Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:!: Witam,

 

Zamówiłem na oponeo.pl opony o 2 indeksy większe od zalecanych, niestety nie widzę nigdzie możliwości rezygnacji z zamówienia, a opony to Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55R16 91 W. Poprzednie opony miały indeks V, głównie chcę wymienić opony, ponieważ na starych porobiły się wybrzuszenia co grozi rozerwaniu i w dodatku auto nie trzymało się drogi. Czy jeżeli wstawię już te opony o indeksie W, zmieni się coś czy nawet pogorszy jeszcze bardziej? Dodam, że zalecane opony to 195/65 R15 91H. Proszę o szybkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Czytałem gdzieś przed chwilą, że mogą się szybciej zużywać, w dodatku może być większe spalanie. Na indeksie V kierownica na nierównościach okropnie lata dlatego zastanawiam się czy nie będzie gorzej przy W. Czytałem również, że auto może być usztywnione , ale za to będzię niekomfortowa jazda, a niby bezpieczna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się ale tylko po części, większe indeks prędkości równa się większymi wibracjami przy niskich prędkościach.

Przy większych prędkościach jest praktycznie równy.

Wiedz przy 4 km/h nawet nie odczujesz tych 0,10%

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Czyli krótko mówiąc jest to dobry indeks opony na taki model autka? Czy może jednak H lub V z tej firmy i modelu opon? Najbardziej zależy mi na tym, aby auto już samo nie skręcało i nie latała kierownica na nierównościach. Te opony mają największą i najlepszą opinię tylko pytanie jaki indeks? Wiadomo, że każdy inny indeks, to inna konstrukcja opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli opony mają już więcej jak 6 lat to wskazana jest ich wymiana ze względów bezpieczeństwa Ale jeśli nie są aż tak stare i mają dobry i równy bieżnik to nie łudził bym się na poprawę twoich bolączek w samochodzie bo te objawy mogą być spowodowane równie dobrze przez zawieszenie, opony, felgi i hamulce a wirtualnie nikt Ci nie powie co masz zrobić.

Zaczyna sie zazwyczaj od najprostszych rzeczy:

Ciśnienie opon

Zmiana opon

Sprawdzenie równości bierznika

Wywalenie felg

Prostowanie felg

Sprawdzenie zawieszenia

i, i, i, itd.

 

Jeśli nie jesteś pewny a opon nowych nie potrzebujesz to zadzwoń tam i sztornuj narazie zamówienie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nic sie nie zmieni a napewno nie pogorszy

Logiczne ze czym wyzszy index tym lepiej, gorzej gdybys kupil z indexem G i przekraczal predkosc :)

 

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Czytałem gdzieś przed chwilą, że mogą się szybciej zużywać, w dodatku może być większe spalanie. Na indeksie V kierownica na nierównościach okropnie lata dlatego zastanawiam się czy nie będzie gorzej przy W. Czytałem również, że auto może być usztywnione , ale za to będzię niekomfortowa jazda, a niby bezpieczna.

to nie z powodu indeksu opon lata kierownica a wybitego zawiasu, koncówek, łączników itp

w sprawym technicznie aucie nie ma roznicy jaki opona ma index, oczywiscie wiadomo ze index wskazuje max bezpieczna predkosc dla opon, czym wyzszy tym lepiej

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale też im wyższy indeks prędkości tym opona musi być bardziej wytrzymała, a to przekłada się na sztywniejszy korpus opony.
Opublikowano

zgadza sie ale nie sa to wartosci które kierowca e46 odczuje, jesli do tej pory jezdził na indeksie v a wskoczy na W

jaki był komfort taki bedzie, ktos wogle szuka komfortu w e46 ? To proponuje wymienić 10-15 letnie amorki, spręzyny na nowe, niż szukać dziury w indeksie opony :roll:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam,

 

Oponki miały już 10 lat, chociaż nie wyglądały na aż tak stare pomijając wybrzuszenia. Po wymianie opon z indeksem W auto jedzie prosto jak nowe, nawet na nierównościach kierownica nie lata. Z tego co słyszałem w starych było coś nie tak z jakimiś siatkami. Dzięki za odpowiedzi oraz pomoc. Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.