Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam auto po lifcie i zaobserwowałem dziwny objaw otóż zawsze jak zapalała się rezerwa to w OBC pokazywało 80km niby zostało i zawsze tak było...teraz jak rezerwa się zapali pokazuje 140.. a jeżdże tak samo.. i co dziwne.. wskazówka od licznika od tygodnia dziwnie się zachowuje tzn zatankowałem dzisiaj paliwa za 60zł bo miałem rezerwę(dopiero co się zaświeciła) to miałem wskażnik ciut wyżej niż pierwsza kreska czyli bodajze 1.3? i zrobiłem trasę 200km i mało co spadło.... a zawsze po takiej trasie jak wróciłem to jeszcze mi z 20km zostawało do rezerwy..a teraz mam jak bym dopiero co tankował...

 

i sprawa dalej ma się tak...2 dni temu jak zatankowałem paliwo pokazało nie całą 1.2... wróciłem do domu zgasiłem auto..odpalam i już o wiele mniej pokazuje...do tego OBC też podaje dziwne wyniki jak startowałem dzisiaj miałem 330km w OBC,że moge zrobić... zrobiłem trasę 200km i zostało mi 210.... i paliwa prawie niby tyle ile było

 

dodam test zegarów przebiega prawidłowo,zauważyłem,że to wszystko stało się jak pewnego dnia odłączyłem akumulator na 15minut...

 

pompa wymieniona i to samo robiłem różne próby ale dodam jak się jedzie po nierównościach itp wyłączy auto potem włączy to po mału opada wskazówka

 

test 2.0 w liczniku wypada okej

 

w 6.2 mam paliwa 11l w prawym zbiorniku i w inpie też 11l i oba sensory w inpie widac ze pracują

 

dziwne jest tylko to,że odpinając wtyczki od pomp z tyłu i przekręcam kluczyk na zapłon i wskazkówa na liczniku dalej stoi.. a nie powinna być na 0 mimo ze kluczyk na zapłon ale wtyczki od pomp wyjęte? ale dodam w teście licznika wszystko pieknie chodzi.

 

Efekt jest taki,że jadę trase 200km.. i mam pierwszą kreskę od rezerwy w górę po 150km mam dalej na tej kresce... ale zgaszę samochód.. wrócę za 5 minut kluczyk na zapłon i już opadnie o tyle ile miało opaśc..ale samoczynnie podczas jazdy tego nie zrobi

 

ja sie już poddaje po 10 razy każdą pompę wyciągałem czyściłem

 

 

Plus patrzyłem pod kanapą wiązkę kabli z boku i nigdzie nic nie przerwane

Dodam też jak tak się dzieje i dobiorę sie szybko do pompy za pasażerem tzn lekko ruszę nią do góry dalej nic się nie dzieje.. ale jak przez jakiś czas poruszam na wszystkie strony to już się coś odblokowuje i dobrze wskazuje przez 5km potem to samo a dodam na dwóch pompach sprawdzałem

 

Napiecie do wtyczki dochodzi cały czas mimo,ze to się stanie

 

reset akumulatora też robiłem

Opublikowano

Witaj stanisławie, kolejna zmiana nicka :norty: , ty to kokretny gość jesteś, kurde

 

matkę oszukasz, ojca oszukasz nas nie oszukasz !

 

zacznij tankować pod korek to problem zniknie, nie bój się ropa nie wyparuje przez noc :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

nie szkoda pompki w baku ? bidula ciągle pompuje powietrze z lewej komory do prawej

zalej do pełna pokasuj wskazania komputera (spalanie, sr prędkosc bo na jej podstawie komp tez oblicza zasięg), zobaczysz ze pływaki sie "skalibrują", uzdrowisz komputer :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
znaczy ja mam w zapasie sprawną tez pompę moja :D a ta co przyszła to już jak założyłem to nie będę wyciągał :mrgreen: nie no zaleje może nie do pełna ale lekko powyżej 1/2
Opublikowano

to lepiej zapobiegać czy leczyć ? :roll:

podlicz ile wydajesz na częsci z powodu dziwnych nawyków np tankowania za 30zł :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

ale kurde ja bmw jeżdżę z 2 razy w tygodniu trasa 100km a raz w miesiącu z 200km nie raz cały tydzień nie jak nie ma gdzie.Ja robię głównie trasy 25km w jedną do miasta i z powrotem.. i potem auto z tydzień stoi ewentualnie w koło komina na wieczór

 

tak,że jak zapala mi się rezerwa tzn 8l zostało leje za 30/35zł i śmiało robię trasę wracając z powrotem bez rezerwy

Opublikowano

no dobrze, jezdzisz mało to wszyscy wiemy ale czy to jest powód dla którego lepiej jest tankować 6 x po 30zł czy raz za 250zł do pełna pod korek ?

Skoro mało jezdzisz to bedziesz tankował raz na miesiąc do pełna i tyle. Przy okazji skorygujesz sobie disem spalanie.

Czego sie boisz ? Ktoś kradnie paliwo w wiosce ? Czy jak masz duzo paliwa to dużo jezdzisz ? :norty:

Ropa nie wyparuje, daje gwarancje, maniek tez da jak doczyta :wink:

 

@scealfada16 dla stasia nie pomoc to grzech :8)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

:mrgreen:

 

Puzonn mam takie jedno pytanie jeszcze jeśli w OBC w liczniku w teście 6.2 pokazuje mi ogólnie ile mam paliwa w baku np 12L to czy temu można wierzyć? czy może byc tak,że mam np 5 a pokazuje 11? chodzi mi o test licznika 6.2

Opublikowano

6.0 masz na bieżąco obliczane i aktualizowane

6.1 suma

6.2 wartość uśredniona wyświetlana = wskazywana przez wskaźnik paliwa, nie jest aktualizowana co chwile, gdyz np na torze podczas szybszej jazdy po zakrętach wskaźnik latałby razem z przelewającym sie paliwem w baku, starajac sie wyswietlac aktualna ilość

 

a 6.0 pokazuje odczyt z pływaków ale przy tak małej ilosci paliwa jak 12litrów to lekka zmiana poziomu auta zmieni odczyt (paliwo sie przelewa)

jak masz 12litrów to sie tankuje....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ropa nie wyparuje, daje gwarancje, maniek tez da jak doczyta :wink:

Niby tak..ale u Stanisława to nigdy nie wiadomo :roll: podawaj konto, zrobimy zrzutę i zalejesz do pełna, pomyśl ile włosów mniej wypadnie i może kobita wróci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie mam podobne objawy jak kolega. Z tym ze ja tankuje do pełna. Aktualnie na pełnym zbiorniku zrobiłem 450km a mam 3/4 zbiornika co jest nie możliwe. Test zegarów ok. Co robic?
Opublikowano
Witam wszystkich, mam chyba ten sam problem z pokazywaniem prawidłowego stanu paliwa jak kolega roweruj. Ja również zawsze tankuję do pełna. Od jakiegoś czasu zawyża mi stan, pomimo że w baku jest mniej. Zrobiłem np. ponad 300 km, a wskaźnik paliwa opada do ¾, po czym podnosi się, jakby było prawie pełno paliwa. W miarę przybywania kilometrów wskaźnik opada, to znów podnosi się wyżej, ale ciągle pokazuje za dużo. Czasami w trakcie jazdy kilka razy podnosi się i opada. Zmieniają się również wyświetlane kilometry do przejechania. Ostatnio zatankowałem 57 l (do pełna), a komputer pokazywał (przed) że mam do przejechania jeszcze ponad 170 km (za dużo jak na 6 litrów). Po zatankowaniu wyświetliłem test 6 i pokazał w lewej komorze 24 a w prawej 33 l. Dlaczego nie 63 l w sumie? Czytałem wiele postów na różnych forach, z których wynikało, że jest to „padająca” pompa paliwa. Sprawdziłem działanie również czujnika w lewej komorze, podnosiłem do góry i opuszczałem na dół i stan paliwa zmieniał się (malał i zwiększał się), więc chyba jest ok. Test zegarów – ok. Kupiłem nową pompę z czujnikiem (Magneti Marelli) 390 zł. i po wymianie... nadal to samo. Jak wyświetlam test 6 czy to podczas pracy silnika, czy też w pierwszym położeniu stacyjki, wskazania zwłaszcza w lewym zbiorniku ciągle się zmieniają w zakresie (w tej chwili) np. od 9 – 15 l, a w prawym o 0,1 – do 0,4 l na 24 l. (auto na postoju) czy to jest prawidłowe działanie? Jak odłącza się wtyczki od czujników, to test 6 powinien pokazać 0 dla danego zbiornika? (jak odłączyłem raz wtyczkę od lewego czujnika, to na wyświetlonym teście 6 nic się nie zmieniło). Nie wiem co jest zepsute, nie znalazłem identycznie takiego samego wątku na forach i nie wiem co dalej zrobić. Może jest jakiś moduł (który przetwarza sygnały z czujników i podaje na wskaźnik na desce rozdzielczej) i on źle pracuje? Wymieniłbym drugi czujnik, ale nie chcę ponownie stracić dużej kasy bez 100% pewności. Sprawdziłem napięcia dochodzące do czujników - ok. 5V, na pompie 12V. Przepraszam za ten przydługi post. Może ktoś wie co źle pracuje?
Opublikowano

heh tak sie ciesze ze jadę dzisiaj 200km tak się przejechać z kolegami może do MacDonalda się uderzy :norty:

 

Do tego aku sie ładnie po takiej trasie naładuje :norty:

Opublikowano

Podłączam się do tematu.

 

Awaria e46 320d M47 (136KM)

 

Komputer pokazuje 180 km zasięgu. Start w trasę. Zasięg po chwili jazdy to 130 km. Po około 80 km jazdy samochód gaśnie i koniec. Komputer pokazuje zasięg na 80 km, ale nie można już uruchomić silnika.

Dodatkowo od pewnego czasu dystans na komputerze „wariował”. Tzn. auto stoi w miejscu, silnik uruchomiony, a cyferki z zasięgiem się zmieniają powiedzmy od 100 km do 250 km, znowu 120 km do 190 km i tak od czasu do czasu.

 

Diagnoza we własnym zakresie. INPA – brak błędów.

Sprawdzenie przekaźników oraz bezpieczników…pompa paliwa itp. Wszystko OK.

Dotankowanie 20 litrów do auta. Odpowietrzenie układu i…silnik pracuje :)

Komputer nadal „szaleje” jeśli chodzi zasięg. Co chwilę przelicza.

Odblokowanie komputera i sprawdzenie testu 6.0. Wynik na zdjęciu. Test 6.0 także dynamiczny tzn. zmieniają się wartości w komorach lewej i prawej.

7,6 w lewej komorze i 19,7 w prawej – w chwili robienia zdjęcia ale podkreślam, że wartości litrów zmieniały się nawet do 15 litrów w komorze lewej i 25 litrów w prawej.

 

http://images75.fotosik.pl/12/987881bc4bf08bcfmed.jpg

 

Wniosek…skończyło się paliwo.

Kolejny wniosek…komputer podaje złe wartości! Oszukał kierowcę co do zasięgu i z braku paliwa silnik zgasł.

 

Podjęte działania: wymiana czujnika paliwa (pływak) – lewa komora w zbiorniku.

 

Po uruchomieniu auta na „nowym” pływaku przez chwilę zasięg „szaleje” ale…uspokoił się już i właściwie do tej pory sytuacja się ustabilizowała :cool2: Teoretycznie usterka usunięta :)

Ale! Wchodzę do testu 6.0 i…wynik jest taki jak na foto.

 

http://images75.fotosik.pl/12/453734797a3061b1med.jpg

 

Jedna komora nie ma paliwa? Czy to jest naturalne? Dodam, że auto normalnie jeździ. Wszystko jest ok. Tylko spokoju nie dają mi wartości w zbiorniku. Na potrzeby interpretacji na forum nie tankowałem jeszcze większej ilości paliwa ale mam taki zamiar.

 

Może Ktoś wytłumaczyć jaka jest zasada działania i przelewu paliwa w zbiorniku w 320d 136KM?

 

Co tam się dzieje? :) Czy jest możliwość, że uszkodzona jest pompa paliwa w drugiej komorze?

Dla pewności komora lewa z pływakiem - za kierowcą, komora prawa tam gdzie pompa - za pasażerem. Zgadza się? :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak jest na ostatnim zdjęciu jest dobrze, więc dobrze zdiagnozowałeś usterkę :wink: paliwo ma być w prawej komorze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tym, że miał jeszcze paliwo a auto zgasło, czyli nie przelewa do prawej komory (tam gdzie ma być, bo tam jest pompa w baku),

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dokładnie tak. Poznałem po tym, że auto wyświetlało stan na 80km a faktycznie nie było już paliwa (no przynajmniej w prawej komorze) oraz zasięg auta zmieniał się nieustannie gdy auto stało w miejscu tylko na zapłonie. Szukałem info gdzie jest czujnik, który odpowiada za info do komputera oraz stan na wskaźniku na desce rozdzielczej i wniosek był niby prosty. To pływak jest od tego, więc komora lewa. Kupiłem używany oryginał VDO i zmieniłem. Resztę znacie z opisu.

 

Jeszcze moje pytania dla pewności :shock: Lubię rozumieć co i jak w aucie działa :cool2:

 

Rozumiem, że z prawej komory idzie paliwo do silnika tak? Początkowo zmyliło mnie, że z lewej! Filtr paliwa jest po stronie kierowcy po maską po lewej (strona kierowcy). Myślałem, że inżynierowie dla skrócenia drogi paliwa wstawili pompę paliwa po tej samej stronie co filtr pod maską :) Okazuje się, że nie. Czy tak?

 

Druga sprawa:

Czy tylko i wyłącznie pływak jest odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej (wskaźnik poziomu paliwa - wskazówka). Czy sygnał do zegarów idzie gdzieś przez komputer i coś sobie wylicza z kilku czujników?

W jaki sposób i z jakich czujników komputer oblicza zasięg auta w kilometrach (komputer pokładowy).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.