Skocz do zawartości

[523i] prawidłowa praca sond m52b25


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

odkąd kupiłem auto (czytaj 3lata) po podpięciu pod inpe mialem bład 1sondy, z racji tego iz praca silnika oraz spalanie jest ksiązkowe nie ruszałem tego.

 

ostatnio z nudow i z tego ze w rece wpadła mi uzywana ori sonda pasujaca do m52b25 postanowiłem ja sprawdzic, wtyczka niestety nie pasowala wiec przelutowalem wtyczke, niestety po podpięciu nadal blad "lambda probe heating bank 2" po usunięciu błędu odrazu po odczytaniu błędów wskakuje ponownie.

 

co do pracy sond, pierwsza bank 1 pracuje na pełnym zakresie V natomiast bank 2 na poprzedniej sondzie stała ciagle na 0,481v, ta nowa minimalne odchylenia 0480v-0484v i teraz tez pytanie czy one powinny pracować równo czy też nie bo kolega mówi ze to sa 2rózne sondy jedna jest regulacyjna druga diagnostyczna, według mnie tak jest w silnikach z TU gdzie sa sodny rownież za katalizatorem i te przed to regulacyjne a za diagnostyczne.

 

posiadam instalacje LPG i moze poprostu ta druga została w jaksi sposób odłaczona dla lepszej pracy gazu?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tylko 2 sondy w kolektorze wydechowym, to jak najbardziej powinny pracować w podobnym zakresie. Tutaj na moim filmiku też jedna stoi na 4.81V bo miałem ją uszkodzoną
po wymianie na sprawną używkę ładnie "pływają" dwie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi sie tez wydaje, albo poprostu nie działa po przelutowaniu jak nalezy bo na kostce mam 2białe (prądowe) czarny i brązowy a sonda miała biały i żółty pradowe, czarny i brązowy, pieron wie

 

tak sie zastanawiam czy mozna dla testu zamienic wtyczki sond i czy wywali wtedy błąd sondy bank 1 zamiast bank 2

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jak ty to lutowałeś?

Jakie kolory?

 

Bierzesz kawałek przewodu z wtyczka od starej sondy i lutujesz z nową która MUSI mieć takie same kolory. Łaczysz kolorami bez wnikania jakie kolory ma wiązka w aucie bo nie będa się zgadzały.

 

Jak zamienisz wtyczki to bład grzałki powinie sie przenieść i powinny pojawić się nowe błedy składu mieszanki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak lutowałem ze odciąłem nozem wtyczke od sondy która miałem zamontować, pozniej odcialem wtyczke od sondy ktora wykrecilem i powiązałem i termokurczliwa koszulka zgrzalem, ale kolory przewodów byly rózne wiec sugerowalem sie oznaczeniami na kostce, bo na kazdej z nich bylo 1234 i numerami polaczyłem, tylko jak mowie na mojej sa 2białe a na "nowej" bialy i zółty jako prądowy według mnie, sonda tak samo byla innych rozmiarow, troszke wieksza grubsza z zewnatrz, ale kolega kupil do e46 m52b28tu i mu nie pasowala to zaaplikowalem do siebie. w sumie nic sie nie zmienilo, silnik chodzi dobrze jak wczesniej a blad sondy nadal.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sonda do twojego silnika powinna mieć kolory :

biały

czerwony

żółty

czarny.

 

A jeśli wcześniejsza sonda miała inne kolory to była niewłaściwa.

Błąd pewnie nadal istnieje bo masz to źle podłaczone.

 

A druga sonda jakie ma kolory?

 

A w m52 tu są sondy cyrkonowe

biały

biały

szary

czarny

I taka sonda stanowczo się do ciebie nie nadaje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moze byc wlasnie jak piszesz , odwrotnie ze ja mam bialy zółty pradowy a w tej z TU 2 biale w kazdym razie sa rozne. ale na allegro chyba bylo ze pasuje i tu i tu, no nic, na spokojnie kupie wlasciową do siebiev i zobaczymy
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Allegro kłamie.

Nie mogą pasować i tu i tu bo w tych silnikach są różne.

 

Widziałem w ogłoszeniach na forum , że ktoś oferuje sondy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.