Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy może ktoś kto nie ma rannych problemów sprawdzić ile mierzy jego przepływka po uruchomieniu zimnego silnika?

 

U mnie po odpaleniu jest 28 i jak obroty spadają to zaczyna trząść silnikiem jest 16. Potem przy normalnej pracy silnika pokazuje 11-12.

 

Podmieniłem wczoraj komputer od innego auta z tym samym silnikiem co ja mam czyli 2.2. Niestety brak poprawy, więc u mnie to nie wina DME. Jak ktoś chętny to mam do sprzedania taki zestaw do odpalenia.

 

Skąd wiesz, że podmienione DME było sprawne, skoro co drugi Siemens MS jest uwalony?

Częściej padają MS43, ale nie rzadko jest ten sam problem z MS42. O problemach nie słychać w e60 z M54, bo tam siedzi Siemens MS45. W tamtych latach problemy tranzystorów w sterownikach Siemensa występowały nie tylko w BMW. Renault też miało podobnie.

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy może ktoś kto nie ma rannych problemów sprawdzić ile mierzy jego przepływka po uruchomieniu zimnego silnika?

 

U mnie po odpaleniu jest 28 i jak obroty spadają to zaczyna trząść silnikiem jest 16. Potem przy normalnej pracy silnika pokazuje 11-12.

 

Podmieniłem wczoraj komputer od innego auta z tym samym silnikiem co ja mam czyli 2.2. Niestety brak poprawy, więc u mnie to nie wina DME. Jak ktoś chętny to mam do sprzedania taki zestaw do odpalenia.

 

Skąd wiesz, że podmienione DME było sprawne, skoro co drugi Siemens MS jest uwalony?

Wywala ten sam cylinder, czyli w moim przypadku 3. Byłby, to duży zbieg okoliczności, że drugi komp miał też uwalony tranzystor od trzeciej cewki.

Opublikowano

Sterowniki Siemensa są głupsze niż ustawa przewiduje. Podłączcie proszę Inpę, ustawcie na parametr rough i niech silnik pracuje. Wystarczy zdjąć wtyczkę z jednej cewki, by się zdziwić, bo automatycznie na innych cylindrach zacznie wychodzić poza zakres i niekoniecznie na tym, co jest zdjęta wtyczka. Sterownik ma za zadanie utrzymać jak najlepszy skład spalin i ratuje się zmieniając dawki paliw na poszczególnych cylindrach. Dla samej diagnozy usterki jest to tylko przeszkodą.

Ja cały czas uważam, że problem trzęsącego silnika na zimnym i odłączania cylindra jest związane tylko z elektroniką, a nie z elektryką typu cewka, świece, albo jak niektórzy twierdzą, że z mechanicznymi uszkodzeniami typu brak kompresji, nieszczelność itp.

U mnie problem nie występuje, kiedy temperatura otoczenia jest powyżej 20 stopni. Kiedy jest w okolicy 10-20 stopni, trzęsie przez chwilę, do czasu, gdy silnik uzyska ok. 40 stopni. Natomiast kiedy jest -5 lub mniej, to silnik trzęsie dłużej, bo tak do ok. 60 stopni, co wskazuje, że nie temperatura silnika ma bezpośrednie znaczenie, a w tym przypadku może mieć wpływ temperatura sterownika.

W ubiegły czwartek miałem tak, że odpaliłem rano silnik i zacząłem skrobać szyby. Byłem przekonany, że zacznie trząść i odłączy cylinder, a tu niespodzianka. Chodził równiutko, aż do nagrzania, tak więc mechaniczne uszkodzenia nie wchodzą w grę.

Opublikowano
Dokładnie jesz ich sześć, tak jak jest zaznaczone w tym poście tylko tam był drugi a u mnie trzeci. Tranzystor można wylutować zwykłą grzałką podnosząc nóżki do góry i grzejąc podstawę ale bezpiecznej jest gorącym powietrzem aby nie uszkodzić laminatu.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/e68fb635390d98de

 

A możesz podać oznaczenie tranzystora ? - może pamiętasz lub masz zapisany symbol.

 

Wymiana tranzystorów nie jest wielkim problemem a jeśli może pomóc to warto wszystkie 6 wymienić.

 

Ja nadal jeżdżę z odłączonym przepływomierzem i powoli zapominam o problemie....ale chciałbym żeby wszystko działało jak powinno.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano
Dodam jeszcze, że jak po jakimś czasie wykasuje wszystkie adaptacje to porannego trzęsienia brak. Potem znowu komputer się uczy i po iluś tam km trzęsienie się pojawia. Magia !!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Sterowniki Siemensa są głupsze niż ustawa przewiduje. Podłączcie proszę Inpę, ustawcie na parametr rough i niech silnik pracuje. Wystarczy zdjąć wtyczkę z jednej cewki, by się zdziwić, bo automatycznie na innych cylindrach zacznie wychodzić poza zakres i niekoniecznie na tym, co jest zdjęta wtyczka. Sterownik ma za zadanie utrzymać jak najlepszy skład spalin i ratuje się zmieniając dawki paliw na poszczególnych cylindrach. Dla samej diagnozy usterki jest to tylko przeszkodą.

Ja cały czas uważam, że problem trzęsącego silnika na zimnym i odłączania cylindra jest związane tylko z elektroniką, a nie z elektryką typu cewka, świece, albo jak niektórzy twierdzą, że z mechanicznymi uszkodzeniami typu brak kompresji, nieszczelność itp.

U mnie problem nie występuje, kiedy temperatura otoczenia jest powyżej 20 stopni. Kiedy jest w okolicy 10-20 stopni, trzęsie przez chwilę, do czasu, gdy silnik uzyska ok. 40 stopni. Natomiast kiedy jest -5 lub mniej, to silnik trzęsie dłużej, bo tak do ok. 60 stopni, co wskazuje, że nie temperatura silnika ma bezpośrednie znaczenie, a w tym przypadku może mieć wpływ temperatura sterownika.

W ubiegły czwartek miałem tak, że odpaliłem rano silnik i zacząłem skrobać szyby. Byłem przekonany, że zacznie trząść i odłączy cylinder, a tu niespodzianka. Chodził równiutko, aż do nagrzania, tak więc mechaniczne uszkodzenia nie wchodzą w grę.

 

 

No dobra ale co to niby oznacza?

Jak przedstawiłem temat mechanikowi twierdzi że może to też być problem z zapchanym katem

Edytowane przez karambol
Opublikowano

Witam ,

panowie nagrałem dzisiaj jak zachowuje się mój silnik po odpaleniu po całej nocy , na ciepło pracuje już idealnie. W pewnym momencie widać jak trzęsie kierownicą ale to cała buda tak lata (żeby nie było ,że zimno w ręke mi było :D )

 

 

Czy znaleziono już rozwiązanie problemu albo gdzie zacząć go szukać i czy jest to szkodliwe? Jest to mój pierwszy samochód bmw z takim dużym silnikiem i mam go od miesiąca.

 

BMW E46 330i m54b30, rok produkcji 2000 bez LPG, automat.

 

Dorzucam odpalanie na zimno po godzinie znowu i na ciepło :

na zimno : https://www.youtube.com/watch?v=9nHxh9nH7Co

na ciepło już ok: https://www.youtube.com/watch?v=aCzfpqKBJJs

Opublikowano
Na początek oddam swój sterownik do elektryka aby zerknął na te tranzystory,

Co do podmiany z tego co sie wstępnie zorientowałem potrzebujemy dokładnie ten sam zestaw tz. przykładowo m54 325 manual, tak jest?

I jeszcze jedno, czy przy odłączeniu sterownika musimy odpinać aku?

Najlepiej byłoby, żeby był od tego samego silnika i skrzyni mnanualnej.

Ja dla świętego spokoju odłączałem aku.

Opublikowano

Nie ma znaczenia czy automat - smg - manual sterownik jest ten sam. Wystarczy wykasować adaptację. Jeśli ktoś nie chce się bawić w zgrywanie wsadów i wgrywanie do nowego sterownika (pomijam zestaw startowy sterownik + ews + kluczyk) to wystarczy ze starego sterownika wylutować EEprom AMD (wygląda tak samo jak kość pamięci na DDR1) i pamięć na 4 nóżkach chyba 24CXX prawdopodobnie jest zapisany w niej klucz IMMO EWS.

 

http://www.help.auto-explorer.com/help-isn_eng/work%20with%20the%20Dump/MS43.files/image002.jpg

 

flash AMD to ten zaznaczony na czerwono a pamięć szeregowa to ten mały układ na 8 nogach po lewej stronie flasha AMD

Opublikowano (edytowane)

Jak wyciągałem sterownik

 

 

Ps. Po wypieciu jednej kostek sterownika zauwarzylem jaks tlusta ciecz, nie wiem czy to jakies zabezpieczenie pinow czy tez nie ale zostalo to wymyte.

Czy u was tez cos takiego wystepuje?

Edytowane przez karambol
Opublikowano

 

Ps. Po wypieciu jednej kostek sterownika zauwarzylem jaks tlusta ciecz, nie wiem czy to jakies zabezpieczenie pinow czy tez nie ale zostalo to wymyte.

Czy u was tez cos takiego wystepuje?

 

U mnie też była ta tłusta ciesz. Widać to jakieś zabezpieczenie przed wilgocią.

Opublikowano

Nagrałem sobie na podmianę sterownik dme, ews i pestkę.

Po podłączaniu wszystkiego, podmiany pestki w kluczyku auto nie pali, czy możliwe że winowajcą może być rozładowana bateria w pestce?

 

Dodam jeszcze że sterownik pochodzi z wersji przed liftem z angli i najprawdopodobniej z automatyczną skrzynia

Opublikowano

Chyba jednak jest z ręcznej skrzyni, przynajmniej tak jest w opisie.

Przekręcam kluczyk, zapłon jest ale nie pali

Rozrusznik nawet nie cyknie

Jakieś adaptacje?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam ten sam problem z m54b22 jednak przeczytajac cały temat widzę że nie warto cokolwiek robić bo i tak się tego nie zrobi
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Warto, warto.

 

Wiele osób pisze o tym problemie, a pewnie drugie tyle z tym się pogodziło i tak jeździ.

A może napisać do "fabryki" - może znajdzie się jakiś chętny inżynier, który na tyle zna ten silnik że będzie potrafił pomóc ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

Częściowo rozwiązałem problem u siebie. Obroty silnika są utrzymywane "na ssaniu", potem delikatnie spadają do ~760, nie ma błędów silnika.

 

Było tak:

 

Jest tak:

 

To co pomogło to:

Wymiana uszczelki disy(w M54 trzeba wyskrobać fabryczną i w jej miejsce wstawić uszczelkę kupioną np. na znanym portalu aukcyjnym w Polsce) -> 80%

Wymiana świec, wstawiłem irydowe denso tak na próbę i jestem bardzo zadowolony -> 20%

 

W moim przypadku uszczelka disy wyglądała OK, ale wchodziła za łatwo w kolektor i postanowiłem ją wymienić(musi wchodzić bardzo ciasno).

 

Napisałem, że częściowo rozwiązałem problem, ponieważ wciąż delikatnie czuję, że mieszanka PB/O2 nie spala się tak jak powinna i wyczuwam delikatne drżenie na kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.