Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie (i panie :)) planuję w niedługim czasie zamówić 428i Gran Coupe i potrzebuję pomocy w kwestii konfiguracji. Mam pewną bazę must have i kilka opcji, co do których nie mam pewności. Wiem, że był podobny wątek, jednak nie chciałem w tamtym mieszać i postanowiłem założyć nowy temat.

 

428i Gran Coupe

Kolor: biel alpejska (rozważam też Astorii Blue)

 

Must have:

**************

- Pakiet sportkowy M

- Tapcerka Hexagon/alcantara/nieb. listwa

- koła 19" 442M

- Skrzynia aut. sportowa

- Lusterka przyciemniane, składane elektrycznie

- Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

- Kamera Surround View (zależy mi na sideview – mam problematyczny wyjazd z garażu)

- Czujniku parkowania przód i tył

- Kamera cofania

- Ogrzewanie foteli przód

- Podparcie lędźwi

- BMW ConnectedDrive Advanced (Navi Pro, Conected Drive, deska o rozsz. zakr., tel.)

- Real Time Traffic Info

- asystent świateł drogowych

- czujnik deszczu

- audio HIFI (raczej nie będę dopłacał do HK)

 

Nie mam pewności:

***********************

- co do reflektorów

Standardowo jest bixenon i za 2500 można dołożyć do tego system adaptacyjny. Pytanie tylko czy to działa tak samo dobrze jak adaptacyje LED-y, chodzi mi np. o rozdzielanie wiązki światła – tzw. tunel czy tylko wygaszanie świateł i sterowanie długością snopa światła. Generalnie światła adaptacyjne LED wizualnie bardzo mi się podobają, jednak przeraża mnie trochę konieczność wymiany całej lampy w przypadku uszkodzenia np. jednego leda. Warto iść w LED (dopłata 7K) czy może jednak wystarczy Bixenon + system adaptacyjny?

 

- co do zawieszenia

Jeździłem wersją 428i x-drive ze standardowym zawieszeniem na 19-stakch oraz 428i z adaptacyjnym systemem M. Sprzedawca odradzał mi stałe zawieszenie M do tego auta, mówiąc, że nie sprawdza się na naszych drogach i jest zbyt twarde. Jenak po przejechaniu się z adaptacyjnym zawiasem w trybie Sport - wg mnie nie było dramatu – a spodobała mi się ta sportowa sprężystość auta. Ponoć jednak zawias M jest twardszy od adaptacyjnego M. Niestety nie mam porównania.

Początkowo byłem zdecydowany na zawias Standard, jednak teraz zaczęło mi chodzić po głowie zawieszenia adaptacyjne (chyba idealny kompromis). Moją wątpliwość jednak budzi – późniejszy koszt serwisowania takiego zawiasu, czy ktoś coś może więcej powiedzieć na ten temat? Autem zamierzam pojeździć parę lat – przywiązuje się do samochodów i jeśli sprawiają mi radość (i się nie psują) to szybko nie sprzedaję. Różnego rodzaju "gleby" w przyszłości też nie wchodzą w grę, auto musi być praktyczne, a nie tylko wyglądać ;)

 

- co do hamulców

Czy jest sens dopłacać do hamulców M? Wyglądają świetnie – jednak nie jeździłem autem z tymi hamulcami więc nie mam porównania. Wiem, że poza ładnym kolorem – to przednie różnią się wyłącznie kolorem (przedni zacisk), większą średnicą tarcz, a tylne dodatkowo innym zaciskiem z tyłu (2 tłoczki a nie jeden). Jednak zarówno standardowe, jaki i M – to produkt Brembo. Czy faktycznie jest zauważalna różnica w hamowaniu (krótsza droga hamowania) w stosunku do standardowych i jak wygląda sprawa ich trwałości. Tarcze M są na pewno droższe od standardowych, niestety nie udało mi się znaleźć informacji o ile. Warto dopłacać czy nie? Raczej nie zamierzam jeździć po torze, jednak już po alpejskich winkalch czasem tak :)

 

Co radzicie...?

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Reflektory led, adaptacyjne zawieszenie i hamulce M to można powiedzieć bajery. Jak budżet ci pozwala je wziąć to czemu nie? Kwestia preferencji, jeden ci powie, że dodatek A to must have a drugi, że dodatek B. Musisz się zastanowić na czym ci zależy i to wybrać.

 

Jeśli chodzi o pierdółki to zastanowiłbym się nad:

pakietem dodatkowych schowków,

ogrzewaniem kierownicy,

ostrzeżeniem o zmianie pasa ruchu.

Opublikowano
Reflektory led, adaptacyjne zawieszenie i hamulce M to można powiedzieć bajery. Jak budżet ci pozwala je wziąć to czemu nie? Kwestia preferencji, jeden ci powie, że dodatek A to must have a drugi, że dodatek B. Musisz się zastanowić na czym ci zależy i to wybrać.

Zgadza się, jednak są to dosyć istotne bajery i dosyć kosztowne, więc się nad tym mocno zastanawiam...

 

Jeśli chodzi o pierdółki to zastanowiłbym się nad:

pakietem dodatkowych schowków,

ogrzewaniem kierownicy,

ostrzeżeniem o zmianie pasa ruchu.

Pakiet dodatk. schowków oczywiście mam w M pakiecie, zmiana pasa ruchu – mogę się obejść (mam nawyk patrzenia w lusterka i używania kierunkowskazów – jeżdżę na moto :) ogrzewanie kierownicy faktycznie, może i warto.

Opublikowano

Ja żałuje jednego, nie wziałem aktywnego tempomatu tylko zwykły.

Dla mnie must have to:

Adaptacyjny zawias

Hamulce M

Navi

Podparcie lędźwi

Automat

M pakiet

Grzany fotel

Hi fi stereo

Dostep komfortowy

Szyby przyciemniane indywidual

Kamera cofania

Lusterka skladane elektrycznie

Tempomat(aktywny)

Pakiet ddatkowego oswietlenia

Silnik benzynowy :mrgreen:

Bez reszty da się żyć :)

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Reflektory led, adaptacyjne zawieszenie i hamulce M to można powiedzieć bajery. Jak budżet ci pozwala je wziąć to czemu nie? Kwestia preferencji, jeden ci powie, że dodatek A to must have a drugi, że dodatek B. Musisz się zastanowić na czym ci zależy i to wybrać.

Zgadza się, jednak są to dosyć istotne bajery i dosyć kosztowne, więc się nad tym mocno zastanawiam...

 

Mogę ci napisać jak ja zrobiłem. Reflektory LED zrezygnowałem, głównie przez cenę bo jednak są ciekawsze rzeczy do wyboru za 7k jak ładniejsze reflektory bo rzadko i mało jeżdżę w nocy a to tam ledy czy adaptacyjne oświetlenie pokaże swoje zalety, w końcu na normalnych lampach też można jeździć, nie ma co przesadzać.

 

Hamulce M wziąłem dla wyglądu przy 19'', koszt koło 3k do przełknięcia.

 

Zawieszenia adaptacyjnego nie brałem bo myślę nad lekkim obniżeniem auta, wiem, że jedno z drugim nie koliduje, ale zwyczajnie nie wybrałem edc.

 

Co do aktywnego tempomatu to wiadomo, też musisz sam rozważyć, dla mnie tempomat mógłby nie istnieć a znowu dla innych must have.

Opublikowano

Mam sztywny zawias M i nie czuję, żeby był za twardy. Samochód prowadzi się świetnie.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pamiętajcie o cenach klocków i tarcz do hamulców M (zwykłe x 3) :)
Opublikowano
Mam sztywny zawias M i nie czuję, żeby był za twardy. Samochód prowadzi się świetnie.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

A jaki rozmiar koła i czy opony RF?

I jak to się zachowuje na np. kostce – nie telepie całym autem?

Opublikowano

18tki RF. Czy telepie? Na kostce jest głośniej, czuć, że zawieszenie pracuje. Generalnie jeżdżę po szutrach, kostkach, progach zwalniających wolniej niż jeździłem A4, za to na zakrętach, przy wyprzedzaniu, na autostradzie jest dużo lepiej.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jako użytkownik F36 z m zawiasem tez się wypowiem.

 

Jak najbardziej polecam. Na 18 rft jest nawet dla mnie miękko.

jako ciekawostka- suzuki swift żony jest twardszy :)

Nie telepie autem, a prowadzenie przy wysokich prędkościach jest doskonale. Hamulce M bym odpuścił na Twoim miejscu, nie są jakies mega świetne. A koszt będzie jak koledzy piszą- wysoki w eksploatacji.

 

Z estetyki to oczywiście lakier estoril blue :) prezentuje się genialnie na tej linii. Białe są oklepane do bólu. No i metalik jest bardziej wytrzymały jeśli chcesz potrzymac auto dłużej.

Co do listwy to ta estoril wygląda niestety tandetnie i tanio. Ja wziąłem czarny połysk, możesz też dopłacać do jakiegoś większego wypasu. Ale ta EB wytania wnętrze wg mnie.

 

Ledy zbyt drogie i eksploatacja- wymiany to tez jakaś porażka. Ksenony wystarczają jak dla mnie.

Opublikowano
Jako użytkownik F36 z m zawiasem tez się wypowiem.

 

Jak najbardziej polecam. Na 18 rft jest nawet dla mnie miękko.

jako ciekawostka- suzuki swift żony jest twardszy :)

Nie telepie autem, a prowadzenie przy wysokich prędkościach jest doskonale. Hamulce M bym odpuścił na Twoim miejscu, nie są jakies mega świetne. A koszt będzie jak koledzy piszą- wysoki w eksploatacji.

Ledy i hamulce M odpuszczam, poza tym zawsze hamulce można dołożyć w przyszłości.

 

Z estetyki to oczywiście lakier estoril blue :) prezentuje się genialnie na tej linii. Białe są oklepane do bólu. No i metalik jest bardziej wytrzymały jeśli chcesz potrzymac auto dłużej.

Co do listwy to ta estoril wygląda niestety tandetnie i tanio. Ja wziąłem czarny połysk, możesz też dopłacać do jakiegoś większego wypasu. Ale ta EB wytania wnętrze wg mnie.

Wcześniej Estorii Blue był dla mnie właściwie jedynym sensownym wyborem przy M pakiecie i dalej uważam, że to świetny kolor. Jednak jak zobaczyłem białego na żywo z czarnymi dodatkami M Performancje oraz z dwukolorowymi felgami 442 Orbit Grey, to zmieniłem zdanie. Świetnie to kontrastuje z białym kolorem i wygląda rasowo. Niebieski trochę mi się gryzie z tymi pomarańczowymi kierunkowskazami w lampach z tyłu oraz z ciemnymi szybami - przy białym jakoś to lepiej się komponuje. Niestety nie widziałem EB na Gran Coupe na żywo.

 

Co do niebieskich listew w środku, to też mi się podobają i pasują do niebieskiej nitki na fotelach i wprowadzają trochę kolorytu – zwłaszcza z tyłu, ale wiadomo gusta są różne.

Opublikowano
18tki RF. Czy telepie? Na kostce jest głośniej, czuć, że zawieszenie pracuje. Generalnie jeżdżę po szutrach, kostkach, progach zwalniających wolniej niż jeździłem A4, za to na zakrętach, przy wyprzedzaniu, na autostradzie jest dużo lepiej.

Muszę popytać może mają jakieś demo F30 z tym zawiasem, najlepiej byłoby samemu sprawdzić, najchętniej wziąłbym stałe zawieszenie M albo standard – bo to zawsze mniej komplikacji w przyszłości, jednak boję się, że na 19 RF po roku plastiki w środku zaczną żyć własnym życiem przy zawiasie M – w końcu przez większość czasu jeździmy normalnie po mieście, a wiadomo jak jest: przejazdy przez szyny tramwajowe, garby, kostki, dziury po zimie itp.

Opublikowano
Pamiętajcie o cenach klocków i tarcz do hamulców M (zwykłe x 3) :)

 

Klocki są droższe przednie 149zl,a tylne 118zl,tarcze przednie 380zł drozsze za komplet mowimy o oryginale a sa też dobre zamienniki klockow M za 290zl ,a pewnie za rok czy dwa lata i bosch zrobi za 180zł.Do wyboru do koloru ,moze glupio zabrzmi ale dla mnie żadna różnica czy raz na 40 tys km wydam 150zl wiecej za klocki czy raz na 80-100tys.km 400zl wiecej za tarcze,za to wygląd i skuteczność hamowania robi swoje.Wiem bo mialem w F30 zwykłe hamulce i hamowanie 3 krotne ze 180 do 90 i za trzecim razem już hamulca nie było.

Zawieszenie adaptacyjne jest super , nie czuc dziur ,nie ma tego odgłosu dobijania zawiezenia kiedy wjeżdzasz w dziure a na poprzecznych nierownosciach płyniesz ,jak chcesz poszaleć to usztywniasz i masz m pakietowy zawias.Dla mnie to super sprawa,na przyszłość jakby ktos sie bał cen i serwisu to amortyzator jest droższy o 700zł,wymieniamy co 150-200 tys.km.Tylko kto tyle będzie jeździł?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
O takiej różnicy nawet bym nie wspomniał, pamietam jak miałem pierwsza wymianę przednich hamulców w f20 to kosztowała koło 2000 a miły pan w salonie podliczył ze przy hamulcach M byłoby to koło 5000, albo kłamał albo w jedynce sa inne ceny..
Opublikowano
Pamiętajcie o cenach klocków i tarcz do hamulców M (zwykłe x 3) :)

 

Klocki są droższe przednie 149zl,a tylne 118zl,tarcze przednie 380zł drozsze za komplet mowimy o oryginale a sa też dobre zamienniki klockow M za 290zl ,a pewnie za rok czy dwa lata i bosch zrobi za 180zł.Do wyboru do koloru ,moze glupio zabrzmi ale dla mnie żadna różnica czy raz na 40 tys km wydam 150zl wiecej za klocki czy raz na 80-100tys.km 400zl wiecej za tarcze,za to wygląd i skuteczność hamowania robi swoje.Wiem bo mialem w F30 zwykłe hamulce i hamowanie 3 krotne ze 180 do 90 i za trzecim razem już hamulca nie było.

Zawieszenie adaptacyjne jest super , nie czuc dziur ,nie ma tego odgłosu dobijania zawiezenia kiedy wjeżdzasz w dziure a na poprzecznych nierownosciach płyniesz ,jak chcesz poszaleć to usztywniasz i masz m pakietowy zawias.Dla mnie to super sprawa,na przyszłość jakby ktos sie bał cen i serwisu to amortyzator jest droższy o 700zł,wymieniamy co 150-200 tys.km.Tylko kto tyle będzie jeździł?

No to trochę mnie uspokoiłeś, bo myślałem, że np. za tarcze do ham. M oryginalne to z 1300 zł za sztukę trzeba liczyć.

Opublikowano

Hmm 40 tys na klockach ?

Ja mam przjechane 44 tys km i już dwa komplety klocków z przodu zajezdziłem i dwa z tył , teraz kupiłem komplet hamulców M i je testuje zobaczymy w ile polecą ;)

Opublikowano
Niebieski trochę mi się gryzie z tymi pomarańczowymi kierunkowskazami w lampach z tyłu oraz z ciemnymi szybami - przy białym jakoś to lepiej się komponuje. Niestety nie widziałem EB na Gran Coupe na żywo.

Co do ciemnych szyb, zgadzam się, wyglądają tandetnie na EB, dlatego też ich nie brałem.

Amerykanie mają coś w tą stronę, do EB ładują czarne nerki i właśnie przyciemniane szyby, jak dla mnie ten wóz wtedy sporo traci.

 

Co do kosztu klocków / tarcz / roboty, to zależy jakie kto ma układy w ASO, bo to co kolega wyżej napisał, jest akceptowalne, ale każde ASO żyje swoim życiem i rozjazdy cenowe mają jakieś chore. Np. montaż wydechu z sąsiedniego tematu - wołają 2 tysiące, gdzie w normalnym warsztacie kosztuje to 2 stówy lub jest robione w gratisie gdy w tym samym miejscu kupimy wydech.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bolek, skąd masz te ceny ?

 

Tarcza przód standard: 533,66 zł

 

Tarcza przód ///M: 1 419,85 zł

 

Nawet przy rabacie różnica jest trzykrotna. To są ceny wyjściowe z bmwstore.pl (oni z automatu dają chyba jakiś mały rabat).

Opublikowano
Kilka tematów niżej jest wątek gdzie jest ktoś konfigurował podobnego 428i i na liście opcji miał "2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy" tymczasem w najnowszym konfiguratorze na stronie w ogóle nie ma tej opcji... Czyżby dawali teraz to w standardzie? Wie ktoś?
Opublikowano
Kilka tematów niżej jest wątek gdzie jest ktoś konfigurował podobnego 428i i na liście opcji miał "2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy" tymczasem w najnowszym konfiguratorze na stronie w ogóle nie ma tej opcji... Czyżby dawali teraz to w standardzie? Wie ktoś?

 

Wydaje mi się, ze na www nigdy tego nie było przy F36. Dowiadywałem sie o tej opcji dopiero w salonie koszt to chyba 1200pln btw nie bralem tego :) odpuściłbym chyba ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu (te w lusterkach) nie zawsze ogarnia temat i nadal spoglądam w lusterko. Hamulce M wziąłem dla lepszego hamowania no i przy 19 bidnie wygląda zwykła tarcza z zaciskiem i podobno wymiany są rzadsze (oczywiście zalezy od stylu jazdy). Co do lamp to biksenon w standardzie+adaptacyjne to już jest super ja jednak konfigurując auto na nowo nadal wziąłbym LEDy - barwa, wygląd, nowa technologia... Co do nagłośnienia Hifi jest ok i jezeli nie przesiadasz sie z jakiegoś B&O/HK/ML to w zupełności wystarczy. Mam tez adaptacyjne zawieszenie i uważam, ze to super opcja. Chcesz comfort'u to masz, chcesz twardziej to masz sport lub sport plus. Dodatkowo fajna opcja w trybie sport to ustawienie samego silnika, układu kierowniczego lub obydwu - sam wybierasz :)

Opublikowano

Wydaje mi się, ze na www nigdy tego nie było przy F36. Dowiadywałem sie o tej opcji dopiero w salonie koszt to chyba 1200pln btw nie bralem tego :)

Znalazłem opis tego na stronie BMW http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/4series/gran_coupe/2014/showroom/driving_dynamics/sport_steering.html#t=l nie piszą, że opcjonalny... muszę dopytać sprzedawcy.

 

odpuściłbym chyba ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu (te w lusterkach) nie zawsze ogarnia temat i nadal spoglądam w lusterko.

Tego nawet nie planowałem, jeżdżę też na moto więc z natury zawszę patrzę w lusterka :)

 

Hamulce M wziąłem dla lepszego hamowania no i przy 19 bidnie wygląda zwykła tarcza z zaciskiem i podobno wymiany są rzadsze (oczywiście zalezy od stylu jazdy).

tutaj mnie kusi, tylko te tarcze za półtorej kafla...

 

Co do lamp to biksenon w standardzie+adaptacyjne to już jest super ja jednak konfigurując auto na nowo nadal wziąłbym LEDy - barwa, wygląd, nowa technologia...

Jeździłem Lexusem z full Led i podobały mi się bardzo te światła – tam jednak są w standardzie (F-Sport), a tutaj trzeba słono zabulić :(

Co ciekawe, w nowej F30 model 2016 w konfiguratorze w ogóle nie ma już ksenonów, albo żarówki albo Led :shock: Widać niemcy mocno idą w tę technologię, ciekawe tylko jak z awaryjnością tego oraz w zimie.

 

do nagłośnienia Hifi jest ok i jezeli nie przesiadasz sie z jakiegoś B&O/HK/ML to w zupełności wystarczy.

jeździłem ja jeździe próbnej jednym autem ze zwykłym HiFi a drugim z Harmanem, przy normalnej głośności nie zaważyłem praktycznie różnicy – dopiero na HK jak podkręciłem głośność na 70% to faktycznie dało się zauważyć, że nie ma zniekształceń i gra to zacnie. Niestety zapomniałem zrobić takiej próby na zwykłym HiFi...

 

Mam tez adaptacyjne zawieszenie i uważam, ze to super opcja. Chcesz comfort'u to masz, chcesz twardziej to masz sport lub sport plus. Dodatkowo fajna opcja w trybie sport to ustawienie samego silnika, układu kierowniczego lub obydwu - sam wybierasz :)

Na adaptacyjny zawias już się zdecydowałem :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Teraz w każdym modelu bedzie tak ze światłami - ksenon jest wycofywany. Nawet w jedynce LCI jest teraz tylko halogen lub led.
Opublikowano
Bolek, skąd masz te ceny ?

 

Tarcza przód standard: 533,66 zł

 

Tarcza przód ///M: 1 419,85 zł

 

Nawet przy rabacie różnica jest trzykrotna. To są ceny wyjściowe z bmwstore.pl (oni z automatu dają chyba jakiś mały rabat).

 

http://bmwcentrum.pl/klocki-hamulcowe-przod-m-performance-bmw-f20-f21-f22-f30-f31-f32-f33-f34-f36,id5389.html Klocki nie takie drogie jak doliczysz rabat w aso 20% a EBC można dostac za polceny.

Ja zamawiając hamulce M pytalem o cene klocków i w serwisie powiedziano mi ok 20-30% różnicy w cenie i taka sama różnica w hamowaniu ,a jak zobaczyłem wygląd na żywo to sorki,dla mnie mogą byc 100% droższe :) Auto za 230 kola i bede żalował 700zł raz na 5 lat...zejdźmy na ziemie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Jestem podobnego zdania jak Kolega powyżej. W poprzednim aucie tez wymieniłem heble standardowe w A4 na S4. Nie dość, ze wyglądały to super hamowały, a koszty (części) wymiany tarcz czy klocków były okolo 25% wyższe niż standardowych...dużo? To była pierwsza rzecz jaka dobrałem do auta zaraz po M pakiecie ;)

 

Jezeli budżet na to pozwala to polecam.

Opublikowano

Mam już praktycznie na 95% zamkniętą konfigurację, zastanawiam się tylko czy warto poświęcić Harmana Kardona oraz kamerę Surround View na rzecz świateł LED oraz systemu Hi Fi. Ustaliłem sobie pewien limit jeśli chodzi o konfigurację i nie chcę go przekraczać.

 

Pytam bo widziałem dziś, 4-kę z takimi światłami w mieście – i na prawdę robią robotę :) A skoro jest gwarancja to chyba nie ma się co martwić awaryjnością.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.