Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po tym, że miał jeszcze paliwo a auto zgasło, czyli nie przelewa do prawej komory (tam gdzie ma być, bo tam jest pompa w baku),

 

Miał paliwo w lewej komorze, w prawej gdzie jest pompa pusto więc auto zgasło.

Oki to rozumiem.

Ale jak sprawdzić te czujniki aby nie doszło do sytuacji żeby auto zgasło?

Te czujniki mają określą jakąś rezystancję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do Pawell24: sprawdź ilości paliwa w teście 6.0

 

Do bialy07: gdzieś słyszałem teorię, że paliwo jest w prawej komorze, bo jak kierowca jedzie sam (czyli większość czasu) to masa lepiej się rozkłada. Ile w tym prawdy, że taki był zamysł inżyniera? Nie mam pojęcia :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

maniek21112 - ciekawa teoria :)

 

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa: tzn. dlaczego INPA nie pokazywała błędu - czy pływak (czujnik paliwa) nie jest widoczny dla komputera czy to może moja wiedza jest za mała i nie dotarłem? :mrgreen: Generalnie interesuje mnie czy INPA sama w sobie ma możliwości takiej diagnozy. Może Ktoś z Was diagnozował i wie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawy temat. Jak już będziecie znali odpowiedzi na wszystkie pytania to dajcie znać, a opiszę tu moją - inną - przypadłość z poziomem paliwa. :D Teraz nie chcę zamieszać tego wątku.
Opublikowano
Nie wiem czy INPA ma możliwość diagnozy czujników paliwa, ale nawet jeżeli tak, to nie pokaże błędu, bo jeżeli wartości odczytywane (rezystancja czujnika) mieści się w zakresie pracy, to nie może to być odczytane jako błąd np. jeżeli czujnik zawiesi się w połowie, to cały czas będzie pokazywał poprawną wartość dla komputera. Wg mnie błąd powinien wyskoczyć, jeżeli czujnik będzie miał przerwę lub dużą rezystancję, np. powyżej 1 MΩ. Czy tak jest na pewno, tego nie wiem. U mnie z opisów na różnych forach wynikało, że pompa paliwa w prawej komorze pada, więc wymieniłem cały zespół z czujnikiem, ale nie trafiłem bo problem nadal pozostał. biały07 wymienił lewy czujnik i miał farta, bo trafił. Będę musiał też sprawdzić dokładnie lewy czujnik, ale dopiero jak wyjeżdżę większość paliwa. Jest jeszcze jeden element - pompa strumieniowa (nieelektryczna), która przepompowuje paliwo z lewej komory do prawej. Jak piszą ci co się na tym znają, poniżej połowy zbiornika, paliwo powinno znajdować praktycznie w całości w prawej komorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja swoją przypadłość nazwałbym "leniwym wskaźnikiem paliwa". Zawsze po tym jak zatankuję (tankuję tylko do pełna) to wskazówka wychyla się od razu tylko lekko poza połowę. I dopiero w miarę upływu przejechanych km wskaźnik leniwie zmierza do 1/1. Zrobiłem wczoraj zdjęcia z testem 6.0, który pokazuje dobrze.

 

1. Tutaj sytuacja zaraz po tym jak ruszyłem ze stacji, poziom paliwa za chwilę wynosił 240 330 = 57 litrów czyli OK:

http://i57.tinypic.com/fknthh.jpg

 

2. Po 16min/8km taka sytuacja, że już prawie 3/4:

http://i59.tinypic.com/2yulxkz.jpg

 

Wskazówka dotarła do końca po jakichś niecałych 25km. Mam samochód trochę ponad rok i od początku tak było. Generalnie nie jest to jakiś problem ale zastanawia mnie to co jest nie tak.

Aha przy teście zegarów 2.0 wskazówka paliwa normalnie leci do końca i z powrotem.

Opublikowano

W moim przypadku problem rozwiązany (przynajmniej na ten moment - żeby nie zapeszyć ) Auto zatankowane do pełna. test 6.0 - 57 litrów. Paliwo w lewej i prawej komorze. Wskaźnik na desce rozdzielczej wskazuje max. Zasięg auta w okolicach 1000 km.

 

http://images78.fotosik.pl/31/0ed2f922e5a1bd96med.jpg

 

 

Do: lord_Simon

A jakie masz wskazania dotyczące zasięgu auta? Przykładowo: tankujesz do pełna - wskaźnik paliwa "leniwie" wędruje do prawej, a co z zasięgiem auta? Też wzrasta powoli czy natychmiast po tankowaniu masz już około 1000 km?

Od dłuższego czasu zastanawiam się które elementy (czujniki) biorą udział w wyliczaniu zasięgu auta. Dotarłem tylko do info, że wskaźnik (analogowy) na desce ukazuje wartość uśrednioną - czyli, że komp sobie "coś" wylicza na podstawie tego ile ma paliwa w lewej i prawej komorze. U mnie gdy pływak był uszkodzony zasięg auta się zmieniał bardzo mocno w krótkim czasie, ale wskaźnik (analogowy) także "wariował". Było widać, że idzie w prawo i nagle w lewo (do rezerwy) i znowu w prawo nawet do połowy zbiornika gdy w rzeczywistości paliwa było około 20 litrów. Teraz po opisanej na forum wymianie jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaraz po zatankowaniu zasięg mam około 400-500km i też leniwie się zwiększa, tak jak wskaźnik poziomu. Czyli na pewno jedno z drugim powiązane.
Opublikowano

Robiłeś test 6.0 podczas tankowania?

Jedziesz na stacje z prawie pustym zbiornikiem. Włączasz test 6.0 i tankujesz. Interesujące jest, która komora jest "opóźniona" jeśli chodzi o wskazania - odczytywanie wartości.

 

Test 6.0 można robić gdy kluczyk jest w pozycji I, ale kiedyś byłem świadkiem tankowania gdy auto miało włączony zapłon. Komputer był ustawiony na wskazania zasięgu. Podczas gdy paliwo było tankowanie zasięg wzrastał w czasie rzeczywistym. W związku z tym przypuszczam, że podgląd testu 6.0 podczas tankowania może mieć jakieś znaczenie. Będziesz widział, że np. komora lewa (tam gdzie pływak) odczytuje wartości powoli. Może być tak, że będzie powoli wzrastało 1,2,3,4,5,6 aż nagle (z pominięciem litrów powiedzmy 10 - 20) nagle wskoczy 24,0. Może gdy ostatnim razem robiłeś zdjęcia po wyjechaniu ze stacji było już chwilę za późno :lol: i nie złapałeś sprawcy na gorącym uczynku :8) Poproś kogoś o pomoc podczas tankowania a sam kontroluj wskazania na desce. Może i włączony zapłon będzie potrzebny (chyba to niczym nie grozi :roll: ).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam diagnozę, że mam padnięty pływak ten za fotelem kierowcy.

Czy idzie coś takiego kupić nowe lub ktoś mam do sprzedania?

Silnik 330d 2004r.

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko można kupić nowe, nawet silnik :wink: pytaj tutaj, na pewno doradzą:

http://czescidobmw.pl/

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zalaniu do pelna pod korek w baku nie ma powietrza i plywak swobotnie unosi sie pod powierzchnia. Nie ma sie na czym "utrzymac", do czasu az w miare spalonego paliwa nie pojawi sie w baku powietrze. I dlatego po zatankowaniu paliwa do pelna pokazuje 3/4 a pozniej 1/1

Dobra teoria :cool2: Jutro akurat czas tankowania, to może zatankuję z 10l mniej i zobaczę jak wskaźnik się zachowa. -10l starczy, żeby tam jakieś powietrze zostało?

 

E: no i doopa blada, bo zapomniałem się i zatankowałem do pełna :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.