Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem sobie cały temat na spokojnie 2 razy ale mam 1 pytanie:


W nowych zegarach High to tylko w nich zeruje EEprom z przebiegiem i VIN? Ze starych zegarów nic nie ruszam, nie kopiuje nie rozkładam tylko na koniec nowe zegary przelece NCSem i wszystko się ogarnie samo?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ma ktoś z was licznik High z 2005 roku i aktywną wskazówkę tempomatu?


Dorzuciłem taki licznik do siebie, ZBnr 9110215


Brakuje mi w nim kilku opcji, digital_kva, stałego podświetlenia i właśnie sz_anstereung


Widziałem na obcym forum, że ktoś też tak miał, update przez winkfp nie dodaje tych opcji


Po wrzuceniu oczywiście przeleciałem kombi pustym manem


Jeśli ktoś ma taki licznik, prosiłbym o dump TRC

 


Poradziłeś sobie z tymi opcjami ?

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przepraszam za odkop. Czy poratował by ktoś wsadem z przedliftowego licznika High w dislu lub backupem z PerfektToolbox ?

 

Trzymaj BackUp z licznika High Diesel 2006r

https://drive.google.com/file/d/1oxVAZjdUtztWy9bYtVBELMYjuKRut1sk/view?usp=sharing


A teraz moje pytanko :)

Udało mi się r270 nadpisać VIN i Przebieg zerami w liczniku HIGH. I teraz co dokładnie mam zrobić aby wczytać prawidłowy przebieg i Vin? Przeczytałem instrukcję, która znajduje się na pierwszej stronie ale niestety nie wiem jak to zrobić... Jest ktoś wstanie mi to łopatologicznie wytłumaczyć od A do Z jak uruchomić licznik High w samochodzie?

Opublikowano
Zakodować pod auto przez NCS i to tyle. Instrukcja jest na forum
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, ostatnio zmieniłem w moim E90 licznik na high. Oczywiście odo i vin wyzerowane. Po włożeniu do auta vin i przebieg zrobiony w ncs oraz zakodowany pustym man-em (kropka zniknęła). Brak błędów. Wszystko działa oprócz prędkościomierza. Czy ktoś pomoże go ożywić? Silnik M57 335d.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

zapewne uszkodziłeś silniczek krokowy przy zdejmowaniu wskazówek


i jeszcze czy zmieniałeś skalowanie prędkościomierza? jaki masz fabrycznie zegar prędkości a jaki obecnie?

Opublikowano

Oryginalnie był na 260 km/h a ten high jest 280 - jego nr to 9148049.

Jak próbuję ustawić w Perfekt Toolbox np 800 obr/min to wywala błąd eeprom, inne wskazniki dzialaja bezproblemowo.

Zaznaczam, ze kupiony licznik juz mial wczesniej grzebany eeprom (widac slady lutowania), takze nie wiem czy jest oryginal wsad...


w razie czego mile widziany wsad oryginal do e90 silnik 335d ECE


pozdrawiam

Opublikowano
Jak będziesz chciał to ogarnę ci nowy wsad, wyskakuje prędkościomierz bo inaczej nie ruszy pod Twoim autem i ogarnę ten silniczek. Bez plików ciezko będzie Ci to zrobić
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Odkopie trochę kotleta. Mam problem z programatorem R270, jak wkładam do niego eeprom i chce go zczytać to wyskakuje błąd "unknown pin error". Jakieś porady? I czy jak do licznika high wrzucę eeprom że swojego licznika low to będzie to działać normalnie?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie możesz zamienić eeprom, r270 jest ogólnie gownem bo inaczej tego się nie da nazwać. Miałem 5 sztuk i tylko jedna działała bardzo dobrze ale niestety ją usmiercilem.


Zapewne wsadzasz eeprom byle jak a musisz znaleźć pin nr1 i włożyć tak jak wymaga tego programator. Przed włożeniem polecam plecionką oczyścić nóżki i ipą umyć

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziś sie bawiłem R270 z chin i programowaniem eepromu 080D0WQ. Programator mial problemy nawet z odczytem wsadu, ale po usunieciu z płytki programatora kodensatora z pozycji C1, odczytanie odbylo się poprawnie. Następnie edycja, czyli kasowanie przebiegu oraz VINu. Niestety kolejne schody, bo programator zawieszal się przy probie zapisu. Zatem kolejna modyfikacja płytki podpinanej do programatora. Zmiana rezystora na polu R11 ze 102 na 103 zalatwiło problem. Najpierw skasowalem przebieg korzystajac z funkcji "ERASE ODOMETER" co wyzerowalo przebieg. Pozostala edycja VIN jakimkolwiek edytorem hexadecymalnym zrzutu pamieci z eeepromu. Jako że nie wiedzialem jaki jest VIN licznika, to znajduje sie on na polach 0x002e9 do 0x002ef i jest zapisany w postaci krotkiej, czyli 7 znaków. Zamienia sie go zastepujac znaki przez FF. Przebieg jak cos zamienia sie zastepując 0x00000 to 0x0001F przez same "00". Pozostaje wrzucic tak przygotowany plik wrzucic na eeeprom i gotowe. Można tez od razu zapisac swój VIN auta, zamiast wpisywac FF, też zadziała. Post wstawiam dla tych co maja problemy z R270.

Źrodło wiedzy:

http://blog.obd2diy.fr/2017/07/07/r270-pcb-rework-to-readwrite-m35080/

Jeżeli po zaprogramowaniu samych 00 w przebiegu po podlaczeniu zegarow, licznik pokazuje np 999997 to znaczy, że do wyzerowania jest jeszcze pozycja 0x002d7. W tym miejscu jest wpisana ilosc kilometrow zanim auto dobije do 0 na liczniku chyba po to, zeby jak sprzedaja bylo ladnie 0 na liczniku:) ten sam efekt uzyskac można przejeżdzajac 3 km:)

Edytowane przez Jack79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.