Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Właśnie bawię w niegdysiejszej mekce warszawskiej hispterii, czyli na Powiślu, gdzie nasz arcy-konkurent spod znaku gwiazdy zrobił mega fajną rzecz.

 

Mianowicie postawili tymczasowy drewniany pawilon, który służy jako miejsce spotkań, odpoczynku przy okazji/po/przed zabawą w parku, daje jeść i pić. A niejako mimochodem jest jednocześnie mobilnym salonem sprzedaży. Większości modeli można dotknąć, wieloma można się przejechać. Każdy zamówić.

 

Wczoraj widziałem GLE coupé (rywal X6) i powiem, że bardzo wizualnie udany. Nie wiem jak jeździ i w zasadzie nie chciałem sprawdzać, bo SUVów nie lubię. Jednak przyznać trzeba, że z X6 konkurować na pewno będzie z pozycji równego (co najmniej). Ładne auto.

 

Ale ja nie o tym. Tylko o CLS-ie. Druga generacja chodziła za mną, odkąd tylko ujrzała światło dzienne. Bardzo podoba mi się linia nadwozia, zadziorny dziób (zwłaszcza po lifcie), tylne światła, bezramkowe szyby w drzwiach bocznych. Bez urazy, wg mnie to ładniejsze auto od 6GC.

 

No i skrócę historię i powiem: jestem mega zadowolony, że jeżdżę swoją F10. Bardzo rozczarował mnie CLS. Nie odpowiada mi barokowe wnętrze, system COMMAND (ichnia wersja iDrive), tylna ławka, lewarek skrzyni biegów przy kierownicy (wersja z 3-litrowym dieslem V6). Niestety, jak to zwykle bywa, nie wszystko złoto, co się świeci.

 

A na pamiątkę zrobiłem takie oto zdjątka. Niech w tym Mesiu wiedzą, jak wygląda porządne auto ;)

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/05/ea531358a9300a33393316cd3e4737b5.jpg

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/05/a5cf47a3263b4efe67de7f5fe9a25355.jpg

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/05/53a1bbcb46b3742722b0e437f296ad7f.jpg

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

:cool2:

Z Mercedesami mamy powszechny problem "barokowego" wnętrza - srebrne wstawki i przełączniki nijak nie wyglądają na aluminiowe ale całkiem na taniopolipropylenowe.

Póki co to jedynie klasa C jest godnym konkurentem 3, a E/CLS zdecydowanie odstaje od 5/6 z Monachium.

O S klasie się nie wypowiadam bo kocham S coupe i nie jestem wiarygodny …

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie robiłem. Nie mój target ;)

 

Ogólnie wyglada jak wielki mastodont z gwiazdą w zębach ;)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Nie robiłem. Nie mój target ;)

 

Ogólnie wyglada jak wielki mastodont z gwiazdą w zębach ;)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

 

mój tez nie, ale jestem ciekaw jak się to prezentuje na żywo:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem lepiej niż X6 (z zewnątrz, środek wolę w "naszym" wydaniu)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.......................Bardzo rozczarował mnie CLS. Nie odpowiada mi barokowe wnętrze, system COMMAND (ichnia wersja iDrive), tylna ławka, lewarek skrzyni biegów przy kierownicy (wersja z 3-litrowym dieslem V6). Niestety, jak to zwykle bywa, nie wszystko złoto, co się świeci.

 

Super że tam byłeś w końcu ktoś potwierdził to czego dawno się obawiałem, ale według mnie wizualnie CLS :cool2:

Opublikowano
Merc z zewnątrz ogólnie podoba mi się i jako dawny fan Merca czasem mich mi się uśmiechnie jak widzę jakiś udany model. Ale właśnie nie mogę zdzierżyć wnętrza... przecież E w środku jest tra-gi-czne. Z resztą myślałem, że odrobią pracę domową i się poprawią z wyjściem nowej klasy C - i niestety rozczarowałem się ponownie. Wizualnie może nie najgorzej, ale jakość materiałów w Mercedesie fatalna. A może to F10 (jeszcze w mojej wersji Luxury Line) mnie tak rozpieściło i mam za duże wymagania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam wrażenia z wewnątrz. Siedziałem w nowej C klasie, w nowym GLC (następca GLK, optycznie IMHO bardzo udany!) oraz w CLS.

 

Co mnie drażniło w C/GLC (w zasadzie takie samo wnętrze) to niedopieszczenie detali. Na przykład, na krawędziach czuć ostre kanty łączonych materiałów. Wystarczy otworzyć pokrywę małego schowka w tunelu środkowym i przesunąć palcem po krawędzi, na której wewnętrzny plastik łączy się z zewnętrzną powłoką "ozdobną" (w GLC to było "drewno" w C klasie "lakier piano"). Niefajne. Podobne wrażenie wywołuje "filigranowe" mocowanie ekranu komputera. No i system COMMAND - zupełnie do mnie nie przemawia.

 

Fajne w mniejszych modelach jest lekkie odejście od "barokowego" designu np. nawiewów, elementów obsługi, zegarów, etc... A to akurat razi w CLS. Natomiast zaletą wyższego modelu jest lepsze dopracowanie wnętrza (np. owe krawędzie, lepsze plastiki, etc.).

 

Tak, czy siak, auta z gwiazdą są nie dla mnie.

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W związku z tym, że jeden pan przemodelował mi tylny zderzak od 10 dni jeżdżę samochodem zastępczym. Jest to nowiutki (2015, 1100km) mercedes E 220 cdi. Opiszę więc moje wrażenia, może komuś się przydadzą.

Silnik

Osiągi takie jak w 520d czyli daje radę ale szału nie ma. Spalanie zresetowane w 1 dniu teraz pokazuje 11,5l, moje 530i pokazuje mi 12,6l. co potwierdza, że kupowanie diesla do miasta nie ma sensu. Dodatkowo merc jest wyposażony we wszystkie nowinki: tryb eco, żeglowanie, start/stop który gasi silnik w korku gdy wóz się jeszcze toczy. Wszystko to nic nie daje a sprawia, że po 100kkm jazdy miejskiej będzie to szrot.

Zawieszenie/układ kierowniczy

Jestem zachwycony, nie myślałem, że kiedyś to napiszę. Zwykłe podstawowe zawieszenie mercedesa jest idealne, świetnie wybiera nierówności, np tarki na zjeździe do garażu nie czuć, studzienki przelatuje, a jednocześnie prowadzi się pewnie. Porównałbym je do zwykłego zawieszenia w e60 (które też kiedyś miałem). Już wiem, że więcej nie wezmę EDC (mam w f10) ani innego regulowanego.

Układ kierowniczy jest też lepszy niż u mnie, nie ma efektu "zdalnego sterowania", dodatkowo promień zawracania jest dużo mniejszy niż w f10, w ciasnym garażu się to przydaje, merc zawsze z tego słynął, dobrze, że dalej tak jest.

Stylistyka/wykończenie

Tu jest klapa na całej linii. Koła mniejsze o 2" niż w f10 powodują, że samochód wygląda jak wózek sklepowy. Wygląd ogólny każdy może sam ocenić ale rzeczy które mnie zszokowały to: plastikowe imitacje rur wydechowych, gumowe wypusty wokół szyb. W środku materiały niskiej jakości, projekt deski od linijki, przypomina astrę z tą pionową konsolą, wszystko z jednego taniego plastiku i "wisienka na torcie": tandetny, plastikowy zegarek analogowy na środku otoczony plastikowymi wlotami i pokrętłami malowanymi na srebrno - coś takiego jak hundai robi. Siedzi się wysoko, jak na stołku. Grafika w commad gorsza niż w moim idrive z 2010r. Zegary białe tandetne, wyświetlacz na środku prędkościomierza zmniejsza przejrzystość. Brak lewarka skrzyni jest trochę pedalski, ale dzięki temu są 2 duże schowki, ma to swoje plusy i pewnie wszyscy tak będą robić niedługo (choć mi się nie podoba). Nie ma już zimnego nawiewu w podłokietniku za co lubiłem merdedesy.

Światła

Merc jest wyposażony w ledy, kompletnie nie widzę różnicy pomiędzy ledami a swoimi aktywnymi ksenonami.

Podsumowanie

Mimo dobrego zawieszenia (lub słabego EDC na którym jeżdżę od 5 lat) samochód jest nijaki, wyprany z jakichkolwiek emocji czy smaczków które bym zapamiętał. Przepraszam, jest jeden - wstrętny zegarek. Wykończenie jest na poziomie forda mondeo w co nie mogłem uwierzyć na początku i czekałem z napisaniem tego do końca "testu". Mam sentyment do mercedesów. Mój tata kiedyś jeździł mercedesami w czasach balerona, nie miałem wtedy prawka ale pamiętam, że to była jakość, merce deklasowały wszystko co było na rynku, ta solidność, wrażenie ręcznej roboty, pływanie po nierównościach, jedna wycieraczka z przodu :) To było coś. Teraz niestety merc zamienił się wizerunkowo i technicznie w playstation. Szkoda. Nie ma na co zmienić f10 :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Załóż sobie koła 2" mniejsze od tych co masz i też będzie super wybierał nierówności :)

Bez EDC w F10 jest słabo.

Opublikowano

Nie zrozumiałeś, profil w mercu jest jak w f10 z m-pakietem czyli 245/45/17 vs 245/45/18. Całe koła są mniejsze o 1", nie felgi. Powyżej pomyliłem się o 1".

Właśnie nigdy nie jeździłem f10 ze zwykłym, wszystkie miały edc.

Opublikowano

monogramus, też jeździłem ostatnio dokładnie takim samym mercem z wypożyczalni, prawie miesiąc. Odczucia identyczne. Miło było poczuć "zawieszenie e60" natomiast wykończenie auta jak z niższej półki, stylistyka to sprawa indywidualna. Samochód sprawiał wrażenie lżejszego (choć w rzeczywistości to chyba taki sam kloc) i był bardziej zwinny niż f10. Merc pomimo wyszej akcyzy jest też chyba w lepszych cenach.

 

Bardzo jestem ciekawy nowej E klasy i "5". W tych ostatnich modelach marki zamieniły się trochę miejscami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

monogramus, masz w swoim xDrive?

Bo jeśli nie - to masz chyba wspomaganie elektryczne. Może to powoduje wrażenie "zdalnego sterowania"...

 

Co do spalania.

Dużo ten merc pali. W 525d xDrive nigdy nie widziałem średniego spalania dwucyfrowego.

U mnie średnia to 8.0 l/100 (40% dojazd do Wawy, 60% jazda po Wawie).

Kiedyś z ciekawości sprawdzałem średnie tylko w mieście. Wyszło mi ok. 9 l/100 (bez używania ASS).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

monogramus, widzę w Twoim opisie ogromne podobieństwo odczuć do tego, czego sam doświadczyłem, jeżdżąc kilka dni pożyczonym mercedesem E. W życiu nie kupię...

 

Jedna ciekawa obserwacja w Twoim poście wyżej dotyczy zawieszenia. Osobiście uważam, że moje standardowe w f10 (bez EDC) jest co najmniej tak dobre, jak to w mercedesie, który wydawał mi się bardziej kanapowaty (fakt: w f10 zawieszenie pracuje głośniej).

 

Spalanie to inna kwestia. Moja 535xd pali 10-11 w mieście. Nie używam trybu Eco i nie używam Auto Start/Stop

 

Pozdrawiam!

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój wspólnik niedawno kupił nowego mercedesa wrażenia z jady identyczne - srodek ford Mondeo. Zawieszenie może być a czy takie mega lepsze od BMW to zależy na jakich felgach się toczy ja w bmw 5 miałem 18 cali zwykle zawieszenie i porównując mercedes 350 bmw 535 wole bmw.

 

Za to nowy Mercedes klasy S pozamiatal wszystko niesamowity komfort i fajnie wygląda ciekawy jestem nowej 7 i jego zawieszenia bo ze wnętrz na zdjęciach jak dla mnie to porażka oby nowa seria 5 nie wyglądała tak.

Opublikowano

@ speedofsound

w nowej serii 7 jest mnóstwo srebrnych wstawek, jeśli są to tandetne, malowane plastiki tak jak w mercu to ja nie wiem gdzie to wszystko zmierza.

Tak, merc sprawia wrażenie lżejszego, nie jest to trójka ale właśnie e60.

@Pe.te

nie mam xdrive dlatego mam ten wstrętny elektryczny układ, ale w mercu też jest elektryczny a jest o niebo lepszy. Pali dużo bo ja jeżdżę po Wawie w godzinach szczytu na odcinkach po 4km (ale nie na taryfie :))

@maciek_w

edc zawsze mnie denerwowało, po zakupie było za miękkie, teraz jest takie nijakie, mimo, że w zeszłym roku wróciłem do standardowych 19" kół. Oczywiście 2010 vs 2015r też robi różnicę, mimo, że mam u siebie tylko 80kkm. Ale żadnego regulowanego zawieszenia już nie wezmę.

 

W weekend jeździłem trochę z rodziną, odkryłem, że w środku jest więcej miejsca, przy odsuniętym fotelu kierowcy z tyłu mieści się fotelik dla niemowlaka (tyłem do kierunku jazdy). Tak samo bagażnik, nie wiem ile ma tam litrów ale duży wózek wchodzi luźno, a u mnie trzeba trochę upychać.

Podsumowując, wychodzi mi, że technicznie merc jest pod każdym względem lepszy :) Nie kupię go bo wygląd i wykończenie są dla mnie najważniejsze ale cały czas nie mogę się nadziwić jak te marki zamieniły się miejscami w kwestii priorytetów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A'propos srebrnych wstawek w nowej serii 7.

W weekend BMW opublikowało kilkaset oficjalnych zdjęć, w tym ponad 100 zdjęć wnętrza nowej siódemki.

Jak przyjrzeć się tym wstawkom i przede wszystkim przyciskom - to wygląda, że raczej są wykonane z aluminium.

Opublikowano
Jeśli są prawdziwe to trochę ratuje sytuację, nie widziałem jeszcze na żywo. Ale dużo chromu to i tak dla mnie tani blichtr. Dziwi mnie to w serii 7 która w większości wychodzi w beżach, a do nich dużo srebra średnio pasuje. Z beżem ładnie się komponuje czarny połysk i ciekawe drewno, srebrne powinny być tylko akcenty takie jak np. krawędzie, pierścienie, a nie całe elementy. Całe srebrne elementy stosuje się w tańszych samochodach po to by odwrócić uwagę od materiałów niskiej jakości. W serii 5 i 7 wolałbym bardziej subtelne rozwiązania.
Opublikowano
Miałem testowe E jak szukałem na co wymienić f10, mam takie same odczucia jak Koledzy, EDC BMW to zło, dodał bym jeszcze, że w mercu oprócz wykończenia kuleje także skrzynia biegów. Jak ostatnio byłem na serwisie to miałem zastępczaka 520d z m-pakietowym zawieszeniem. Ten dawał radę na ślimakach w przeciwieństwie do mojego, prowadził się naprawdę pewnie, jadąc swoim 528x z edc cały czas mam wrażenie, że ktoś powinien wziąć jakieś klucze wejść pod spód i go poskręcać. Co do regulowanych zawieszeń, pneumatyka w audi naprawdę działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli są prawdziwe to trochę ratuje sytuację, nie widziałem jeszcze na żywo. Ale dużo chromu to i tak dla mnie tani blichtr. Dziwi mnie to w serii 7 która w większości wychodzi w beżach, a do nich dużo srebra średnio pasuje. Z beżem ładnie się komponuje czarny połysk i ciekawe drewno, srebrne powinny być tylko akcenty takie jak np. krawędzie, pierścienie, a nie całe elementy. Całe srebrne elementy stosuje się w tańszych samochodach po to by odwrócić uwagę od materiałów niskiej jakości. W serii 5 i 7 wolałbym bardziej subtelne rozwiązania.

 

Komentarz bardzo w punkt. Pełna zgoda!

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.