Skocz do zawartości

316i 1999 r. Luzy na moście czy czymś innym?


Tefugioss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ponieważ niedługo wybieram się w długą podróż a nie wiem czy mam cos z tym robic.

 

Otoż problem wygląda tak. Przy jezdzie i zmianie biegow z 1,2 słychać taki głuche stukanie przy wysprzęganiu bądź gwałtownym dodawaniu gazu. Dzieje sie to tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Przy gwałtownym dodaniu gazu i odjeciu nogi z gazu czuc takie kołysanie.. jakby złapało napęd po czym go pusciło.. przy obu czynnosciach jest te głuche stukniecie . Kolejnym symptomem jest gdy auto stoi na biegu jałowym w miejscu. Wystarczy ze wrzucę 1 i puszcze gwałtowniej sprzęgło..i jest to samo. Czego to może byc wina.. dyfer? most? czy przeguby? Sam most w sobie nie hałasuje choc i tak bede musial liczyc sie z jego wymianą ponieważ pojawiły sie zapocenia. Mechanik powiedział że jest to bardziej wina przegubów. Auto przy gwałtownym naciśnięciu na pedał gazu reaguje własnie tym luzem.. słychać wtedy ten głuchy stuk po czym łapie napęd. Jeżdżę na tym juz spory kawałek czasu ale wraz z rosnącymi kilometrami staje sie to co raz bardziej dokuczliwe.

 

Może ktoś mi podać prosty sposob jak sprawdzić co jest odpowiedzialne za ten luz?

 

Aha i przy mocniejszym ruszaniu gdy koła zaczną buksować.. to wygląda to raczej w taki sposob jakby łapały co chwile przyczepność w raz z tym głuchym odgłosem. Tak jakby cos było naderwane.. lecz mechanik sprawdzał wszystko pod spodem i wyglada na stabilne. Sam nie wiem czy mu wierzyc czy np belka mocnowania nie jest naderwana dlatego chciałbym to jakos sam sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam Ci linka gdzie jest sporo wyjaśnione

http://bmw3er.pl/printview.php?t=43336&start=0&sid=fbddd5f35d93e0e0f38b8130134eb653

Tam nie jest wszystko wyłożone kawę na ławę ale jak masz pojęcie o mechanice to wystarczy aby samodzielnie się tym zająć, a jak nie to do zaufanego mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zielony w tych tematach wiec wolalem zapytac starszych kolegów z forum. Temat pana Faliszewice bardzo mi pomoże..za co dziekuje. Dziś postaram sie sprawdzić gdzie leży przyczyna...aczkolwiek bede probówał, bo chyba nikt nie chciałby isc i wymieniać wszystkie po kolei jak to robia nasi "fachowcy" a że nie mam zaufanego mechanika wole zapytać tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielxc dobrze radzi , ale widzę że jednak chyba nie zaskoczyłeś do końca na pytanie

A masz u siebie dyfer i most?

Jako że piszesz że jesteś laik to na wszelki wypadek wyjaśnię.

Jak masz napęd na tył to masz dyfer i z niego wychodzą dwie półośki na każde koło , ale jak jest napęd na przód to z tyłu niema dyfra ale jest w uproszczeniu jedna oś i po jej obu stronach są tylne koła i to nazywamy most.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dokładnie tak, luz jest na dwóch półosiach.. szczególnie na prawej. Dziękuje wszystkim za pomoc

 

sprawdź też czy tuleja nr. 9 na wózku dyfra nie masz zużytą, miałem dokładnie to samo, ale zdążyłem sprzedać hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.