Skocz do zawartości

Bmw e60 520d czy po wyrzuceniu dpf-a auto zacznie kopcić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.pytanie jak w temacie,jakie są wasze doświadczenia w praktyce ?Czy da się to wyregulować tak by nie ciągnąć chmury za sobą?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie kopcił przez chwilę po pierwszym uruchomieniu bez DPF-a potem już było wszystko ok. ale warunek to sprawny silnik.
Opublikowano

Tak bedzie kopcil przeciez to diesel ale jak duzo tej sadzy za toba bedzie to zalezy od kondycji twojego silnika. U mnie widocznie daje z rury tylko przy pelnym bucie lub ostrzejszym ruszeniu z krzyzowki a tak to jest OK.

No i okopcony wydech bedzie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak sprawny silnik, wtryski i przepływka to nie będzie kopcił, tylko wtedy po co wycinać dpf?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem już kilka tysięcy bez DPF'a. Zakopciła mi raz, gdy dałem ostro w palnik, ale nie tak, że było czarno za mną, a jedynie było widać, że coś tam czarnego z rury wyleciało. Mam dodatkowo zrobiony program na ponad 200KM i może dla tego zakopciła. Największy minus, ale tylko wizualny, że końcówka jest okopcona. Od wewnątrz, ale jednak. Wszystko zależy od tego (jak już koledzy słusznie napisali), w jakim stanie masz silnik, wtryski..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam wszystko sprawne ale auto jezdzi głównie po mieście i szybko przybywa oleju

Jak szybko? Nie mieścisz się pomiędzy wymianami oleju?

Opublikowano
Ja bym po prostu robił dopalaniem częściej i tyle. U mnie dopalaniem dpf objawia sie poszarpywanim silnika w zakresie 1500_2000obrotow, nie wiem dlaczego tak jest ale ja to czuje w aucie. Podłączane disa kompa na siedzenie i jadę 20_25km aż opcja regeneracji przełączy się w not active. Auto od razu inaczej pracuje i mi oleju na razie nie przybywa. W zależności od sposóbu jazdy robię to co 250_400km, chyba ze w miedzy czasie jakaś trasa się trafia i samo się dopala.
Opublikowano

auta bez dpfu maja koncowke wydechu zagiata w dol by nie dymily (przy bucie bedzie dymil ale na doopojezdzie nie)

Generalnie auto nigdy juz uczciwego przegladu nie przejdzie

Jezeli zapalisz auto w garazu to zanim nagrzeje sie kat beda smierdzace spaliny (obstawiam)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wytniesz tylko dpf, to śmierdzieć nie będzie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Co 250-400km to bardzo często.to duże kłopot tak co chwila chwila podłączać kompa i to wypalać
Opublikowano

To jak twoim zdaniem to powinno wyglądać co ile km??? Z tego co czytałem to chyba norma, czy się myle?

 

 

Ponizej masz cytat z postu kolegi guzior 2

 

 

Negatywne skutki stosowania filtrów cząstek stałych

Używając samochód głownie w cyklu miejskim musimy się liczyć z tym że co ok. 200-400 km będzie następowała regeneracja aktywna.

Podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .

Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku.

Objawy zapychania się filtra DPF,FAP

• Ograniczenie mocy , co objawia się spadkiem prędkości maksymalnej.

• Zdecydowane pogorszenie przyspieszeń na niskich biegach /opóźniona reakcja na pedał gazu / zwiększenie tzw. turbo dziury.

• Częste przechodzenie samochodu w tzw. tryb serwisowy czyli utrata mocy ,ograniczenie prędkości obrotowej silnika ,zapalenie się kontrolki Check Engine.

Opublikowano
Więc co z nim robić?pozbyć się go czy się z nim męczyć i co pół roku wymieniać olej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Decyzja należy do Ciebie, jak robisz krótkie trasy, tak że silnik się nie nagrzewa, to i wypalanie nie zadziała, DPF będzie zawalony, silnikowi będzie ciężko. Możesz robić samemu wypalanie, ale musisz o tym pamiętać. Jak robisz trasy, czy dłuższe odcinki w mieście, to wypalanie będzie działać i powinno być ok.

Ja swoją kupiłem zaraz po chemicznym czyszczeniu DPFa, ale po kilku chwilach był już tak zawalony, że silnik przestał ciągnąć powyżej 3500 rpm. Jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, do tego była zima, dpf był strasznie zawalony. Zdecydowałem się na usunięcie. Nie żałuję, a jedyny minus, to zakopcona końcówka wydechu i zanieczyszczanie powietrza, ale nie jestem jedyny, pocieszam się tym, że są gorsi, autosany i tym podobne :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już zapytaj kogoś z działu F10, bo tu chyba nie znajdziesz nikogo, kto by miał samochód od nowości. Takiego, który wymieniał DPFa na nowy salonowy też będzie ciężko spotkać.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze rano odpalam silnik i stoję obok jakieś 5 minut palac szluga, oczywiście w garażu i jakoś nic nie śmierdzi, kompletnie nic.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A jeszcze takie pytanie. Jeśli zdecyduję się na usunięcie w warsztacie filtra dpf za odpowiednią opłatą,to co potem robi warsztat z tym filtrem oddaje go mi czy sobie zatrzymuje?wiadomo przecież że taki filtr można sprzedać za parę stów w punkcie skupu.jak wyglądała ta sprawa u tych z was co mają już to za sobą?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To twój filtr, więc robisz z nim co chcesz. Ja zawaliłem sprawę i zostawiłem w warsztacie, a dopiero po miesiącu dowiedziałem się, że można było go sprzedać..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A nie będzie tak że jak powiem że filtr chcę po wycince dostać to mi podniosą cenę usunięcia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gadasz jak dziecko.

Jedź do warsztatu, zapytaj ile chcą za usunięcie i zaznacz od razu, że graty zabierasz. Musisz tylko przy tym być, żeby Ci jakiegoś złomu nie wcisnęli. Uważam, że max za taką robotę to 100zł, wycięcie i wstawienie rury. Lepiej jednak wyjąć z puchy wnętrza, wstawić w puchę wnętrza tłumika, czyli zbudować w pustej puszcze nowy tłumik i włożyć na miejsce. Ja za coś takiego zapłaciłem 300zł.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.