Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

- czy auto ma nawigacje dotykowa czy wszystko wprowadza sie pokretłem i zatwierdzą "wciskając" - niezbyt to wygodne

 

Nie ma dotykowej, ale zapewniam Cie, że sterowanie idrivem daje rade.

 

od rocznika 2014 powierzchnia pokrętła jest dotykowa i działa jak touchpad - idrive ma rozpoznawanie pisma i można wprowadzać znaki rysując je palcem po pokrętle.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Do tego dochodzi podatek drogowy chyba 80 E za benzynę i 305 E za diesla czyli 225 E w plecy. Ale jaka radośc przy dystrybutorze.

Reasumując i tak diesel jest tańszy.

 

Miałem zarzucić z F30, ale dziś jej nie ruszałem. Spalania z F10 528i N20. Silnik to samo, ale samochód większy i cięższy.

Powrót drogami powiatowymi (70-80km/h), kilka skrzyżowań, bez szarpania:

http://s10.ifotos.pl/img/201507110_waeqqaq.jpg

 

Jazda 60% miasto, 40% trasa. W trasie najczęściej dosyć szybko i często wyprzedzania z gazem prawie w podłodze. Jak widać dystans kilkuset km. Przepraszam za prześwietlone zdjęcie, ale robiłem w czasie jazdy :D

 

http://s10.ifotos.pl/img/201507101_wawpphp.jpg

 

Postawcie teraz diesla o mocy 250KM i powiedzcie ile spala ;)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diesel zawsze troche mniej spali zwlaszcza przy dynamicznej jezdzie to wynika z jego konstrukcji ale przy normamnej jeździe różnica między 320d a 320i to ok 2L\100km pytanie czy warto jeszcze dopłacać do diesla gdzie nowe auto jest sporo droższe, komfort podróżowania niższy, za granicą podatki wyższe.

Koszty utrzymania i awaryjność zawsze były na niekorzyść diesla ale teraz znowu to bez znaczenia w turbo benzynach też padają wtryski, turbiny, pompy, zaworki,rozrządy itd

Ja jestem zwolennikiem benzyn ale rozumiem kalkulacje na korzyść diesla i jego wybór przy większych przebiegach.

Opublikowano
No właśnie po to wrzuciłem te dwa zdjęcia by pokazać, że przy rozsądnej jeździe spalanie nie jest wyższe. Mam 8.3l w 528i. Średnia ze spalania 320d w takich warunkach na pewno będzie oscylować na poziomie 6.5l prawda? Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że tutaj mamy 35% więcej mocy. W stosunku do mocy benzyna wypada lepiej :shock: Oczywiście jeździłem na comfort, eko nigdy nie wrzucam.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale diesel ma większy moment i osiagany w innym zakres je prędkości obrotowej.

Benzyna osiąga większą moc dzięki szerszemu zakresowi obrotów.

Opublikowano

Porównujemy N20 do N47

takie dane znalazłem:

 

N20 245 KM 350 Nm przy 1250-4800 obr/min

N47 184 KM 380 Nm przy 1750-2750 obr/min

 

30Nm na korzyść diesla, ale moment lepiej poprowadzony w benzynie, turbo czyni cuda ;)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy rozsądnej jeździe wszystko się zgadza. Tylko że przy pełnym bucie diesel spali wciąż 8 a benzyna 15-16 i tutaj jest różnica.
Opublikowano
Przy rozsądnej jeździe wszystko się zgadza. Tylko że przy pełnym bucie diesel spali wciąż 8 a benzyna 15-16 i tutaj jest różnica.

O tym cały czas piszę, jak ktoś jeździ dynamicznie to różnica w spalaniu jest spora.

Swoją drogą trzeba przyznać że te nowe uturbione benzynki spalanie mają naprawdę niskie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja miałem X3 20i i już nie chcę benzyny. Owszem da się uzyskać w mieście tylko 10l. Ale gdzie ta radość z jazdy. Normalna jazda to 15-16 litrów. Dla mnie auto powyżej 1.5 tony to tylko diesel.

 

I też wolę manuala. Nie cierpię gdy tryb comfort obniża nieco moc/szybkość reakcji, a na sport nie da się ciągle jezdzic. W manualu czuję, że mam pełną kontrolę nad autem. I frajdę. :)

Opublikowano
Jak jeździsz do 20 tyś.km rocznie to kup benzyne N20 w wersji 320i 184km ,najlepiej w automacie,spalanie w mieście 10l-11l/100km,trasa do 150km.h 7.5l,7.3sek.do 100km.h,możliwość bezpiecznego tuningu na 260koni,spokojnie na rocznik 2012/2013 w M-Pakiecie wystarczy Ci 100tyś.zł i auto będzie z przebiegiem 60-70tyś.km z sieci premium selection bądź krajowe,oferty z USA omijaj szerokim łukiem.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
A ja miałem X3 20i i już nie chcę benzyny. Owszem da się uzyskać w mieście tylko 10l. Ale gdzie ta radość z jazdy. Normalna jazda to 15-16 litrów. Dla mnie auto powyżej 1.5 tony to tylko diesel.

 

Ja za to miałem diesla tylko słabszego w F30 143km ale miałem okazje jeździć też 184km i moim zdaniem nie ma wybitnej różnicy w osiągach tzn wydaje mi sie ze benzyna lepiej chodzi,spalanie miałem średnie 7.5l,w benzynie mam 2l wieksze,Może spalanie 15l miałeś bo X3 to xdrive ,buda ciężka 2 tony,większe opory powietrza,ciężka noga no i manual nigdy nie będziesz mądrzejszy od komputera i nie pojedziesz ekonomicznej ,nie w tych czasach i nie przy automacie ZF :) Myśle ze w automacie by Ci paliła z 2l mniej ;) Mojemu znajomemu x4 2.0d 190km po samym Krakowie bierze 10l z korkami a liczył na 7.5-8l,więc zalezy tez pewnie jakie miasto,poza tym suvy zawsze palą 2-3l więcej,inna sprawa ze w X3 2.0i 184km kosztuje tyle samo co 2.0d 190km czyli 171tyś.zł i tutaj bardziej się opłaca wziasc diesla skoro cena startowa ta sama a mamy niższe spalanie ale już np w f36 jest różnica 17000zł pomiędzy 420i 2.0i(163200) a 420d 190km (180200) i w tym przypadku zakup diesla jest średnio opłacalny chyba że ktoś robi ok 30 tys.km to może się dopiero zastanowić!

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak jeździsz do 20 tyś.km rocznie to kup benzyne N20 w wersji 320i 184km ,najlepiej w automacie,spalanie w mieście 10l-11l/100km,trasa do 150km.h 7.5l,7.3sek.do 100km.h,możliwość bezpiecznego tuningu na 260koni,spokojnie na rocznik 2012/2013 w M-Pakiecie wystarczy Ci 100tyś.zł i auto będzie z przebiegiem 60-70tyś.km z sieci premium selection bądź krajowe,oferty z USA omijaj szerokim łukiem.

 

Gdzie znalazłeś te mpakiety 12/13 rok za 100 tyś ? Bo na allegro ani w polskiej wyszukiwarce PS nie ma ani pół w tej kasie. Sama padlina z USA albo jakieś 316 bez ksenonu..

Opublikowano (edytowane)

Ale to kupuje auto z PS w pl chyba ten kto ma za dużo kasy bo marża dealera na aucie PS to pewnie jakieś 10-15 tyś.zł,trzeba szukac na autoscout i mobile,akurat teraz widze że nic z 320i w M-Paku nie ma ale bywaja ok 23-26 tys euro za 2012 rok z przebiegiem ok 50-80 tys.km ale nie sa to full z HUD itp tylko M Pak + navi , tutaj znalazłem pierszą lepsza oferte ale bez m paku cena x 4.10zl + 5-6 tys oplaty http://www.autoscout24.com/offers/bmw-320-i-xenon-einparkhilfe-autom-1hand-shz-gasoline-brown-274155807

Przecież za nową 320i w m-paku z grzanym fotelemi navi trzeba zaplacic ok 150 tyś. po rabacie, to ile ma kosztować prawie 4 letni? Juz mamy prawie 2016 rok więc myśle ze 110 tys.zł to max a ok 100tys.zł można szukac ,inna sprawa ze 320i w M-paku to rzadkość ale można ustrzelić.Pozatym wchodzi FL więc cena poleci napewno kilka %

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak myślałem że masz na myśli niemiecki rynek. Jest tam dużo więcej ofert niż u nas. Kupując na firmę płaci się normalnie VAT i akcyzę ?
Opublikowano
Nie każde auto jest z Vat,jak poleasingowe to musisz w PL zaplacić Vat od faktury a jak od prywatnej osoby to zwykła umowa kupna sprzedaży.Trzeba mieć na uwadze ze na aucie za 20-25 tys euro te 5 % zawsze można urwać z ceny czyli zawsze to coś np. na opłacenie i przygotowanie do rejestracji.My kiedys ze znajomym oglądaliśmy 320d z PS w Krakowie rok temu za 139 tys była wystawiona proponowalismy 130 i mówili ze nie ,ze musieliby dołożyć, bo to gwarancja 2 lata od dnia kiedy kupimy ble ble ble,po pół roku stała za 125...

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie rozumiem tego VATu w Polsce, przecież dokonujesz wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru, dlaczego potem trzeba go i tak płacić?
Opublikowano

Wczoraj odebrałem F30 z 2012 320i z Niemiec w automacie (moje pierwsze bmw) i jestem bardzo zadowolony z auta. Od Granicy do Wwy dojechałem ze średnią 150km/h i spaliłem średnio 8.4l/100km. Auto nie ma mpakietu, ale moim zdaniem F30 mpakietu nie potrzebuje (podobnie jak F10).

Miałem dylemat z dieslem, ale z uwagi na to, że moje przebiegi roczne to ok.10k km uznałem że to nie ma sensu. Silnik sam w sobie też nawet niezle brzmi, ale audiofilem nie jestem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rozumiem tego VATu w Polsce, przecież dokonujesz wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru, dlaczego potem trzeba go i tak płacić?

Bo auto poleasingowe w Niemczech (za granicą) nie ma zapłaconego VATu (albo w pełni zwrócony- VAT jest neutralnym podatkiem dla przedsiębiorcy/leasingobiorcy) więc ostatecznie ktoś musi go zapłacić.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Zupełnie nie wiem na co zwrócić uwage przy kupnie:

 

- zawsze miałem diesla ale obawiam sie o DPF, w trójce wystepuje tzw "suchy" bez dodatku Ad Blue jak czytam ?

Mieszkam w niemczech, codziennie do pracy jeżdze rano 3 km i poerót, popołudniu 18 km i powrót, kilk arazy w roku trasa do Polski 1500 km.

Wybór to 184 konny diesel, ostatecznie benzyna ale 170 wystarczy - czy jest dobra?

 

- Chce trochę mocy ale auto ma mało palić (trasa i miasto do 8-9 litrów na setkę) , wiem, ma dawać radość ale 12-15 litrów beny to zbytnio nie na mnie, co do utrzymania to jak nię będe miał pecha lub nie będzie dzwonu to nie spodziewam sie wysokich kosztów utrzymania

 

- jakie wady widze w "trójce": siedzi sie nisko a ja wole wysoko, miejsca w środku jest tyle co w Golfie i człowiek jest taki "otulony: przez wnętrze.

poza tym auto jest obłedne, nie jeżdziłem ale najpierw poczytam

 

Ja wybrałem Diesla mimo, że mam 90% przebiegów w mieście. oczywiście również miałem te same dylematy co Ty, ale miałem dobrego doradcę, byłego pracownika BMW. O filtr DPF się nie martwię, nawet nie wiem, czy w ciągu tych 3 lat się wypalił (nie zauważyłem). W mieście tankuję co 750-800km co sobie bardzo cenię. Miejsca jest mniej niż w klasie wyższej, ale nie mam wrażenia otoczenia - wręcz przeciwnie, wolałbym, gdyby mnie bardziej otaczało, tak jak poprzednie auta.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

Jutro mam jazde próbna 320 D autmat

Zobaczę jakie wrazenia.

 

Troche późno ale i tak nie kupie wczesniej niz jesienią.

Bardzo trudno o taki egzemplarz jaki chce, kolory wszystkie czarne i ciemne grafity i na tych okropnych 16 calowych kółeczkach (no mozna zmienić ale kto mi je kupi ?)

Opublikowano
Jutro mam jazde próbna 320 D autmat

Zobaczę jakie wrazenia.

 

Troche późno ale i tak nie kupie wczesniej niz jesienią.

Bardzo trudno o taki egzemplarz jaki chce, kolory wszystkie czarne i ciemne grafity i na tych okropnych 16 calowych kółeczkach (no mozna zmienić ale kto mi je kupi ?)

 

 

Ps .

 

Właśnie - opony RF - nie wiem dlaczego ich się boisz, ja jeżdżę i jestem zadowolony. Mam dwa komplety kół, także nie mieszam samych opon tylko całe koła z felgami.

 

Automat - ja, wielki przeciwnik automatycznych skrzyń biegów, jeżdżę 8biegowym automatem. Kto by pomyślał. Ale tak jest i mało tego, jestem zadowolony. Ba - szczęśliwy. Oczywiście moge sobie mieszać jak w zwykłej skrzyni dźwignią ( przód tył), lub skrzydełkami przy kierownicy. Tylko po co, skoro auto robi to znacznie lepiej. Wolę się zająć innymi rzeczami.

 

Moje spalanie (było gęsto na drodze, nie było sensu wyprzedzać, więc jechałem jednostajnie. Co ciekawe, temp zewnętrzna minus 18C)

 

http://images67.fotosik.pl/1060/f9aed428891b1676.jpg

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
ja jezdze do pracy 47km w 1 strone autem (glownie autostrada, 100-120kmh). Srednie 4,3 - diesel w okreslonych warunkach potrafi byc bardzo ekonomiczny (320d, RWD, skrzynia aut.). Wazne, aby kupic auto dostosowane do swoich potrzeb...
Opublikowano
Nie każde auto jest z Vat,jak poleasingowe to musisz w PL zaplacić Vat od faktury a jak od prywatnej osoby to zwykła umowa kupna sprzedaży.Trzeba mieć na uwadze ze na aucie za 20-25 tys euro te 5 % zawsze można urwać z ceny czyli zawsze to coś np. na opłacenie i przygotowanie do rejestracji.My kiedys ze znajomym oglądaliśmy 320d z PS w Krakowie rok temu za 139 tys była wystawiona proponowalismy 130 i mówili ze nie ,ze musieliby dołożyć, bo to gwarancja 2 lata od dnia kiedy kupimy ble ble ble,po pół roku stała za 125...

 

tu jest całkiem ciekawa sztuka: http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-320i-Touring-M-Sportpaket-Bluetooth-Navi/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,mke:3500,mdl:10,frn:01-2013,slt:dealer,mlx:60000,ger:automatic_gear,vcg:estatecar/pg:vipcar/212791619.html

 

F31, 320i, RWD, 20.000km przebieg, na bogato, gwarancja (?przedłużona?), nie jest napisane że bezwypadkowy.

 

Korespondencyjnie z ceny zeszli 500eur, czyli do 29.000eur. Vat nie do odliczenia. Dobra jest ta cena?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.