Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwna sytuacja, pomóżcie.

Na światłach stojąc poczułem ten smród. Dojechałem pod dom, miałem blisko. Podniosłem maskę. Koreczek (ten mały) odpowietrzenia pękł na pół, część gwintu została wkręcona - nie wiem jak to wykręcę - wylatywała para, wszystko było mokre od płynu. Wskaźnik na zegarach nie był na czerwonym polu - a powinien chyba być. Stał w pionie jak wacek we wzwodzie.

Zauważyłem że wiatrak chłodnicy nie kręci się. Nie widzę żeby płyn w zbiorniku wyrównawczym bulgotał, czy żeby zbiornik był fest gorący.

Wiecie może co się mogło stać ?? Elektryka czy też może termostat ??

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No ten wiatrak co jest zaraz za kratkami wlotu powietrza (przed chłodnicą). Sorki, nie jestem znawcą. Jak sprawdzić czy pompa się obraca ?

 

Byłem przy aucie. Ten wiatrak, duży, co jest pomiędzy silnikiem a chłodnicą - kręci się, wszystkie koła które oplata pasek kręcą się normalnie, pasek cały.

Opublikowano
Wiatrak o którym piszesz załącza Się dopiero podczas uruchamiania klimatyzacji, oraz w sytuacjach awaryjnych jako pomocniczy, gdy silnik Się przegrzewa i nie wyrabia ten główny "duży" jak to piszesz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Pękł odpowietrznik przez duże ciśnienie. Masz LPG? Pierwsze co to kupił bym ORYGINALNY korek chłodnicy, odpowietrzyl, kupić nowy korek do odpowietrzania jeśli nie ma gwintu to nowa obudowę termostatu. I obserwować. Jeździć z testem nr 7 kilka dni i obserwować.
Opublikowano

Mam LPG. Czy to ma coś wspólnego z LPG ??

Korek, oraz ten odpowietrzający to oryginały. Ten odpowietrzający pękł na pół, gwint został w środku, nie wiem jak go wyjmę.

On się znajduje obok korka chłodnicy (zbiorniczka wyrównawczego).

Sugerujesz wymianę termostatu, czy tak? Kurde wymieniałem chyba ze dwa lata temu, bo niedogrzewał...teraz jest odwrotnie ??

Odpowietrzenie....jest jakiś inny sposób na to niż wjechanie przednimi kołami na krawężnik ??

I test nr 7...czy to test z zegarów ?? Jak uruchomić?? Gdzieś to było na forum??

Opublikowano
Mam LPG. Czy to ma coś wspólnego z LPG ??

Korek, oraz ten odpowietrzający to oryginały. Ten odpowietrzający pękł na pół, gwint został w środku, nie wiem jak go wyjmę.

On się znajduje obok korka chłodnicy (zbiorniczka wyrównawczego).

Sugerujesz wymianę termostatu, czy tak? Kurde wymieniałem chyba ze dwa lata temu, bo niedogrzewał...teraz jest odwrotnie ??

Odpowietrzenie....jest jakiś inny sposób na to niż wjechanie przednimi kołami na krawężnik ??

I test nr 7...czy to test z zegarów ?? Jak uruchomić?? Gdzieś to było na forum??

 

bo mozesz mieć uszkodzony reduktor.

 

Korek chłodnicy. Mógł nie puszczać nadmiaru ciśnienia i robić takie szopki. Ja bym zmienił od razu na starcie.

 

Musisz jakoś wyjąć. Nikt na odległość nie widzi i nie zrobi za ciebie. Kolega jeden jak widzisz zrobił to. Może coś nabij i próbuj odkręcać.

 

Wymianę termostatu jak odpowietrzysz i zobaczysz co się dzieje. Musisz sam sprawdzić bo nie wiadomo co jest nie tak.

 

Test nr 7 masz nawet na ytoutube jak włączyć

Opublikowano
jęsli to ten korek na obudowie termostatu i boisz sie ze nie poradzisz sobie z wyjeciem go w taki sposob zeby Ci resztki z niego nie wleciały do bloku to ja bmy proponowal odkrecic obudowe termostatu i wtedy na spokojnie zajac sie wydłubywaniem koreczka, ja je czesto urywalem jak dokrecalem sa delikatne.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

No to mi dużo wyjaśniło.

Powiedzcie mi jeszcze, jeśli przełączę na benzynę i też to wystąpi, to wyeliminuję ewentualny niesprawny reduktor, prawda ??

Jeśli na benzynie także zacznie się cyrk, to chyba zacznę od termostatu, bo korek to na początku wymienię (już zamówiłem).

Opublikowano
Sprawdzony sposób na wykręcenie urwanego odpowietrznika to rozwiercasz wiertłem 2,5 nie do końca oczywiście tak ze 4mm następnie nagrzewasz porządnie wkrętak taki około 4-4,5 mm wtapiasz go w otwór czekasz aż wystygnie i odkręcasz nie ma mocnych żeby się nie wykręcił :D powodzenia
Opublikowano

Jestem dobry. :)

Wykręciłem resztki koreczka odpowietrzającego, wymieniłem korki.

Gdy naciskałem na rury u góry chłodnicy, było w nich tylko powietrze.....:( zły znak to chyba.

Z waszą pomocą wyjąłem chłodnicę (wyczyściłem z syfów) , dobrałem się do termostatu.

Kurde, wydaje mi się że jest dobry :( ale mimo wszystko wymieniam.

Zaraz poskładam do kupy i sprawdzę.

Zastanawia mnie tylko cały czas, dlaczego wskaźnik temperatury na zegarach stał w pionie, w momencie gdy wywalało mi już płyn.

Opublikowano

I jeszcze jedno, wszystko poskręcałem.

Przeglądam forum i jest wiele wskazówek jak odpowietrzyć układ ale nie wiem czego się trzymać.

Może ktoś w kilku zdaniach jasno napisać jak mam odpowietrzyć układ chłodzenia ??

Dzięki z góry :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli chcesz KOLEJNEJ instrukcji odpowietrzania?

A w czym ona będzie lepsza od innych z tego forum?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Masz rację.

Odpowietrzałem chyba dobrze. Włączyłem test 7 i obserwowałem.

Niestety temperatura dochodziła do 100 stopni.

Stwierdziłem że mimo ustawionych żądanych 32 stopni nawiew w kabinie był chłodny, czyli nie ma ogrzewania.

Nie ma podejrzanych wycieków płynu, wcześniej nie miałem tez ubytków.

Zaobserwowałem też że rura po prawej stronie na dole była chłodna (nie wiem czy taka ma być).

 

Czy ktoś uważa jak ja że siedzi pompa wody ??

Opublikowano
Wjechałem przodem na krawężnik, nastawiłem temp nawiewu na max, zalałem płyn i dolewałem w miarę jego opadania, odpaliłem silnik i uciskałem wąż, odkręciłem korek odpowietrzania żeby wyrzuciło nadmiar powietrza....tak w skrócie...
Opublikowano

Źle.

Odkręcaj odpowietrzniki i lej płynu na max. Pod sam gwint aż z odpowietrzników będzie leciał czysty płyn bez powietrza. Oczywiście ogrzewanie włączone.

Na forum każda porada wygląda podobnie....

Opublikowano
Tak płyn był zalany a z odpowietrzników poźniej aż mi się wylewało. A jak temperatura podniosła się do 100 zaczęła mi też para stamtąd wylatywać. :(
Opublikowano

Odkręc zbiorniczek i po lewej stronie na górze masz dziurkę. Powinien z niego lecieć dość mocno płyn jeśli troszkę wkrecisz na obroty. Musi być ciągły bez przerw.

 

Sprawdź z minute ten przelew

Opublikowano
Odkręć zbiorniczek tzn korek wlewu, tak ?? Bo jeśli tak, to nie zauważyłem żeby coś leciało....tylko może obroty musze zapodać....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.