Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam :) Mam koledzy dziwny problem z klimą mianowicie jak auto jest zimne jest ok a jak się nagrzeje tak porządnie to bywa tak ze klima mi się sama wył i z nawiewów leci ciepłe powietrze po minucie znowu jest ok i tak co 2-3 min to samo przez ( jak wspomniałem minute ) Jakby coś ją rozłączało ..Dodam że była nabijana 9 miesięcy temu temu na kompie nie wywala żadnych błędów a co najdziwniejsze jak klima chodzi ( teraz mowie jak auto jest nagrzane ) i jak zgaszę silnik to słychać pod maską takie bulgotanie przez około 10s ..A jak mi się klima wyłączy czyli przestanie mi chodzić to tego bulgotania nie ma ..Tyle zauważyłem jak zacząłem testować ;/ CO to może być ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem z nudów dużo tematów o uszkodzonym jeżu i co użytkownik to trochę inne objawy. A Ty jak wyłączysz klimę to obroty dmuchawy falują?
Opublikowano

Sprawdź działanie wentylatora klimy. Może nie działa na maksymalnej prędkości. Powstaje zbyt duże ciśnienie w układzie i dlatego rozłącza sprężarkę.

pozdrawiam

Opublikowano

Powodem może być również zbyt duża ilość czynnika w układzie, jeśli jakich szpenio wpompował Ci zbyt dużą ilośc czynnika do układu, pracuje on pod zbyt wysokim ciśnieniem i utrzymuje wysoką temperaturę, jednak ilość nadwyżki czynnika, może nie być na tyle duża, aby zawór sam upuścił jego nadmiar.

 

Sprawdź działanie wentylatora to raz, dwa czy skraplacz nie jest zbytnio zabrudzony, czasem jest taki ogrom brudu piór i innego syfu, że przepływ powietrza jest mocno ograniczony.

 

PS. Co to znaczy, że klima się wyłącza ? Masz takie wrażenie bo zaczyna wiać ciepłym, czy wyłącza Ci się zielone światełko przy przycisku automatycznie, czy może światełko świeci się cały czas, a rozłącza się sprzęgiełko kompresora ?

Opublikowano
z panelem wszystko ok ale zauważyłem ze jak klima się wyłącza sama to wiatrak od klimy spod maski przestaje pracować i sprężarka tez po chwili znowu wraca wszystko do normy i co minute to samo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błedów na kompie brak ...
)

Może zawór ogrzewania puszcza z obiegu na chłodniczkę ogrzewania ??? i dlatego klima się wyłącza ??? bież też pod uwagę że jak klima schłodzi do określonej temp to może się chwilowo wyłączyć, aby wyrównać temp, a jak jest gorąco to z nawiewu leci chwilowo ciepłe powietrze, ja mam tak że muszę ustawić na +26\ +27 stopni klimatyzację aut ponieważ cały czas mi leci zimne powietrze i zaczyna sie lekko po dłuższej jeździe zimno robić (na klimatyzacji 22 stopnie to u mnie zimno ), a też słyszę że od czasu do czasu kompresor się wyłączy, ale jak dla mnie to normalne, przy słabej wydajności to pewnie pracuje przez cały czas,

Opublikowano
A czy to jest normalne że jak wskaźnik temp silnika jest w pionie to klima jest ok a jak przekroczy powyżej pionu to klima się wyłącza a później jak znowu wskazówka jest na pion to jest ok ? Bo w sumie przeważnie mi się wyłącza teraz jak wskazówka przekroczy ten pion
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim nie jest normalne, że Ci wskazówka temp. przekracza pion.
Opublikowano
A czy to jest normalne że jak wskaźnik temp silnika jest w pionie to klima jest ok a jak przekroczy powyżej pionu to klima się wyłącza a później jak znowu wskazówka jest na pion to jest ok ? Bo w sumie przeważnie mi się wyłącza teraz jak wskazówka przekroczy ten pion

nie jest normalne, pewnie klima tobie działa tylko w trasie ? jesli tak jest to sprawdz wentylator klimy, prawdopodobnie nie działa, stad tez temp idzie poza pion ( a to oznacza ponad 115stopni w układzie chłodzenia, czyt. katastrofa jest juz blisko)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Najlepiej spróbować wymusić pracę wentylatora DIS'em aby zobaczyć czy żyje. W nich często zacierają się łożyska, podobnie jak w e39. Nie wiem czy INPA ma mozliwość wymuszenia pracy wentylatora, wie ktoś ?
Opublikowano
ma, mozna chyba dwa biegi sprawdzic, ten drugi to wyje jak załączona wiskoza :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

MIałem tak samo po wymianie wentylatora przez chwile było ok a póżniej sie zaczelo ,

teraz jestem po wymianie całego układu rurek zaworka rozpreznego osuszacza sprezarki parownika i czekam na nabicie i sprawdzenie szczelnosci

Zobaczymo co bedzie,ale ty najpierw wymien wentylator to moje zdanie

Opublikowano
puzonn a dałbys radę napisać w co wchodzić, żeby zrobić test ? bo szczerze to szukam właśnie i nie mogę znaleźć ; )
Opublikowano

oczywiscie że dałbym, dla takiego forumowicza jak Ty nie mozna inaczej ale tak z pamieci nie napisze, musiałbym isc do auta i szukać, dzisiaj juz późno, posprawdzaj w zakładce silnika wszystkie opcje, musi byc, jak nie dojdziesz to jutro napisz mi pw, sprawdze

odczytaj też pw :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M47 to inpa > DDE3 > F6 i któraś z zakładek F1 lub F2 jest tam na pewno uruchomienia wentylatora chłodnicy (w M47 jest tylko 1 razem z żelują od strony chłodnicy)

sprawdzałem .... ja ma dde3 w wersji polskiej to pisze wentylator ale po niemiecku tez mogę w razie czego napisać (dde3 nie ma po angielsku w żadne wersji INPA)

 

W M47N DDE5 (comonrail) też jest w INPA pod F6- Aktywuj zakładki od F1 szukać (sory ale też mam w wersji polskiej )

1019: string < F1 > E-Blower activated (dmuchawa aktywuj uruchom)

101A: int 0004

101B: int 000A

101C: int 0000

101D: int 0001

101E: string < F2 > E-Blower switch off (dmuchawe wyłącz)

101F: int 0006

1020: int 000A

1021: int 0000

1022: int 0001

1023: string < F3 > Elec. elec. fuel relay activated (elektr przekaźnik paliwa uruchom)

1024: int 0008

1025: int 000A

1026: int 0000

1027: int 0001

1028: string < F4 > Elec. elec. fuel relay switch off (przekaźnik pompy paliwa wyłącz)

1029: int 000A

102A: int 000A

102B: int 0000

102C: int 0001

102D: string < F5 > Glow relay activated (przekaźnik świec żarowych aktywuj uruchom)

102E: int 000C

102F: int 000A

1030: int 0000

1031: int 0001

1032: string < F6 > Glow relay switch off (przekaźnik świec żarowych wyłącz)

1033: int 000E

1034: int 000A

1035: int 0000

1036: int 0001

1037: string < F7 > elec. heater activated (elektr podgrzewacz uruchom)

1038: int 0010

1039: int 000A

103A: int 0000

103B: int 0001

103C: string < F8 > elec. heater switch off (elektr. podgrzewacz wyłącz)

Opublikowano

U mnie klima raz dzialala raz nie z powodu zle wyregulowanego sprzegla tam jest taki elektorzawor i po pewnym czasie nie lapoe rowno i puszcza facet wyregulowal to na szybko i smiga do tej pory, zobacz jak pracuje to sprzeglo u mnie mialo lekkie bicie co bylo widac golym okiem.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano
Aloe szła poza pion tylko i wyłącznie jak były te gorączki teraz jak jest chłodno to jest temp w normie dodam że nie dawno wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy bo mi pękł ale to chyba nie ma nic wspólnego ? Tak jak wypomniałem wentylator się wył po chwili sie włączał i tak w kółko i klima przez to sie też wyłączała ale to tylko ja SĄ TAKIE GORĄCZKI..w NORMALNEJ TEMP JEST OK
Opublikowano
Dziś nie dałem za wygraną i podłączyłem jeszcze raz kompa w pamieć błędów nic nie było ale jest jeszcze odczyt błędów cień i był jeden błąd Elektroluefter ..Tylko że to może w sumie nic nie dać bo ja jak wymieniałem zbiorniczek to odłączałem wentylator ... Nie mam pomysłów od czego tu zacząć
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Widocznie do sprawdzenia masz sterownik wentylatora, oraz żaluzje chlodnicy, z tego co sprawdzałem u siebie w inpie nastawia się go procentowo i nie ma biegów ma plynna regulacje. Mozliwe ze zawiesza sie na niskich obrotach. Jakby tobie wogle nie dzialal to byś musial szybciej nabić klime :wink: Z tego co pisałeś 9 miechów temu byla nabijaną, to niczego nie zmienia u mnie przy niedzialajacym wentylatorze klima potrafila się rozszczelnic jesienią na światłach. Pozatym elektrozawor plynu, i panel klimatronika bo te tez potrafią wariować. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.