Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie uszkodzi mi to kiedyś np siłowników lub klapy (bo jak nie patrzeć nie jest to rozwiązanie fabryczne) no i ile wytzymają te sprężyny bo w sumie zdecydowaną większość czasu będą maksymalnie ściśnięte.

 

Sprężynom nic się nie stanie, ale za 2-3 miesiące będzie po siłownikach i nie będą w stanie utrzymać klapy, przerabiałem ten temat w e46.

A jak wygląda teraz zamykanie klapy? Dużo ciężej się to robi?

 

A co Ci się stało z siłownikami?? W sumie to są odciążone.

Wcześniej można było puścić klapę żeby się zamknęła a teraz trzeba ją dopchnąć. Także porównując do luźnego puszczenia to duża różnica ale wątła nastolatka spokojnie zamknie jedną ręką więc chyba tragedii nie ma ;)

www.nemo.dot.pl
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Trochę nie było czasu żeby się tym zająć ale od kilku dni chodzi. Jak będzie działać za kilka tygodni to spróbuję jakoś się z tym rozreklamować i na forum oczywiście też dam znać.

Poniżej link z filmem jak to wygląda :)

Edytowane przez KissV8
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
Podkładki są bo inaczej sprężyny by wlazły na teleskop lub tą plastikową odkręcaną główkę.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
jak z zamykaniem ? dużo ciężej ? czasem dociągania nie masz klapy ? tak się wydaje na filmiku
Opublikowano
Nie jest dużo ciężej ale nie da się (co oczywiste) puścić klapy samej w dół bo rzecz jasna znów się otworzy. Ostatnie 5-10cm trzeba dopchnąć z siłą... hmm... powiedzmy z siłą jakiej trzeba użyć by zamknąć szeroko otwarte drzwi w iksie. Jak widać zamykam ją spokojnie jedną ręką bez siłowania się. Dociąganie chyba było w każdym E53?? Kiedyś miałem przedlifta z 2000 roku i też wystarczyło przybliżyć klapę do burty i sama się domykała bez potrzeby trzaskania.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano

No to może mnie pamięć zawodzi bo to było jakieś 8 lat temu jak miałem przedlifta ale wydawało mi się, że tak samo się dociągała klapa. Na 100% miałem dociąganie w jeszcze starszej E38 a jak będę miał kiedyś okazję to z ciekawości sprawdzę czy na pewno przedlift nie miał dociągania ;)

Tak czy siak - u mnie jest i jak widać z dociągnięciem sprężyn sobie radzi.

www.nemo.dot.pl
Opublikowano

:cool2:

Generalnie technicznie e53 nie ma praktycznie nic wspólnego z e38, zdecydowanie bliżej jej do e39. Tak naprawdę pod względem elektroniki i wyposażenia to e53 jest jakby zubożoną wersją e39, mimo że jest nowsza, a kosztowała więcej niż seria 7.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Tu jest stronka polskiego producenta sprężyn:

http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny-2/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html

Całą gama wystarczy sobie coś dobrać ponoć montują zielone V25-064 - ale jest to informacja nie sprawdzona.

 

Jezeli masz takie info to warto spróbować. Ew będzie sie do czego odnieść...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie ponawiam temat. I jak wam wyszedł montaż sprężyny i jaką dokładnie użyliście? Czy ktoś by mógł dokładnie napisać jak to zrobił bo to bardzo ciekawe udogodnienie.
Opublikowano

Zamontowałem i faktycznie działa, ALE by zamknąć trzeba ostro trzasnąć. podczas jazdy zdażyło sie, że sama sie otwierała i ciągle blad otwartej klapy na zegarach ponieważ za słabo trzasnąłem.

Po tygodniu zdemontowalem i odczułem ulgę :)

Opublikowano
A mi się nie otwierała sama, żadnych błędów czy problemów. Chciałem sobie ciut skrócić sprężyny i za dużo uciąłem ale temat zdecydowanie do ogarnięcia bez kłopotów z uszkodzeniem siłowników, zamykaniem czy otwieraniem. Widać na filmie na poprzedniej stronie.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
A jaka sprężynę kupiłeś masz może linka? I co zrobiłeś żeby ją tam zamontować żeby nie wyleciała przez teleskop? Wymieniał teleskop czy użyłeś oryginalny?
Opublikowano

Napisałem na poprzedniej stronie - metodą prób dobrałem sprężyny będąc w fabryce sprężyn.

Żadna filozofia zrobić żeby nie spadały. Jest filmik mój, są na yt filmy. Temat spokojnie do ogarnięcia jak pisałem. Powodzenia

www.nemo.dot.pl
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, aby nie zakładać nowego wątku podepnę się.... Chce wymienić siłowniki tylnej klapy, standardowe, bez sprężynek i innych modów. Orientuje się ktoś, czy znajdę jakieś zamienniki troszkę dłuższe od oryginału ?? Pytam bo jestem dość wysoki i często zahaczę głową o klapę gdy jest otwarta, a nie wiem też czy w ogóle sama klapa jest w stanie się wyżej unieść nie hacząc o nic.

Będę wdzięczny za info.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Kombinowałem podobnie.

Klapa spokojnie otworzy się trochę wyżej i o nic nie haczy.

Ściągnij katalog sprężyn gazowych magneti marelli (mają tego tysiące modeli).

Do e53 pasuje sprężyna GS0576.

Ważne parametry to:

Uchwyty dół/góra: typ R25/R25.

Siła: 530N

Średnice tłoka/obudowy: fi8/fi19 (większość sprężyn ma podobną, jak by była średnica obudowy za duża to może gdzieś obcierać)

Całkowita długość: 530mm

Skok tłoka: 175mm


Teraz żmudnie przeglądasz katalog (prawie 200 stron), w poszukiwaniu sprężyny o tych samych uchwytach, tej samej sile, tych samych średnicach tłok/obudowa ale: całkowita długość większa o 1,5 do 2cm (da to wyraźnie większe uniesienie klapy ale bez przesady - 1,5cm dłuższa sprężyna to wyraźnie wyżej otwarta klapa) no i większy skok tłoka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.