Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jako fan diesla musze zrobic taki wpis. Boli mnie bardzo ze te silniki zostają powoli unicestwiane przez pseudo ekologów :evil:

 

Ja juz jestem bardziej zdecydowany na przesiadke na 320i. chociaz dalej nie rozumiem problemu bo wiele osób jeżdzi po miescie dieslem, stoi w korkach.

Przykład, szwagier ma Bravo 150 konne 150 tys. nabite i od 2 lat zero problemów, codziennie kilkanaście kilometrów i raz na 2-3 miesiące trasa kilkaset kilosów.

 

Istnieje wiele mitów o eksploatacji filtra DPF, które często są rozpowszechniane przez osoby, które w życiu nawet nie miały do czynienia z filtrem cząstek stałych i wypowiadają je na różnego rodzaju forach, albo co gorsza, piszą artykuły w prasie branżowej podzielając opinie, które nie są poparte żadnymi doświadczeniami.

 

Artykuł i film który polecam

 

http://leszek.onair.pl/914/filtr-czaste ... ty-i-mity/

 

 

Podobno zwiększono ich pojemność, po drugie zmieniono programy sterowników silnika w taki sposób, aby działały one optymalnie w różnych warunkach. Sterownik nie czeka żeby wypalić do 60% zapełnienia. Do czego to się sprowadza… Aktualnie nie ma, aż takich dużych problemów, jeżeli chodzi o podróżowanie samochodem na krótkich odcinkach.

 

A jakie sa wasze odczucia z eksploatacji, czy podzielacie zdanie kolegi ?

Co sie zmieniło w filtrach od kilku lat? Od np E90 do obecnej F30 ?

Opublikowano

Najczęściej problemy z DPF zaczynają się gdy auto zaczyna być poprostu niesprawne...

 

 

Zawór EGR

 

Stan wtryskiwaczy

 

Nieszczelność w dolocie

 

 

Czyli wszystko to co powoduje nadmierne zadymienie z silnika a co za tym idzie zapchanie filtra DPF.

 

Do tego dochodzą niesprawne czujniki na wydechu, termostat itd...

 

Auto po przebiegu 150-200tys niekiedy wymaga napraw/przeglądu poszczególnych rzeczy i tu rodzą się koszty. Jedni naprawiają drudzy "podreperują" i jeżdżą dalej.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Od ponad 2 lat jezdze autem z silnikiem diesla, najpierw E91 teraz F34, przejezdzam miesiecznie ponad 1000 km w ruchu miejskim. Nie mialem jeszcze nigdy problemu z zapychaniem filtra, ale zauwazylem, ze przybywa oleju. Nadmiar oleju jest z reguly spalany na szybkich odcinkach autostratodowych, dzieki czemu poziom oleju nie przekracza maximum. Problem rozrzedzania oleju jednak pozostaje, aby utrzymac jego jakosc na odpowiednim poziomie nalezy wymieniac olej czesciej niz przewiduje to plan serwisowy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Od ponad 2 lat jezdze autem z silnikiem diesla, najpierw E91 teraz F34, przejezdzam miesiecznie ponad 1000 km w ruchu miejskim. Nie mialem jeszcze nigdy problemu z zapychaniem filtra, ale zauwazylem, ze przybywa oleju. Nadmiar oleju jest z reguly spalany na szybkich odcinkach autostratodowych, dzieki czemu poziom oleju nie przekracza maximum. Problem rozrzedzania oleju jednak pozostaje, aby utrzymac jego jakosc na odpowiednim poziomie nalezy wymieniac olej czesciej niz przewiduje to plan serwisowy.

 

Czyli mozna. Trudno okreslic co oznacza jazda miejska bo moze to byc jednorazowo 20 km po miescie. Ale silnik powinien sie rozgrzać chociaż nie zawsze może. Według mnie trwa to od 9-13 minut zaleznie od temperatury, wrunków jazdy i rodzaju silnika.

 

Jesli po pol roku czy roku nie ma problemow to znaczy że problemy z /dpf-em to nie do końca prawda

Opublikowano

No problemów nie będzie, jeżeli filtr będzie regularnie wypalany. Jak go raz zawalisz to będzie już tylko gorzej. Najbardziej się go zapycha w trybie miejskim, gdzie występują najczęstsze przyspieszania. Jeżeli odpowiednio często nie zabierzemy auta na trasę to nie będzie dobrze. Polecam poczytać o budowie tego filtra i zasadach jego działania. Ras_f34 ile już najechales f34 na tym filtrze i w jakim trybie?

Ogólnie Marku nie czytaj o F30 ale konkretnie o silniku N47 w wersji 184KM. Będzie więcej info.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
No problemów nie będzie, jeżeli filtr będzie regularnie wypalany. Jak go raz zawalisz to będzie już tylko gorzej. Najbardziej się go zapycha w trybie miejskim, gdzie występują najczęstsze przyspieszania. Jeżeli odpowiednio często nie zabierzemy auta na trasę to nie będzie dobrze. Polecam poczytać o budowie tego filtra i zasadach jego działania. Ras_f34 ile już najechales f34 na tym filtrze i w jakim trybie?

Ogólnie Marku nie czytaj o F30 ale konkretnie o silniku N47 w wersji 184KM. Będzie więcej info.

 

Sprawa wygląda tak:

 

Jestem trochę uparty i nie uwierzę że:

- jeżdżac po miescie sa problemy z filtrem, bo mieliby je wszyscy użytkownicy

- że 328i spala 8-9 litrów dopóki sam nie przetestuje. Wiadomo że to jest zalezne od stylu jazdy

 

Wtedy może zdecyduje sie na benzyne ale 328i to dla mnie trochę za duzo bo 245 koni a z kolei 184 konie w 320i wystarczy tylko nie przekonuje skromne 270 Niutonometrów.

No i jak już interesuje sie tematem to ofert manuala jest mało ale w Niemczech kilka razy wiecej diesli F30 niz benzyny jesli chodzi o używane

 

 

Teraz pytanie odpowiednio często znaczy co ile setek kilometrów? i Trasa to wystarczy 30 km austostrada czy potrzeba 130 km zrobić.

wiem że nie ma na to reguły.

Opublikowano
Moje 328i w mieście (tzn. permanentnym wrocławskim korku :evil:) pali 10l. Z silnikiem z turbo jest tak, że można spalić naprawdę niewiele (jak na osiągi) a można zrobić wir w baku. Wiadomo, że 320d będzie oszczędniejsze, przynajmniej o te 2 litry na setkę, ale nie zimne i jeżdżone na krótkich dystansach. Ja bym do miasta gnojowozu nie brał. Jeździłem 320i i imho 328i to lepszy wybór, przynajmniej biorąc nówkę. Przy używce to kwestia co akurat trafisz, jak znajdziesz 320i w odpowiadającej tobie wersji wyposażenia to bierz - 184KM/270Nm to nie jest mało jak na to auto, 328i jest naprawdę szybkie a 320i jest szybkie. Nieco ponad 7s do setki to lepiej niż potrzebujesz na co dzień.
Opublikowano
Panie Marku juz wcześniej pisałem że znacznie wyższe spalanie benzyny to stereotyp. Kiedyś oczywiście różnica była znaczna, ale od czasów turbo benzyny różnice przy tej samej mocy są nieznaczne Ja jeździłem N47 i jak pisałem palił 1.5l mniej. Trzeba też wziąć pod uwage ze ma mimo wszystko 70 KM mniej. W tym dziale są testy spalania 28i, trzeba poczytac. Mogę wrzucić zdjęcie mojego spalania. Wczoraj trasa 100 km, prędkości 120-160, wyprzedzanie tyle ile się dało i w temperaturze 34 stopnie spalanie wyszło 6.5l-7l.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

Piękny wynik. To chyba jedno z nielicznych aut z turbiną które pali niewiele. Inne jak sie naciśnie (np: TSI) potrafią sporo wypić

 

ciekawe czy jest dealer który uzyczyłby auto na 2-3 dni aby potestować

Opublikowano

Przejechalem juz 15000 km, mam okolo 17km do pracy w jedna strone, przejazd zajmuje mi okolo 30-45 min (50% ekspresowka, 50% zakorkowane miasto).

 

Jak przyznaja sami handlarze cena nowego BMW serii 3 jest zbyt wysoka dla prywatnych nabywcow w Niemczech. Srednia pensja wynosi 2700 EUR brutto, po odciagnieciach zostaje jakies 1700 EUR. Przecietny klient kupujacy auto nie bedzie wydawal ponad polowy swoich dochodow na utrzymanie samochodu, dlatego trojki to glownie auta firmowe z silnikiem diesla i automatem. Prawie wszystkie firmy w Niemczech maja takze polityke ograniczania emisji CO2, wiec wiekszosc aut jest wyposazona w oszczedne diesle R4, majace przynajmniej w specyfikacji stosunkowo niskie emisje spalin.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Przejechalem juz 15000 km, mam okolo 17km do pracy w jedna strone, przejazd zajmuje mi okolo 30-45 min (50% ekspresowka, 50% zakorkowane miasto).

 

Dzieki :D

 

To tak samo jak ja, mam 18 km do pracy i jade 13 km drogami lokalnymi (50-90 km/h) i reszta w mieście.

Przejazd zajmuje jednak tylko ok 20-25 minut.

 

Do tego rano zawsze jade 3 km do miasta i wracam.

 

Trasa to do Polski 1500 km w 2 strony ok 3-4 razy w roku i w weekendy czasami Autostrada 30 km do Hamburga

 

A rocznie nakulam tym sposobem i w weekendy jakieś 17-20 tys. km

 

Nadzieja jest że filtr nie będzie wariował

  • 1 rok później...
Opublikowano
Od ponad 2 lat jezdze autem z silnikiem diesla, najpierw E91 teraz F34, przejezdzam miesiecznie ponad 1000 km w ruchu miejskim. Nie mialem jeszcze nigdy problemu z zapychaniem filtra, ale zauwazylem, ze przybywa oleju. Nadmiar oleju jest z reguly spalany na szybkich odcinkach autostratodowych, dzieki czemu poziom oleju nie przekracza maximum. Problem rozrzedzania oleju jednak pozostaje, aby utrzymac jego jakosc na odpowiednim poziomie nalezy wymieniac olej czesciej niz przewiduje to plan serwisowy.

 

 

Nadmiar nie oleju, tylko paliwa i nie jest spalany, tylko odparowuje paliwo z oleju.Wtedy nie ma problemu rozrzedzania.

Wymiana częstsza oleju jest zasadna i racjonalna 15 tys km, bo ustawiony interwal 30 tys km jest dla flot żeby było tanie w użytkowaniu, a nie niezawodne na lata

Opublikowano
328i mi spala 12-13 litrow we Wrocku jak jezdze do pracy w korkach. Srednie spalanie 10-11 litrow, ale tras nie robie zbyt wiele. Diesel mi palil 9 l we Wrocku dla porownania (e87 120d z 2005 roku).

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Nadmiar nie oleju, tylko paliwa i nie jest spalany, tylko odparowuje paliwo z oleju.Wtedy nie ma problemu rozrzedzania.

Wymiana częstsza oleju jest zasadna i racjonalna 15 tys km, bo ustawiony interwal 30 tys km jest dla flot żeby było tanie w użytkowaniu, a nie niezawodne na lata

 

Cos tam chyba spala, bo jezdzacy regularnie 320d predkosciami autostradowymi musza czasami dolewac oleju. Czestsza wymiana moze i jest zasadna, ale jezdzac autem "w trybie flotowym", tzn. w ramach ochrony gwarancyjnej i zmieniajac na nowy przed osiagnieciem 100 tys. km., malo kto zdecyduje sie na te dodatkowe koszty.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Moja odpowiedź na twój post dotyczyła dokładnie tego co opisałeś.

Inaczej sprawa się ma do zużywania (spalania) oleju, o tym twoja wypowiedź nic nie mówi....

W jeździe w mieście bardziej występuje rozrzedzanie oleju ropą niż zużycie (spalanie) oleju

Opublikowano

Podzielę się swoim doświadczeniem z DPF.

1. Po pierwsze należy pilnować kondycji termostatów, od tego zależy czy silnik będzie się rozgrzewał prawidłowo i będzie uruchamiany cykl wypalania DPF.

2. Po drugie co jakiś czas trzeba wyjechać w trasę (jeśli auto używane tylko w mieście), aby dobrze wypalić DPF.

Opublikowano

w odpowiedzi na Twoje pytanie:

 

- zero problemów z DPF chociaż auto ma juz 190 000 km. Przy przebiegu 125 000 kompletny układ EGR został wymieniony na gwarancji. Auto robi 55 tys km rocznie z czego 95% autostrady do prędkości 150 km/h. Auto rocznie robi ok 7-10tys po DE gdzie prędkości oscyluje pomiędzy 200-235km/h. Olej wymieniany zawsze w BMW wg. komputera. Nigdy nie bylo to 30tys , ponieważ wysokie prędkości można skracają interwale, średnio olej przy 25tys.

Opublikowano
Podzielę się swoim doświadczeniem z DPF.

 

 

Mozesz napisać czy odczułeś jakoś moment wypalania? Przy jakim przebiegu było pierwsze? Ja mam 50tys i jeszcze ani razu nie nastąpiło wypalanie (albo go nie czułem) , stąd moja ciekawość.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Praktycznie nie da sie tego wyczuc. Mozna jedynie wnioskowac po nietypowym zachowaniu auta, np. wylaczeniu sie systemu start/stop.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Zapytałbym co to jest DPF ? Miałem i w M47, mam w N47. W przypadku utrzymywania dobrego stanu technicznego i umożliwiania wypalania się filtra DPF w BMW wytrzymuje na prawdę dużo. Podstawa to oczywiście sprawne podzespoły układu common-rail, czyli wszelkie czujniczki, EGRy, wtryskiwacze etc (i nie myślę tu tylko o przelewach czy korekcjach), do tego wystarczający udział trasy i stosowanie olejów niskopopiołowych.
Opublikowano

W E90 moment wypalania było słychać ponieważ dźwięk silnika był bardziej basowy.

Obecnie w F10 jest mi trudniej to wychwycić, ale dla wprawnego ucha słychać również bardziej basowy dźwięk

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
W jakimś magazynie wyczytałem, że niektóre diesle w F30 wychodziły z katalizatorem SCR wymagających dolewek płynu AdBlue. Czy to prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.