Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zeszłym tygodniu kupiłem 325i z przebiegiem 176 tys. (sprawdzony). Auto było do samego końca serwisowane w ASO w DE, mam przy silniku metkę z ostatniej wymiany oleju na BMW Longlife 5W-30. Silnik pracuje cicho i równo, nie ma typowego hałasu na zimnym nawet przez chwilę. Muszę wymienić olej i zastanawiam się, czy nie byłoby dobrym pomysłem zastosować ten sam oryginalny BMW, skoro pozwolił utrzymać silnik w dobrej kondycji. Wiele osób polecało Millersa czy Valvoline, zdecydowanie odradzając Castrola, a gdzieś słyszałem, że oleje BMW to Castrol tylko z inną naklejką. Cena tego oleju jest też zaskakująco niska: http://czescidobmw.pl/oleje-oryginalne-bmw/olej-silnikowy-5w-30-oe-bmw,2522.html

Będę wdzięczny za pomoc w wyborze :)

Opublikowano
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że możesz trafić na podrabianego Castrola. Dlatego nie jest on polecany. Lepiej wydać parę złoty więcej na olej który jest importowany (przez co pewniejszy), niż ryzykować z rozlewanymi w Polsce produktami.
Opublikowano

feel_x, przeglądałem już ten temat, o 325i jest niewiele treściwych wpisów niestety

jarnet86, czyli olej BMW to Castrol, tak? Gdzie polecasz kupić ten olej w takim razie aby być pewnym, że jest dobry?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wejdz na stronę castrola i zobacz oficjalnych dystrybutorow. A co ma za znaczenie czy 325 czy 330? Wazne ze jest tam w cholere napisane o silniku n52.

Jezdze na castrolu 3 sezon. Kupowany w tym samym miejscu u dystrybutora.

🙃🙃

Opublikowano

Podają, że m.in. Inter Cars jest ich dystrybutorem. 325i ma podobno problem z pierścieniami olejowymi w tłokach, co czasem powoduje spore zużycie oleju. Ja u siebie chyba tego problemu nie mam, ale nie chciałbym żeby się pojawił przez zalanie złego oleju...

W serwisie BMW podali mi cenę 69zł za litr oleju, trochę dużo. Natomiast w sklepach internetowych ceny tego oleju są niższe niż Castrola. Podróby?

Opublikowano
Remi_E90, a co miałeś wcześniej zalane? Były jakieś problemy z silnikiem, ubywało oleju?

 

Jak kupiłem auto 3 lata temu to pierwszą wymianę zrobiłem na Motul X-clean chyba czy jakoś tak, wtedy też był polecany na forum.

Nie mam żadnych problemów, nie widzę różnicy w pracy silnika, oleju ubywa cały czas tyle, ile trzeba :-) tzn max litr na wymianę (15kkm).

 

Zrobiłem ok 35 000km ale teraz przebieg mam dopiero 107 000 - o ile wierzyć w licznik i historię auta ;-)

Opublikowano

Pozazdrościć przebiegu i co za tym idzie pewnie stanu auta :wink:

Szczerze mówiąc najchętniej bym zalał ten olej BMW, na którym auto jeździ od nowości, ale boję się, że to co sprzedają to podróba patrząc na cenę. Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

Opublikowano

jezeli moge wetknac swoje dwa grosze to problem o ktorym mowisz (czyli pierscienie) prawdopodbnie jest bo raczej auta produkowane na rynek niemecki go maja tylko jeszcze nie przejechales na tyle kilometrow aby go zobaczyc albo jeszcze sie nie ujawnil (ujawnia sie okolo 200 tys+). Problem nie wynika z samego oleju ale z problemu koncepcji tych oto pierscieni.

 

Jaki olej zalejesz nie ma de facto znaczenia poki jest orginalny, za to wazna jest w tym wypadku czestosliwosci jego wymiany, radze naprawde wymieniac go MAX co 10 tys km. Dzisiaj orginal BMw jest produkowany przez shella ale to nie jest zaden z olejow shella.

 

Oleje dobre do tego silnika :

- Mobil 0W40, Motul xcess 5W40, Motul Xclean 5W40, Valvoline synpower 5W40.

 

Jezeli wolisz sie przekonac jakie masz zuzycie oleju ("nie ryzykowac") i wziasc ten sam olej co poprzedni wlasciciel (Castrol) dwa dobre zrodla to kolegaberlin.pl masz olej niemiecki albo ap-oil.pl i sadze ze czescidobmw.pl to rownierz powazna firma i nie sprzedaje podroby (to juz wersja polska oleju ale orginalna na 100%). Aktualny olej BMW to zupelnie inny olej niz ten co lal poprzedni wladciciel auta. Tak roznica w cenie jest normalna, ASO rznie na potege.

 

Jak tylko zacznie brac ci olej bo kiedys zacznie to wroc tutaj na forum do sie z tym walczyc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Póki co nic nie wskazuje żeby auto miało spalać olej, auto nie dymi, odczyty z sond były bardzo dobre, więc katy nie zasyfione. Robię ok. 10k km rocznie, więc zanim do tych 200tys dobiję to mogę już zdążyć zmienić auto :D

Poprzedni właściciel zmieniał olej co 30 tys, ja oczywiście planuję robić to częściej.

Wiem, że na forum polecane są oleje 5w40, a nawet 50, ale nie wiem czy już zmieniać olej na inny niż zalecany przez producenta, skoro póki co nic się nie dzieje. Jak zacznie ubywać to przy następnej wymianie pójdzie Valvoline albo Millers, teraz tylko pytanie czy brać olej BMW czy Castrola.

Opublikowano

nie ma oleju LL04 albo LL01 xw50, to za gesty olej i osobiscie radze go nie lac.

 

Ja brym bral BMW miedzy tymi dwoma ale ten ostatniej generacji nie stare flaszki.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Tak też zrobię. Jak sprawdzić, czy dany olej BMW jest nowszej generacji? Pytać o to wprost w sklepie, czy np. są jakieś różnice w etykiecie? Planuję kupić na kolegaberlin.pl, mają dobre ceny. Kupować 7l, nie?
Opublikowano

tak wygladaja opakowania nowego :

SFPLImage218453.jpg

 

 

a tak starego nie mozna pomylic :)

 

http://images.esellerpro.com/2493/I/170/45/2x1_A0075592.jpg

 

 

jezeli jest tak jak mowisz to bierz wedlug specyfikacji LL04 5W30

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Faktycznie różnica widoczna, ale nigdzie takiego oleju nie znalazłem. Wszystkie sklepy i sprzedawcy na Allegro mają starą wersję.

Sprawdziłem dzisiaj poziom oleju i w porównaniu do pomiaru ok. tydzień temu spadł o jakieś 25%. Nie wiem na ile ten czujnik jest dokładny, ale zaczynam się niepokoić. Czy silnik, który bierze olej daje jakieś konkretne objawy? Wiem, że auto miało wymianę ok. 12 tys temu, ale było to w 2013 roku - od maja 2014 do czerwca 2015 auto stało nieużywane.

 

Teraz mam solidny dylemat odnośnie tego oleju... A czemu polecasz oleje 5w40, a nie 5w30 tak jak producent? Jak zaleję Valvoline SynPower Xtreme LL-04 5w40 - http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-Xtreme-MST-C3-5W40-7L-5L-2L/164 , który polecił wcześniej kolega, jest szansa, że zużycie się zmniejszy? Czy lepiej zwykły SynPower LL-01?

Przy okazji serwisu od razu poproszę o sprawdzenie DISA i odmy, może tam jest problem.

Opublikowano
mój silnik (n52) był zalewany oryginałem w ASO,jak kupiłem samochód to stwierdziłem że bierze około 1L na 1,5-2 tys km (nie pamiętam dokładnie-ale dość dużo),po lekturze tematu o olejach i za radą kolegi Rivasi przeszedłem na Mobil 0w40 i w tej chwili,przez ostatnie 6 tys km-czyli od momentu wymiany nie dolałem nic,ponieważ wskaźnik na liczniku cały czas pokazuje max.
Opublikowano
Rivasi, a czy któryś z tych czterech wymienionych poleciłbyś bardziej? Poczytałem w wątku o olejach i do benzyniaków polecali oleje LL-01, więc zastanawiam się między Motulem X-CESS a Valvoline SynPower. Motul jest trochę droższy, czy poza tym czymś się różnią?
Opublikowano
jezeli moge wetknac swoje dwa grosze to problem o ktorym mowisz (czyli pierscienie) prawdopodbnie jest bo raczej auta produkowane na rynek niemecki go maja tylko jeszcze nie przejechales na tyle kilometrow aby go zobaczyc albo jeszcze sie nie ujawnil (ujawnia sie okolo 200 tys+). Problem nie wynika z samego oleju ale z problemu koncepcji tych oto pierscieni.

 

Jaki olej zalejesz nie ma de facto znaczenia poki jest orginalny, za to wazna jest w tym wypadku czestosliwosci jego wymiany, radze naprawde wymieniac go MAX co 10 tys km. Dzisiaj orginal BMw jest produkowany przez shella ale to nie jest zaden z olejow shella.

 

Oleje dobre do tego silnika :

- Mobil 0W40, Motul xcess 5W40, Motul Xclean 5W40, Valvoline synpower 5W40.

 

Jezeli wolisz sie przekonac jakie masz zuzycie oleju ("nie ryzykowac") i wziasc ten sam olej co poprzedni wlasciciel (Castrol) dwa dobre zrodla to kolegaberlin.pl masz olej niemiecki albo ap-oil.pl i sadze ze czescidobmw.pl to rownierz powazna firma i nie sprzedaje podroby (to juz wersja polska oleju ale orginalna na 100%). Aktualny olej BMW to zupelnie inny olej niz ten co lal poprzedni wladciciel auta. Tak roznica w cenie jest normalna, ASO rznie na potege.

 

Jak tylko zacznie brac ci olej bo kiedys zacznie to wroc tutaj na forum do sie z tym walczyc.

 

A moglibyśmy się dowiedzieć więcej coś na temat "koncepcji tych o to pierścieni"?? Tylko konkretnie, co z czego i dlaczego. Sam jestem ciekawy.

 

Dlaczego olej warto wymieniać co 10 000 km i to syntetyczny dobrej jakości. Co za tym przemawia?? Masz coś żeby potwierdzić takie sugestie. Jakieś badania, że drastycznie spada jego jakość czy nie wiem, producent wypuścił jakieś deklaracje w tym względzie, że się pomylił i przeglądy warto skrócić o 2,5 raza?

 

 

Remi_E90, a co miałeś wcześniej zalane? Były jakieś problemy z silnikiem, ubywało oleju?

 

Jak kupiłem auto 3 lata temu to pierwszą wymianę zrobiłem na Motul X-clean chyba czy jakoś tak, wtedy też był polecany na forum.

Nie mam żadnych problemów, nie widzę różnicy w pracy silnika, oleju ubywa cały czas tyle, ile trzeba :-) tzn max litr na wymianę (15kkm).

 

Zrobiłem ok 35 000km ale teraz przebieg mam dopiero 107 000 - o ile wierzyć w licznik i historię auta ;-)

 

Ile dolewałeś na X-clean??

 

@seevin

 

To że są problemy z jakimś konkretnym modelem auta, to zazwyczaj nie przyczyna samego samochodu, bo tych silników jeździ naprawdę sporo i gdyby tak było, to wróciłyby na masowe naprawy, tylko problemem jest użytkownik, który niewłaściwie używa/serwisuje swoje auta. Ustal przede wszystkim ile auto zużywa konkretnie oleju na ten 1000 km.

Opublikowano

Z tego co ja wiem to w pierścieniach kanały olejowe mają błędną konstrukcję, co powoduje nadmierne przechodzenie oleju w stronę wydechu. Jest to wada potwierdzona przez BMW, krążył gdzieś na forum druczek z opisem i numerami katalogowymi wadliwych tłoków oraz ich zamienników.

Moje auto było do samego końca serwisowane w Niemieckim ASO, a i tak oleju mi w tydzień ubyło. Sugerujesz, żeby się jeszcze wstrzymać z wymianą i poczekać aż zrobię 1000 km?

 

Skłaniałbym się jednak ku wymianie tego oleju teraz, po przeczytaniu trochę więcej w wątku o olejach raczej na Valvoline SynPower o specyfikacji LL-01. Obecnie mam wlany LL-04, ale to chyba niewiele zmienia.

Opublikowano

Ale jeżeli by tak było jak piszesz, to na 100% w Niemczech byłoby to usunięte na koszt BMW, zwłaszcza że auto było non stop tam serwisowane w ASO, więc nie może być sytuacji, że jakiś niezależny mechanik nie wiedział o sprawie np. Skąd masz to info? Jeżeli by olej był kierowany w stronę wydechu, to pierścienie musiałyby być założone odwrotnie. Poza tym, jak producent do czegoś się przyznaje, to masz prawo żądać usunięcia usterki na jego koszt, zwłaszcza że auto masz serwisowane. Można by tą ewentualność sprawdzić, a zwłaszcza jak są podane jakieś nr-y seryjne. Toyota już tak robiła, robi tak VAG z niektórymi TFSI i FSI..

 

Tak sugeruję Ci, żebyś się zorientował jakie jest zużycie na ten 1000 km i zbadaj je bagnetem, jeżeli go masz, bo jest bardziej dokładny od wskaźnika elektronicznego. Jeżeli nie wiesz dokładnie ile było na początku. To kup sobie w ASO ten olej, który teraz masz zalany i dolej na max. Potem zrób 1000 km i dolewając oceń ile tego oleju zużyłeś.

Opublikowano

Nie wiem gdzie dokładnie się dostaje ten olej, wiem że jest problem z kanałami w pierścieniach. BMW z tym nic nie zrobi, w instrukcji piszą że zużycie oleju może sięgać 1l na 1000km i nara.

 

Bagnetu nie ma w moim aucie, tylko ten czujnik. Dolewa się dopiero jak jest informacja żeby uzupełnić 1l. Dobra, narazie się wstrzymam z tym olejem, sprawdzę jak odma i DISA i pojeżdżę jeszcze z tydzień, dwa.

Ponawiam jeszcze pytanie - ten Valvoline LL-01 będzie dobrym wyborem w moim wypadku?

Opublikowano

Kolego, bo widzę, że ludzie olali, żeby Ci mówić i słusznie. Kup sobie olej na dolewkę. Jak Ci się pokaże, dolej jeden litr, to dolej i zobacz ile przejedziesz do następnego razu, a po 1000 daj znać jak tam odczyty. Czy kupisz Valvoline, czy Castrol, czy ori BMW, to różnica naprawdę jest mała i nie ma co się tym faktem przejmować, bo marka oleju to spraw wtórna. Najważniejsze to masz ustalić ile Ci tego oleju zużywa, bo może lepiej będzie przejść na olej bardziej lepki, a przy dużym zużyciu przyszykować się na remont. Ja bym sobie na razie dał siana z wymianą. Po drugie te czujnik potrafią kiepsko działać i trzeba z nimi uważać, jak nie masz bagnetu, to warto sprawdzić, w jakim stanie jest ten czujnik przy następnej wymianie oleju i spróbować może go jakoś oczyścić. Generalnie też warto sprawdzić i zmierzyć ile oleju zleciało z auta, czy dokładnie taka ilość jak ma być. Powodzenia i nie pisz więcej, bo nikt rozsądny Ci nie powie, że ten olej X jest lepszy od tego oleju Y i na pewno ten masz zalać do swojego auta. Ja np jeżdżę na Motulu i jak ktoś mnie pyta, to polecam tą markę, bo mam z nią dobre doświadczenia, ale to nie ma znaczenia. Równie dobrze może być olej Ziutpsiuta, jak spełnia normy. U Ciebie natomiast nie to jest problemem.

 

ps I jeszcze jedna sprawa. Chłopak ze sklepu, którego wkleiłeś olej, jest członkiem tego forum.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=45715

 

Może jego spytaj czy ten olej jest oryginalny i dlaczego w takiej cenie, bo robisz mu krzywdę coś innego sugerując. Cena jest normalna, bo najpewniej to Castrol Edge 5W30, który na wolnym rynku kosztuje 32 PLN/l. Cena 37 PLN/l nie jest więc niczym dziwnym, a to że w ASO kosztuje dwa razy tyle, to tylko ich marża. W tym masz wymyte auto i dobrą kawę w serwisie, oraz gazetę do poczytania.

Opublikowano
jezeli moge wetknac swoje dwa grosze to problem o ktorym mowisz (czyli pierscienie) prawdopodbnie jest bo raczej auta produkowane na rynek niemecki go maja tylko jeszcze nie przejechales na tyle kilometrow aby go zobaczyc albo jeszcze sie nie ujawnil (ujawnia sie okolo 200 tys+). Problem nie wynika z samego oleju ale z problemu koncepcji tych oto pierscieni.

 

Jaki olej zalejesz nie ma de facto znaczenia poki jest orginalny, za to wazna jest w tym wypadku czestosliwosci jego wymiany, radze naprawde wymieniac go MAX co 10 tys km. Dzisiaj orginal BMw jest produkowany przez shella ale to nie jest zaden z olejow shella.

 

Oleje dobre do tego silnika :

- Mobil 0W40, Motul xcess 5W40, Motul Xclean 5W40, Valvoline synpower 5W40.

 

Jezeli wolisz sie przekonac jakie masz zuzycie oleju ("nie ryzykowac") i wziasc ten sam olej co poprzedni wlasciciel (Castrol) dwa dobre zrodla to kolegaberlin.pl masz olej niemiecki albo ap-oil.pl i sadze ze czescidobmw.pl to rownierz powazna firma i nie sprzedaje podroby (to juz wersja polska oleju ale orginalna na 100%). Aktualny olej BMW to zupelnie inny olej niz ten co lal poprzedni wladciciel auta. Tak roznica w cenie jest normalna, ASO rznie na potege.

 

Jak tylko zacznie brac ci olej bo kiedys zacznie to wroc tutaj na forum do sie z tym walczyc.

 

A moglibyśmy się dowiedzieć więcej coś na temat "koncepcji tych o to pierścieni"?? Tylko konkretnie, co z czego i dlaczego. Sam jestem ciekawy.

 

Dlaczego olej warto wymieniać co 10 000 km i to syntetyczny dobrej jakości. Co za tym przemawia?? Masz coś żeby potwierdzić takie sugestie. Jakieś badania, że drastycznie spada jego jakość czy nie wiem, producent wypuścił jakieś deklaracje w tym względzie, że się pomylił i przeglądy warto skrócić o 2,5 raza?

 

 

Remi_E90, a co miałeś wcześniej zalane? Były jakieś problemy z silnikiem, ubywało oleju?

 

Jak kupiłem auto 3 lata temu to pierwszą wymianę zrobiłem na Motul X-clean chyba czy jakoś tak, wtedy też był polecany na forum.

Nie mam żadnych problemów, nie widzę różnicy w pracy silnika, oleju ubywa cały czas tyle, ile trzeba :-) tzn max litr na wymianę (15kkm).

 

Zrobiłem ok 35 000km ale teraz przebieg mam dopiero 107 000 - o ile wierzyć w licznik i historię auta ;-)

 

Ile dolewałeś na X-clean??

 

@seevin

 

To że są problemy z jakimś konkretnym modelem auta, to zazwyczaj nie przyczyna samego samochodu, bo tych silników jeździ naprawdę sporo i gdyby tak było, to wróciłyby na masowe naprawy, tylko problemem jest użytkownik, który niewłaściwie używa/serwisuje swoje auta. Ustal przede wszystkim ile auto zużywa konkretnie oleju na ten 1000 km.

 

zaspokoje twoja ciekawosc konkretnie PUMA BMW Measure no 29192927-01, subject : N52, N52K/B25 :

http://i.imgur.com/346m2NL.jpg

 

a tutaj zrodlo niezalezne ktore potwierdza info z BMW :

http://mywikimotors.com/n52b25/

 

a tutaj zestaw naprawczy :

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT11-EUR-08-2007-E91-BMW-325xi&diagId=11_3186

 

jezeli uzywasz funkcji search jakies 30 przypadkow na tym forum...

 

tutaj koncze rozmowe z toba na ten temat bo jak zawsze wchodzisz w tematy o ktorych sie nic nie dowiedziales a ktore sa znane i stare jak swiat ale ty nic o nich nie wiedzac juz snujesz hipotezy...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Remi_E90, a co miałeś wcześniej zalane? Były jakieś problemy z silnikiem, ubywało oleju?

 

Jak kupiłem auto 3 lata temu to pierwszą wymianę zrobiłem na Motul X-clean chyba czy jakoś tak, wtedy też był polecany na forum.

Nie mam żadnych problemów, nie widzę różnicy w pracy silnika, oleju ubywa cały czas tyle, ile trzeba :-) tzn max litr na wymianę (15kkm).

 

Zrobiłem ok 35 000km ale teraz przebieg mam dopiero 107 000 - o ile wierzyć w licznik i historię auta ;-)

 

Ile dolewałeś na X-clean??

 

 

X-cleana'a dolewałem tyle samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.