Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, opadła mi tylna prawa szyba w E90. Rozebrałem boczek i wygląda na to, że połamał się plastik, w którym szyba jest zamocowana i za który ciągnie linka.

Na zdjęciu tej aukcji widać taki zielony plastik:

http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-prawy-tyl-bmw-e90-e91-i5474212788.html

Ktoś wie może czy to plastikowe mocowanie da się kupić? Czy cały mechanizm muszę wymienić?

Opublikowano

Dla potomnych, może ktoś będzie szukał w przyszłości.

 

Pękł rzeczywiście ten plastik, na którym się opiera szyba, tzw ślizg. I znalazłem na allegro tylko tą jedną część oddzielnie:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-podnosnik-szyb-bocznych-bmw-i5456146298.html (oczywiście lewy prawy się różnią).

Wymiana dosyć prosta ;-)

1. Zdejmujemy boczek

2. Ściągamy matę wygłuszającą - warto zostawić ją przyczepioną na dole drzwi bo ona pełni też rolę uszczelnienia - znane przypadki przeciekania przednich drzwi przez nieszczelną matę), też tak miałem z przodu

3. Wypinamy szybę z tego plastikowego mocowania, dosyć prosta operacja, trzeba trochę podważyć zatrzask, który wchodzi w otwór w szybie.

4. Wypiętą szybę podnosimy ręcznie do góry, podpieramy jakąś listewką, żeby nie opadała - myślę, że można by ją też taśmą klejącą na górze przykleić do ramki drzwi. Szyba mimo, że ciężka nie opada bardzo chętnie bo jest tarcie w uszczelkach.

5. Odpinamy gniazdo zasilania mechanizmu podnośnika - jedna kostka, bez problemu dostępna

6. Odkręcamy cały mechanizm 3 śruby kluczem 10mm, dostęp bez problemu

7. Teraz już można wyjąć mechanizm - trzeba nim trochę pokombinować, pochylić bo szyna jest dosyć wysoka i wychodzi przez otwory w drzwiach przy konkretnym położeniu

8. Trzeba zdjąć ten plastik (ślizg) z szyny, na której jeździ oraz zdjąć z niego jedną końcówkę linki wraz ze sprężynką, która naciąga linkę

9. Niestety linka oryginalnie jest tak mocno naciągnięta, że aby założyć ją od nowa na nowy ślizg trzeba rozkręcić bębenek, na którym są po dwa zwoje linki w każdym kierunku. Należy w tym celi odkręcić najpierw silniczek i go ściągnąć a potem wyjąć bębenek z jego mocowania. Wtedy linki się rozwinął/spadną z bębenka.

10. Teraz mamy luźną linkę, możemy jej końce wraz ze sprężynkami zamocować w ślizgu (mocowaniu szyby). Ślizg z zamocowaną linką montujemy na szynę.

11. Linkę nakładamy na kołowrotki na końcach szyny

12. Nawijamy ją tak samo na bębenek jak była ori aż bębenek będzie w miejscu oryginalnego położenia - a nawet będzie go trzeba trochę naciągnąć w oryginalne położenie.

13. Bębenek wkładamy w jego miejsce, skręcamy obudowę, montujemy silniczek.

14. Podłączamy wtyczkę i sprawdzamy czy działa zanim zamontujemy w drzwi.

15. Jeżeli śmiga montujemy wszystko w drzwiach - ORAZ SMARUJEMY SZYNĘ SMAREM aby ślizg z szybą się nie zacierał :-)

16. Teraz pozostaje nam zresetować krańcowe położenia szyby, trzeba znaleźć na forum procedurę.

 

No dobra, nie wygląda to na proste ale jak się wyjmie mechanizm to widać jak jest zbudowany i jak rozebrać/poskładać.

Opublikowano

Aaa jeszcze ważne, żeby najpierw wyjąć mechanizm i sprawdzić czy to tylko ta część padła. Bo może pękła linka albo coś innego - chociaż mało prawdopodobne, ten plastik wydaje się słabym punktem całości.

 

Tutaj jeszcze z jakiegoś starego postu procedura resetu krańcówek.

 

Initialization is performed on the power window switch of the relevant door.

Requirements for correct initialization:

• Initialization with engine running

• Convertible top, doors and windows closed

 

Initialization comprises:

• Erasure of initialization

• Reinitialization

 

An initialization must be performed:

• In the event of malfunctions, e.g. no one-touch control function, no opening or if available no comfort function is possible

• After the power window drive has been replaced

• After work is carried out on the power window mechanism

• After a power supply interruption, e.g. disconnection of the battery or disconnection of the power supply to the door

• After the door window glass has been removed and installed or replaced

• After adjustment work on the door window glass

• After adjustment work on the convertible top

• After replacement of seals

 

 

 

Erasure of initialization:

• Open door window glass fully

• Operate power window switch in "Open" position four times within 10 seconds

 

This erases initialization of the power window, anti-trapping protection and toll function are inactive.

Check whether one-touch control (toll) function is inactive, otherwise repeat procedure.

 

Reinitialization:

Avoid a break between the two steps!

• Open door window glass fully

• Operate and hold power window switch in "Close" position (second switch stage)

• Once the upper end position has been reached, hold power window switch in "Close" position for approx. 2 seconds longer

• Open door window glass fully

• Operate and hold power window switch in "Close" position (second switch stage)

• Once the upper end position has been reached, hold power window switch in "Close" position for approx. 2 seconds longer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.