Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

 

Czy spotkał się ktoś z Was z problemem jak poniżej? Zdarzyło mi się to 4-5 razy i za każdym razem rozwiązanie było takie samo. Nie mniej jednak jest to irytujące i koniecznie muszę znaleźć rozwiązanie. Opis:

Otwieram normalnie samochód, odpalam i jadę. Przejeżdżam dostatecznie by rozgrzać silnik (bywało różnie - ostatnio mało bo 10km ale wcześniej ponad 100km). Parkuję, gaszę, wychodzę, zamykam z pilota, wracam po 5-10 min, otwieram, wsiadam, wkładam kluczyk, przyciskam START i... Nie odpala. Włącza się zapłon ale nie kręci nic. Ponowne próby nic nie dają. I teraz za każdym razem sprawdzało się odczekanie około 40 min i po tym czasie samochód odpala jak gdyby nigdy nic. Po wczorajszej takiej akcji wydaje mi się, że słyszałem jak po tych 40 minutach samochód coś "zrobił" (ciche dźwięki), włożyłem kluczyk i odpaliłem normalnie.

 

Wiem, że to mało szczegółów ale może ktoś miał podobne sytuacje?

 

Samochód: E90 320d N47 z 2008 (preLCI).

Opublikowano
Witam, w E87 miałem taki przypadek, do odpalenia auta musiałem wcisnąć sprzęgło. Tam własnie był problem bo był uszkodzony moduł czujnika sprzęgła sprzęgła.Znajduje się on pod pedałem sprzęgła 5cio centymetrowy prostokątny płaski czujnik , sprawdź czy dobrze dolega do pompy sprzęgła.Tu jest pokazany numer 19 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG31-EUR-07-2006-E87-BMW-118d&diagId=21_0199. Może się przyda
Opublikowano
sprawdz bledy i czujnik polozenia walka rozrzadu

Dokładnie, sprawdź błędy ale podejrzewam że kończy się czujnik położenia wałka rozrządu albo czujnik położenia wału.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć! Sprawdziłem u siebie błędy i poza jednym związanym z webasto mam też błąd o kodzie 4CD0 - nastawnik ciśnienia ładowania. Wie ktoś gdzie go zlokalizować w silniku N47?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieco bardziej zbadałem problem i wnioski:

1. Sytuacja dzieje się ZAWSZE tylko na rozgrzanym silniku.

2. Rozgrzany silnik, zatrzymanie, wyłączenie silnika od razu po zatrzymaniu - nie odpali, trzeba czekać aż temperatura spadnie i wtedy normalnie odpala.

3. Rozrusznik nie kręci przy próbie odpalenia ale impuls ze stacyjki na zapłon idzie.

Opublikowano
prawdopodobnie rozrusznik ma luz... gruby nalot w aucie musi byc.... wyjmij rozrusznik i sprawdz... lub oddaj do regeneracji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prawdopodobnie rozrusznik ma luz... gruby nalot w aucie musi byc.... wyjmij rozrusznik i sprawdz... lub oddaj do regeneracji.

Czy gdyby to była wina rozrusznika to problem by nie pojawiał się również na zimnym? Dodam, że funkcja Start/Stop działa bez problemów nawet na rozgrzanym.

Opublikowano
to napisz wszystko co dziala co nie dziala... sugestie rozrusznika mozesz chyba olać.. szukaj w innym miejscu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to napisz wszystko co dziala co nie dziala... sugestie rozrusznika mozesz chyba olać.. szukaj w innym miejscu

Z niczym nie mam problemów poza tym, co opisałem - na rozgrzanym nie odpala, aż temperatura spadnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam identyczny problem jak kolega , zdarzyło mi się 3 razy tak w ostatnim czasie , raz odczekałem 10 min było ok , ostatnim razem po zrobieniu ok 100 km dojechałem na miejsce , Parkuję, gaszę, wychodzę, zamykam z pilota, wracam po 5-10 min, otwieram, wsiadam, wkładam kluczyk, przyciskam START i... Nie odpala. Włącza się zapłon ale nie kręci nic. Ponowne próby nic nie dają.dopiero po ok godzinie auto pali na popych . robię drogę powrotną i po powrocie auto już pali normalnie bez żadnych problemów jakby nigdy nic . kilka dni jeżdżę i też żadnych problemów.

Mój samochód : E92 320d N47 2007 r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Mam identyczny problem jak kolega , zdarzyło mi się 3 razy tak w ostatnim czasie , raz odczekałem 10 min było ok , ostatnim razem po zrobieniu ok 100 km dojechałem na miejsce , Parkuję, gaszę, wychodzę, zamykam z pilota, wracam po 5-10 min, otwieram, wsiadam, wkładam kluczyk, przyciskam START i... Nie odpala. Włącza się zapłon ale nie kręci nic. Ponowne próby nic nie dają.dopiero po ok godzinie auto pali na popych . robię drogę powrotną i po powrocie auto już pali normalnie bez żadnych problemów jakby nigdy nic . kilka dni jeżdżę i też żadnych problemów.

Mój samochód : E92 320d N47 2007 r

Sprawdź taką sekwencje: Dobrze go rozgrzej, zaparkuj i zgaś. Odpal po 15 sekundach. Nie odpali dopóki nie spadnie temperatura.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Udało mi się naprawić mój problem. Więc dzielę się wiedzą dla przyszłych:

Problem leżał w rozruszniku. Okazuje się, że samo BMW wie o tym, że mają wadę w swoich rozrusznikach - nawet w wewnętrznych dokumentach opisują ile mniej więcej minut trzeba odczekać na ostygnięcie. Nie znam szczegółów technicznych ale po pewnym czasie w rozgrzanych rozrusznikach coś się blokuje i nie kręcą wcale. Kupiłem zregenerowany oryginalny rozrusznik, wymieniłem (sam - bardzo proste) i działa wszystko jak złoto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.