Skocz do zawartości

Zmiana licznika e90 z low na high


lopico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zmieniłem sobie licznik na high, wszystko super śmiga, lecz nie wiem jak zakodować sobie tempomat w tarczy od prędkościomierza.

Jak dodaje wyposażenie $544 nic się nie dzieje, podobnie jak dodam $541.

Jak zminie na ori $540 to mam na malutkim ekraniku prędkość tempomatu.

Czy ktoś może się podzielić wiedzą jak to zrobić ?

Wsio zmienione włącznie z białymi diodami a tu taki zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę przeklinać, ale to nie prawda.

Jak zwykle nie dałem nikomu zarobić i z tego się najbardziej cieszę ;).

Dla potomnych jak to się robi:

1. kupujesz licznik na allegro za 100zł - mi się udało ;)

2. Kupujesz w chinach R270 - poszukaj i znajdziesz co to.

3. Rozkręcasz licznik i wywalasz płytę na stół.

4. Zależy co masz ja miałem R270 z dolutowanym gniazdem i łapkami tak chwyciłem układ M35080v6 do programatora

5. Kopiowanie zawartości na dysk

6. ok. 20 min kasowanie układu

7. obróbka pliku binarnego w jakimkolwiek edytorze hex (kasujesz odo - dwie pierwsze linijki - wartości zmieniasz na 00 jak również miejsce gdzie pojawia się VIN zmieniasz każdą ze znaków 7 znakowego vin na 00)

8.tak obrobiony wsad programujesz r270

9. lutujesz kość ciepłym powietrzem lub zwalasz łapki z układu

 

licznik jest gotowy

 

Pozostaje zabawa w NCS expert:

 

1. wczytujesz vin

2. wchodzisz w kombi - jeśli licznik jest nowszy od Twojego autka to musisz zmienić datę Auta na chwilkę na taką z licznika lub stworzyć plik ssd - proszę mnie nie pytać jak to się robi tylko szukać w necie (symuluje to jakiekolwiek wyposażenie i rocznik).

3. wchodzisz w wybór procesów ecu

4. wybierasz zapisz VIN

5. wybierasz zapisz km

6. potraktuj to pustym manem

7. odczytaj ustawienia

8. zrób mana

9. wyedytuj mana

10. zmień :

SZ_ANSTEUERUNG nicht_aktiv --> aktiv

11 zaprogramuj

 

i kurczaki cieszyć się z licznika HIGH

 

PS nie zarabiać mi tu na licznikach i jak ktoś prosi o pomoc podpowiadać bo syf jest tu na tym forum.

Każdy chce zarobić i nic za darmo nie podpowie !!!!

 

 

 

Czy trzeba kupić R270 - nie

Co jak nie mamy R270 - użyć Wellona i sczytać kość - Wellon jak również większość programatorów nie kasuje kości M35080 - bo są szyfrowane, można je za to odczytać.

Jak odczytasz i obrobisz bin to kup nową kość za 40zł i zaprogramuj wellonem czy xprogiem czy innym śmieciem.

Ja jestem uparty i nie lubię płacić na allegro za kość która kosztuje nowa na aliexpress 2 dolary 40 zł jakiemuś cwaniakowi.

Wolałem kupić programator z kasownikiem za 50 dolarów i może kiedyś się jeszcze przyda a ma on szerokie zastosowanie np. czyta CAS4.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, właśnie wróciłem ze sprawdzania na drodze która komenda uruchamia ring wokół prędkościomierza i potwierdzam, że to ta którą podał lopico. Przy okazji wypróbowałem rozwiązanie problemu błędu 211 w trakcie aktualizacji KOMBI.

Jeśli ktoś w Warszawie potrzebuje pomocy w ww sprawie to można do mnie pisać.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem zegary high i zaglądam do was a to nie tak mało dłubania, ja mam e91 2.0d a zegary są od x1 chyba 2.5d z w.w postów widzę że nie ma szans na przeprogramowanie zegarów bez ingerencji w bebechy licznika ? majster który ma się tym u mnie zająć twierdzi że nie trzeba rozbierać , jest w błędzie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie mój post.

Układu M35080 nie da się programować z poziomu Tool32 czy ncsexpert ponieważ jest on szyfrowany.

Da się go programować w momencie kiedy odpowiednia zawartość w tym układzie jest pusta - pisałem co trzeba zmienić.

Tak przygotowany licznik jest w stanie podobnym do nowego więc możesz go zaprogramować ncsexpert.

Jak chcesz to prześlij mi zgrzewkę tymbarków i licznik to Ci go przeprogramuje.

Oczywiście ze synchronizowaniem wskazówek sam się pobawisz bo to trzeba mieć cierpliwość i wychodzi czasami za 1 razem a czasami za 50.

Jak dobrze zaprogramujesz licznik to nawet od benzyny będzie on funkcjnować, no poza skalą oczywiście.

Różnią się one flashem i zawartością eproma.

 

Ile to wsio zajmuje czasu a więc taki licznik ostatnio wczoraj robiłem i miałem go zrobione w 15 min - szybko poradził sobie r270 bo zrobił go od strzała.

Czy to skomplikowane hhahahaha no tak jak budowa cepa.

ludzie w sumie 6 lub 2 śrubki do wykręcenia, reszta to zatrzaski. (licznik berg ma 2 śruby tylko do mocowania licznika a vdo ma w sumie 6 dwie do mocowani i 4 do tyłu licznika), dla upartego nie musiałem nawet kości lutować jak to miało miejsce wcześniej a teraz mam łapki.

 

Temat zamykam bo wsio co się dało napisać to napisałem i to w języku łopatologicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Czy ktoś się orientuje gdzie w okolicach Zakopanego/Nowego Sącza lub Krakowa można przygotować (wyzerować) licznik do kodowania? I ile to może kosztować? Kodowanie to już pewnie jakoś ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na gotowo za dołożenie do auta zapłaciłem 100 zł ( wtm jeszcze inna usługa więc mniej więcej 50 zł ) podobno nie wiele, na forum pewnie znajdziesz kogoś chyba kolega prmax powinien pomóc, myślę że nawet możesz do kogoś wysłać :) Edytowane przez Marina_Club
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 faktycznie do przejścia chyba, najlepiej jakbym znalazł kogoś w okolice żeby nie bawić się w wysyłanie po Polsce. Podzwonię po warsztatach może kogoś znajdę na miejscu w miarę.

Licznik HIGH to ten z większym wyświetlaczem pomiędzy zegarami plus dodatkowa wskazówka od tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
100 faktycznie do przejścia chyba, najlepiej jakbym znalazł kogoś w okolice żeby nie bawić się w wysyłanie po Polsce. Podzwonię po warsztatach może kogoś znajdę na miejscu w miarę.

Licznik HIGH to ten z większym wyświetlaczem pomiędzy zegarami plus dodatkowa wskazówka od tempomatu.

http://katowicebimmertvo.blogspot.com/2017/01/bmw-e90-2005-wymiana-licznika-z.html

Dzwon. Zrobię.

 

P.S. To żywy przykład tego ,że korekta przebiegu ma więcej sensu, niż ktoś sobie myśli. Ten, kto to czyta, niech pamięta swój tekst na mój adres i niech mu będzie wstyd za ten tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U siebie wymieniłem LOW na HIGH, zmodyfikowałem podświetlenie i tarcze:

 

http://www.pl.image-share.com/upload/535/108.jpg

 

Pomogę wszystkim zainteresowanym taką przeróbką.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada super, moze tarcze niekoniecznie w moim stylu ale calosc bardzo na plus

 

U siebie wymieniłem LOW na HIGH, zmodyfikowałem podświetlenie i tarcze:

 

http://www.pl.image-share.com/upload/535/108.jpg

 

Pomogę wszystkim zainteresowanym taką przeróbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.