Skocz do zawartości

Zmiana licznika e90 z low na high


lopico

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widziałem tutoriale to wystarczyło wyzerować jeden albo dwa wiersze w EPROMIE nowych używanych zegarów które chcesz zakładać i to mi się wydaje bezpieczniejsze niż kopiowanie EPROMU ze starych zegarów do nowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani sekundy nie tęskniłem za ekonomizerem. Chwilowe zużycie paliwa można zakodować na wyświetlaczu pośrodku zegarów. Temperatura silnika jest dla mnie bezcenna i średnio sobie wyobrażam jeździć drogim w utrzymaniu używanym samochodem, nie mając takiej informacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Podepnę się trochę do tematu, ale sprawa tyczy się e60.

Nie macie może wsadu eeproma do licznika e60 benzyna wersja eu.

Zmieniałem licznik na taki z tempomatem, tyle że dawca był z UK i tempomat działa w mph.

Ewentualnie może ktoś wie co zmienić w aktualnym wsadzie żeby to zmienić.

VIN i przebieg ogarnąłem i wszystko śmiga, tylko ten tempomat mi trochę przeszkadza.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Przy edycji pliku zmienia się suma kontrolna pliku. Czy R270 po takim wgraniu podstawi właściwą sumę kontrolną, czy podstawi się ona automatycznie po kodowaniu plikiem MAN ? Czy potem diagnozując kombi testerem nie będzie błędu pamięci eprom ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę wolnego i włala:

4NWjm8M.jpg


Zdjęcie robione ziemniakiem więc będzie lepsze w przyszłości. Zostało poprawić wskazówkę paliwa (trochę przekłamuje)oraz docisnąć wskazówki.

Tarcze Moman - opinie były podzielone jak [BAD] - pól na pół - wg mnie tarcze są ok. Różnią się od oryginału wykończeniem czerni. W oryginale czerń jest bardziej matowa i mniej podatna na odbicia światła ale tutaj narazie nie uświadczyłem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam pytanie,

Mam e91 2.0d automat, z jakiego auta/wersji muszę kupić licznik HIGH, żeby miał tą funkcję zmiany maksymalnych obrotów wraz ze zmianą temp silnika oraz aktywną kreską tempomatu ? Może chociaż przykładowy numer licznika?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie licznika z low na high mam dwa pytania:

w liczniku mam jeden blad ktory sie nie skasowal A556 - blad polaczenia lub uszkodzenie wyswietlacza dsc(takie tlumaczenie w necie bylo)


Licznik high nie ma w menu ustawien pilota?? W low moglem duzo opcji ja usawic w liczniku np swiatla dzienne, ile razy kierunek mrugnie, ktore drzwi sie otwarza pilotem itp High nie ma tego czy musze cos zrobic??


Czekam na Sugestie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie,

Mam e91 2.0d automat, z jakiego auta/wersji muszę kupić licznik HIGH, żeby miał tą funkcję zmiany maksymalnych obrotów wraz ze zmianą temp silnika oraz aktywną kreską tempomatu ? Może chociaż przykładowy numer licznika?

 

0. Kreska tempomatu będzie działać w każdym liczniku HIGH, nie potrzebujesz specjalnego numeru licznika.

1. Nigdy nie było licznika z ruchomą tarczą obrotów dla diesla.

2. Zrobiłem prototyp który ma taką funkcję ale nie miałem okazji przetestować. Jeśli jesteś gotowy taki sprawdzić i jesteś z okolic Warszawy to odezwij się na PW.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie licznika z low na high mam dwa pytania:

w liczniku mam jeden blad ktory sie nie skasowal A556 - blad polaczenia lub uszkodzenie wyswietlacza dsc(takie tlumaczenie w necie bylo)


Licznik high nie ma w menu ustawien pilota?? W low moglem duzo opcji ja usawic w liczniku np swiatla dzienne, ile razy kierunek mrugnie, ktore drzwi sie otwarza pilotem itp High nie ma tego czy musze cos zrobic??


Czekam na Sugestie dzieki


Po zmianie kodowania dsc wszystko sie naprawilo, nie ma bledu i wrocily wszystkie funkcje licznika,


Ale nadal nie dziala wskaznik temponatu ani predkosc tempomatu na ekraniku licznika, probowalem kodowanie z pierwszej strony tego tematu i nic


ozostaje zabawa w NCS expert:


1. wczytujesz vin

2. wchodzisz w kombi - jeśli licznik jest nowszy od Twojego autka to musisz zmienić datę Auta na chwilkę na taką z licznika lub stworzyć plik ssd - proszę mnie nie pytać jak to się robi tylko szukać w necie (symuluje to jakiekolwiek wyposażenie i rocznik).

3. wchodzisz w wybór procesów ecu

4. wybierasz zapisz VIN

5. wybierasz zapisz km

6. potraktuj to pustym manem

7. odczytaj ustawienia

8. zrób mana

9. wyedytuj mana

10. zmień :

SZ_ANSTEUERUNG nicht_aktiv --> aktiv

11 zaprogramuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Nigdy nie było licznika z ruchomą tarczą obrotów dla diesla.

2. Zrobiłem prototyp który ma taką funkcję ale nie miałem okazji przetestować. Jeśli jesteś gotowy taki sprawdzić i jesteś z okolic Warszawy to odezwij się na PW.

Widziałem coś takiego w e60 w dieslu, że przy nagrzewaniu się silnika znikają kreski od obrotów maksymalnych.

Pytanie 1. Czy jest różnica na jaką prędkość wyskalowana jest tarcza prędkościomierza czy prędkość będzie wyświetlana dobrze nawet jakbym miał licznik z vmax 280 zamiast 260km/h?

Pytanie 2. Czy do e90 preLCI pasują liczniki z innych modeli?

Pytanie 3. Na ile wyceniasz sobie zerowanie wsadu używanego licznika?


Edit. podzwoniłem i zdobyłem za grosze zegary HIGH z 325d z zalanego niedziałającego szrota, r.prod 2009, przebieg był niższy niż mój aktualny więc wsadzę, w weekend sprawdzę czy działają/zaktualizuje i będę martwił się kropką przy przebiegu i eepromem. Nie wiem nawet czy to był manual czy automat. Domyślam się, że trzeba zmienić FA i zapuścić czystego MANa albo zmienić po prostu kodowanie? Samo kodowanie ncsem można robić już przed zmianą VIN czy dopiero po?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Założyłem licznik high. Wszystko zakodowane do wyposażenia itp itd ale mam problem ze wskazaniem ekonomizera. Otóż mam włączone pokazywanie cyfrowo chwilowego spalania. Jest idealnie o 0,5l/100km wyższe niż to na ekonomizerze (tzn wskazówka na ekonomizerze jest idealnie na kresce a cyfrowe chwilowe wskazanie jest o pół litra wyższe). Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy jest jakaś tabela albo wartość do zmiany? Tak samo obawiam się wskazań poziomu paliwa. Prędkościomierz zawyża o grubość kreski a obrotomierz zaniża o 30 obrotów/min (oczywiście porównując do odczytów z wyświetlacza).

O ile prędkościomierz i obrotomierz to nie jest dla mnie problem o tyle ekonomizer i poziom paliwa mnie niepokoi.

Porównałem kodowanie starego licznika LOW i nowego HIGH i jest identyczne (oprócz wskazówki tempomatu). Na starym liczniku nie było różnic w wyświetlanych wartościach.

Proszę o pomoc

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.