Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z chęcią pomogę. Mieszkam w Niemczech. Mogę zamówić i wysłać do Polski komuś. Ale to za dwa tygodnie. Dzisiaj wieczorem śmigam na urlop panowie :)
Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Nie kumam tego, caly ten system to sprezyna zalozona na silownik??

Te sprezyny to wygladaja jak od sprzegla od motocykla i tak mozna je dobrac

 

Mam takich w garazu i beda nawet chyba pasowac

Tylko jaka jest sila tych sprezyn zeby na tych od sprxegla klapa nie wystrzelila z 3 predkoscia kosmiczna

Opublikowano
Klapa zamyka się normalnie. Przy tych a la dopasowanych. Jeżeli byście chcieli zastosować inne czy dłuższe to niestety metodą prób i błędów bo ten zamek nie jest najlepszy i może się klapa nie domykać czyli będzie sie palić światło w bagazniku i wyskakiwać boilit open czy jakoś tak. generalnie powiem tak: polecam z jednego ważnego względu, te kluczyki w kieszeni czy przy zabawie potrawia sie w magiczny sposób naciskać same :D i nie wiadomo kiedy bagażnik sie otwiera, i w tym przypadku to widać a normalnie to ni kuta co w zime szczególnie może być niezbyt miłe jak sie lampki popalą o otwartym aucie nie wspominając.
Buczu
Opublikowano

U mnie narazie i tak kluczyk nie dziala i otwieram z zamka jak poloneza ale ciekawy bajer

 

Kwestia wymiarow, byla by potrzebna srednica druty, srednica wew, zew i dlugosc sprezynki :D twardosci raczej nie sprawdzisz :D

Opublikowano
Tzn generalnie powiem Ci, że jakbym miał to teraz to zrobić to podjechałbym do kolesia co robi sprężyny pokazał amortyzator i pewnie za jakieś 100zł by zrobiła taką pełną żeby nie kombinować z dystansami.
Buczu
Opublikowano
Tzn generalnie powiem Ci, że jakbym miał to teraz to zrobić to podjechałbym do kolesia co robi sprężyny pokazał amortyzator i pewnie za jakieś 100zł by zrobiła taką pełną żeby nie kombinować z dystansami.

 

Mógłbyś zmierzyć (srednica, długość, średnica drutu) i napisać? Mam pewien fajny sklepik w którym mają duzo podobnych spręzynek, lecz wolałbym spytać o konkretne ;)

Opublikowano
Już niestety nie bo ma to w koszulce termokurczliwej z przelatanymi podkładkami ze ja usztywnic wie z tego mierzenia za duzo nie bedzie. A sprężyna jest z płaskiego nie okrągłego.
Buczu
Opublikowano
Ja tam zamontowałem te sprężynki z ebaya, do tego trzeba było dokupić dobrej firmy siłowniki bo w oryginalnych były tak zapieczone główki że zamiast się odkręcić to pręt tłoczyska pękł, a jeszcze dokupić nowe siłowniki był niezły zachód bo cylinder musi mieć idealną długość jak w oryginalnych bo inaczej sprężyny nie mają wystarczającej ilośći miejsca do ścisku i klapa się nie zamyka, a większość tych siłowników ma inne te długości cylindra niż w oryginale. I sprawdziło się to co ktoś mówił. Podziałało to ze 2 miesiące i jest lipa, siłowniki nie mają siły już podnosić klapy, więc teraz albo kupić znowu takie same siłowniki na kolejny miesiąc-dwa, albo kupić i tak nowe i już nie ma znaczenia jakiej firmy i te sprężyny wywalić.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Dlatego pisałem w którymś temacie że rozwiązanie ze sprężynami to kompletny bubel, ale nikt nie chciał mnie słuchać. Testowałem w e46 i było podobnie jak piszesz, sprężyny ostatecznie wylądowały w koszu, a w klapie nowe siłowniki.
Opublikowano
Panowie co wy za brednie wypisujecie. Jak sprężynki sa dopasowane do siłownika jak one sa za małe ogólnie do tego typu teleskopu. I tak czy siak trzeba dorobić dystans który dociśnie sprężyne. I tu żeczywiście jest zabawa ale dość duże obliczenia jeżeli ktoś sie zna. Następnie wystarczy kołek rozprężny docięty na odpowiednią długość i wsio. A to, że siłowniki trzeba kupić nowe i o zwiększonej mocy to raczej normalna sprawa bo oryginalne siłowniki są od trzymania klapy w górze a nie podnoszenia jej.
Buczu
Opublikowano
Jakie brednie, nic nie jest za małe (raczej za krótkie): http://www.ebay.pl/itm/BMW-X5-e53-AUTOMATIC-opening-trunk-/322336434903?hash=item4b0cbfaad7:g:jvUAAMXQyFFTlauQ Te są 3 razy dłuższe od tych zielonych z filmu, przystosowane są pod oryginalne siłowniki / zamienniki o parametrach i wymiarach oryginalnych, i nic nie trzeba kombinować, tylko cylinder teleskopu (szerszy element o który blokują się sprężyny) musi mieć długość jak w oryginalnych siłownikach, bo jak jest za krótki to sprężyny się nie ścisną i klapa nie będzie się otwierać, a jak za długi to nie ścisną się dostatecznie by można było zamknąć klapę. Nie wiem jakie siłowniki "o zwiększonej mocy". Wszystkie te firmy robią według oryginału tylko te wymiary cylindra są w każdej firmie inne i trzeba poprostu trafić albo mieć oryginalne którym dałoby się odkręcić główkę i które będą nie zużyte. Może i są jakieś siłowniki pasujace do E53 które mają więcej Niutonów, ale pewnie cylinder wtedy mają krótszy i wtedy rzeczywiście trzeba się bawić, a nie o to chodzi kupując przynajmniej z tego linku sprężyny przeznaczone do E53 typu plug&play. I działa to bardzo dobrze, przez 2 miesiace, jak się wymienia siłowniki co 2 miesiące, nie ma żadnego problemu. Ty masz jakieś inne te sprężyny zielone, pobawiłeś się w te różne podkładki które skorygowały wymiary siłowników różniących się od oryginalnych, to może to i działa długi czas, to nic tylko się cieszyć. Te niebieske są fajne bo nie trzeba tak rzeźbić, ale nic się nie da z nimi zrobić bo cały temat rozchodzi się o słabnące po jakimś czasie używania teleskopy, co najwyżej kupić oryginalne siłowniki nowe za 400zł, zobaczyć czy da się odkręcić główkę i testować ile wytrzymają, albo szukać idealnych zamienników które nie dość że będą pasować to będą wytrzymałe, ja się w to więcej nie zamierzam bawić, sprawdzałem siłowniki 4 różnych firm i tylko jedne pasowały żeby to działało jak powinno, bo tylko te jedne były dokładnie idetyczne z oryginałami.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

Kolego - albo ja nie śledziłem dokładnie mojego wątku albo czegoś nie kumam. Całość jest poświęcona "mojemu" rozwiązaniu a tu odnosisz sie do jednego wpisu kolegi i to odnoszącego sie do e46 kombi gdzie klapa nie tylko jest cięższa niż w e53 ale i dłuższa a zatem zakres pracy siłownika jest większy w sensie takiem, że ten siłownik musi dużo więcej wysiłku "wnieść" aby podnieść tą klape. ALE NAJWAŻNIEJSZE W MOIM WPISIE JEST TO, ŻE ROBIENIE TEGO NA ORYGINALNYCH AMORKACH JEST BEZ SENSU. PO PROSTU. jeżeli oryginalny siłownik ma np. ( bez czepiania sie prosze bo pisze z głowy nie mam jak sprawdzić ) 300N czy wg producenta tyle wystarczy aby klape utrzymać w górze to aby dodatkowo on jeszcze podnosił tą klape to normalną rzeczą jest to, że trzeba dać większą moc np. 400N i po problemie. A to, że zimą chodzą gorzej, cóż drzwi też sie ciężej otwierają - taki mamy klimat, a że sie zużyją - tak bywa. Też zależy to od ilości otwarć. Jeżeli będziesz klape kilka razy dziennie podnosił to po 2 miesiącach rzeczywiście będą do wymiany ale przy standardowym użytkowaniu spokojnie bedzie sobie działać.

Wszystkiego dobrego na Święta all.

Buczu
Opublikowano
Odnoszę się do własnych doświadczeń, przecież mówię że mam te sprężyny z ebaya przeznaczone do E53 dokładnie te które są na tych wszystkich filmach prezentujących jak to się w E53 pięknie klapa sama otwiera, te sprężyny według zapewnień sprzedawcy mają zostać założone na siłownik i działać bez żadnych kombinowań, byle siłowniki były nie zużyte czyli trzeba kupić nowe. Jak już do mnie doszły te sprężyny okazało się że sprężyny nie pasują do pierwszych lepszych siłowników do E53 z portalu ogłoszeniowego za 20zł, bo sprężyny są wymierzone i zrobione do pracy z oryginalnymi siłownikami bądź idealnymi zamiennikami. No więc jak już w końcu trafiłem na siłowniki które bez problemu pracują z tymi sprężynami, chyba najdroższe zamienniki, identyczne z oryginałem, wszystko pięknie działało przez 2-3 miesiące normalnego używania tego, potem te 2-3 miesięczne siłowniki zaczęły się kończyć i klapa przestała się podnosić. I to przestała się podnosić już dobre pare miesięcy temu a nie teraz na mrozach. Poprostu siłowniki się zmęczyły. Dlatego mówię, że te zwykłe sprężyny z ebay niby dedykowane konkretnie do E53 zakładasz na siłownik i ma działać, o których pojawiła się wzmianka w tym temacie są bez sensu, chyba że ktoś chce zmieniać co chwile siłowniki na nowe, albo istnieją siłowniki które będą pasować i jednocześnie będą wytrzymałe. Rozumiesz już kolego o co idzie? Dlatego bądź uprzejmy zarzucić linkiem do tych swoich siłowników które sam zakupiłeś, i które jak mówisz długo już wytrzymały w tym Twoim rozwiązaniu, i bądź uprzejmy zmierzyć długość tego cylindra, szerszej części siłownika, od główki mocującej do początku prętu tłoczyska, bo jeżeli mają taką długość tego cylindra co oryginalne to by pasowały do tych moich niebieskich, i jak mają wyższą moc to będą wytrzymalsze i może wreszcie znajdę złoty środek na ten interes.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Na dniach wybieram się do fabryki sprężyn i metodą prób i błędów będę przymierzać co się sprawdzi. Jeśli coś trafię to podam rozmiar albo kupię więcej i dam znać, że jest :)
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
Na dniach wybieram się do fabryki sprężyn i metodą prób i błędów będę przymierzać co się sprawdzi. Jeśli coś trafię to podam rozmiar albo kupię więcej i dam znać, że jest :)

 

Jak trafisz prawidłowe to bankowo biorę 2 komplety i płace dwókrotnie :P

Opublikowano

Sukces więcej niż połowiczny bo sprężyny po prawie dwóch godzinach dobierania na chybił trafił podnoszą klapę ale teraz walka żeby je odpowiednio doszlifować, zabezpieczyć końcówki żeby nie uszkodziły siłownika no i jakoś wygłuszyć żeby nie było słychać jak opadają po otwarciu.

Pewnie gdyby zabrał się za to fachowiec to dobrał by jeszcze lepiej. Za same sprężyny z przycinaniem, hartowaniem itd zapłaciłem 70 zł.

Nie wiem czy jakbym brał więcej to by policzyli więcej bo więcej roboty czy mniej bo większe zamówienie i już mniej więcej wiadomo jaka sprężyna ale tak to wygląda.

Klapa się otwiera dość dynamicznie do połowy a potem powoli idzie do góry, oczywiście aż do końca. Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie uszkodzi mi to kiedyś np siłowników lub klapy (bo jak nie patrzeć nie jest to rozwiązanie fabryczne) no i ile wytzymają te sprężyny bo w sumie zdecydowaną większość czasu będą maksymalnie ściśnięte.

Żeby się zebrało kilku zdecydowanych to mógłbym jechać i truć ludziom żeby jeszcze mi zrobili ale dla jednej czy dwóch osób to chyba nie ma co.

www.nemo.dot.pl
Opublikowano
Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie uszkodzi mi to kiedyś np siłowników lub klapy (bo jak nie patrzeć nie jest to rozwiązanie fabryczne) no i ile wytzymają te sprężyny bo w sumie zdecydowaną większość czasu będą maksymalnie ściśnięte.

 

Sprężynom nic się nie stanie, ale za 2-3 miesiące będzie po siłownikach i nie będą w stanie utrzymać klapy, przerabiałem ten temat w e46.

A jak wygląda teraz zamykanie klapy? Dużo ciężej się to robi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.