Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie !

 

Mój pierwszy wpis będzie głupkowaty.

Może was rozśmieszy bo od pół roku myśle nad kupnem nowego (2-3 letniego) auta dla siebie. Musi byc model do 3 lat na rynku i mam typy:

 

- Golf 7 GTD, skromnie, jakościowo dobrze, zadziornie i tanio

- BMW 3-er F30, klasowo, prestiżowo, zapewne na każdym poziomie oprócz miejsca lepiej niz Golf

 

odpadły:

 

- Audi A4 (staroć od 2008) i silniki TSI to awaryjne jednostki

- Mercedes klasy C W204 za brzydkie wnętrze, no i tez oferowany od 2007

- japońskich aut nie chcę

 

Auta bardzo sie róznia ale mają jeden wspólny mianownik, zakup to ok 25 tys. euro.

Nigdy nie miałem BMW, dla mnie ma zaletę że jest to premium, w moim wieku wypada jeżdzic czyms konkretnym.

Dlaczego F30 ? Bo model oferowany od 3 lat aktualny, jestem nim zachwycony.

 

Zupełnie nie wiem na co zwrócić uwage przy kupnie:

 

- zawsze miałem diesla ale obawiam sie o DPF, w trójce wystepuje tzw "suchy" bez dodatku Ad Blue jak czytam ?

Mieszkam w niemczech, codziennie do pracy jeżdze rano 3 km i poerót, popołudniu 18 km i powrót, kilk arazy w roku trasa do Polski 1500 km.

Wybór to 184 konny diesel, ostatecznie benzyna ale 170 wystarczy - czy jest dobra?

 

- Chce trochę mocy ale auto ma mało palić (trasa i miasto do 8-9 litrów na setkę) , wiem, ma dawać radość ale 12-15 litrów beny to zbytnio nie na mnie, co do utrzymania to jak nię będe miał pecha lub nie będzie dzwonu to nie spodziewam sie wysokich kosztów utrzymania

 

- jakie wady widze w "trójce": siedzi sie nisko a ja wole wysoko, miejsca w środku jest tyle co w Golfie i człowiek jest taki "otulony: przez wnętrze.

poza tym auto jest obłedne, nie jeżdziłem ale najpierw poczytam

 

Teraz moje pytania, wiem że to groch z kapusta :D

 

- na co zwrócić uwage przy kupnie? Auto będzie niemalowane, pewne, przebieg nie wiekszy niz 60 tys km.

 

- pomoc w wyborze silnika jak napisąłem powyżej 184 KM diesel lub 170 benzyna

Co do diesla czytam że W produkowanym z kolei od 2007 r. silniku N47 rozrząd umieszczono po stronie skrzyni biegów, co podnosi koszt jego wymiany do nawet kilku

tysięcy złotych. Problemem w tym silniku jest rozciągający się łańcuch rozrządu. No pytanie jak jest w F30 ?

 

- mam dziwne preferencje, wole manual niż automat i nie nawidze skórzanej tapicerki, bedzie trudno.

W E90 przekładnie ZF 6HP padają przy 150 tys. km a remont to ok 6 tysiaków. Pytanie jak jest wF30 ?

 

- czy każda F30 ma opony "Run flat" ? - nie chcę tego

 

- jak z trwalościa i wypalaniam DPF-a ? Czy koszt wymiany to więcej niz 3 tysiaki ?

 

- czy auto ma nawigacje dotykowa czy wszystko wprowadza sie pokretłem i zatwierdzą "wciskając" - niezbyt to wygodne

 

Nic innego mi sie nie nasuwa, chce przy czasie pojezdzić jakms autem u dealera.

Jednego sie boję, ksiegowi tak psuja auta że nawet BMW sa mniej trwałe, bardziej ECO i bardziej awaryjne, im nowsze, tym gorsze. Ja niestety chce ta bryczke potrzymać z 5-6 lat.

Edytowane przez MaArek77
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupujesz w Niemczech i zapewne od dilera. Więc na pewno unfallfrei oraz z gwarancją. Czy to będzie pakiet do 5 lat czy dodatkowa od sprzedawcy to zależy od auta...

3km do pracy? Ja z tego powodu wymieniłem diesla na benzynę

Opublikowano
Kupujesz w Niemczech i zapewne od dilera. Więc na pewno unfallfrei oraz z gwarancją. Czy to będzie pakiet do 5 lat czy dodatkowa od sprzedawcy to zależy od auta...

3km do pracy? Ja z tego powodu wymieniłem diesla na benzynę

 

Tak chce wziąśc no ale nie wiem czy ta gwarancja obejmie dwumas, skrzynię biegów, turbinę i inne drogie rzeczy.

A popołudniu do pracy mam 18 km. poza tym nie ma problemu smignac w weekend autobahna 30 w lewo i w prawo aby wypalić DPF

Opublikowano
Bez sensu totalnie, lepiej kup 328i - szkoda diesla na 3km, zimą nawet się nie nagrzeje, diesel to trasy konkretne musi robić a nie 3km

No 328 to 245 koni, dla mnie za duzo, założe sie że 12-15 spala lekko w miescie na krótkich odcinkach i na trasie przy szybkiej jeżdzie 9-10 na Autostradzie

 

No wszyscy tak mówią. Ale nie mozna dieslem jechac do sklepu ?

Przeciez po przebiegach używek widac że normalni prywatni użytkownicy tez robia ok 15-20 tys km rocznie dieslem.

 

To ze nie dojeżdzam do pracy 50 km to chyba nie problem. ale trasy robie czasami

Opublikowano
ale nie ma sensu jazda dieslem na krótkich odcinkach bo on nie spali zaraz po uruchomieniu 5l/100 tylko zanim się nagrzeje to spali te 10l/100 spokojnie, benzyna spali 2-3l więcej ale masz spokój a nie DPFy i inne cuda. Zresztą rób jak chcesz, ja bym nigdy w życiu diesla do miast nie kupił bo więcej z tego problemów niż korzyści.
Opublikowano

Dobra. To jaka benzyna?

Ta 170 konna wydaje sie rozsądna, ekonomiczna.

Pytanie czy nie wyda sie mułowata w stosunku do 184 konnego Golfa w dieslu? (nim jezdziłem)

 

No 184 konna 320 jest popularniejsza

 

I poprosze ustosunkowac sie do reszty ?

Opublikowano

28i pali praktycznie tyle samo co 20i. Żadne 12-15l :shock: U mnie w 28i w trybie 50/50 mam spalanie 8.8l. Ten tryb "trasa" polega na jeździe drogami powiatowymi z obszarami jeden za drugim. Spalanie w 28i jest fantastyczne. Miałem e90 318i EfficientDynamics i paliła mi 7.7l z tym że tam było 140KM a nie 245.

 

Z takimi przebiegami jak robisz kategorycznie daj sobie spokój z dieslem. Pojeździsz pół roku czy rok spokojnie, a potem zaczną się konkretne problemy. Mam takie zdanie jak koledzy powyżej. Diesel jest dzisiaj oszczędnością pozorną. Dzisiejsze uturbione benzyny przy podobnej mocy palą tyle samo lub litr więcej także nie ma tragedii. Dla przykładu w mojej 28i mam przy 120 spalanie 5.5l, w niedziele będę pewnie jechał na jakiejś ekspresówce to mogę Ci udowodnić ;) Piszesz, że najwyżej możesz co weekend śmignąć autostradą by go wypalić. No ale gdzie tutaj oszczędność wtedy?

F30 nie ma ekranu dotykowego, możesz sterować pokrętłem lub kierownica multifunkcyjną (oczywiście poza wpisywaniem literek ;) ).

Kolejna sprawa. Chcesz kupić dobrze wyposażone auto czy jak? Za 25k euro z przelotem max 60k nie dostaniesz zbyt bogatej wersji chyba ;)

Stan dpf'a zależy od stylu w jakim jeździsz. Jeżeli nie będzie wypalany w odpowiednich interwałach podczas jazdy to się zapcha i masz problem. Jak będziesz jeździł na krótkich odcinkach to odkładaj na to kasę.

Nie wszystkie mają RunFlaty. Można zamówić przy zakupie zwykłe opony, ale raczej są rof'y.

 

Automaty nie padają przy 150k km? gdzie to wyczytałeś? Skrzynie są śmiesznie tanie, bo nie ma na to popytu. W dobrym stanie skrzynie kupisz za max 3000, trzeba przełożyć jej sterownik i tyle.

Nie szukaj na siłę auta niemalowanego. Zawsze piszę, że Ci którzy szukają igły w lakierze ori kupują trupa ze wstawioną ćwiartką w kolor. Oczywiście od tego są wyjątki, bo mamy właścicieli z 1. ręki, premium selection i inne poważne salony ale tam trzeba za to odpowiednio zapłacić. Można też wynająć ludzi ogarniających temat i może uda się kupić coś taniej. Dla przykładu ceny z DE:

 

Jak chcesz to ja będe sprzedawał swoje 328i. 2013r, kilkanaście tyś przebiegu i bardzo mocne wyposażenie. Cena troszkę wyższa jak 25k euro. Lakier ori.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
28i pali praktycznie tyle samo co 20i. Żadne 12-15l :shock: U mnie w 28i w trybie 50/50 mam spalanie 8.8l. Ten tryb "trasa" polega na jeździe drogami powiatowymi z obszarami jeden za drugim. Spalanie w 28i jest fantastyczne. Miałem e90 318i EfficientDynamics i paliła mi 7.7l z tym że tam było 140KM a nie 245.

 

Z takimi przebiegami jak robisz kategorycznie daj sobie spokój z dieslem. Pojeździsz pół roku czy rok spokojnie, a potem zaczną się konkretne problemy. Mam takie zdanie jak koledzy powyżej. Diesel jest dzisiaj oszczędnością pozorną. Dzisiejsze uturbione benzyny przy podobnej mocy palą tyle samo lub litr więcej także nie ma tragedii. Dla przykładu w mojej 28i mam przy 120 spalanie 5.5l, w niedziele będę pewnie jechał na jakiejś ekspresówce to mogę Ci udowodnić ;) Piszesz, że najwyżej możesz co weekend śmignąć autostradą by go wypalić. No ale gdzie tutaj oszczędność wtedy?

F30 nie ma ekranu dotykowego, możesz sterować pokrętłem lub kierownica multifunkcyjną (oczywiście poza wpisywaniem literek ;) ).

Kolejna sprawa. Chcesz kupić dobrze wyposażone auto czy jak? Za 25k euro z przelotem max 60k nie dostaniesz zbyt bogatej wersji chyba ;)

Stan dpf'a zależy od stylu w jakim jeździsz. Jeżeli nie będzie wypalany w odpowiednich interwałach podczas jazdy to się zapcha i masz problem. Jak będziesz jeździł na krótkich odcinkach to odkładaj na to kasę.

Nie wszystkie mają RunFlaty. Można zamówić przy zakupie zwykłe opony, ale raczej są rof'y.

 

Automaty nie padają przy 150k km? gdzie to wyczytałeś? Skrzynie są śmiesznie tanie, bo nie ma na to popytu. W dobrym stanie skrzynie kupisz za max 3000, trzeba przełożyć jej sterownik i tyle.

Nie szukaj na siłę auta niemalowanego. Zawsze piszę, że Ci którzy szukają igły w lakierze ori kupują trupa ze wstawioną ćwiartką w kolor. Oczywiście od tego są wyjątki, bo mamy właścicieli z 1. ręki, premium selection i inne poważne salony ale tam trzeba za to odpowiednio zapłacić. Można też wynająć ludzi ogarniających temat i może uda się kupić coś taniej. Dla przykładu ceny z DE:

 

Jak chcesz to ja będe sprzedawał swoje 328i. 2013r, kilkanaście tyś przebiegu i bardzo mocne wyposażenie. Cena troszkę wyższa jak 25k euro. Lakier ori.

 

Przyjmuje rady, na 100 osób 95 mówi że mam kupić benzynę.

Ale podobno filtry w nowych autach wypalaja sie szybciej i sterownik nie czeka do zapełnienia 60-70%.

No ale sa i przypadki że po trasie sie nie wypali a dopiero procedura włacza sie na drugo dzień.

 

Pytanie może głupie ale jak czegoś nie wiem znaczy nie doczytałem, nie znalazłem a nie że nie chce mi sie szukac:

to PB załózmy:

 

- 320 z silnikiem 184 km jest z turbiną ?

- 320 ze słabszym 170 "Efficient Dynamics Edition" to jakaś wersja ekonomiczna? Warto ?

- 328 spala jak kolega twierdzi 8,8 czyli na krótkich trasach w mieście bez szaleństw 10 może starczy.

Dla mnie to dziwne bo spala mniej niz 220 konny golf 7 GTI którego przekresliłem

 

Sztuczki handlarzy znam, przykręcanie błotników w kolorze no ale w Niemczech poważne komisy nie pozwolą na to.

O kupno dobrego egzemplarza sie nie martwie, znajde.

 

No a co ma byc w wyposazeniu:

 

- ksenony to chyba normalka

- nie wiem czy LED z tyłu sa czy za dopłata?

- raczej manualna bo automat wygodny ale jakbym grał w gre wolę mieszać drążkiem ;)

- parktronik przód i tył to chyba standard raczej (pokazuje na wyswietlaczu ?)

- kiera multifunkcja tez, telefon

- grzane fotele, moga byc nie elektryczne

- lepsze audio z navi. Pomóżcie jakie sa rodzaje ? ma być duża i slot na karty SD

- alufelgi 17 może 18 ale zawsze mozna dokupić

 

Nie chce skórzanej tapicerkim automatu (nie wiem czy pali więcej taka) i drewna.

Nie chce dziury w dachu

Bardzo chciałbym chromy wokół szyb

 

Co warto jeszcze wziąśc?

 

No i kolor tylko srebrna i w miare jasny grafit, wnetrze najlepiej popiel.

 

a co kolega ma mniej więcej za "wypas" bo nie znalazłem na forum kartoteki auta?

 

O awaryjnych automatach z E90 czytałem w gazecie, w necie ale dziennikarz mogł sie mylić

 

http://regiomoto.pl/portal/auta-uzywane/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo

 

 

Dzieki za rozwój tematu.

Pomysle nad jazda próbna w Poznaniu lub Wrocławiu ale nie wiem co mają, pewnie wypasione auta w mocnych silnikach a takie trudno aby sie nie podobały :D

Opublikowano

Co sądzisz sam o dieslach tego nie zmienimy. Ja Ciebie nie namawiam na benzynę, ale w Twoim przypadku jest to o wiele rozsądniejsza opcja. Diesel ma tylko sens w przypadku, kiedy będzie robił kilometry, kilometry i jeszcze raz kilometry. Co do spalania to zerknij na temat w tym dziale "Jeśli nie F30 to co?". Ostatnia strona, trzeci post od końca. Jest tam napisane jaki był wynik spalania F30 na testach ;)

 

Co do wyposażenia to zależy gdzie jeździsz itd. Jak masz łatwo parkować to po co Ci te parktroniki czy kamery? W standardzie ich nie ma. Odniosę się jeszcze do skrzyni. Nie czytaj gazet, bo niestety większość informacji tam zawartych ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Jedyne co można brać w ciemno to dane techniczne samochodu. Myślę, że reszta się z tym zgadza. Zresztą na forum w działach odpowiednich serii pojawiają się tematy o niekompetencjach dziennikarzy opisujących dane modele.

Skrzynie automatyczne w F30 są praktycznie bezawaryjne. Popytaj kilka osób na forum, którzy takie mają i zasięgniesz wiedzy. Zerknij w temat o awaryjności nowej serii 3. Nic na temat skrzyń nie będzie. Oczywiście może się trafić jakiś odosobniony przypadek, ale mysle ze są to promile. Sama skrzynia kosztuje grosze, bo nie ma na to popytu.

Pisałeś w pierwszym poście, że chciałbyś wozić się z klasą i podkreślić swój prestiż. Każdy ma oczywiście własne upodobania, ale wyposażenie Twojego auta marzeń jest takie samo jak samochodu flotowego. Chcesz manual i welury. Welury jako tako są bardziej funkcjonalne niż skóry. Wyglądają gorzej, sporo gorzej ale sa bardziej praktyczne. Kompletnie nie rozumiem wyboru manuala. Nie wiem czy za taką decyzją przeważa to, że naczytałeś się o ich "awaryjności" czy to że lubisz czymś tam sobie pomachać ;)

 

Nie wiem czy w F30 jest gdziekolwiek opcja slotu na karty SD? :shock: ja tam zawsze w każdym aucie włączam bluetooth i mam wszystko to co w telefonie. Zresztą można sporo rzeczy wrzucić na dysk do auta.

 

No z manualem coś pewnie urwiesz dobrego w tych pieniądzach. Nie zakładaj z góry, że jak komis jest ładny i ma dużo samochodów to wszystkie są pewne i można brać w ciemno. Można się nieźle zdziwić :)

 

Co do mojego samochodu to wrzucę Ci jego opis na PW ale on kompletnie nie odpowiada Twoim oczekiwaniom. Co prawda cena 27-28k euro ale mam automat, skóry i szyberdach też. Tego kategorycznie nie chciałeś :) Poza tym u mnie jest kolor cesarski niebieski.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano (edytowane)

ja tak jak Mariusz mam całkowicie inne gusta co do auta, czyli absolutnie żadnego chromu, koniecznie automat i koniecznie panorama.

Bmw kupuje się dla prowadzenia, musisz się przejechać ii sam ocenić. W trójce siedzi się niziutko co lubię :D ale co wsiada się do niej trochę trudniej.

Użytkuję diesla i średnio jestem z niego zadowolony ale ma swoje plusy takie jak stosunek dynamiki do spalania.

Golf nie jest ok ale to nie ta sama klasa, lada chwila wychodzi nowe A4. tyle że dla mnie absolutne must by w A4 to Quattro a takie auto już ładnie kosztuje.

Golf R VII jest bardzo fajnym autem a wiem że lubisz VAGa

Edytowane przez kilex
Opublikowano

Lubię Vw bo mam 140 konnego TDI.

Teraz mysle nad przesiadką do czegos równie zgrabnego ale i może do klasy premium.

Niestety ceny sa wysokie i stac mnie tylko na 3-4 latka.

Tu faworytem jest F30

Dlatego celuje tez w Golfa GTI/GTD bo to juz prawie jak audi.

A3 odpada za fatalne wnętrze

Opublikowano
jak chcesz coś klasy golfa to bardziej Jedynka w mocnym motorze, będzie zgrabniutka i szybka.
Opublikowano
jak chcesz coś klasy golfa to bardziej Jedynka w mocnym motorze, będzie zgrabniutka i szybka.

 

Nigdy, nie podoba mi sie, jest bardzo ciasna i tylnymi drzwiami wejsc nie idzie, w rzucie bocznym na wysokości progu sa bardzo krótkie i wypukłe nadkole po otwarciu drzwi uniemożliwia wsiadanie. Golf to przy niej wielie auto.

Opublikowano
Jeśli i tak kupujesz auto używane to nie wiem czy jest sens aż tak patrzeć na wyposażenie a w pierwszej kolejności powinieneś spojrzeć w jakim stanie jest auto, przebieg i czy silnik odpowiada Twoim potrzebom. No i cena. Jeśli te 4 rzeczy się zgrywają to bierz auto nawet jesli jest z szyberdachem. Co do weluru i skóry to masz pomiędzy jeszcze alcantarę, która wg mnie jest najlepszym z tych 3 materiałów. Ale to subiektywna opinia. Najwazniejsze to jednak stan auta - reszta to tylko dodatki :)
Opublikowano

Ja polecam CI benzyne ,miałem diesla 318d F30 i na krótkich dystansach 5-10km po Krakowie spalał ok 8.5l/100km,teraz mam 420i 184km i spala mi na tych samych odcinkach 9.7-10l. ,dynamika bardzo fajna jak na 184km ,to jest ten sam silnik co 2.8i tylko zdławiony softowo ,z innym układem wydechowym oraz z min.niższym stopniem sprężania ,spokojnie z tego 2.0i 184km można zrobić programowo za kwote 1600zł 250-260 koni,a pamiętaj że wersje 2.0i od 2.8i różnia się tez ceną ok

3-4 tyś euro patrząc na mobile.de

Jak robisz 15 tyś.km rocznie kup benzyne,cisza i kultura pracy na najwyższym poziomie,na wysokich obrotach troche warczy ale to tylko 4 cylindry ;) Jak masz zamiar robić trasy i ok 30 tyś.km rocznie bierz diesla ale 184km koniecznie automat bo jest mistrzowski.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Biorac pod uwage, ze kolega mieszka za granica, gdzie jest spora roznica pomiedzy cena ropy a benzyny, diesel oplaca sie juz przy przebiegach ponizej 20 tys. km rocznie.

W podobnych warunkach, w jakich ma byc uzytkowane auto (dojazd do pracy 20 km w jedna strone) diesel spala mi 6.5 l ropy, co przy zalozeniu rocznych przebiegow 20 tys km i aktualnej cenie ropy daje nastepujace koszty paliwa:

20,000/100 * 6.5 * 1.16 = 1508 EUR/rok

A w przypadku benzyny i splania w ruchu miejskim na poziomie 9l:

20,000/100 * 9 * 1.48 = 2664 EUR/rok

 

Przyjmujac, ze kupujac auto uzywane diesla mozna dostac taniej niz benzyne, jest to interesujaca opcja nawet przy przebiegach ponizej 20 tys km. Nalezy jednak uwzglednic, ze diesel ma drozszy serwis, wyzsze koszty ubezpieczenia i wyzszy podatek ekologiczny.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Biorac pod uwage, ze kolega mieszka za granica, gdzie jest spora roznica pomiedzy cena ropy a benzyny, diesel oplaca sie juz przy przebiegach ponizej 20 tys. km rocznie.

W podobnych warunkach, w jakich ma byc uzytkowane auto (dojazd do pracy 20 km w jedna strone) diesel spala mi 6.5 l ropy, co przy zalozeniu rocznych przebiegow 20 tys km i aktualnej cenie ropy daje nastepujace koszty paliwa:

20,000/100 * 6.5 * 1.16 = 1508 EUR/rok

A w przypadku benzyny i splania w ruchu miejskim na poziomie 9l:

20,000/100 * 9 * 1.48 = 2664 EUR/rok

 

Przyjmujac, ze kupujac auto uzywane diesla mozna dostac taniej niz benzyne, jest to interesujaca opcja nawet przy przebiegach ponizej 20 tys km. Nalezy jednak uwzglednic, ze diesel ma drozszy serwis, wyzsze koszty ubezpieczenia i wyzszy podatek ekologiczny.

 

 

Rozsądnie, kolega ma racje, policzył różnice wieksza niz 25 centów na litrze a taka jest zawsze.

No ja przejezdżam tak 17-20 tys. roczniebo jak kupie nowe auto będe jezdizł więcej.

 

Do tego dochodzi podatek drogowy chyba 80 E za benzynę i 305 E za diesla czyli 225 E w plecy. Ale jaka radośc przy dystrybutorze.

 

Reasumując i tak diesel jest tańszy.

 

No a co do cen to ofert diesla jest znacznie wiecej a koszt zakupu identyczny lub niższy niz benzynowca.

Opublikowano
Jeśli i tak kupujesz auto używane to nie wiem czy jest sens aż tak patrzeć na wyposażenie a w pierwszej kolejności powinieneś spojrzeć w jakim stanie jest auto, przebieg i czy silnik odpowiada Twoim potrzebom. No i cena. Jeśli te 4 rzeczy się zgrywają to bierz auto nawet jesli jest z szyberdachem. Co do weluru i skóry to masz pomiędzy jeszcze alcantarę, która wg mnie jest najlepszym z tych 3 materiałów. Ale to subiektywna opinia. Najwazniejsze to jednak stan auta - reszta to tylko dodatki :)

 

W Niemczech wybór jest duzy, to auta 2-3 letnie zazwyczaj w super stanie.

Chcę kupic coś na dłużeej niz 4-5 lat wiec dla mnie ważne jaki kolor i jakie wyposazenie. Na pewno nie kupie bez navi i czujników parkowania, bez ksenonów, grzanych foteli, skórzanej kierownicy multifunkcyjnej i dobrego audio.

 

Wnętrze nie może byc ani czarne ani jasne, preferuję ciemny popiel, materiał lub cokolwiek oprócz ceraty (skóry). Ma byc praktyczne ale nie przytłaczająco ciemne. Jasne, beżowe wyglada fajnie ale tylko nowe, poza tym to nie auto do wożenia wesel ale na co dzień.

 

Skrzynia najlepiej manualna bo mniej problemów (w razie awarii kosztów), zapewne auto mniej spali i jest zabawa, można amemu zmieniac a nie jak w symulatorze czy grze komputerowej tylko gaz i hamulec :D

Opublikowano
Jeśli i tak kupujesz auto używane to nie wiem czy jest sens aż tak patrzeć na wyposażenie a w pierwszej kolejności powinieneś spojrzeć w jakim stanie jest auto, przebieg i czy silnik odpowiada Twoim potrzebom. No i cena. Jeśli te 4 rzeczy się zgrywają to bierz auto nawet jesli jest z szyberdachem. Co do weluru i skóry to masz pomiędzy jeszcze alcantarę, która wg mnie jest najlepszym z tych 3 materiałów. Ale to subiektywna opinia. Najwazniejsze to jednak stan auta - reszta to tylko dodatki :)

 

W Niemczech wybór jest duzy, to auta 2-3 letnie zazwyczaj w super stanie.

Chcę kupic coś na dłużeej niz 4-5 lat wiec dla mnie ważne jaki kolor i jakie wyposazenie. Na pewno nie kupie bez navi i czujników parkowania, bez ksenonów, grzanych foteli, skórzanej kierownicy multifunkcyjnej i dobrego audio.

 

Wnętrze nie może byc ani czarne ani jasne, preferuję ciemny popiel, materiał lub cokolwiek oprócz ceraty (skóry). Ma byc praktyczne ale nie przytłaczająco ciemne. Jasne, beżowe wyglada fajnie ale tylko nowe, poza tym to nie auto do wożenia wesel ale na co dzień.

 

Skrzynia najlepiej manualna bo mniej problemów (w razie awarii kosztów), zapewne auto mniej spali i jest zabawa, można amemu zmieniac a nie jak w symulatorze czy grze komputerowej tylko gaz i hamulec :D

Co do wykluczenia automatu to wielki błąd.

Skrzynia w F30 jest rewelacyjna a do tego bezawaryjna.

Opublikowano
Jeśli i tak kupujesz auto używane to nie wiem czy jest sens aż tak patrzeć na wyposażenie a w pierwszej kolejności powinieneś spojrzeć w jakim stanie jest auto, przebieg i czy silnik odpowiada Twoim potrzebom. No i cena. Jeśli te 4 rzeczy się zgrywają to bierz auto nawet jesli jest z szyberdachem. Co do weluru i skóry to masz pomiędzy jeszcze alcantarę, która wg mnie jest najlepszym z tych 3 materiałów. Ale to subiektywna opinia. Najwazniejsze to jednak stan auta - reszta to tylko dodatki :)

 

W Niemczech wybór jest duzy, to auta 2-3 letnie zazwyczaj w super stanie.

Chcę kupic coś na dłużeej niz 4-5 lat wiec dla mnie ważne jaki kolor i jakie wyposazenie. Na pewno nie kupie bez navi i czujników parkowania, bez ksenonów, grzanych foteli, skórzanej kierownicy multifunkcyjnej i dobrego audio.

 

Wnętrze nie może byc ani czarne ani jasne, preferuję ciemny popiel, materiał lub cokolwiek oprócz ceraty (skóry). Ma byc praktyczne ale nie przytłaczająco ciemne. Jasne, beżowe wyglada fajnie ale tylko nowe, poza tym to nie auto do wożenia wesel ale na co dzień.

 

Skrzynia najlepiej manualna bo mniej problemów (w razie awarii kosztów), zapewne auto mniej spali i jest zabawa, można amemu zmieniac a nie jak w symulatorze czy grze komputerowej tylko gaz i hamulec :D

Co do wykluczenia automatu to wielki błąd.

Skrzynia w F30 jest rewelacyjna a do tego bezawaryjna.

Całkowicie się z tym zgodzę, ludzie którzy spróbowali automatu rzadko wracają do manuala.

Opublikowano

No ja wiem że automat to rewelacja, ma wiecej biegów niz manual, jest wygodny i ma możliwośc zmiany "góra" dół" ręcznie.

 

Moze sie skusze bo wiecej ofert w automacie.

No jak auto jest mocne to przyspiesza równiez dobrze w takiej skrzyni, zreszta jest tez tryb "sport" i dzieje sie to pewnie szybciej niz manualnie.

Opublikowano

Automat wbije Ci biegi szybciej niż manual. Ciężko będzie dorównać steptronicowi w szybkości zmiany aczkolwiek sa tacy co chcą ją przegonić hehe :mrgreen:

 

Zbyt dużą ilością stereotypów się kierujesz w poszukiwaniach tego samochodu. Bierz automat a o manuału zapomnij.

Odnośnie tego diesla 184KM co Marek go wybrał. Różni się on czymś w F30 od tego co powstał w 2010r jeszcze za czasów e90? Nie było chyba żadnych modyfikacji?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

Hey, ja to widzę tak:

 

- na co zwrócić uwage przy kupnie? Auto będzie niemalowane, pewne, przebieg nie wiekszy niz 60 tys km.

 

Najpierw idź do salonu, pojeździj manualem / automatem, benzynami, dieselami i wybierz ten który najbardziej Ci pasi i jest w Twoim zasięgu. Ja szukałbym auta z niemieckiego premium selection. Możesz sam ściągnąc, albo ściągnie Ci polski salon.

 

- pomoc w wyborze silnika jak napisąłem powyżej 184 KM diesel lub 170 benzyna

Co do diesla czytam że W produkowanym z kolei od 2007 r. silniku N47 rozrząd umieszczono po stronie skrzyni biegów, co podnosi koszt jego wymiany do nawet kilku

tysięcy złotych. Problemem w tym silniku jest rozciągający się łańcuch rozrządu. No pytanie jak jest w F30 ?

 

j.w. wybierz najpierw silnik, niby BMW uporało się z problemem rozrzadu, ale dowiemy sie za pare lat. Ja mam N47 318D.

 

- mam dziwne preferencje, wole manual niż automat i nie nawidze skórzanej tapicerki, bedzie trudno.

W E90 przekładnie ZF 6HP padają przy 150 tys. km a remont to ok 6 tysiaków. Pytanie jak jest wF30 ?

 

Tego nie wie jeszcze nikt, ale to naprawde dobre skrzynie.

 

- czy każda F30 ma opony "Run flat" ? - nie chcę tego

 

Ja zmieniłem RF na zwykłe zarówno w E91 jak i teraz w F31. Chociaz najnowsza generacja RF jest całkiem cicha.

 

- czy auto ma nawigacje dotykowa czy wszystko wprowadza sie pokretłem i zatwierdzą "wciskając" - niezbyt to wygodne

 

Nie ma dotykowej, ale zapewniam Cie, że sterowanie idrivem daje rade.

 

pozdrawiam

Seb

Opublikowano
Z tą trwałością skrzyni automatycznej to przesadziłeś, one są naprawdę bardzo trwałe.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.