Skocz do zawartości

[523iA] - Bierze olej - odma, czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To u mnie jest o tyle lepiej, że wiem którędy znika :-) tyle, że taniej jest jednak dolewać olej raz na jakiś czas :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
JakJak, sam nie potrafisz lub nie masz warunków by zrzucić skrzynie to lepiej chyba dać komuś za 300kogoś znajdziesz na wymianę uszczelnienia. Jakoś bym nie mógł jeździć z olejami lejacymi się po oslonach i dolewke tez nie taniego oleju. To nie majątek a piszesz jak byś miał remont kapitalny silnika robić :lol:
Opublikowano
a czy jest to mozliwe ze przez ta uszczelke filtra oleju idzie okolo 1,5 litra na 3tys km? z dolu widac ze cos tam po silniku idzie z tamtego rejonu ale pod autem w garazu sucho,troche na oslonach. Ja zalalem olej GM dexos 2 wiec 75zl za 5litrow ale mimo wszystko nie chce mi sie pamietac o ciaglbym sprawdzaniu i uzupelnianiu stanu
Opublikowano
a czy jest to mozliwe ze przez ta uszczelke filtra oleju idzie okolo 1,5 litra na 3tys km? z dolu widac ze cos tam po silniku idzie z tamtego rejonu ale pod autem w garazu sucho,troche na oslonach. Ja zalalem olej GM dexos 2 wiec 75zl za 5litrow ale mimo wszystko nie chce mi sie pamietac o ciaglbym sprawdzaniu i uzupelnianiu stanu

 

Jest możliwe kolego. I powiem więcej - mi ubywało w znacznie szybszym stopniu niż 1,5 l. na 3 tyś. Miska była od spodu mokra i zwisały na niej krople oleju, to wszystko skapywało na osłonę a resztę robiła grawitacja. Poza tym blok i okolice miski były upaprane od strony odmy, a z drugiej strony było czysto. Nie mam zdjęcia tej uszczelki, ale zamieniła się w plastik i rozpadła przy wyciąganiu, czyli tak jakby jej nie było. Proponuję zacząć od tego, u mnie sytuacja się poprawiła, przed wymianą musiałem dolewać praktycznie co 300 km po pokazywał się niski poziom, teraz na razie ładnie trzyma stan. A dalej tak jak kolega pisze - lepiej dać komuś żeby wymienił to uszczelnienie niż dolewać cały czas, bo oszczędność jest tylko pozorna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I trzeba uwazac przy dokrecaniu, najlepiej dynamometrycznym. U mnie też cieklo, jak się okazało uszczelka była świeża, ale tak przykrecona, że się sprasowała i nie spełniała swojej roli. Tak samo pod deklem zaworów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.