -10*C oscyluje w okolicach 93*C

Jak to wytłumaczysz? 9Z całym szacunkiem)

Nie chce tu być przemądrzały tylko juz przestaję to pojmować. Niby grzałka ma pomagać utrzymywać niższe temperatury a wychodzi na to ,że jest odwrotnie.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano (edytowane)
@CDXA a ja Ci powiem,że z uszkodzoną grzałką w upały dochodzące do 40*C na zewnątrz silnik M54B30 nie przekroczył 97*C a zimą przy -10*C oscyluje w okolicach 93*C

Jak to wytłumaczysz? 9Z całym szacunkiem)

Nie chce tu być przemądrzały tylko juz przestaję to pojmować. Niby grzałka ma pomagać utrzymywać niższe temperatury a wychodzi na to ,że jest odwrotnie.

u mnie termostat oryginał załozony jakos z 3-4 miesiące temu gdzies wyczytałem ze czujnik temp zewnętrznej może mieć cos wspólnego z takim zjawiskiem więc narazie nie draże tematui czekam na temperatóry bardziej dodatnie czy będą jakies zmiany czy nie bo zeczywiscie z silnikiem nic sie nie dzieje ale irytuje mnie włączający sie wentylator co chwile

Edytowane przez luki55
Opublikowano
Być może z jakiejś przyczyny termostat który posiadasz otwiera się wcześniej. Ja piszę o założeniach konstrukcyjnych, a w życiu jak w życiu :)
Opublikowano
Nie mam pojęcia, jak widzisz to nie są moje wymysły o dane dostarczane przez BMW. U mnie się to tak zachowuje. Czy to źle czy dobrze oceńcie sami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.