Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam koledzy ostatnio zauwazylem ze w moim aucie podniosł sie poziom oleju i jest go 1,5cm ponad maxa a 2 miesiace temu było ok miedzy min a max.... o moge zrobic robie trasy min 25km w jedna strone....czy moze to byc wina wtryskow ? jeden ma korekcje +1,8
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski nic do tego nie mają, ale czytałem tu temat o DPF i to przez niego paliwo potrafi dostać się do oleju, poczytaj.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Czytałem trochę o tym podnoszącym oleju musisz często jeździć po mieście i zaczyna ci się wypalanie dpf ale nie kończy i dlatego przybywa ci oleju bo ropa dostaje sie do oleju zalecane jest w takim wypadku zmiana oleju co 15 tys km, ja wywaliłem dpf i zrobiłem program jest super i nie wypala ni się już to badziewie a i moc dużo lepsza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zalecane jest w takim wypadku zmiana oleju co 15 tys km

Co 15 tys to zaleca się wymianę nawet jak nic paliwa niedostanie się do oleju.

Jeżeli komuś zależy by silnik był należycie chroniony ( smarowany) to w zależności ile tej ropy przedostało się do oleju wymianę powinien zrobić znacznie wcześniej. Jeżeli przedostało się go dużo, powiedzmy 0,5l lub więcej ja uważam że należy wymienić olej bez względu na przebieg.

Opublikowano
Ja również wymieniłem jak mi go przybyło lecz wcześniej zrobiłem wypalanie wymuszone zalałem nowym i z głowy również podzielam zdanie zdanie wymianę oleju ropa rozrzedza olej przez co traci swoje właśćiwośći.
Opublikowano
autko naprawione przyczyna byly wtryski wymienilem wszystkie 4 na uzywki pan szpec od diesli twierdzil ze sprawdzal te nowe na maszynie i max wrtosci jakie maja to + 0.37 a mi inpa pokazuje ze jeden ma wartosc + 0.7 jak to mozliwe?? jakie wy macie korekcje?
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już wielu mówiło, że INPA w e60 nie podaje wartości idealnych, tylko "około", a wartości przepływki nie podaje w ogóle.

Nie chce mi się wierzyć, że oleju przybywało przez wtryski, bo niby jak?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

podnoszenie sie poziomu oleju = najcześciej zapchany DPF.

Czemu nie wywala ci błędu? Auto do sprawdzenia - jak masz walnięty czujnik ciśnienia spalin to będziesz miał tylko błąd czujnika ciśnienia (ktory nie jest wyświetlany w samodiagnostyce), a DPF bez tego czujnika sie nie bedzie wypalał i sie sam zapcha.

Druga sprawa to sprawdzenia - termostaty (włącz ukryte menu i sprawdź temperature silnika) - jak będą walnięte to silnik będzie niedogrzany i sie najsprawniejszy DPF nie będzie regenrował.

Jak juz dojdziesz do tego co powoduje zapychanie sie DPFu to usun przyczyne, wyczyść DPF i oczywiscie wymien olej.

 

Przy stałych trasach min 25km, które nie wiążą się ze staniem przez 20km w korku nie ma bata żeby się sprawny DPF nie czyścił.

 

Co do wtrysków, które wymieniłeś - no dobra, lały, ale czemu DPF nie wywalił błedu? lejące wtryski = kopcenie za za autem ktore łapie filtr.

Opublikowano
pojawil sie nastepny problem auto czasami nie odpala zarowno na cieplym jak i zimnym a po chwili pali bez problemu. komputer nie widzi zadnych bledow... wtryski maja prawidlowa korekcje o co chodzi??
Tomek
Opublikowano
pojawil sie nastepny problem auto czasami nie odpala zarowno na cieplym jak i zimnym a po chwili pali bez problemu. komputer nie widzi zadnych bledow... wtryski maja prawidlowa korekcje o co chodzi??

 

A występowało to przed wymianą wtrysków? Może mechanior coś skopał.

 

Czym ją diagnozujesz? Kiedyś w VW miałem VCDSa, ale nie widział niektórych błędów, które tylko tester ASO potrafił wyłapać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tomekmax1 w 99% za przedostawanie się ON do oleju odpowiedzialny jest w skrócie DPF.

Jeżeli wtryskiwacz/e tak mocno by lał lub lały że poziom ojeju podniósł by się tak znacznie jak opisujesz to również tłok/i wypalił/y by się , silnik zwłaszcza zimny musiał by znacznie nierówno pracować .Mało prawdopodobne by sprawcą był/y wtryskiwacz/e , owszem wtryskiwacze mogły niedomagać, ale nie do tego stopnia by taka duża ilość ON spłynęła do oleju.

Podstawowa sprawa w takim przypadku, robiona była próba przelewowa wtryskiwaczy? Śmiem wątpić .

Przekonasz się że jeżeli nadal będziesz samochód eksploatował w tych samych warunkach tj. tryb miejski, to za kilkaset km. pomimo wymiany wtryskiwaczy poziom"oleju" i tak Ci się niestety podniesie.

Opublikowano
ale skoro byla to wina dpf to dlaczego auto jedzie plynnie ciagnie rowno itp... dobra pojzezdze i zobaczymy nnajwyzej wywale dpf
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4 bieg i gaz w podłogę, jeśli przy około 3000 obrotów będziesz miał zamułę, to DPF.

Przy podłączeniu INPY, jeśli masz jakikolwiek błąd, to w opisie błędu będą podane różne wartości, między innymi ilość sadzy w dpfie, jeśli masz jakiś zrzut z ekranu błędu, to go tu wklej, powiem Ci ile tej sadzy jest. Innych możliwości nie znam. Może jakiś lepszy program typu ISTA podaje te wartości bez sczytywania błędów.

 

Jeśli po wymianie wtrysków silnik czasami nie chce odpalić, to stawiam, że któryś wytrysk "przelewa", nie leje. To dwie różne sprawy i nic tu nie mają wartości na kompie, że niby wszystkie wyglądają dobrze. Mi kiedyś przelewał wtrysk, który na kompie wyglądał najlepiej ze wszystkich. Tu pomocny jest test przelewowy wtrysków, łatwy, tani i prosty sposób.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
przelewowy test wtryskow byl robiony... bledu dpf inpa nie pokazuje na 4 biegu przyspiesza plynnie bez mula...
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojeździj i zobacz co się będzie z autem działo. Może niepotrzebnie się tu produkujemy...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale skoro byla to wina dpf to dlaczego auto jedzie plynnie ciagnie rowno itp... dobra pojzezdze i zobaczymy nnajwyzej wywale dpf

Bo DPF nie jest jeszcze całkowicie zapchany, jeszcze.

W sytuacji gdy jeździsz krótkie trasy komputer uaktywnia proces wypalania DPF-a i nie zdąży się on zakończyć bo Ty wcześniej zakończysz jazdę. Przy następnym uruchomieniu gdy silnik osiągnie min. 75st proces ten znowu zostanie uaktywniony i znowu nie pozwolisz mu się zrealizować ( za krótka i nierówna praca,obroty silnika) ...i tak o kółko Macieju, za każdym razem wtryski podlewają dużo większą dawkę paliwa które nie spalone spływa do oleju.

Jeżeli nie zapewnisz mu warunków do pełnego wypalenia np.dłuższa trasa to w końcu DPF zapcha się na dobre i wystąpią niestety objawy o które pytałeś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przed tym jak go wywalisz podjedz do ogarnietego diagnosty i zrob wypalanie wymuszone, jak to nie pomoze to dpf do kwasu i na jakiś czas spokój !!! wywal w ostateczności...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no ok ale ja od wymiany zrobilem 4 tys km i przybylo by 3 cm oleju???

W warunkach typowo miejskich, mnie to nie dziwi.

W 4tys komp. próbował wielokrotnie i nigdy do końca ,skutecznie wypalać DPF-a.Opisałem Ci jak to wygląda w poprzednim poście.

Żadna to pociecha ale, nie Tobie pierwszemu przybywa taka ilość .

Ja też nie miałem zapchanego DPF-a a "oleju" mi przybywało.Imałem się różnych sposobów by nie wycinać DPF-a,zdając sobie sprawę z jego dobrodziejstwa dla środowiska. Niestety dopiero usunięcie sprawnego DPF-a rozwiązało problem podnoszenia poziomu definitywnie.

Opublikowano
bo moj elektronik chce 700 zl i wywali mi dpf i zmieni ustawienia w kompie ale wycietego dpf zostawia sobie i mowi ze on inaczej nie robi a wiadomo ze dpf moze sprzedac i ma za to kase..... powiedzial ze jak wytne sam to.mi tego nie zrobi w kompie... co radzicie
Tomek
Opublikowano
bo moj elektronik chce 700 zl i wywali mi dpf i zmieni ustawienia w kompie ale wycietego dpf zostawia sobie i mowi ze on inaczej nie robi a wiadomo ze dpf moze sprzedac i ma za to kase..... powiedzial ze jak wytne sam to.mi tego nie zrobi w kompie... co radzicie

 

po pierwsze zmień mechanika/elektornika..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.