Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie do Was.

Czy macie porównanie skrzyni automatycznej bmw konkretnie z e60 i skrzyni z vag-a dsg? Zastanawiam się nad zakupem właśnie e 60 523i w automacie oraz superb II 2.0 170km w dieslu. Nie chcę żebyście porównywali skode do bmw bo nie w tym rzecz. Chodzi mi jedynie o porównanie skrzyń automatycznych od volkswagena i od bmw, może ktoś używał takich skrzyń. Jest też sprawa dotycząca tego że bmw bedzie raczej z lat 2004-2006 a skoda 2008-09. Może wymienicie ewentalne koszty napraw, jakość zmiany biegów oraz awaryjność tych skrzynek? Pozdrawiam Bartek

Opublikowano

Jeśli chodzi o skrzynię w e60 to mają opinie bardzo trwałych, wręcz pancernych. Czasem padają konwertery(sprzęgło). Jeśli chodzi o zmiany biegów to jest ona szybka jak na te lata. Olej z miska raz na 100 tys km.

DSG natomiast jest sporo szybsza, ale też przy większych przebiegach problematyczna. Olej wymienia się częściej(nie pamiętam dokładnie 40-50 tys chyba).

Opublikowano

Mam porównanie swojego automatu w e61 520d 177KM i dsg w VW Tiguanie 2.0TDI 177KM. Co do jakości zmiany biegów to raczej nie pomogę bo moje e61 ma 170kkm a Tiguan ok 15kkm a wiadomo z czasem skrzynia zaczyna pracować troszkę inaczej, kilometry robią swoje. Fakt jest taki że jak porównuję automat z e46 które miałem wcześniej i e61 to przy tych samych przebiegach skrzynia w e46 była bardziej komfortowa. Zupełnie w inny sposób zmieniała biegi, bardziej miękko, niewyczuwalnie ale zdecydowanie wolniej. Od razu piszę że skrzynia w e61 jest po sprawdzeniu w Teo-Motors i jest z nią wszystko jak najbardziej w porządku, to jest takie moje subiektywne odczucie. DSG natomiast szybkością bije tą z e61. Zmiana biegów jest natychmiastowa, nawet najlżejsze dodanie gazu powoduje redukcję biegu a w e61 jest z tym różnie. No i łopatki w DSG, naprawdę dają radę, są bardzo wygodne i idealnie pasują do charakteru i szybkości skrzyni. Osobiście bardzo rzadko jeżdżę Tiguanem w trybie D, przeważnie od samego startu łopatki. :cool2:

Jeżeli zależy ci tylko na skrzyni to bierz coś z vag-a, jeżeli chcesz lepszej jakości materiałów, ciszy, bez skrzypienia, tłuczenia i zużywających się elementów wnętrza to seria 5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a jaki jest koszt wymiany oleju z miską?

i porównując koszt wymiany sprzęgieł w DSG? Po jakim przebiegu?

Opublikowano

w bmw sa automaty firmy ZF dostarczjacej tez skrzyni do wilu aut np vw (mialem tipa 5hp19 w passacie z 2000r a wg dokumentacji taka skrzynie wkladali tez w jakies bmw - w e60 wkladaja 6hp* bo masz 6tki)

Generalnie ZF nie przewiduje wymiany oleju "co n km czy lat" (dla jasnosci) - wymienia sie olej bo wierzy sie ze jest to potrzebne ale producnt twierdzi ze nie trzeba. W skrzyniach wali sie konwerter - tak jak w manualach raz na te 200-300tys pada sprzeglo tak i konwertety w automatach... problem w tym, ze boli to kieszen mocniej (+ robione jest to z racji kosztu na regnerowanym konwerterze - moze pasc ponownie!!!)... do tego hektolitry oleju, robota mechanika-magika, filtr zintegrowany z miska ("zeby bylo taniej"), moze jakies tloczki... i plyniesz 5 kola na calosc

ZF To klasyczny automat, ktory plynnie zmienia biegi gdyz skrzynia w poslizgu przekazuje naped (kosztuje to zwiekszonym zuzyciem paliwa w miescie /zima 3.0D moze "zaskoczyc" zuzycie 13L w duzym miesie). DSG to skrzynia reczna z automatyczna zmiana biegow (konstrukcyjnie kompletnie inne rozwiazania - w bmw tez takie skrzynie ma ale w "sportowych" modelach)

O awaryjnsci DSG nic nie moge powidziec (jechalem, wiem jak dziala). W tiptronicu od ZFa w passacie padl mi konwerter i kuzynowi w E60 tez wiec trzeba sie na powaznie z taka awaria liczyc. Plynniejsza praca bedzie automatu klasyczniego na konwerterze, wicej frajdy da reczna zmiania biegow w skrzyi typu dsg (w porownianiu do recznej zmiany biegow w tiptronicu)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Co do dsg, dochodzi jeszcze kolo dwu-masowe, tak jest na pewno w audi a3 2.0 tdi 2006 rok. Wiem bo wymieniałem :D
Opublikowano
Tak w DSG masz normalne sprzęgło(tak mi się wydaje, przynajmniej w Touranie tak było) i dwumas, który oczywiście jest droższy do DSG niż do manuala więc koszty w porównaniu do wymiany konwertera i lekkiego remontu skrzyni są prawie takie same :D
Opublikowano

najtaniej w eksploatacji wychodzi manual (mniejsze zuzycie paliwa, tansze naprawy w razie fakapu- same skrzynie najczesciej sa niezniszczalne prawie w kazdej marce ale sprzegla padaja w dieslach /wiadomo/)... na korki najlepszy jest automat klasyczny na konwerterze jak ma e60 a dsg da najwiecej frajdy przy zabawie z lopatkami (mozna pobawic sie w Kubice:) )

W lacenerze evo sa tez automaty o nazwie SST i jest to odpowidnik DSG ze szmelcgrupy. Generalnie slabym punktem automatow jest start bo masz ograniczone mozliwosci strzelenia ze sprzegla

Automaty zmieniaja biegi szybciej niz moglby to zobic kierowca

Pozdrawiam,

Przemek

P.S,

z tego co wiem czipmacherzy potrafia jeszcze zmniejszc czas zmiany biegu w dsg (tak slyszalem ale tego nie wiem na 100%)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Generalnie ZF nie przewiduje wymiany oleju "co n km czy lat" (dla jasnosci) - wymienia sie olej bo wierzy sie ze jest to potrzebne ale producnt twierdzi ze nie trzeba.

to bmw nie przewiduje wymiany oleju, ZF przewiduje okresowe wymiany

Opublikowano
pokaz prosze zrodlo takiej informacji (np pdf z logiem ZF a nie tekst na forum o bmw...)

Pozdrawiam,

Przemek

 

 

Przemek, masz sporą wiedzę, ale w temacie skrzyń do BMW często wylewasz swoje żale jak poparzony.. 100 razy można powtarzać a Ty dalej świecisz swoimi teoriami i nie chce Ci się nawet spędzić 5 minut w poszukiwaniu informacji, które przekazujesz błędnie.

 

Padł u Ciebie w rodzinie konwerter w x35d - nie neguję bo się to zdarza (szczególnie przy tej jednostce silnikowej - przy której konwerter dostaje największe baty). Ale ceny jakie podałeś i jeszcze bajki o hektolitrach pokazują jak bardzo lubisz koloryzować..

 

Proszę bardzo:

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZP_SI_Oelwechselkit_EN.pdf

 

 

ps. co do tego że automat jest tańszy w eksploatacji - Fabią na pewno będzie taniej jeździć niż BMW serii 5.. Powodzenia :norty:

Opublikowano
na korki najlepszy jest automat klasyczny na konwerterze jak ma e60 a dsg da najwiecej frajdy przy zabawie z lopatkami

 

Tu akurat nie rozumiem jaka w korkach jest różnica między tradycyjnym automatem a dsg. Jeżdżę tym i tym i dla zwykłego użytkownika w mieście nie ma znaczenia rodzaj skrzyni. DSG zachowuje się przecież tak samo jak tradycyjny automat z tą różnicą że szybciej zmienia biegi w górę i szybciej je redukuj co w jeździe miejskiej daje też ogromne plusy. :wink:

Opublikowano

wyluzuj... zwyczajnie w pdfie do skrzyni 5hp bo takie kiedys ogladalem dokladnie byla opisana procedura wymiany ale nie napisali kiedy /co ile/ten olej wymieniac

 

to nie teorie ale u mnie w rodzinie byly 2 tiptronici od ZF i w obu padly konwertery... jak bede mial inne doswiadczenia to bede inne rzeczy pisal

kilkanascie litrow oleju, filtr, konwerter "prawie nowy" (bo nowego "sie nie oplaca") i juz masz 3 patyki... cos wezmie mechanik i ladujesz w 4 patykach... cokolwiek dojdzie i siegasz piatki (sprawdz ile kosztuje kolo zamachawe do tipa... )

 

zuzycie

akurat mial na mysli automat klasyczny vs manual... co do dsg to nie zapominaj ze to

tiptronic to automatyczna skrzynia biegow z mozliwoscia recznej zmiany biegow a dsg to reczna (a nawet dwie) skrzynia biegow z automatyczna zmiana biegow - w sumie dsg to upgradowany manual

automat do jedzie w poslizgu, kreci pompa oleju by utrzymywac cisnienie oleju bedacego nie tylko smarowidlem jak w manualu ale podstawa dzialania skrzyni... mieli ten olej a on sie grzeje.. masz chlodniczke oleju automatu dlatego - to wszystko kosztuje wache

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
wyluzuj... zwyczajnie w pdfie do skrzyni 5hp bo takie kiedys ogladalem dokladnie byla opisana procedura wymiany ale nie napisali kiedy /co ile/ten olej wymieniac

/quote]

 

ale ja się nie spinam :)

 

Po prostu bardzo często wygłaszasz swoje teorie o skrzyniach ZF HP26 i jakoś nie przyjmujesz kontr-argumentów i faktów do siebie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dsg to tak naprawdę półautomat, a nawet dwa...

Zaleta to szybka zmiana biegów a zużycie takie jak w manualu...

Opublikowano
Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia. Może pracować w trybie automatycznym (komfort i sport) oraz w trybie sekwencyjnym. Maksymalne osiągi i właściwości silnika pozwala wykorzystać tryb sportowy, mimo że zmiana biegu następuje automatycznie.
Opublikowano

Po prostu bardzo często wygłaszasz swoje teorie o skrzyniach ZF HP26 i jakoś nie przyjmujesz kontr-argumentów i faktów do siebie :)

1) to nie jest teoria bo na 2 tipy w mojej rodzinie ...2 padly (konwertery) /a powiem Ci ze moj pierwszy automat - nie zf - jak spredawalem zaczynal delikatnie falowac.... pewnie tez konwerter dogorywal ale wtedy sie nie znalem)

2) nie dotyczy to tylko hp26 b jeden to byl 5p a drugi 6hp

zwyczajnie kupujac stare auto z przebiegami 200+ trzeba sie z takim wydatkiem liczyc

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

konwerter,jak wszystko inne w samochodzie może w końcu paść,mam starego amerykańskiego Forda,którego używam na codzień od kilku lat,skrzynia pamięta jeszcze lata 70 poprzedniego wieku,przebieg grubo ponad 200 tys i cały czas jeździ,ze skrzynią i konwerterem nic się nie dzieje,mam też BMW z automatem ZF (6hp),poprzednie BMW które miałem też miało tą skrzynię i nic niedobrego się nie dzieje,olej (a właściwie płyn,bo to nie do końca olej) zmieniam razem z miskofiltrem co 50 tys km.

automaty ZF to dobre skrzynie,przynajmniej w moim odczuciu,skrzynie DSG od VW są na pewno szybsze,ale przy standartowym użytkowaniu samochodu nie ma to większego znaczenia.

olej w silniku się wymienia,jeśli tego nie będziemy robić to można sobie obejrzeć w necie zdjęcia silnika w którym olej nie był zmieniany przez powiedzmy 150tys km-w skrzyni też się zmienia :wink:

Opublikowano

Po prostu bardzo często wygłaszasz swoje teorie o skrzyniach ZF HP26 i jakoś nie przyjmujesz kontr-argumentów i faktów do siebie :)

1) to nie jest teoria bo na 2 tipy w mojej rodzinie ...2 padly (konwertery) /a powiem Ci ze moj pierwszy automat - nie zf - jak spredawalem zaczynal delikatnie falowac.... pewnie tez konwerter dogorywal ale wtedy sie nie znalem)

2) nie dotyczy to tylko hp26 b jeden to byl 5p a drugi 6hp

zwyczajnie kupujac stare auto z przebiegami 200+ trzeba sie z takim wydatkiem liczyc

Przemek

 

ad2) jest to dział e60, więc trzymajmy się jak już - 6HP.. Szkoda że jeszcze od razu wszystkich skrzyń automatycznych nie wrzucasz do jednego worka..

 

ad1) teoria - to :

Generalnie ZF nie przewiduje wymiany oleju "co n km czy lat" (dla jasnosci) - wymienia sie olej bo wierzy sie ze jest to potrzebne ale producnt twierdzi ze nie trzeba.

 

podważenie jej zajęło mi dosłownie maksymalnie 2 minuty (wyszukanie dokumentu, znalezienie frazy i wklejenie tego do wątku), więc wygłaszanie takich tez nazywam ignorancją..

 

Druga teoria ot podanie po jakim czasie pada konwerter (cytując: "tak jak w manualach raz na te 200-300tys pada sprzeglo tak i konwertety w automatach") nie uwzględniając nawet jednostek silnikowych.

Tak jak wiesz 535d najbardziej daje w kość konwerterowi i ni jak nie ma porównania do 520d..

 

 

Teraz bazując na zaleceniach ZF i na przypadku ze swojej rodziny (kupno auta używanego z przebiegiem zapewne 200tkm+, jak nie 300+), możesz wstępnie ocenić co zabiło konwerter (oprócz momentu z 535d); Wychodzi na to - że to po prostu poprzedni właściciel i zapewne 3-krotne przekroczenie inspekcji olejowej [porównując do zaleceń producenta skrzyni].

Opublikowano

no i sprawiles mi tymi slowami przykrosc...

A czy ja mowie ze automat jest zly( mialem 2! Na korki wygoda)? On jest drogi w naprawie i jak ktos z biedy a nie fanaberii kupuje 10 letniego pierdziela z przebiegie 200 ( jak nie 300) plus radze mu z serca omijac automat bo jak sie zwali koszta moga byc takie ze margaryna prze caly miesiac. Sprzedawalem 2 stare automaty... Bylo ciezko bo ludzie biedni boja sie wizji naprawy za 5kola. Wiadomo ze zwykle sprzeglo tez sie wali ale jego cena jest taka ze nikt normalny w regeneracje sie nie bawi (a 99% uzytych do naprawy konwerterow to regenerowane czesci) ..no i sprzeglo w manualu jakby co Kowalsku w garazu wymieni ze szwagrem (Kowalski "panuje nad kosztami"/mitem tez jest ze 2may leca tak czesto... czesto zjechana tarcz sie wymiania) a autatu juz nie naprawia. Bmw i vw nie przewiduja wymiany oleju wiwc wiekszosc tych aut oleju przez 200tts nie ma wymienianego (to ryzyko jak kupuke sie auto 10letnie)

Argument z moca jest nietrafiony... konwerter slabego silnika jest mniejszy niz duzego (takze oleju w skrzyniach jest roznie... nt w civicu 1.4 mialem ok 6l oleju) - jezeli konwerte 535d jest niewystarczajacy do tego auta to jest to wada fabryczna (proste)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
no i sprawiles mi tymi slowami przykrosc...

ale że czym? no offence :cool2:

 

A czy ja mowie ze automat jest zly( mialem 2! Na korki wygoda)? On jest drogi w naprawie i jak ktos z biedy a nie fanaberii kupuje 10 letniego pierdziela z przebiegie 200 ( jak nie 300) plus radze mu z serca omijac automat bo jak sie zwali koszta moga byc takie ze margaryna prze caly miesiac.

gdyby tylko automat dużo kosztował w E60 to rzeczywiście teoria mogłaby się sprawdzić i byłaby bardzo słuszna. Ale.. Skrzynki rozdzielcze w Xach, pompy wspomagania, stabilizatory DD, magle.. Niestety tak do tego podchodząc to albo trzeba rezygnować z "wypasu" w e60 i mieć bidę w aucie albo rezygnować całkowicie z e60. Bidne e60 logicznie rzecz biorąc będzie tańsze w eksploatacji i będzie posiadało dużo mniej kosztownych zabawek które może się zepsuć; ale.. po co kupować w takim razie e60 :D

 

 

 

Bmw i vw nie przewiduja wymiany oleju wiwc wiekszosc tych aut oleju przez 200tts nie ma wymienianego (to ryzyko jak kupuke sie auto 10letnie)

Argument z moca jest nietrafiony... konwerter slabego silnika jest mniejszy niz duzego (takze oleju w skrzyniach jest roznie... nt w civicu 1.4 mialem ok 6l oleju) - jezeli konwerte 535d jest niewystarczajacy do tego auta to jest to wada fabryczna (proste)

 

znowu mieszasz 100 różnych automatów.. Trzymajmy się e60..

Jest kilka jednostek silnikowych w e60 i nie ma tylu odmian skrzyń. Tak więc niektóre jednostki będą bardziej męczyły podzespoły niż inne. (proste) Tak jest właśnie z 6HP i najbardziej napakowanym silnikiem Nm (od dołu) czyli 535d.. Tak więc argument typu "konwerter w e60 pada przy 200-300 tysiącach" jest nietrafiony. Takiej tezy nie powinno się stawiać i tyle. [No chyba że chcemy tu na forum pisać tezy typu: "BMW się psuje", "kupując e60 przed liftem - szykuj 20tys. zł na pierwszy rok napraw" czy "audi jest wolniejsze od bmw".. ]

 

 

 

Największym problemem automatu jest przeważnie jego właściciel (często gęsto - już poprzedni właściciel). Niestety ten element nie jest idiotoodporny i to jest właśnie największym minusem automatu (w tym przypadku 6HP)..

  • 5 lat później...
Opublikowano
Cześć, nie wiem czy to w tym wątku, ale chciałem się podpytać o skrzynię DCT w e93, jakie są ewentualne-realne koszty naprawy? Pzdr :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.