Skocz do zawartości

N42B20, stukanie/tyrkanie filmy + inpa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu borykam się z pewnym wkurzającym czymś w moim aucie... Najszybciej opisując wygląda to tak: zimny silnik- wszystko ok, silnik sie nagrzeje- przy stalych obrotach w zakresie 2-3,5 coś zaczyna tyrkać, na jałowym tego nie słychać, przykład, jadę sobie z równą prędkością ok. 110 km/h obroty około 3k? dotykam delikatnie pedału gazu- tak aby jak najmniej było na ekonomizerze, tyrka, podczas przyspieszania tego nie słychać, auto miało sporo porobione, m.in. uszczelki zaworów te grzybki (brała olej), była zdejmowana głowica więc poszedł szlif głowicy uszczelki i inne duperelki, była zmiana oleju z półsyntetyku, oczywiście była płukanka robiona (tak ktoś zalał wcześniej, paliła 1l/1000km) i dolewałem więc w sumie zawsze miała świeży, ale to było rok temu, następnie puściło filtrem oleju i z tyłu silnika którąś uszczelką. Uszczelnione wszystko fajnie. Ostatnio (500km temu) wymienione olej Valvoline SynPower 5W-30, filtry- standard. Z samochodem w sumie nic się nie dzieje, tyrkotanie jest już około pół roku, z tym że przez ostatnie pół roku zrobiłem może max 2k km. Spala normalnie, nie ma problemu z wkręcaniem się na obroty, przyśpiesza katalogowo, generalnie byłbym bardzo zadowolony gdyby nie to coś. Poniżej przestawiam filmiki jak to brzmi/wygląda w środku, z zewnątrz, spod spodu auta, jak pracuje silnik itd. Może ktoś miał podobne objawy albo podobny problem. Dodatkowo dołączam filmik z inpy, błąd katalizatora to już standard- pojawia się od dłuższego czasu.

 

 

 

 

 

jeśli potrzebne są dodatkowe odpowiedzi na jakieś pytania bądź jakiekolwiek informacje oczywiscie podam.

 

Może ktoś mi potrafi pomóc ? :cool2:

Opublikowano
Pierw sprawdził bym napinacz. W tych rocznikach był montowany z dużą dziura olejowa i nie trzymał jak powinien nawet chyba jakaś akcja serwisowa była. Stojąc od przodu po lewej stronie klucz 27. A jeśli nie to, to trzeba zobaczyć co się pod pokrywa dzieje. Na sam start wałek mimosrodowy i szklanki bo też się spotkałem ze się zawiesiła.
Opublikowano
Ewidentnie słychać luz w układzie korbowo tłokowym. Na filmach ciężko będzie znaleźć gdzie dokładnie. Jedź do jakiegoś speca od BMW i niech obsłucha dobrze silnik. (obstawiał bym że coś z panewką). Leży u mnie cały silnik taki jak Ty masz i głowica jest cacy a dół się posypał na 3-ciej korbie.
Opublikowano

"Odświeżę" delikatnie,

 

mechanik stwierdzi, że to któryś z vanosów. Niestety nie zdąży mi tego zrobić. Za tydzień mam trase 1500 km w jedną stronę... :D :) i stąd moje pytanie bo mechanik nie może mi odpowiedzieć jednoznacznie, czy jazda na uszkodzonym vanosie jest mocno szkodliwa? Czy mogę stanąć gdzieś po drodze i będzie zupełna klapa ?

 

Lub można je jakoś zaadoptować, może są źle włożone ? Czy to jednak mechaniczne uszkodzenie ?

 

Może ktoś zna ogarniętego mechanika Poznań okolice do 100 KM który by się podjął tematu do przyszłej środy ?

Opublikowano
Mechanik mechanikiem ale części nie namiskujesz do tego czasu... mam namiar na Świdnica jak chcesz

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.