Skocz do zawartości

m50b25 NV falowanie obrotów


zwijacz_asfaltu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kiedy zakupiłem auto (czyli parę miesięcy temu) e36 Compact z silnikiem m50b25 bez vanosa z LPG, mam problem z falującymi obrotami na rozgrzanym silniku na benzynie i LPG. Wymieniłem lub odłączyłem (by zobaczyć czy jest zmiana na odłączonym czujniku) już wszystkie czujniki które są odpowiedzialne za sterowanie silnika to znaczy: wymieniona sonda lombda, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy poodłączane czujniki temperatury cieczy,powietrza dolotowego,wałka rozrządu i za każdym razem żadnej zmiany, tak jak się rozgrzewał silnik to falował i to znacząco. W programie diagnostyczny CDP+ wykres czujnika o numerze 9 (9 czujnik w tym programie to niby jest silnik krokowy) przechodził w górę i w dół tak jak obroty. Ok. Więc wymieniłem korkowca, niestety nic to nie pomogło. Kolektor ssący nie łapie lewego powietrza. W końcu znalazłem chyba przyczynę lecz to nie do końca rozwiązuje problem. Odpiąłem mały wężyk który zaczyna się przy odmie a kończy się w kolektorze ssącym i zobaczyłem że auto faluje w mniejszym zakresie obrotów, potem odpiłem kolejny mały wężyk który idzie od reduktora na listwie paliowej do kolektora ssącego i auto przestało falować i trzyma stale obory w granicach 700-800. Auto nie chodzi całkowicie idealnie bo troszeczkę trzęsie autem tak jak by nie chodziło czasem na jeden gar ale trudno by było idealnie jeśli odpiąłem dwa wężyki które seryjnie powinny być podpięte. Przyczyny upatruje w tym że: pod przepustnicą są trzy węże dwa są od cieczy a jeden jest od powietrza. Ten od powietrza zaczyna się za przepustnicą otworem (przez który jak mniemam powinno być zaciągane powietrze przy zamkniętej przepustnicy) a kończy przechodząc w takie coś okrągłego ( na zdjęciu widać ) I od tego okrągłego czegoś jest wpięta kostka której wiązka łączy się z wiązką od czujnika przepływomierza. Od tego okrągłego czegoś idzie również wąż powietrza który był zaślepiony śrubą (na zdjęciu wyciągnięta śruba) . I teraz pytanie do czego służy to coś i do czego powinien być podpięty ten wąż ? PS: na zdjęciu odpiąłem kostkę czujnika położenia przepustnicy by lepiej to coś było widać

http://s1.fotowrzut.pl/HE3WSMUTCB/1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolnymi obrotami steruje silniczek krokowy,ten wężyk jest do zaworka odpowietrzania zbiornika paliwa z drugiej strony powinien być

podpięty do filtra węglowego

ten wężyk od regulatora ciśnienia paliwa na listwie musi być podpięty,bo regulator potrzebuje podciśnienia z kolektora

w kolektorze ssącym nie może być żadnego nie podłączonego wężyka,bo będzie ciągnąć lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.