Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Posiadam BMW z silnikiem N42B20 od kwietnia. Kupiłem ze świecącą się kontrolką EML, która gasła i zapalała się kiedy chciała.Poprzedni właściciel stwierdził że przepływomierz jest do wymiany. Później do tego doszła kontrolka Check engine. Trochę się naczytałem na forum o przyczynach i wymieniłem czujnik wałka, siłownik od valvetronica, przepływomierz,ale nic to nie dało. Załączam filmik z inspekcji Inpy na którym widać błędy, które po czasie wracają. Początek filmu jest na zapłonie, nastepnie po odpaleniu silnika a na końcu przy ok 3tys obrotach. Z autem nic takiego się nie dzieje po za tym że gdy zapala się check to jest mułowate. Bardzo proszę o interpretacje wyników z inpy bo nie znam się na tym.

Opublikowano

Poczytaj na ten temat

viewtopic.php?f=69&t=213421

Zacznij od rzeczy co są nie kosztowne jak np czyszczenie przepustnicy , bo wymieniacze części to Ci pół auta wymienią zanim trafią na usterkę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wygląda na uszkodzoną przepustnice, rozbierz, wyczyść a przy okazji sprawdzisz stan wszystkich gum za przeplywomierzem bo może są spekane.

 

Kupiłeś niesprawny samochód z widocznym błędem ja bym nigdy tak nie zrobił, pozdrawiam.

Opublikowano
Może to było z nawiązką w cenie i jak ktoś sam lubi grzebać to wszystko naprawi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

A czy po takim czyszczeniu przepustnicy trzeba kasować jakieś adaptacje w inpie?

I przy okazji inne pytanie: Chciałbym korzystać z programu NCS ale mam go w jezyku niemieckim. Da się jakoś zmienić jezyk na angielski?

Opublikowano

mi też zaraz po zakupie zapalił się check i eml w n42, ale po jakimś czasie zgał.

przez 4 miesiące spokój i wczoraj check zapalił się znowu.

auto chodzi jak chodziło, nie odczuwam żadnych negatywnych objawów.

póki co pojeżdżę tak, zobaczymy może za kilka dni znowu zgaśnie ;]

Opublikowano

Pytasz

czy po takim czyszczeniu przepustnicy trzeba kasować jakieś adaptacje w inpie?

Generalnie kedyś panował pogląd że: po czyszczeniach i wymianie podzespołów na takie same to nie należy robić adaptacji , ale ostatnio to się robi wszystkiego adaptację, szczerze to nie wiem czy chodzi o wyrwanie paru groszy aby podpiąć do kompa ? , czy uaktualnić wpis co było robione ?

Chciałbym korzystać z programu NCS

Program jest trudny i można sobie namieszać, odnośnie języka to Ci nie doradzę

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja coś kojarzę, że check i eml pojawiają się na desce z.powodu uszkodzonego siłownika vvt, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Opublikowano

Błędy masz z przepływki, sondy i VVT. Przepustnica na pewno nie ma tu nic do rzeczy. Przekaźnik valvetronic sprawdź, albo właśnie przez przepływkę wszystko się dzieje, przydałoby się podmienić ją na sprawną.

Bardzo możliwe, że pada silnik od valvetronica.

Opublikowano

Przepustnica prawie że czysta. Ten cały sterownik od valvetronica kupiłem używany z takim samym nr i podmieniłem i nic. Siłownik także kupiłem wymieniłem. Wiem że żadnej gwarancji że sprawny ale nowy troche kosztuje. Z przepływomierzem jest tak że niby starałem się kupić z takim samym nr ale juz takich nie produkują i jednak jest inny. Nie zmieniałem nr żadnym programem i może tu jest przyczyna. Sam nie wiem. Jeszcze zauważyłem że jak stoję na skrzyżowaniu (jeżdząc z checkiem), to potrafią obroty spaść ale trwa to sekundę,auto nie gaśnie i zdarza się to rzadko.

I jeszcze jedno, czy odma może mieć coś z tym wspólnego? Zauważyłem na bagnecie ślady białej mazi.

Opublikowano
Odma może miec cos wspólnego, maź jest z niedogrzania silnika albo kiepskiego oleju. W n42 nie wgrywa sie nic po wymianie przepływki.
Opublikowano
Kwestie białej mazi więc mam rozwiązaną. Z checkiem chyba będę musiał robić wszystko metodą prób i błędów bo już nie mam pomysłu co może być przyczyną. Chyba wymienie odme i może poźniej spróbuje z sondą.
Opublikowano

wymien odme i wszystkie nieszczelne badz zapchane przewody, pozniej sprawdz dokladnie caly dolot jak nie lewe powietrze to niech Ci ktos kumajacy miernikiem sprawdzi sondy.

 

czy auto przechodzi w tryb awaryjny podczas wyskoczenia tych kontrolek??

Opublikowano
Jak byłem pierwszy raz na kompie to był błąd oznaczony jako VVT- Tryb dojazdu do domu. To chyba oznacza tryb awaryjny. W ogóle mam wrażenie że powyżej 3-3,5k obrótów auto słabo jedzie. Czytałem też na forum że kontrolka EML powinna na zapłonie gasnąć, a u mnie się świeci. Po odpaleniu gaśnie i w czasie jazdy zapala. Check oczywiście świeci się cały czas. Zamówie odme i przewody i zobacze co dalej.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam po dłuższej przerwie. Z diagnozy wyszło że jest do wymiany czujnik wałka mimośrodowego. Wyszukałem w internecie te czujniki w różnych cenach (ok.1500zł). Jednak znalazłem też oferty opisane jako "czujnik położenia wału korbowego" z tym samym numerem części. Czy to jest ten sam czujnik tylko inaczej opisany? Chciałbym się upewnić bo trochę to kosztuje. Z góry dziękuję
Opublikowano

jeśli numer się zgadza, to będzie to to czego potrzebujesz, opis jest nie ważny, często sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają.

Swoją drogą jesteś pewny, ze to czujnika nie wałek?

Opublikowano

Czy jestem pewien? Komputer w warsztacie BMW wskazuje na czujnik, jak go nie zmienie to sie nie dowiem :) Dlatego też szukam części jak najtaniej. Tutaj mam dwa przykłady z różnymi opisami :

czujnik wału- http://allegro.pl/czujnik-walu-bmw-e81-e87-e46-e90-e60-x1-x3-1-8-2-0-i6034506916.html

czujnik wałka- http://sklep.auto-voll.pl/czujnik-oryginal-bmw.html

Różnica w cenie ogromna.

Opublikowano
Faktycznie opis jest różny a cześć ta sama. Różnica w cenie wynika z tego.na tym tańszy będziesz miał pościerane znaczki bmw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.